Saol inter,saol Fulgura.
Ben gerçekte film çekiyorum.
- Geç kalmak istemezdim
- Bir doz hayat ( Görüntü ödülü)
-Balıkçı ( 8.Çevre film uluslararsı kısa film yarışması 1.ödülü)
-Sorun yok ( trafik konulu spot film)
- Motosiklet tutkunları ( Belgesel 19 dk.)
- Apaçi Custom motor tanıtım filmi.
+ Bir sürü yarışmada,finalist,gösterim v.s.
Şimdi sorulur tabi,bu kadar film çektinde neden bunları hala öğrenmedin.Evet öğranmedim,öğrendiklerim yeter sanıyordum.İlk makinam hv30 + adaptör dü.Filmleri çektim ama hala beğenmem,ödül alan filmimide beğenmem.Eksikler çok.Şimdi ,sese,ışığa,kadraja,senaryoya,oyuncuya,duyguya v.b ,filmi film yapan birçok bileşenlere artık dikkat etmek istiyorum.Eksikleri tamamlıyorum.Denemeler yapıyorum.Ufak tefek bir sinama çevresi yarattım.Gerçekte İFSAK 1985 üyesiyim.Tüm bunlara rağmen hala kendimi emekliyor görüyorum.Çekilmemiş senaryolarım var,duruyor.Önemli saydığım senaryo ve film çekimi hakkında yazılmış kitaplarım var.Tek eksiğim kurguyu yapamıyorum.premıer biliyorum ama gözlerim 15 dk dan sonra parlağa bakamıyor.Kurgunun temellerini biliyorum ve çekerken kurguya göre çekiyorum.çekin senaryosu ,çöpten story bord yapıyorum.Sonuçta ben bu işi seviyorum,güzel işler yapmak istiyorum,özellikle bu form sayesinde çok şey öğreniyorum.Bunları bunca zaman neden yazmadım derseniz,çok basit şeyleri bile soruyorum zaman zaman.Çekindim ,belkide bu yüzdendir.Çektiklerini yayınla dersenizen kısa sürede yayınlarım
Hepinize çok teşekkürler 🙂
*
(ses biraz kısıktır açınız)
Daha önce çalışmalarınız olduğunu söylemiştiniz. Sadece ekipmana biraz fazla ağırlık veren bir hava sezdim son zamanlardaki iletilerinizde. Ben de espriyle karışık bunu söylemek istedim. Çekemediğinizden değil elbette. Titizlik, ince eleyip sık dokumak benim de uzak olmadığım kavramlar. Ama arada bir birinin de insanı arkasından suya itmesi lazım. Yoksa "aman üşüyeceğim, şimdi ürpereceğim" diye iskelenin üstünde insan suya bakıp duruyor. Sormanızda sorun yok aman diyeyim, sormamak kötü esas. Kameralarım elimin altında olsa Technicolor hakkındaki sorunuza da cevap vereceğim de ezberden aklıma gelmiyor bazı detaylar.
Premiere'i koyu renk ekran ayarlarıyla kullanmayı denediniz mi? İşe yarayabilir. Işığa belli süre baktıktan sonra göz sulanması tipiktir.
Örnek ve üretken bir forum yoldaşısınız. Kolay gele.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Mrb.
Haklısın Fulgura,ekipman sahibi olmayı seviyorum.Fakat elimde olmayanları,almam gerekenleri almaya çalışıyorum.İyi birşey değil ama,kullanmasamda,yanlızca almak bile beni mutlu ediyor.Kafamda teorik olarak o kadar dolu bilgi varki.İnşallah uygulamada bu bilgileri aktarabilirim.Kurguyu ben yapmadım,kurgucunun tercihi oldu o renkler.Daha koyu ve doygun olsaymış iyi olurmuş.Kurguyu yapan sinema tv bitirmiş master yapan bir arkadaş ama ,bilgili olmak ruh ve duyguyu tam aktarabilmek için yetmiyor bazen.Technicolor olayında yüklemek yanlızca kart üzerinde oluşuyorsa,makinanın hafızasına birşeyler atma zorunluluğu yoksa size kartımı kargoyla yollayabilirim veya biraz daha detaylı anlatılırsa bende yapmaya çalışırım.2 kartım var ikiside 16 gb.Birinde ML var ve daima onu kullanıyorum.O kartın üzerine yüklenirse dah iyi olur diye düşünüyorum ama kartın üzerindeki ML yi bozmaktanda korkuyorum.Bozarsam yükleyecek kimsem yok.Kısa film derken hep amatörce herşeyi kendinin yaptığı film çekimi mantığının yanlış olduğunu anladım artık.Ses ,ışık,kurgu ,müzik işlerini,''ben bu işi biliyorum '' diyen arkadaşlarla beraber yapmak istiyorum.Fazla titizlencede zaman geçiyor,birtürlü başlanamıyor bazen.İnşallah birgün herşey daha pratik olarak çözebilecek duruma gelirim(sizler mesajlarınızı esirgemediğiniz sürece 🙂 ).
Selamlar herkese.
Fulgura filme bi eleştiri yapmadı anladığım kadarıyla:
"Premiere'i koyu renk ekran ayarlarıyla kullanmayı denediniz mi? İşe yarayabilir. Işığa belli süre baktıktan sonra göz sulanması tipiktir."
abi daha önce demiştin ya bilgisayara fazla bakamadığım için kurgusunu ben yapamıyorum diye, ona bi öneri getiriyor.
hanımın lafları bu kadar aklımda tutmuyorum yahu, aramızda kalsın, aman duymasın 😀
Fulguranın mesajını ,eleştiri yaptı olarak hiç düşünmedimki zaten intercapiller 🙂 . Keşke eleştirsede birşeyler öğrensek diye bakıyoruz zaten.
Hanımları dinlersek işimiz zor.Örn.geçen gün, 1 ay bilgisayar yasağı yedim ama korsan olarak giriyorum yinede 🙂
Mrb.
Manuel lenslerde örn. 85 mm 2.8 mi , 85-205mm 2.8 mi tercih edilmeli.Aralarındaki fark nedir. Tşk.
85mm f/2.8 ile 85-205mm f/2.8 arasında kalıyoruz diye anlıyorum. İlki sabit odaklı olduğu için genelde optik kalitesi daha yüksek varsayılır. Diğerinde yani zoom olanında ise değişken iç mekanizma vardır ve kısmi kayıplara yol açar. Fakat, genelde zoom olanlarda odak uzaklığı değiştirildiğinde (yani zoom yapıldığında) diyafram da değiştiği için (bkz. kit lensler) bu ciddi ışık kaybının yanısıra çekimde pozlama hatalarına da yol açar. Bu nedenle değişken odaklı lenslerde sabit diyafram değeri olanlar da daha üstün görülür.
Yani şimdi 28mm f/2.8 esasen optik nedeniyle, 28-205mm ise size sağlayacağı esneklik ve bu esneklikte sabit diyafram vermesi nedeniyle ikisi de iyi birer tercihtir. Demek ki diğer faktörlere bakmak lazım. Marka, kullanılmış ise, yaş ve durum vb onca şeye bakmak lazım. Ondan sonra da elbet fiyata bakılır ve bir karar verilir.
Eski ve kullanılmış ise zoom olanın sorun yaratma olasılığı daha yüksekttr. Ayrıca parfokal olup olmadığı, öyle ise ne derece başarılı olduğuna bakmalı. Biliyorsunuz zoom yaptıktan sonra tekrar odaklama (focus) yapmak gerekebiliyor. Parfokal lenste bu gerekmez, gerekirse de çok az bir düzeltmedir. Elbette 28 ile 205 arasındaki değerleri kullanabilme esnekliği güzel ama bu parfokallik uoksa habire her seferinde bir de odaklama yapmak gerekecek.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Tşk Fulgura.Lensi bulunca size yine soracağım herhalde.
Sorun da mümkünse markası vb ve hatta resmiyle koyabilirseniz daha yerinde olur.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Ok..Tabiki.
Mrb.
Kısa film çekerken fazla çeşitli lens kullanmadım,18-55 kit ve Canon 50mm 1.8 kullanmıştım.Şİmdi lens çeşitliliğim artıyor.Bir filmde birden fazla ,değişik odaklı ,değişik markalı lensler kullandığımda,görüntüler arasında bir farklılık olurmu.Örn. m42 lensim daha keskin ve doygun çekiyor ,başka sahne 50mm ile çekiliyor.Farklılık olursa ,olmaması için ne yapılabilir,kurguda ne kadar halledilr.Tşk.
Farklılık olur. Kurguya bırakmamak lazım o işi. Bırakırsan zorlar. Kaldı ki kurguda yapılabilecek şeyler sınırlıdır.
Olabildiğince aynı ortamda ve aynı plandaki çekimleri aynı diyaframda yap. Odak uzaklığı değişir ama diyafram ayarları evrenseldir. Yani bir planda kullanacağın lensleri tek tek dene ve en uygun diyaframı bul. Mesela üçünü de olabildiğince f/4'te kullan. En fazla 1 stop oynatmaya çalış. Yoksa alan derinliği ve keskinlik cidden farkeder. Bunun dışında gerekmedikçe lens değiştirme. Yani aynı lensi kullan ama kameranın konumunu ayarla (mümkünse elbet).
Bence olabildiğince 50mm f/1.8 ve 28mm f/2.8 ile çalış. Bu da demek oluyor ki aynı planda 2.8'den daha hızlı diyafram kullanamazsın yani 1.8 olmamalı. 2 ve 2.8'de durmaya bak.
Kiti kullanma hele iç mekanda kesinlikle kullanma.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
'' Bence olabildiğince 50mm f/1.8 ve 28mm f/2.8 ile çalış. Bu da demek oluyor ki aynı planda 2.8'den daha hızlı diyafram kullanamazsın yani 1.8 olmamalı. 2 ve 2.8'de durmaya bak ''.
Mrb.
Fulgura burayı doğrumu anladım.Bende 28mm f/2.8 yok ,17-50 f/2.8 var.İkisindede çek ama f daima 2.8 olsun diyorsun herhalde.
Anladığım şu,bir planda 2-3 lens kullanmaya kalkma,mümkünse 1-2 veya 1 lensle çek.Çektiğin lenslerin diyaframları en fazla 1 stop değişsin.Birinde f/1.8 diğerinde f/2.8 kullanma.Bu durumda aynı planda 50mm 1.8 ile 17-50 2.8 kullanmamam gerek,ama 17-50 2.8 ile 135mm f/2.8 kullanılabilir( nasıl bir sahnede olur bende merak ediyorum 🙂 ) .Tabi tüm bu öğretiler,devamlı yapılacak pratikler,denemeler ile beyne kazınır.Kit lensi unuttum bile.Yakın yüz çekimlerinde 85mm iyi oluyor diyorlar ne derece doğrudur.Mesajlarında 28mm f/2.8 den devamlı örnek veriyorsun,gerekli olur dersen bu iki lenside m42 olarak alayımmı nedersin.Selamlar.
Bu lens örneğin,
http://www.sahibinden.com/ilan/alisveri ... 8302/detay