Merhabalar... Bir ay sonra, bir kısa metraj çekmeyi planlıyorum... Sorum şu; Karakter zindanda'dır. Zindan penceresine doğru yürüdükten sonra, dışarıya baktığında demir parmaklıkların arkasında kamera kadrajında uçuşan bir kelebek görünür. Bu kelebeğin arka fonu flu'dur.
Daha sonra kelebek arka fonundaki flu kalktığında, bir avlu ve ev gözükecek... Umarım anlatabilmişimdir, bunu kurgu programlarıyla mı yaparım? Öyle bir alternatif varsa, nasıl yapacağımı da söylerseniz, mutlu olurum.. Yoksa, gerçek kelebek kullanarak mı... Önerilerinizi bekliyorum...
Duvarlar… Görüyor musun? Duvarlar yükseliyor. Şşşşş, bağırmayı bırak sessiz ol! Bak bak, duvarları daha çok yükseltiyorlar...
Sorularım var:
Filmi çekebileceğin bir mekan var mı? Yani zindan dediğin yere girebiliyor musun, arka fonunda gerçekten çekmek istediğin ev avlu vs. var mı? Yani sadece kelebek mi eklenecek, yoksa arka fon da mı eklenecek? Cevap ona göre değişir.
Birinde rotobrush ile yaparsın diğerinde yeşil perde yapman lazım.
Evet zindana girebiliyorum. Lakin pencerenin dışarısındaki yer, ev avlusuna bakmıyor.. Yeşil perdeyi bende düşündüm ama ... Misal; Kelebeğin uçuşu sabit kadrajda nasıl tuturulacak? tutturulsa bile, nasıl arka fondaki flu kalktığında kadrajdan yok olacak?
Duvarlar… Görüyor musun? Duvarlar yükseliyor. Şşşşş, bağırmayı bırak sessiz ol! Bak bak, duvarları daha çok yükseltiyorlar...
Zindan parmaklıklarının arkasına yeşil perde gereceksin.
Yeşil perdeyi silip evin avlusunu koyacaksın.
Son görüntünün üstüne de
" onclick="window.open(this.href);return false;
bunu koyup yeşili silip, kelebeği animasyonla dilediğin yere oynayacaksın.
Evin avlusunu çektiğin açıyla, parmaklıkları çektiğin açı uyumlu olmalı...
Immm tamamdır, çok faydalı bir bilgi oldu.. Çok teşekkürler.
Duvarlar… Görüyor musun? Duvarlar yükseliyor. Şşşşş, bağırmayı bırak sessiz ol! Bak bak, duvarları daha çok yükseltiyorlar...
Kelebeği efektle yapmak durumundasın ya da hazır alpha channel'ı olan stock video bulman gerekli. After Effects ile kanatlarını çırpan kelebek yapmak mümkün ve biraz uğraşırsan gerçekçi olabilir. Zindan penceresinin iç kısmının gerçek görüntü olduğunu varsayıyorum. Kamera sabitse iş kolay ve aslında yeşilperdeye gerek yok. Pencere ve parmaklıklar maskelenir, arkada görünecek kısım altına konur. Kelebekten arka plan resmine olan odaklama değişimi da After Effects ile yapılabilir.
Bu arada esas sorun bu çekimde 3 katman olması yani parmaklıklar, kelebek ve arka plan. Odaklama bu üçü dikkate alınarak yapılmalı. Yani odak sırayla parmaklıklardan kelebeğe, oradan da arka plana kaymalı.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
ben fulgura ve kezzap'a ek olarak gerçek kelebek kullanmanı öneririm :)))) gerçeğin yerini hiç bir şey almaz :)))
kötü iş kötü iştir en iyi teknoloji kullanılsa bile; iyi iş iyi iştir sadece kağıt kalem olsa bile....
Fulgura çok teşekkürler verdiğin bilgi için lakin ben affter efecten çok anlamam hatta hiç anlamam denilecek kadar az. Copen'in tavsiyesi iyi, yani gerçek kelebek kullanma fikri. Ama nasıl? o kelebekleri kadrajta tutmak? Ve o arkadaki flu kalktığında başka bir mekan görüntülenecek? Önerin nedir copen?
Duvarlar… Görüyor musun? Duvarlar yükseliyor. Şşşşş, bağırmayı bırak sessiz ol! Bak bak, duvarları daha çok yükseltiyorlar...
kelebek footage'i bulabilirsin.
ben aslinda şaka yapmıştım 🙂 gerçek kelebek bulsak bile eğitim için yeterli zaman yok 1 gün yaşıyorlar yani bir öğretim kurunu tamamlayan kelebek yok hollywoodda :)))) diğer yandan eğer zindan penceresi kalın parmaklıklardan oluşuyorsa green screen kullanmana gerek yok, bir sürü kelebek footage var alpha kanallı onlardan kullanabilir, masking ile yapabilirsin ama tabi kamera acısı sahnenin uzunluğu vs her sey etkendir yöntemi belirlemede. Ayrıca green screen her ne kadar çok kolaymış gibi gorunsede malesef oyle değil ..
kötü iş kötü iştir en iyi teknoloji kullanılsa bile; iyi iş iyi iştir sadece kağıt kalem olsa bile....
Gerçek kelebek bulsan dahi yine onu saydam bir kübün içine koyup arkasına yeşil perde çekip o küp dahilinde uçurarak çekmek durumunda kalacaksın. Ya mevcut alpha channel'ı olan bir kelebek çekimini kullan, ya 3D'den anlayan birine tasarlat, ya da AE'den anlayan birisi sana expressionlar ile kanat çırparak istediğin yere giden bir kelebek tasarlasın. Gerisi sadece yerleştirme işi ve zor değil.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Teşekkürler arkadaşlar değerli fikirleriniz için.
Fulgura; bende aynen senin gibi düşünmüştüm. İnce tellerle çevrili bir alana koyarım kelebekleri. Birde demir parmaklık inşaa ederim kullanacağım avlunun önüne. Bu şekilde arkadaki flu'yu kaldırıp kullanırım. Çıkarsa daha mantıklı fikirler, muhakak bekliyorum tekrardan teşekkürler...
Duvarlar… Görüyor musun? Duvarlar yükseliyor. Şşşşş, bağırmayı bırak sessiz ol! Bak bak, duvarları daha çok yükseltiyorlar...
vallahi şaka yaptım gerçek kelebek olayında :)))
bager gerçek kelebek ile malesef gerçekten yapılmaz. öncelikle kelebek çekimi için minimum 60 kare ceken bir makina ile kelebeği tam takip ederek çekmen lazım, ayrıca hadi çektin diyelim arkada yeşil ekran kullanacaksin öncelikle kelebeğin kanatlarında motion blur meydana geleceği için çok iyi bir ışıklandırma yapman gerekecek, çünkü "gerçek kelebek" aksi durumda "gerçek dışı" gibi görünüyor ve ayrıca tabi bütün bunlara kelebegin sahne içindeki "değeri" değer mi... Ama kelebek için "particle illusion "gibi bir efektörden yada afterdan faydalanabilirsin. İkiside cok çok kolaydır. ve ayrıca kelebek yerine "arı kuşu " vb farklı materyaller de düşünebilirsin ...
Aşağıda bir kaç örnek var , inceleyebilirsin
" onclick="window.open(this.href);return false; ( ders )
" onclick="window.open(this.href);return false; ( sonuç )
kötü iş kötü iştir en iyi teknoloji kullanılsa bile; iyi iş iyi iştir sadece kağıt kalem olsa bile....
Nasıl yani, kelebeği 25 kare ile çekersem neden olmayacakmış? kafam gerçektende alak bulak oldu...
Duvarlar… Görüyor musun? Duvarlar yükseliyor. Şşşşş, bağırmayı bırak sessiz ol! Bak bak, duvarları daha çok yükseltiyorlar...
Kanatlar hızlı hareket edecekleri için 25fps çekersen her karede bulanık çıkacaklar. Yeşil perde uygulamasında da hareket bulanıklığı en istenmedik şey olduğu için çalışma görsel olarak başarısız olacak. Profesyonel filmlerde bile bu türden nesneler 3D yapılır. Nedeni de gerçek kelebek eksikliği değil, gerçeğin kullanımının zor olması.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.