İki ses arasında nitelik farkı çoktur. Yukarıda anlattığım olayı bunun için yazmıştım. Esas sesi H1 ile, yedek ve referansı 550D ile alın.
Demişssin peki boom kullanmak zorunda kaldık yani mikrofonu ses kayıta bagladık referans için makinenin kaydı yetermi yoksa bir mikrofon daha olmassa olmazmıdır?
Ayrıca baska bir baslıkta mono alınan sesler cift kanal montajla stero ya donusturuluyor gibi bişey okumuştum bu mumkunmudur? Yani aynı kalitedeki bir sesi left ride olarakmı cogaltıp kopyalıyoruz?
PORTFOLIO: http://xantia.cgsociety.org/gallery/908278/" onclick="window.open(this.href);return false;
ben mono kayıt alıp kurgularken premierde çift kanal yapıyorum...
Copen cvp vermediği için (muhtemelen biliyorsundur)diye sana sorayım dedim 🙂
PORTFOLIO: http://xantia.cgsociety.org/gallery/908278/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ben sataman'ın sorusuna cevaben Rode'u 550D'ye bağlayıp H1'i de bağımsız kullanmayı varsaymıştım. Rode'u H1'e takarsanız riskiniz artacaktır. Hem ikisi de ayrı ayarları olan ve farklı ses karakteristiklerine sahip cihazı birleştirmiş olacaksınız, ki bence gereksiz; hem de tek başına 550D'nin kendi mikrofonu ile aldığı ses yedek kayıt olma özelliği taşımayacak. Ancak referans olabilir. Hele açık havada asla olmaz. Rode'u 550D'ye takın. H1 'i ya tek başına, ya boom ucuna ekleyerek ya da kaliteli bir harici mikrofon daha ekleyerek kullanın. Sataman sanırım H1'e yaka mikrofonu ekleyecek.
Stereo olayına gelince, stereo sinyal isteniyorsa doğası gereği gerçek stereo mikrofonla alınmalı. Mono kaydı çift kanala yüklemek "çift kanal mono" ses yapar ama o "stereo" değildir. Yine de ses kaynağının tek olduğu (enstrüman ya da solist vb) ya da film vb kaydı için mono sorunsuzdur ve birçok projede zaten mono alınır. 3. alternatif olarak ise Audacity vb ile mono'dan ses özellikleri dönüştürülerek stereo ses elde etmek mümkün ve bu monoyu çift kanal yapmaktan daha iyi. İlle de lazımsa (ki bence amatör film vb için gereksiz) bu alternatifi deneyebilirsiniz. Bu durumda gerçek stereo bir sinyal elde edilecektir. Gerçi bu orjinal stereo almakla yine aynı olmayacaktır ama sonuçta stereo bir sinyal elde edilecektir.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Açıkcası ben DR40a orta halli bir sotgun baglamayı dusunuyordum ama şuan sizin soylediğinize gore mikrofonu kameraya bagla boomlada tascamı kullan sanırım en dogrusu farklı kombinasyonlarla bolca deneme yanılma yapmak hatta alet geldiğinde video halinde testi buradan paylaşayım sorusu olanlara belki faydamda sokunmuş olur tşkederim ustadım
PORTFOLIO: http://xantia.cgsociety.org/gallery/908278/" onclick="window.open(this.href);return false;
Çok tşk arkadaşlar.Özellikle FULGURA çok aydınlattın beni.
Tekrar tekrar okuduğum ve çok faydalandığım bir başlık. Okuduklarım neticesinde DR-40 siparişi vereceğim, bilgi paylaşımında bulunanlara gönülden teşekkür ederim
Bende Olympus Ws-812 var, sizce nasıl, röportaj, kısa film için yeterlimi? Ben ders kayıtları almak için almıştım. Yeterli değilse Zoom H1 düşünüyorum. Teşekkürler.
Ucu ucuna iş görür gibi bir alet. Sıkıştırmasız wav kayıt olması lazım. MP3 kayıtla zor.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
çok faydalı yorumlar var..ellerinize saglık
bu ses işi olmazsa olmaz aynı zamanda çok alengirli iş 🙁 kaydı ayrı dert postu,temizligi ayrı dert..
çekim anında karşılacağımız sorunlar,dikkat etmemiz gereken noktalar ve çekim anında kayıt nasıl yapılır anlatan videolar olsa güzel olur.defalarca okusam bile bazen akılda kalmıyor
ne iyi etmişim de açmışım bu başlığı 🙂 ben de şunu sorayım elimde rode ntg2 var ama 550d'me bunu direk bağlasam randıman vermiyor sanırım, zoom h1'ime bağlasan o da yeniyor, hadi bakalım şimdi ben ne yapayım?
İLK UZUN METRAJ FİLMİM : www.zamakfilm.com
http://www.yabancifilm.com" onclick="window.open(this.href);return false;
AZRAİL
http://www.youtube.com/watch?v=F68E08k_U5w" onclick="window.open(this.href);return false;
GERÇEK DÜŞ
http://vimeo.com/10479111" onclick="window.open(this.href);return false;
zoom h1n ile komple bir filmi dublaj yaptık. Tabiki ses temizleme bass ekleme falan yaptık ilk filmimizde gayet temiz oldu. imzamda film var ses için bakabilirsiniz kalitesine sesin. Üniversitede dersleri kaydediyorum onun dışında.
anfide anlattığım bir konuyu, el kamerası (hmx h300 bp) ve ses kaydedici zoom h1n ile kaydetmiştim. bunda ses temizleme vs yok.
ses kaydedici bilgisayarın yanında bu arada. input 80 de.
ne iyi etmişim de açmışım bu başlığı 🙂 ben de şunu sorayım elimde rode ntg2 var ama 550d'me bunu direk bağlasam randıman vermiyor sanırım, zoom h1'ime bağlasan o da yeniyor, hadi bakalım şimdi ben ne yapayım?
Ntg2 için kaliteli bir harici ses aygıtı lazım. Dr-40 ya da H4n düşünebilirsiniz. Böylece xlr kullanabilirsiniz. H1'e ntg2 girişi olmaz. Olsa bile araya preamp lazım. Ntg2 seviyesi düşük kalır. H1'i boom ucunda doğrudan kullanın derim. Kalitesi yeterli olsa gerek. Ntg2 için daha sağlam bir altyapı lazım.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
bu preamplar bayağı pahalı galiba değil mi? şu durumda h4n alma şansın olmadığına göre ntg2 elimde fazla olmuş oluyor çok ilginç bir durum
İLK UZUN METRAJ FİLMİM : www.zamakfilm.com
http://www.yabancifilm.com" onclick="window.open(this.href);return false;
AZRAİL
http://www.youtube.com/watch?v=F68E08k_U5w" onclick="window.open(this.href);return false;
GERÇEK DÜŞ
http://vimeo.com/10479111" onclick="window.open(this.href);return false;
Doğru. O nedenle hep söylüyorum: Ses için gerekli altyapı oluşturulmadan doğrudan gidip 500Tlden başlayan shotgunları almayın. Sadece ses kayıt aygıtı ve iyi bir konumlandırma amatörün işini görmeli. Ya da Rode VM vb kullanılmalı. Ben NtG2 yerine H4Nyie tercih ederdim.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Ben de sorumu buradan sorayım tekrar :]
Fulgura canon 600d var bende, Rode videomic pro da aldım. İkisi birden randıman vermiyor, dip ses kaydediyor. Bu durumda ne yapmalıyım?
Duvarlar… Görüyor musun? Duvarlar yükseliyor. Şşşşş, bağırmayı bırak sessiz ol! Bak bak, duvarları daha çok yükseltiyorlar...