Rıza arada kalmış bir karakter. Bunu tüm film boyunca gözlemliyoruz. Varoşta oturup, zenginliğin sembollerinden bir AVM'de çalışması; mahkeme salonunda ne davacıların, ne de davalıların yanında kendine yer bulamaması; emekçi olmanın değerini anlayamayıp noel baba kılığında karşı tarafa geçmeye meyletmesi, kısacası hızla lümpenleşmeye doğru giden bir karakter. Bu son filmiyle bir şeyler söylemeye çalıştığının, bundan sonra da söylemeye çalışacağının sinyallerini veriyor Yılmaz Erdoğan. Yılmaz Güney de ucuz eğlencelik filmlerle başlayıp söylemini sertleştirmişti. Bekleyelim görelim; bakalım Yılmaz Erdoğan nereye kadar gidecek. Başlangıç için umut veren bir film, "Neşeli Hayat".
Kalem Oynatan İle Ayı Oynatanın Buluştuğu Yer
"emekçi olmanın değerini anlayamayıp noel baba kılığında karşı tarafa geçmeye meyletmesi" böyle birşey yoktu filmde ya. Adamcağız ekmek parası için didiniyordu... Terlik kılığına da giriyor ne verirlerse o ekmek parası için...
- baço
Rıza arada kalmış bir karakter. Bunu tüm film boyunca gözlemliyoruz. Varoşta oturup, zenginliğin sembollerinden bir AVM'de çalışması; mahkeme salonunda ne davacıların, ne de davalıların yanında kendine yer bulamaması; emekçi olmanın değerini anlayamayıp noel baba kılığında karşı tarafa geçmeye meyletmesi, kısacası hızla lümpenleşmeye doğru giden bir karakter. Bu son filmiyle bir şeyler söylemeye çalıştığının, bundan sonra da söylemeye çalışacağının sinyallerini veriyor Yılmaz Erdoğan. Yılmaz Güney de ucuz eğlencelik filmlerle başlayıp söylemini sertleştirmişti. Bekleyelim görelim; bakalım Yılmaz Erdoğan nereye kadar gidecek. Başlangıç için umut veren bir film, "Neşeli Hayat".
Tamamına katılmıyorum abi. Niye dersen, Erdoğan daha önce eğlencelik filmler yapmadı. Söylemi de hem tiyatroda hem sinema da anlayana çok sertti. Asıl onlar umut veren filmlerdi. Şimdi gerileme dönemine girdi.
Rıza arada kalmış bir karakter. Bunu tüm film boyunca gözlemliyoruz. Varoşta oturup, zenginliğin sembollerinden bir AVM'de çalışması; mahkeme salonunda ne davacıların, ne de davalıların yanında kendine yer bulamaması; emekçi olmanın değerini anlayamayıp noel baba kılığında karşı tarafa geçmeye meyletmesi, kısacası hızla lümpenleşmeye doğru giden bir karakter. Bu son filmiyle bir şeyler söylemeye çalıştığının, bundan sonra da söylemeye çalışacağının sinyallerini veriyor Yılmaz Erdoğan. Yılmaz Güney de ucuz eğlencelik filmlerle başlayıp söylemini sertleştirmişti. Bekleyelim görelim; bakalım Yılmaz Erdoğan nereye kadar gidecek. Başlangıç için umut veren bir film, "Neşeli Hayat".
Tamamına katılmıyorum abi. Niye dersen, Erdoğan daha önce eğlencelik filmler yapmadı. Söylemi de hem tiyatroda hem sinema da anlayana çok sertti. Asıl onlar umut veren filmlerdi. Şimdi gerileme dönemine girdi.
"Vizontele"ler sertti doğru. "Organize İşler" eğlencelikti. Dalgalı bir grafik diyelim daha doğru olur. Belki de o gençlerden kurtulup safralarını atsa daha iyi olur. O gençlerin her an bir espri yapacak gibi durmaları, bu potansiyeli taşımaları gerçekliklerini zedeliyor, filme de zarar veriyor.
Kalem Oynatan İle Ayı Oynatanın Buluştuğu Yer
Aynan abicim, bende böyle düşünüyorum.
Genç oyuncularla ilgili ben de aynı şeyi düşünüyorum.
Ama bu filmin Vizontele kadar iyi olduğunu düşünüyorum aynı zamanda.
güzel filmdi.Yılmaz erdoğanı çok özgür gördüm insanları güldürmek zorunda değilim havası vardı. Bkm mutfak ekibi zoraki katılmış gibiydi. Onların olduğu sahneler hep çok yapay kalmış...Genel anmaı ile film çok sıcak diyebiliriz.tam bir aile boyu film.Bir siyasetçi-yazar Yılmaz erdoğan için" kaleminden kan damlar ama toplumsal problemleri ve topraklarının dertlerini komediye tercih etti" gibi birşey demişti..(cümle tam olarak bu olmasada ana fikri buydu.)
birde gerçekten bu film Romanya arjantin fransız... sineması olsaydı birbirimize önerebilcemiz bir film olurdu yorumuna katılıyorum
7.5/10