Forum

24 mü 25 mi 30 mu?

7 Gönderi
6 Üyeler
0 Reactions
2,281 Görüntüleme
(@mtnrdgn)
Gönderi: 198
Başlığı açan
 

Bu sorunun cevabını düşünürken uykum kaçtı kalktım premierde bir deneme yaptım.
1 den 30 a kadar rakamlar bulunan jpegler hazırladım, premierde bir ntsc içine her frame 1 numara gelecek şekilde yerleştirdim. Aynı şeyi pal için yaptım.

Pal'i NTSC, NTSC'yi pal olarak hepsini 24 olarak export ettim.

Korkunç
Kafasına göre bazı rakamları çıkarmış, bazılarını 2 kere tekrar etmiş falan. 24 veya 25le film çekip vimeo/youtubedan başka yerde gösterime girmeyen filmler çekenlerden birisi olarak kararımı verdim:
30

 
Gönderildi : 28/05/2011 5:23 am
(@kykgm)
Gönderi: 0
 

sonuç pal mı? ntsc mi? detay lütfen gecenenin yarısı uyanınca hatırlarsan tabiki!!!!!!

Yaş, milliyet yada özgeçmiş önemli değil; önemli olan söyleyecek bir şeyin olması.

^^KYKGM^^

 
Gönderildi : 28/05/2011 1:43 pm
(@mtnrdgn)
Gönderi: 198
Başlığı açan
 

Sonuç NTSC. çektiğimiz filmler sinema salonunda yada televizyonda gösterime girmeyeceğine göre internette yayınlamak için en ideal format NTSC. çünkü tamamı 29,7 fps.

 
Gönderildi : 28/05/2011 3:00 pm
(@fulgura)
Gönderi: 5141
 

Akşam akşam iş yapmamak için siteyi gezerken ben de bunu gördüm ve birşeyler yazayım dedim.

Testinizi tam anlayamadım. Zaten yapış biçiminizden sonucun "ne kadar yüksek fps, o kadar iyi görüntü" çıkacağı belli. Buna göre 50 ya da 60 çekmek en iyisi. NTSC ve PAL ifadelerini sadece fps olarak yorumlamışız ve sanırım interlaced/progressive farkı işin içinde yok. Yani hepsi i mi p mi belli değil. Ben p yorumladım.

Bir de;

"Pal'i NTSC, NTSC'yi pal olarak hepsini 24 olarak export ettim."

demişsiniz ve benim anladığım 25 fps yi 30 fps olarak, 30 fps yi 25 fps olarak export ettikten sonra bir de her iki dosyayı 24 fpsye dönüştürmüşsünüz. Doğru mu?

Şimdi zaten 30-->25 dönüşümü kare atma üzerine kuruludur ve tek geçişli exportlarda belli sayıdaki karelerden biri atılır. Bazı rakamların düşmesi doğal. Bazı pluginler çift geçişle bu işi zaman hesaplarıyla yapıyorlar ve o zaman her rakamınız görülebilir.

25-->30 işinde de aralarda kare tekrarlama var. Bu durumda bazı rakamlar birden fazla karede görünür. Pluginlerde yine tek geçiş-çift geçiş farkı var. Tek geçişte belli aralıklarla aynı kare tekrarlanır. Çift geçişte kareler yayılır ve her rakam görülür.

Bir de en sonda neden 24 yaptık ben anlamadım. Zaten atılmış kareler (30-->25) ve tekrarlanmış kareler (25-->30) varken bunları 24'e çekmek çok mantıklı değil. Hedef 24 ise zaten 25-->24 kolaydır. Seste küçük bir fark olur sadece. 30-->24te yine kare atarak gider. Ama sizin yaptığınızda sonuç zaten allak bullak olmalı. Yok kastımız bir de doğrudan 25-->24 ve 30-->24 export ise de durum çok farklı olmaz. Sadece ilkinde tek kare eksilir.

İnterlaced dönüşümde çeşitli pulldown işlemleri yapılır ve her rakam görülür ama bazı karelerde bulanık olarak bir önceki ya da sonraki karedeki rakam da hayalet olarak görülür. Yani ilginç olanı filmcilerin nefret ettiği interlaced durumunda sizin tüm rakamlar bir şekilde görülüyor olarak kalacaktı.

24 zorunlu değil. Sadece sinematik kırpışma için tercih ediliyor. Yoksa vimeo yada youtube için çok farketmez. Dikkatli göz 30u fazla keskin buluyor. Yani 25 ve üzeri her modda "filmlook"tan kaybederiz. Tabii farkedebilen gözler için. 🙂 Sırf bu nedenle sonrasında edit/efekt işlemleri görecek görüntüyü 50p ile kaydediyorum. 25e düşüşte sorun olmuyor ve 24 de net üzerinde çok gerekmiyor zaten.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 09/06/2011 6:11 am
(@anonymous)
Gönderi: 0
 

Çok meraklı biri olarak anlamaya alışıyorum:-D gerçek sinema görüntü kalitesi için önemli olan bumudur 24-25-29 fps vs. Yoksa o sinema büyüsünü veren renk oynamaları,efekt,kurgu vs midir

 
Gönderildi : 09/01/2013 12:54 pm
(@halostendap)
Gönderi: 4108
 

"Yoksa o sinema büyüsünü veren renk oynamaları,efekt,kurgu vs midir"
şu dediklerin sanırım 🙂
bana kalırsa oraya senaryoyu da eklemelisin, kötü bir senaryoyu istediğin kadar büyülü hale getirmeye çalış seyirci yemeyecektir 🙂

insta https://www.instagram.com/morehalityalcin

 
Gönderildi : 09/01/2013 1:33 pm
(@izmirlibambam)
Gönderi: 6
 

24p ya da 25p, sinema kalitesi için iş görür bence. Ama shutter hızının da 1/50'de sabitlenmesi lazım. Bütün sinema filmlerinde kullanılan shutter açısı 180 derecedir. 24p çekilirse 1/48, 25p çekilirse 1/50 olur shutter hızınız. Ama Canon'larda 1/48 diye bir hız yok, 24p'de de 1/50 shutter kullanılıyor, anca Magic Lantern yüklemek lazım 1/48 için.

 
Gönderildi : 07/07/2014 2:57 pm
Paylaş: