Şaka mı bu adam? 🙂
evet arkadaslar Nbc filmlerini seyrettiniz mi? begenirmisiniz?
Koza, Kasaba ve Bir Zamanlar Anadolu'da hariç diğerlerini izledim. Açıkçası beğendiğim bir yönetmen değil, nefret de etmiyorum ama filmleri bana yüzeysel geliyor. Hiçbir filminde bir derinlik yakalayamadım. Özellikle Mayıs Sıkıntısı filminde sürüngen bencilliği gösteren bir karakteri görünce gıcık oldum. Karakterimiz şehirden köye gelir, oradaki yaşlı bir dedeyi filminde oynatmak ister, sonra adama para falan da teklif eder -ki adamın para umurunda değildir- sonra sözünden döner, hiçbir şey yapmaz. (Oynatsaydı bile para vermeyeceğinden emin olabilirsiniz) Sonra delikanlı bir karaktere sana istanbuldan, yanımızdan iş buluruz der, seni kollarım der; filminde oynatır sonra basar tekmeyi.. Bunlar bildiğimiz sürüngen bencilliği, dürüstlükten uzak. "Benim sırtımı kaşı, ben de senin sırtını kaşıyayım" nerede hani? Bu nasıl primatlık.
Uzak filmini çok beğenen oldu, metafor, sembol denildi ama ben o filmde de bir şey bulamadım. Tamam, göstererek anlattı, altına güzel metinler dizdi ama köylü arkadaşımızı çocuk gibi azarladığı sahnede yine gıcık oldum. Neymiş efendim o seviyelere tırnağını kazıyarak gelmiş de, kimse yardım etmemişte... E o halde madem biliyorsun bunları, yardım et çocuğa.. Sen o sıkıntıları çekmişsin, o da mı çeksin? Yok hayır ne olacak, yardım etsen ne olacak. Bir diğer konu, köylü delikanlımızın da pek fazla dürüst olmadığı; ama hırsızlıkla suçlanacak kadar da değildi hani.. Teknik olarak, ses işçiliği Uzak filminde kötüydü.
Görüntülerinde fotoğraf karesi yakalayamadım hiç, zaten benim filmde görmek istediğim fotoğraf değil, vidyo. Güzel bir arricamı olan, birazcık da estetik kaygısı olan kişi rahatlıkla elde edebilir o görüntüleri.
Ben daha çok Semih Kaplanoğlu'nun filmlerini beğeniyorum.
Nuri Bilge Ceylan fotoğrafçı bir kimliğe sahip filmlerinde de bunu yansıttığını görebiliyoruz. Kameranın duruşu sabitliği kendine özgü bi tekniği var. Filmlerinde uzun uzun bir olayı anlatması belkide onu bazı kişiler tarafından sıkıcı gelmekte =) Olaya biraz daha sanatsal yaklaşıyor. Filmi konuşmadan anlatmak bence başarıdır. Filmlerinde bunu yapıyorda zaten ilk çektiği kısa filmden tutunda bir zamanlar anadoluda filmine kadar eğer birşeyleri karşıya geçirebiliyorsanız bence başarılısınız demektir. Ancak bazı yönetmenlerin bu hoşuna gitmez veya tarzı değildir. Her yönetmenin tarzı vardır. Kimi bu şekilde severken kimi görüntüleri parça parça toplayip sonunda vayy be demek ki olay buymuş diye bizleri hayrete veya beğeni toplar..
Bence yönetmen öncelikle tarzını belirlemelidir. Filmi nasıl çekip nasıl birleştiririm diye.. =)
NBC bana kendi içime dönersem güzel filmler çekebileceğim ilhamını veren kişi. Teşekkür ediyorum kendisine...şimdi bu başlıkta paylaşılan röportajını da okudum orada demiş ki: "Koza'yı bir senede çektim ama sonra düğüm çözüldü...En zor çektiğim film Koza'ydı..."
-Kendi kendine ümit vermeye çalışan adam onucuncunun yanından bildirdi, neredesin Onucuncuu 🙂
onun gerçekçiliğine erişebilecek bir türk yönetmen daha gelebilir mi bilemiyorum. 🙂 göndermelerinin hepsi yerli yerinde. her karesinden herkes kendine göre bir şeyler çıkartılınabilir. filmleri sıkıcı başarısız diyen arkadaşlar biraz sinema kültürünü edindikten sonra eminim filmlerini tekrar tekrar izleyeceklerdir. en sevdiğim filmine gelince ''uzak'' diyebilirim 🙂
NBC bana kendi içime dönersem güzel filmler çekebileceğim ilhamını veren kişi. Teşekkür ediyorum kendisine...şimdi bu başlıkta paylaşılan röportajını da okudum orada demiş ki: "Koza'yı bir senede çektim ama sonra düğüm çözüldü...En zor çektiğim film Koza'ydı..."
-Kendi kendine ümit vermeye çalışan adam onucuncunun yanından bildirdi, neredesin Onucuncuu 🙂
Onucuncu NBC ile çalışan Ercan Kesal'a ulaşıp, senaryosunu okutmaya çalışıyor.
Başarırsa NBC ilk defa KONULU bir fim çekmiş olacak 🙂
Deccal, gördüm seni sobe.
NBC bana kendi içime dönersem güzel filmler çekebileceğim ilhamını veren kişi. Teşekkür ediyorum kendisine...şimdi bu başlıkta paylaşılan röportajını da okudum orada demiş ki: "Koza'yı bir senede çektim ama sonra düğüm çözüldü...En zor çektiğim film Koza'ydı..."
-Kendi kendine ümit vermeye çalışan adam onucuncunun yanından bildirdi, neredesin Onucuncuu 🙂
Onucuncu NBC ile çalışan Ercan Kesal'a ulaşıp, senaryosunu okutmaya çalışıyor.
Başarırsa NBC ilk defa KONULU bir fim çekmiş olacak 🙂
hahaha 😀
sensiz bu forum konusuz abi, o kadarını söyliyeyim 😀
Eyvallah
Deccal, gördüm seni sobe.
filmleri sıkıcı başarısız diyen arkadaşlar biraz sinema kültürünü edindikten sonra eminim filmlerini tekrar tekrar izleyeceklerdir.
Bu adamı sevip sevmemenin sinema kültürü sahibi olup olmamakla hiçbir alakası yok.
Sevmiyordur, sıkılıyordur. Bu kadar.
Sinema kültürü çok yüksek olsa bile bu geçerli.
Mesela ben de her filmini sıkılmadan izleyebiliyor değilim ama genel olarak filmlerin içinde yakaladığım küçük şeyler benim de içimde olan şeyler oluyor. hoşuma gidiyor. Bu arada hala "Bir Zamanlar Anadolu"yu izleyemedim mesela, ne zaman başına geçtiysem uyuya kaldım. sonra röportajında bahsetmiş, filmin başını bilerek sıkıcı yaptım diye 🙂 işte NBC'nin testinden geçemedim 😀
filmleri sıkıcı başarısız diyen arkadaşlar biraz sinema kültürünü edindikten sonra eminim filmlerini tekrar tekrar izleyeceklerdir.
Bu adamı sevip sevmemenin sinema kültürü sahibi olup olmamakla hiçbir alakası yok.
Sevmiyordur, sıkılıyordur. Bu kadar.
Sinema kültürü çok yüksek olsa bile bu geçerli.
filmlerini kimlerin sevmediğini uzun bulduğunu anlaşılmaz bulduğunu biliyoruz. tabii ki sevilmeyebilir ama bunlar nedenlere bağlanmalı. forumda yazılan olumsuz eleştiriler; filmleri çok uzun anlaşılmaz, sıradan izleyici de anlamalı şeklinde ki nbc nin tarzı hepimizin malumu 🙂
eğer sinemacı , sinemayla ilgili gençler isek bu tarz basit yorumlar yapmamalıyız kanımca 🙂
Bu tarz yorumların basit olduğunu sen söylüyorsun.
Arkalarında oldukça içerik barındırdığından emin olabilirsin, tartıştık bunları burada zamanında.
Bana basit gelen sana basit gelenlere karşı söylüyor oldukların aslında. Neyse, çok tükettik bu tartışmaları burada, biraz geçmiş mesajlara bakabilirsin.
bu arada koza kısa filmini zamanında burada paylaşmış olsaydı NBC buradan sağ çıkamazdı 😀
Sinema kültürü edinmek suretiyle NBC sevmek. Mümkün değil. Tarih bilgisinin artması ile Voyvoda Vlad sevilir demek gibi olur bu. NBC sevilebilir tamam, ama bir çok platformda zorlama pozitif söylemler üretilip NBC'a montajlanıyor ki, yanlıştır. Bundan hem kendisi hem de Türk sineması zarar görür.
gayet sığ, basit ve de yüzeysel bir yorumda bulunayım yüksek müsaadenizle.
minimalizm denen kavramı damıtıp süzüp kevgirle eleyip bin türlü imbikten geçirip b.kunu çıkaran nbc (nbc dedin mi aklıma askerlik gelir hey gidi hey. askerde nbc taaruzu vardı nükleer biyolojik kimya taarruzu. neyse geçiniz) seyredilmesi zor ve izleyiciyi bayan filmler yapmayı beceri olarak niteliyorsa sorun var. bu argümanı kabul görüyorsa gene sorun var. işte adamımız budur deniyorsa çok büyük bir sorun var. laf edeni oyarım deniyorsa sorunun haddi hesabı yok. yürüsün canım o kim deniyorsa o hiç olmaz ve de asla yakışık almaz. elleşmeyin yapsın filmini adam. ama filmlerinde rahatsız eden çok şey var. öykülerde sebep sonuç reaksiyonu zayıf. örnek üç maymun'da oğul ziyarete gitmekten vazgeçip eve döner ve annesini aşığı ile yakalar. dönüş sebebi, istasyonda gömleğine kusması. höh. peki kadın neden o adama yalvarıp yakarıyor beni bırakma diye? adam belli bir yaşı devirmiş kelli felli hiç bir karizması olmayan bir adam. kadını nesi celbetmiş olabilir? parası mı? yoo. kocasının (yavuz Bingöl) vahşi görünüşlü bir adam olması ve kendisini hoyratça sevmesi mi? hee tamam oldu o zaman. neyse uzatmayayım çayın suyu bitmişti çaydanlık yanmasın.