sevgili arkadaşlar dün akşam @selçukkuru1 arkadaşımla chatte bir konu üzerinde kısaca
kafa yorup tartıştık.
Konu:
Bu işi öğrenmek, biyerlere gelebilmek için "Radyo-Tv" okumak şartmı ?
Sizinde bildiğiniz gibi çoğu arkadaşımız sinemayla uzaktan yakından alakası olmayan
bölümlerde okuyor buna bende dahil.
Peki sizce bu bir eksikli mi ?
Aslında çoğunluğun Radyo-Tv gibi bir bölümde okuması gerekmezmiydi de gidip diş hekimliği, mühendislik,elektronik yada iktisat gibi bölümlerde okuyor.Ben/biz görüyoruzda aramızda pekala Radyo-Tv ci olmayıpta işi kıvıran yetenekli arkadaşlar var.
Bu konu hakkındaki görüşleriniz neler bence önemli bir konu bu. Eğer fikirlerinizi söylerseniz hem üniversite arifesin de olan arkadaşlarımıza hemde Radyo-Tv ci olmayan arkadaşlara akıllarında "Niye bu bölümü seçmedim ? Seçseydim neler değişirdi" gibilerinden sorular takılıyorsa bir nebze olsun açıklık getirmiş oluruz.
Bu topici forumdaşların konu hakkında ki fikirlerini almak, ve aklında bu konuyla ilgili sorular olan arkadaşlara yardımcı olması için açtım.
İnşallah gereken ilgiyi görür.
Evet. fikirleriniz neler ? Radyo-Tv okumak ve okumamak ! 🙂
YETENEK,AZİM VE DENEYİM SENİ BAŞARIYA GÖTÜRÜR
Bence hiç önemli değil eğer yetenekli iseniz birinin mutlaka gözüne çarparsınız.. Sinema televizyon bitiripte bi işe giremiyende var. Stv okumayıpta yetenekli olduğu için yönetmenlik yapanda var.... Alakasız bölümlerde okuyanların kafalarını yormalarına çok gerek yok. Onlar yapabileceklerine inansınlar ve kendilerini yetiştirsinler yeter...
okumak şart değil yetenegin varsa tabii
ama şu var ki o okulda öğrendiğimiz çogu şeyi öle internetten falan öğrenemezsiniz
çünkü biz neyi nedenleri ile öğreniyoruz her şeyi
4 sene boş boş gidip gelmiyoruz sonunda
size kimse burda suskunluk sarmalı neymiş
eisenstein ın dialektik felsefisine göre görüşü
gibi şeyleri anlatmaz
sadece bu böle yapılır der geçer
ama neden ışık ordan gelmeli
kamera bu işi ne den öğre görür benim gözüm gibi görmez
neden 50 hz 60 hz 100 hz hd diye sistemler var bunların her ayrıntısı nedir anlatmaz
bunları öğrenmek ne işimize yarar derseniz emin olunki çok işinize yarıyor
yani bu işin okulu varsa boşuna değil
ne kadar eğitirseniz eğitin kendinizi bir yerde bir eksiklik kalcaktır her zaman
bu benim görüşüm
bu bir mushraPPa mesajıdır
Mehmet Oğuz Köroğlu
Yavuz Turgul, Atıf Yılmaz, Zeki Ökten, Ömer Lütfi Akad, Şerif Gören,Ertem Eğilmez, Alfred Hitchcock ,Steven Spielberg,.... bu insanlar sinema okulu okumamışlardır...
bana sadece yönetmen isimler i sayarak zaten bu okullar hakında hiç bir şey bilmediğini gösterdin
sinema tv okulları yönetmen yetiştirmez
yönetmenlik ayrı bir şeydir
senin sölediğin her işletme okuyanın genel müdür olması gibi bişey
sabancıda işletme okumamış
bide okul okuyan yönetmenle okumayan arasında çok fark vardır
emin ol ki okul okuyan yönetmenin bir farkı vardır
bide saydıgın kişilerin zamanında sinema tv okulları yok tu
bide sen ne okuyorsun çok merak ettim?
bu bir mushraPPa mesajıdır
Mehmet Oğuz Köroğlu
bence radyo tv okuyanla okumayan arasında kesinlikle fark var. Tama alaylı-mektepli diye bir kavram var ortada fakat işin teorisi öğrenmek bence en az pratiğini öğrenmek kadar önemli.
Yetenek konusu ayrı birşey. Okulda tabiki yetenek öğretilmiyor. Ama öğretilmiyor diye de "ben nasılsa yetenekliyim, kavrarım ben bu işi" olmuyor.(istisnalar hariç).
bir "şeyle" hobi olarak yada amatör olarak ilgilenmek çin illa o işin okulunu okumak gerekmiyor. Hobi olarak ilgilenirsin, film çekersin, fotoğraf çekersin, senaryo yazarsın falan filan... Ama bir mektepli gibi işin mürekkebini yalamadan bence tam olmaz.
günümüzde internet var tabi. istediğin bilgiyi alabiliyorsun her konuda. Ama bunu canlı birisinin sana "bu, bu nedenle böyle olmalı ve onu yapınca bu nedenle böyle oluyor" diye anlatması gibi olmaz. O zaman kimse okul okumasın, herşey nette var nasılsa....
(gider bu tartışma)
...
"Söz gider, yazı kalır... Aha bunu da buraya yazıyorum..."
okul okuyan 1 yılda öğrenir alaylı deneye deneye 4-5 yılda arada ki fark bukadar basittir...
tartışmaya gerek yok sanırım
bu işler için mektepli veya alayli olmak lazimdir demek olaya yanlış bir pencereden bakmak olacaktir, Asıl sorun konunun başlıgından kaynaklaniyor, okumak yada okumamak arasinda bir tercih yapilmasi isteniyor, dogal olarak okuyan kişi bu bolumleri secen herhangi biri bolumunu savunacaktir, okumamis varsayalim ki mimar,muhendis ise okumanin sart olmadigini soyleyecektir. bundan dogal bir sey olmaz zaten insan egosunu korumak ister her sart altinda ve birinin ona bir seyi yapamayacagini soylemesinden daha kotu az sey vardir. sinema tarihi alti ustu 100 kusur senelik bir sektor ama bize verdigi data gosteriyor ki bu işin altından kalkmak icin mektepli olmak sart degil , ama tabiki secme sansi olan bir durumda bu işin okulunu okumuş olmak bir artidir bunuda kimse yadsimaz, sunuda unutmamak lazim mustafa altioklar mesela yonetmenligi sevilir sevilmez ayri konu ama doktordur mesela, sinan çetin ile kendisi ankara da fotografcilik ile baslamislardir hobilerine bunu meslek haline getirmislerdir. bugun biri cikip sen bu işin okulunu okumamisin derse hali hazirda film ceken bir yonetmene kimse donupte ona cevap vermez, cunku guzel bir soz vardir ayinesi istir kisinin lafa bakilmaz.su iddia edilebilir belki bu işin okulunu okumamis kisilerin filmlerinde gozle gorulur zayifliklar vardir bu tartisilabilir fakat bu durumun tersi de olmustur şöyleki akademik formlara ve dogmalara sıkışıp kalan nice akademisyenin cektigi filmler gün yüzü görmemiştir, eşe dosta gosterilmekle kalmistir, burda altini çizmeye calistigim nokta film yapmak gibi bir cok sanat ve zanaat formunu bunyesinde toplayan cok boyutlu bir üretim aracinda degil bir kac sene hayat boyu okunsada gene üretimin bir cok baska degisken uzerinden olusacagini gozonunde bulundurmak gerekecektir.misal ben daha once felsefe okudum programcilik yaptim su anda iletisim ve tasarimda okuyorum ama hali hazirda bitmis bir filmim yok okul için cektigimiz kisa filmler haric ki onlarda kişisel projeler degildi okul icin yapilan seylerdi. ama bugun hic okumamis biri cikiyor hayatini hamallik ile kazanan hayallerini tutkusunu dokuyor ortaya ve cok guzel bir film cikaibliyor. bence takilip kalmayalim detaylara isin ozu baska cunku.
I love the smell of napalm in the morning.
bu işler için mektepli veya alayli olmak lazimdir demek olaya yanlış bir pencereden bakmak olacaktir, Asıl sorun konunun başlıgından kaynaklaniyor, okumak yada okumamak arasinda bir tercih yapilmasi isteniyor, dogal olarak okuyan kişi bu bolumleri secen herhangi biri bolumunu savunacaktir, okumamis varsayalim ki mimar,muhendis ise okumanin sart olmadigini soyleyecektir. bundan dogal bir sey olmaz zaten insan egosunu korumak ister her sart altinda ve birinin ona bir seyi yapamayacagini soylemesinden daha kotu az sey vardir. sinema tarihi alti ustu 100 kusur senelik bir sektor ama bize verdigi data gosteriyor ki bu işin altından kalkmak icin mektepli olmak sart degil , ama tabiki secme sansi olan bir durumda bu işin okulunu okumuş olmak bir artidir bunuda kimse yadsimaz, sunuda unutmamak lazim mustafa altioklar mesela yonetmenligi sevilir sevilmez ayri konu ama doktordur mesela, sinan çetin ile kendisi ankara da fotografcilik ile baslamislardir hobilerine bunu meslek haline getirmislerdir. bugun biri cikip sen bu işin okulunu okumamisin derse hali hazirda film ceken bir yonetmene kimse donupte ona cevap vermez, cunku guzel bir soz vardir ayinesi istir kisinin lafa bakilmaz.su iddia edilebilir belki bu işin okulunu okumamis kisilerin filmlerinde gozle gorulur zayifliklar vardir bu tartisilabilir fakat bu durumun tersi de olmustur şöyleki akademik formlara ve dogmalara sıkışıp kalan nice akademisyenin cektigi filmler gün yüzü görmemiştir, eşe dosta gosterilmekle kalmistir, burda altini çizmeye calistigim nokta film yapmak gibi bir cok sanat ve zanaat formunu bunyesinde toplayan cok boyutlu bir üretim aracinda degil bir kac sene hayat boyu okunsada gene üretimin bir cok baska degisken uzerinden olusacagini gozonunde bulundurmak gerekecektir.misal ben daha once felsefe okudum programcilik yaptim su anda iletisim ve tasarimda okuyorum ama hali hazirda bitmis bir filmim yok okul için cektigimiz kisa filmler haric ki onlarda kişisel projeler degildi okul icin yapilan seylerdi. ama bugun hic okumamis biri cikiyor hayatini hamallik ile kazanan hayallerini tutkusunu dokuyor ortaya ve cok guzel bir film cikaibliyor. bence takilip kalmayalim detaylara isin ozu baska cunku.
sakın yanlış anlama, hoşuma gittiği için böyle söylüyorum, art niyet yok yani...
cevabın nasettin hoca cevabına benzedi biraz : sende haklısın, sende haklısın...
😉 😀
"Söz gider, yazı kalır... Aha bunu da buraya yazıyorum..."
tv de çalışan ilahiyat fakültesi mezunu olan yönetmen tanıyorum ben... çok da kafanıza takmayın bu okul mevzusunu... Ha olursa çok daha iyi olur ama illa olacak diyede bişey yok
Tek noktaları sevmedim hiç... Benim için sadece üç nokta vardır... Çünkü tek nokta son'u, Üç nokta sonsuzluğu anlatır...
Foruma ilk üye olduğumda sormuştum.Stv okumalımıyım diye sormuştum. Arkdşların dedikleri okuman gerekmiyor.Yeteneğin varsa yaparsın dediler. Bence işi iyice kıvırmak için stv okumak gerekiyor.Bir stv öğrencisiyle normal bir öğrenci aynı olamaz...
Ben İstanbul oldum, sen Bursa...
Abicim çok önemli bişeyi atlıyosunuz ya. NE olmak için okul okumak lazım??
Sinema cı deyince aklınıza yönetmenden başka bişey gelmiyor.
Çok iyi bi yönetmen olmak için bence okul okumak şart değil
Burda öyle rezil bitirme ödevleri izledikki..aahh ahh..
Yönetmenlik için hepsinden esas öncelik taşıyan yetenektir.
Okulda verilen bilgilerin hepsini dışardan edinmek isteyen edinebilir. Heryerde mevcut bu bilgiler. Yeterki aşk olsun ve yetenek olsun.
Bi dünya stv öğrencisi tanıyorum. Hepsi yönetmen olmak istiyor. Hatta handycam li kısa film setlerinde kubrick gibi geziyorlar. Bi allahın kulu da ben ışıkcı sesci olacam demiyor. Baştada dediğim gibi. Ne olmak için okul okumak gerekir? Bunu sorarsak çok iyi bi ışıkcı olmak icin okulunu okumak gerekir (ha bunların bilgileride dışarda mevcut ama okul gibisi olmaz) Yada bi ses operatoru. Ne bileyim kurgucu. Ama yönetmen ve senaristlik diyince yetenek yoksa 10 yıl okut..kitap yüklü sıradan bi insandır.
Yetenek aşk. Sinema disiplini.
Ağzına sağlık abicim...
ilk gündne beri sınıfımda yönetmen olcam diyen kişi bir elin parmaklarını geçmedi
adamlar kameraman ışıkcı radyo da prodiksiyon kurgucu
olmak sitiyor ve iş ile ilerliyorlar
gerçekci yaklaşan bir kişide kolay kolay yönetmen olcam demez
bu bir mushraPPa mesajıdır
Mehmet Oğuz Köroğlu
Doğru söylüyorsun hocam yönetmenlik olsun senaristlik olsun bu konularda hep yetenek ve hayal gücü gerekiyor.
Ben İstanbul oldum, sen Bursa...