ışık tavsiyesi

Işık teknikleri, sorular, öneriler, florasanlar hepsi içerde, hepsi.
Cevapla
hcemince
Dr.Strangelove
Mesajlar: 66
Kayıt: 18 May 2017 11:08

ışık tavsiyesi

Mesaj gönderen hcemince » 17 Ağu 2019 11:56

Merhaba arkadaşlar,

Kısa film, klip, reklam çekimlerinde kullanılmak üzere ışık araştırması yapıyorum. 4bin lira kadar bütçem var.
Işık olarak ne tavsiye edersiniz. Muhakkak 1 adet spot ışık almayı düşünüyorum. Led ışık olarak da amazon'da şu set var.
https://www.amazon.com/gp/product/B06XW ... K12R&psc=1

Sürekli spot ışık olarak da;
https://www.godox.com.tr/katalog/urun/g ... ideo_isigi

şu ışığı düşünüyorum.

Yani 2 adet 660 lık led. 1 adet spot ışık olacak.

Başka tevsiyeleriniz var mıdır.

Kullanıcı avatarı
reznovrun
Raging Bull
Mesajlar: 207
Kayıt: 20 Tem 2014 00:18

Mesaj gönderen reznovrun » 17 Ağu 2019 14:10

Maalesef o bütçe tam bir ışık seti için çok az. Godox iyi çıkış sunuyor ama fanını değiştirmen lazım. Yoksa dialoglarda sorun çıkarır. Neewerler ya da aynılarından Samtian, Andoer, Trevor ismiyle satılan ledlerin otuputu çok az. Yakın çekimleri kurtarırsın o kadar. Bence bu bütçelerde eski tip tungstenlere yönelmek lazım. Çin'den Knock-off frenseller alınabilir. İlla led olacaksa Viltrox D85T ya da D85B bunlardan iki adet. Bir tane de Aputure AL F7 kicker. (knock-off da olur). İlla spot olacaksa sessiz fanlı led fresnel için bütçe bağımsız Lupo Dayled, Nicefoto, Generay ya da Aputure.

hcemince
Dr.Strangelove
Mesajlar: 66
Kayıt: 18 May 2017 11:08

Mesaj gönderen hcemince » 17 Ağu 2019 16:09

Fan sesi benim için problem değil aslında. 2 tane godox alıp, 1 tane de güçlü led alabilirim. Elimde zaten 2 tane küçük boy led var yakın çekimlerde kullanabileceğim. Viltrox D85T biraz pahalı hem de tr de yok sanırım. Amazon da bile çok az var.
Bir de şunu merak ediyorum. Bu ışık sistemlerini dışarıda kullanmak için bir akü veya jenaratör olarak bir çözüm var mıdır. Örneğin bu godox sl-60w 920 lira iken. 2200 liraya bataryalı olan modeli var. Ben ups tarzı bir güç kaynağı alsam bu tarz 2 tane ışığı kaldırırlar mı acaba. O tarz bir portatif güç kaynağı her koşul için lazım bana. ufak jeneratörler de olabilir.

Kullanıcı avatarı
reznovrun
Raging Bull
Mesajlar: 207
Kayıt: 20 Tem 2014 00:18

Mesaj gönderen reznovrun » 17 Ağu 2019 21:31

Godox iyi tercih o zaman. O akülerin fiyatı tüm bütçene denk olabilir. Ben buralarda satıldığını görmedim ama Tom Antos'un kanalında izlemiştim oraya bir bak. Belki Bhphoto ya da Adorama gönderiyordur.

hcemince
Dr.Strangelove
Mesajlar: 66
Kayıt: 18 May 2017 11:08

Mesaj gönderen hcemince » 17 Ağu 2019 22:43

Godox sl-60w siparişi verdim. Gridli soft box ve ayak ile birlikte. sonuçları beğenirsem 1 tane daha alacağım. Teşekkürler yardımın için.

hcemince
Dr.Strangelove
Mesajlar: 66
Kayıt: 18 May 2017 11:08

Mesaj gönderen hcemince » 21 Ağu 2019 10:46

Godox Sl-60w geldi. Dün 1 kere test etme şansım oldu. 60w sanırım bu serinin en küçüğü. Ama büyük bir odada açtım, resmen gündüze çevirdi :). Gönül isterdiki biraz daha bütçe olsun, 2 tane kendinden bataryalısını alabilseydim :)

Sercanektik
The Recruit
Mesajlar: 31
Kayıt: 21 May 2018 21:35

Mesaj gönderen Sercanektik » 08 Tem 2020 23:52

Merhaba. Sinema filmindeki gibi bir doku yakalayabilmek için elbette sanat yönetimi,lens,color grading gibi çok etken var ancak sadece ışık konusunu ele alacak olursak , bu filmlerde hangi ışıklar daha çok tercih ediliyor ? Kinolar mı ,ledler mi yoksa başka tür ışıklar mı ?

Bmpcc4k kullanıcısıyım ve slr magic 0.95 açıklığa sahip iyi bir lensim var konu aydınlık veya karanlıkla ilgili değil yani iyi bir ışık dokusu almakla alakalı..
İkisinin de parlaklığı ve gücü aynı ayarlandığında ve CRI değeri aynı olan bir led ışık ile bir kino aynı sonucu mu verir mesela ? Kino ile led ışğı birbirinden ayıran fark nedir veya daha pahalı ışıkların farkı nedir ?

Sonuç olarak sinema filmi veya dizilerdeki gibi iyi bir doku için siz hangisini tercih ederdiniz ? Kino mu yoksa 500-600ledli viltrox,godox veya daha noname markalar gibi bir şey mi tercih ederdiniz ya da içerisinde 3-4 duy bulunan dimmerli bir softboxın içine CRI değeri yüksek ampuller alıp o şekilde mi kullanırdınız, taşınabilirlik,pratiklik v.s gibi konuları dışarıda tutarak sadece kalite açısından düşünecek olursak ?

Bu arada bu ışıkların key light olarak kullanılacağını düşünebiliriz.

Kullanıcı avatarı
reznovrun
Raging Bull
Mesajlar: 207
Kayıt: 20 Tem 2014 00:18

Mesaj gönderen reznovrun » 09 Tem 2020 02:16

Aralarındaki farklar şunlar diyebiliriz;

1- CRI, TLCI başarımları
2- Kullanım kolaylığı
3- Set şartlarına karşı dayanım / kullanım ömrü
4- Güvenilir performans

Bunları belirttikten sonra Kino ile yapılan iş Viltrox ile yapılmaz mı? Yapılır.

Duylu ampüllerle yapılır mı? Kino'nun true match ampülleri kullanılırsa =) neden yapılmasın. Gidip Youtuber softbox kiti alınırsa renk meselesi pek hoş olmaz. Sette pratik olur mu? Olmaz. Işıkların yayılım açıları nedeniyle kontrolü de zor olur sanıyorum. Yine de aldığınız ışığın hatası hangi renkteyse mesela yeşili, majentayı fazla veriyorsa eksi renk düzenleme filtreleri kullanılarak düzeltilebilir.

En çok kullanılan ışklar tungsten fresneller (Arri, Desisti), HMI'lar (Arri), Kino floresanlar ve Türk işi klonları - (ampülleri yine Kino önemli olan bu zaten) Kino ledler, Arri Skypanel led son zamanın modası, Astera tube led yine piyasayı ele geçirdi, Quasar tube led. Ama pratik ışıklardan da yararlanılıyor; mekanın kendi ışıklarını düzgün ampüller, floresanlarla değiştirmek gibi.

Ampül meselesi çözüldükten sonra bence ışığı yansıtma ve kesme meselesini çözmek lazım; reflektörler, straforlar, black flaglar... Bi tane sert ışık ve bir reflektörle çok iş yapılır. Yine de loto çıksa koşarak gider bi kamyon ışık alırım =)

Benim güncel tavsiyem bir adet godox vl300 ve büyük bir softbox, bir tane küçük led - Aputure FL7 (kicker), yine büyük bir 5in1 reflektör. Güzel bir başlangıç seti olur. VL300 ile ister her yeri aydınlatın (highkey), isterseniz dramatik ışık yapın (lowkey) başarılı olur.

Kullanıcı avatarı
KEzzAP
Site Admin
Mesajlar: 10975
Kayıt: 31 Eki 2005 17:07
Meslek: Akademisyen (Siyaset Bilimi)
İletişim:

Mesaj gönderen KEzzAP » 09 Tem 2020 13:32

Reznovrun'un yazdıklarına ek olarak, pek çok kişinin dikkat etmediği en önemli faktör, difüzyon meselesi. Hiçbir ışığı mümkün mertebe sektirmeden ve difüze etmeden kullanmamak gerekiyor. Işık kalitesi elbette ön planda, ama bmpcc 4K kullanıyorum ve filmlerdeki gibi ışık istiyorum derseniz arada bir dengesizlik olur. Bu kamerayı kullanan birinin fiyat olarak alabileceği ışığın kalitesi bellidir. Godox'tan başlar Aperture'da biter. Yani 100 € - 1000 € arası bir fiyat skalası var. Bunu aşınca kamera fiyatı da yükseliyor, o kameranın da ışık rendering'i (buna da ne diyelim ışığı ele alışı, değerlendirişi) farklı ve muhtemelen daha iyi oluyor. (Pek çok kişinin Arri'yi tercih etmesinin sebebi, highlight rendering'lerini iyi bulmaları) Ha kamera lens kombinasyonu vs. de devreye giriyor. Bunlar bizim ligimiz değil. Bunları bilmek her zaman iyi, ama uzaktan bakacağımızı da bilmek daha iyi. :)

Bu da bizi ara çözümlere itiyor. (Ki buna ara çözüm de dememek lazım çünkü profesyonel setlerde de aynı şey yapılıyor çoğu zaman) Işığın geçişini yumuşatmanın yolu ışığı yumuşatmak. Bu elinizdeki ışığı doğrudan bir difüzyondan geçirmek anlamına da gelebilir, ışığın gücünü sektirerek (yani aslında bir anlamda yumuşatarak), sekeni de difüzyondan geçirmek anlamına gelir. Bu da elinizdeki ışığın gücünün yüksek olması gerekliliğini doğurabilir. Fakat bunun da sizi hardlight (sert ışık) örneklerine taşıması muhtemel ki bu da kaçınmamız gereken bir şey çünkü zaten ışığı yumuşatmak istiyoruz. O nedenle yüksek ışık veren ledler birinci tercih şu anda. Onun da en üst limitler aperture 120d ve 300d'ler. Alt segment de Godox. Misal ben yakında bir Godox almayı planlıyorum. SL-60W, çünkü param buna yetiyor. VL150-300 bunlar da iyiler, ama şu an onlara ihtiyacım olduğunu düşünmüyorum, hem de benim kendime belirlediğim misyonda, olabildiğince ucuza en iyi sonucu almak gibi bir durum söz konusu. Godox SL-60W istediğimi vermezse, üstünü sonra düşünürüz.

Bir diğer faktör de filmi çektiğimiz yerlerin görece dar olması. Işığı, ışıklandırmak istediğiniz yerin yakınına koyarsanız, ışık ne kadar yumuşak olursa olsun, sert ışık gibi olacaktır kısmen. Sektirmediğiniz durumda uzak koymak, ve difüze etmek iyi bir tercih. Ama alan dar olduğu için yakına koyuyoruz çoğu zaman. Bunu da bir faktör olarak hesaba katmak lazım.

Bir diğer atlanan faktör de gün ışığı. Gün ışığı dostunuzdur. Yapay ışık kaynaklarını gün ışığını manipüle etmek için kullanın, elbette Türkiye'deki ışığı biliyorum, çok hoş değil, ama kuzeyde yaşıyorsanız daha şanslısınız, fakat temel olarak konuşacak olursak güneş ışığın difüze edilmiş şekilde geldiği anları kullanmak süper bir olay.
Gece ise karanlığı kullanın. Karanlığı bir dostunuzmuş gibi sarıp sarmalayın. Nereyi karanlık bırakabilirim diye düşünüp hareket edin. Böylece dramatik ışık yaratmanın en önemli adımlarından birini gerçekleştirmiş olursunuz. En üst düzey yapımların sinematografik tercihlerine bakın, çoğu artık Reznovrun'un bahsettiği lowkey türevlerini tercih etmeye başladığından olsa gerek, siyahlarla çok uğraşmak zorunda kalıyorlar. Yani eski filmlere bakın, klasik alman ekspresyonizmini bir kenara bırakırsak, çok uzun yıllar boyunca, stüdyo ortamında olsun, ya da dışarıda olsun, bir şekilde her yeri aydınlatmaktı esas teknik. Stüdyoda dev ışıklarla yapılan, dışarıda bütçe düşükse doğal ışıkla, değilse de dev HMI'larla yapılıyordu. Şimdi ise çok daha az aydınlık artık. Yüzler 30-40 IRE'de pozlanıyor, 60-70 IRE gelenekseldir düşünün aradaki farkı. Bu nedenle de iki sebepten ötürü 1) kameranın sensör hassasiyetlerinin siyahlarda görece başarısızlığı 2) streaming gibi faktörler yüzünden sıkıştırılmış görüntüler izlememiz, siyahları çok kötü hale getirebiliyor. Yani bir avantaj ve dezavantaj söz konusu. Bunu yaşamamak için, çok sık yapılan şeylerden biri o derinliği sağlayamadığın noktada, görüntüyü siyaha emanet etmek. Artık neredeyse silüet tekniği görüyoruz filmlerde bu yüzden.

Konu konuyu açıyor. Siyahlar o kadar basit bir mesele değil, oraya gelince de noise'dan kaçacaksın gibi meseleler devreye giriyor. Neyse çok bulandırmayalım, konudan uzaklaşmayalım. Kameranızın siyahlarla olan ilişkisini iyi belirlemek, bunun için bolca deneme yapmak, siyahları nerede pozlayacağına karar vermek, görüntüde de nereyi 0 IRE bırakacaksın ona karar vermek, gibi faktörleri belirlemek lazım.


Tüm bunlar birleşince, iyi ışık için, benim vardığım sonuç:

1) Kameranızın pozlama değerlerinde nasıl davrandığını iyi bilin, bunun için bolca deneme yapın. Mümkünse false color ve zebra yöntemleriyle çekim yapın. Yüzü kaç IRE'de pozlayacağınızı, en sonunda post'ta ne kadar geriye çekeceğinizi bilerek hareket edin. Yüz için geçerli olan şeyler diğer şeyler için de geçerli. Ben yüzü 40-50 IRE'de pozluyorum. 30-40'a geri çekiyorum. Buna benzer bilgiler yaratın. Düşük pozlamak kadar, yüksek pozlamak da sıkıntı. Kameram (GH5) 60-70 IRE'ye ten renginde hoş davranmıyor. Higlight rendering'i hoş olmuyor.

2) ışığın miktarını kontrol etmek. (dimmerli ışıkları tercih etmek de gerek bu açıdan) Bunun için de yukarıda saydığım yöntemleri kullanmak.

3) Işığı difüze etmek yumuşatmak.

Bu faktörlere dikkat ederek BMPCC 4K'in ışıkları Godox-Aperture aralığıdır.
Lütfen özel mesaj ile genel sorular sormayınız, cevaplamıyorum. Aynı soruyu forumda sorunuz. Ancak benimle ilgili bir sorunuz varsa özel mesaj ile sorunuz.

Youtube sinema eğitim kanalım: https://www.youtube.com/user/GerillaFilmYapimi

Sercanektik
The Recruit
Mesajlar: 31
Kayıt: 21 May 2018 21:35

Mesaj gönderen Sercanektik » 09 Tem 2020 15:53

Çok teşekkürler. İki cevap da çok aydınlatıcı oldu gerçekten..

reznovrun dediğiniz ışıkların hepsine baktım, bazılarına zaten sadece bakabiliyoruz :))
dediğiniz gibi hangi ışığı alırsam alayım reflektör, strafor, black flag mutlaka edineceğim bunlar ışığı kontrol edebilmenin ve iyi ışık yapabilmenin olmazsa olmazları bunu anladım..

Godox vl300 bütçemin çok çok üzerinde o yüzden alamayacağım maalesef :( Daha uygun bütçeli çözümler bulmalıyım..

Şu an bütçeme uygun bulduklarım türk işi kino,500lü led panel crı90 olan ve godox sl60w veya sokanki 60w gibi ürünler.

KEzzAP
Benzer belirlediğimiz misyonlar ve bütçelerimiz bir de yapmak istediğimiz aydınlatma sanırım birbirine benziyor birazdan zaten yapmak istediğim ışıkla ilgili örnekler vereceğim..

Ben bir müzisyenim ve evimin bir odasını müzik klipleri çekmek için tasarlıyorum sinematografi meselesinin kıyısından bile bir şeyler öğrendikten sonra işin sonu günlerce araştırma ve düşünme ,planlama gibi sonuçlarla bitiyor.
3 metre genişliği ve 3 metre uzunluğu olan bir odam var bir adet büyük camı ve büyük bir kapısı var.. Bazı çekimleri 3 boyut algısını desteklemek için kapının dışından dolly in şeklinde yapmak iyi olur büyük ve güzel bir kapının avantajı bu olacak :) Duvar boyasını cilt tonlarına çok uzak bir renk olan dark teal gibi renklerden seçicem hem ışığın yansımasını da biraz kırmış olacak sanırım. Büyük camın dışına daha önce önerdiğiniz ışıklardan olan 2 tane bauhaus takmayı düşünüyorum gün ışığını taklit edemeyecek belki ancak geceleri ay ışığı şeklinde bir görsel yaratabilirim belki bazı kliplerde cama takacağım jaluzi ile güzel bir görüntü oluşturabilirim diye tahmin ediyorum , bazen sis gibi malzemeler de kullanabilirim.

Yapmak istediğim ışık türü genellikle dramatik aydınlatma olacak. Duvardan 1.5metre öne bir koltuk koymak istiyorum bu da odanın ortası gibi oluyor belki 1 metreye düşürürüm mesafeyi.. Sizce kaç olmalı ? Koltuğun arkasına duvarı aydınlatması için philips hue v3lerden birini koyabilirim önüne duvara güzel yayılmasını sağlayacak bir soft bez koyarak. diğer hue3 ampullerimi de bir masa lambası ve abajür içine koyup hem gücünü hem de rengini telefondan kontrol edebileceğim , yani practical lightlarım buraya kadar saydığım bauhauslar ve hue3ler olacak.

Bulduğum kinonun önüne ayaklığa monte edebileceğim bir ışık kesici ile konunun üzerine çok sert olmayacak bir key light yapmak istiyorum veya bunu kino değil de 500lü ledlerden biriyle yapıcam ama kinodan gelen ışık daha kaliteli diyor herkes o yüzden sanırım kino alacağım. fill light olarak da iki duya sahip bir düzenek alıp crı değerleri 90 olan iki ampul takıp sert geldiğinde birini kapatıcam ve önüne ışık kesici koyucam. Ayrıyetten göz ışığı da ekleyebilirim ve backlight gerekirse.. Yani 3 boyut algısını ve film görselini yakalamak için nasıl eklemeler gerekiyorsa yapacağım..

Bulduğum kinoların marka ve özelliklerini paylaşayım.
Asal 255D ve 455D modelleri kinolar
bu da ledin özellikleri
Özellikler:

Çıkış gücü 30W

CRI≥90%

Işık akısı 3600LM

renk sıcaklığı 5600K / 3200K

LED Adet 504 adet

Dimmer% 10 -% 100

Ömrü 50000 h

DC Güç Girişi: 12V-17V

Uzaktan Kumanda: 99 kanal 2.4G kablosuz uzaktan kumanda

Etkili Kablosuz Mesafe Aralığı: > 30M






Resim

Resim

Resim

Resim

hcemince
Dr.Strangelove
Mesajlar: 66
Kayıt: 18 May 2017 11:08

Mesaj gönderen hcemince » 09 Tem 2020 16:39

SL 60W ışığı aldığımdan bu yana çok fazla test etme şansım olmadı açıkçası. Uzun süredir fotoğrafçılık yapan bir arkadaşımda duruyordu. Aşağıdaki fotoğraflarda bu ışığı kullandı.

Geçenlerde resmi bir video çalışması için apar topar bizi çağırdılar. Ellerinde 1 adet 3 lü kino ışık varmış, ben de kendi ışığımı getirdim ve bir konuşma çektik. Elimizde pozometre vs olmadığından yüzün her iki yönü farklı şiddet ve tonda. Zaten olsa da uzun uzadıya çalışacak bir zamanımız yoktu maalesef. Ben örnek olsun diye ham görüntüleri koyuyorum. Bu arada makine GH5, Lens : Metabones + Sigma 18-35 . Sağ taraf Sl-60w + 95cm gridli softbox ile ışıklandırıldı.
Özellikle ses işlenmiş koyuyorum, fan sesi ile ilgili bir veri olmuş olur. Ses ekipmanı : Zoom H1n'e takılı Jk-Mic 044 yaka mikrofonu. Boom ile de ses aldık, herhangi bir fan sesi yok bilginize.

https://youtu.be/S8inOu3Z2CA
https://youtu.be/YBD6xxHI71s

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
KEzzAP
Site Admin
Mesajlar: 10975
Kayıt: 31 Eki 2005 17:07
Meslek: Akademisyen (Siyaset Bilimi)
İletişim:

Mesaj gönderen KEzzAP » 10 Tem 2020 19:05

Videoya baktım, ışık hiç fena değil. Bizlerin elimizdeki imkanlarla ulaşabileceği ışık zaten aşağı yukarı bu kalitededir. Belki arkaya küçük bir kıçker koyardım saçın üst kısmına vuracak. Bence gayet yeterli, konu daha dramatik bir ışığı kaldırmaz zaten.
Fotoğraflar için yorum yapamam, ama kötü durmuyor.

@Sercanektik

Deneme yapmadan, görmeden konuşmak zor.
Birkaç yabancı facebook grubunu takip ediyorum, orada deneme yapmak görüntülü paylaşım yapmak gibi bir adet var, bunu bence bizler de kazanmalıyız. Örneğin
hcemince'nin yaptığı gibi. Bence sen de ışıklarınla, kafandaki senaryoyu kurgulayıp, değişik ışıklarla, değişik çözümlerle denemeler yap, gerekirse ham videoyu yolla bize. Ki ben az çok kanalımı takip ediyorsanız yalvarıyorum neredeyse böyle paylaşımlar için. Gönderin, yorum yapalım, renk yapalım, zorlayalım görüntüyü, sınırlarını deneyelim, bakalım ışıklara, ya da burada yorum yapalım, hiç fark etmez, ama elimizde somut bir şey olmadan üzerine konuşmak biraz zor. Böylece öneriler de yapabiliriz.
Lütfen özel mesaj ile genel sorular sormayınız, cevaplamıyorum. Aynı soruyu forumda sorunuz. Ancak benimle ilgili bir sorunuz varsa özel mesaj ile sorunuz.

Youtube sinema eğitim kanalım: https://www.youtube.com/user/GerillaFilmYapimi

Sercanektik
The Recruit
Mesajlar: 31
Kayıt: 21 May 2018 21:35

Mesaj gönderen Sercanektik » 10 Tem 2020 21:38

Çok haklısınız 🤓 ışıkları alınca bir şeyler çekip buraya yükleyeceğim.

Sercanektik
The Recruit
Mesajlar: 31
Kayıt: 21 May 2018 21:35

Mesaj gönderen Sercanektik » 08 Ağu 2020 17:10

https://hizliresim.com/utEfjD

Sonunda duvar boyası seçimi dekorasyon vs derken oda son haline yaklaşmaya başlası koltuk duvardan en az 1buçuk metre önde.
Abajürlerde ve tepedeki ışığın için philips hue rengi ve gücü ayarlanabilir ampuller var. Tepedeki şu an kısık olduğu için aydınlatmıyor fotoğrafı telefonla çektim ışık patlamasın diye kıstım onu sonuna kadar açıp china ball gibi kullanmayı düşünüyorum koltuğun tamamına soft bir ışık düşüyor bu haliyle bile alt kısmındaki boşluğa ince bir kumaş germeyi düşünüyorum daha soft olması için nasıl bi malzeme kullanmalıyım ? Bunun dışında başka öneriniz var mı dekorasyon veya sinematik aydınlatma için ? Abajürün yanına bir bitki koyacağım.

Kullanıcı avatarı
KEzzAP
Site Admin
Mesajlar: 10975
Kayıt: 31 Eki 2005 17:07
Meslek: Akademisyen (Siyaset Bilimi)
İletişim:

Mesaj gönderen KEzzAP » 09 Ağu 2020 12:17

Koltuk ve duvar rengi birbirini çok boğuyor gibi. Gelen konuk mecburen açık renk bir şeyler giymek zorunda kalacak.
Yargılamak için de yeterli bir kalite değil. Direkt kamera görüntüsünü görsek daha iyi olur.
İlk fırsatta bir deneme yapıp buraya ham görüntüyü atarsanız, bir inceleme yaparım detaylı şekilde.
Lütfen özel mesaj ile genel sorular sormayınız, cevaplamıyorum. Aynı soruyu forumda sorunuz. Ancak benimle ilgili bir sorunuz varsa özel mesaj ile sorunuz.

Youtube sinema eğitim kanalım: https://www.youtube.com/user/GerillaFilmYapimi

Cevapla

“Sinema'da Işık” sayfasına dön