Bir bakınız:
Buraya da bir bakınız:
http://filmmakersmemory.wordpress.com/2014/07/01/microphones-on-test-by-world-press-photo-academy/
İlki daha iyi bir test ama ikincisi hatalı. Metni değiştirmiş ki oysa ilk okıuduğu tekerlemede sibilans testi var. Diğerleri ise daha çok yakın okuma testi gibi. Zaten mikrofonda esas olan yakınlık ama film çekimi için bunu elde etmek zor. Yönlüler açık havada ve harici sesleri olabildiğince azaltmak için, yakalar ise olabildiğince gizleyerek ve ses kaynağına yaklaşmak için kullanlımalı.
Son testte ilginç bir durum ortaya çıktı. İki kişinin yakalarında kablolu mikrofonlarımız var ve elbette crosstalk oluyor yani her oyuncunun sesi her iki mikrofona da gidiyor ama düzey farklı. Bu iki ayrı sesi üstüste bindirince neredeyse kusursuz bir ses düzeni ortaya çıktı. Yani sağ-sol ayrımı kaybolurken ses kalitesi de arttı ve dip gürültüsü de ilginç biçimde kendiliğinden azaldı. Yani bazı frekanslarla biraz oynadık, ses noise reduction gerektirmeden kendiliğinden temiz hale geldi. Bu nedenle devamlı farklı kaynaktan çift kayıt almaya devam.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Bu da benim bir ses testim:
https://drive.google.com/file/d/0B2kItwGwxz03RUI0QmFZcnBjT0E/edit?usp=sharing
Burada dip ses mikrofondan kaynaklı değil mi?
Bu cihazlara iki tane orta seviye mikrofon alsam?
Kullandığın kablosuz sistem VHF olduğu sürece bu yüksek dip sesinden kurtulamazsın. Kablolu ile daha yüksek kalite alabilirsin. Mikrofonları değiştirsen bile (ki bundan da emin değilim) VHF bandının kendi gürültüsü her daim olacaktır. Biraz temizlemeye uğraştım ama sesi robotikleştirmeden pek mümkün değil. Yani gürültü senin sesine de işlediği için kayıp büyük. Elbette kullanılabilir ama o hiss bence kurtulması kolay bir şey değil.
Dosyanın ilk 8 sn'sine hızı bir noise removal uyguladım. Sonuç şöyle:
https://soundcloud.com/fulgurafrango/001-01-nr
Bir kez de adaptive NR ile biraz uğraştım. Bu kez daha sağlam bir ses mümkün ama gürültü gittiği halde arkada hafif bir echo kalıyor.
https://soundcloud.com/fulgurafrango/acous1
Echo silinmesi en zor olan şeylerden ve silmek için daha uğraşmak gerekli. Yani bu halde de ses temiz ama hafifi ekolu olabilir.
Gördüğün gibi görece temizlik mümkün ama o robotik arka plan sesini yoketmek biraz daha zahmetli. İlk dosyada 8snden sonra gürültünün ne kadar zıpladığına bak. Yine de en baştaki görece temiz kısım işimi görür dersen kullanmaya devam. Ya da daha uğraştırıcı bazı prosedürler kullancaksın ki bunlardan anlayan adamın yoksa iş zor.
Normalde seviyeler 40 civarında olunca ben istediğim düzeyi tutturabiliyorum. Yoksa konuşan kişi asla -10 dBYi bulmuyor. Kısacası ben bu performansı biraz zayıf buldum. Uğraştırır seni.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Ben de şu parametric equalizer ile baktım, yani orta seviye bir sesi onunla kulağıma hoş gelecek şekle getirebiliyordum, ama bu halde olmuyor, ben de kullanılabilir olduğu konusunda sıkıntılıyım. Zoom H4n'e doğrudan bağlayacak iyi bir yaka mikrofonu lazım. Bir yandan da bir belgesel işine girdim de. Bir yandan rode'u havadan sarkıtacağım ayakla, bir de yaka mikrofonu kaydı ekleyeyim diyorum.
İyi olur. Ben de denemek için Osawa 330 istemiştim. Başka marka geldi. Bunların gürültüsü yine var ama daha ayırdedilebilir bir gürültü. Kayıtların olduğu bilgisayar bende değil. ELime geçince bu ucuzları da biraz kurcalayacağım. Belgeselini bilemiyorum ama mikrofonun görünmesi engel olmayabiliyor bazı türlerde. Eğer saklanacaksa adam gibi bir yaka mikrofonu şart.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Yok saklamayabilirim sorun değil.
O zaman yakada ve hiçbir şeye değmeden durmasını sağlamak daha kolay olacaktır. Rode da ayakla kadraj dışında durur ve ikinci kaydı alırsa daha güvenli olur.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Bunun içinden çıkan kendi yaka mikrofonunu taktım doğrudan zoomh4n'e ses gelmedi, sanırım kendinden güçlü olmalı alınacak yaka mikrofon.
Evet elimdeki 5 adet yaka mikrofonunun dördünün de kendi pili var. 5. de phantom power istiyor kayıt aygıtı üzerinden. Bunlar pasfi mikrofonlar değilller yani elektrik istiyorlar. O alet de o mikrofona kendi güç veriyordur ve H4n vermiyordur.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Ya şu 6,5mm çivi jak dedikleri şu mu?
http://www.mydukkan.com/urunler_detay.asp?id=21655&gid=4889#.U7UxCPl_uM8
Zoom H4N'de bu giriş yok değil mi, adaptör kullanacağız?
1/4 diye geçen çivi jak odur. H4n için adapöre gerek yok. Alttaki xlr yuvaları combo türünden olduğu için onlara 1/4 girer. Yani doğrudan takabilirsin.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Aaaa. Hiç farkketmedim. 🙂
osawa 330 nasıl peki Fulgura hiç deneyebilme şansın oldu mu?
Gayet uygun Türkiye'de fiyatları...