Forum

[Sabit] Pozlama Üçgeni-Sinematografi Dersleri

27 Gönderi
13 Üyeler
0 Reactions
22.7 K Görüntüleme
(@kezzap)
Gönderi: 0
Admin
Başlığı açan
 

Yok abi, her durumda her şekilde sağa pozlamaya gayret etmek sonra postta düzenlemek en uygunu olur sanki.
Ben denedikçe yorum yaparım. Bu konuyla ilgili özel bir bölüm yaparız. Teşekkürler. Böyle katkılar, sorular çok değerli.

 
Gönderildi : 03/04/2016 3:06 am
(@vizyonsuzhayat)
Gönderi: 0
 

Yok abi, her durumda her şekilde sağa pozlamaya gayret etmek sonra postta düzenlemek en uygunu olur sanki.
Ben denedikçe yorum yaparım. Bu konuyla ilgili özel bir bölüm yaparız. Teşekkürler. Böyle katkılar, sorular çok değerli.

Eyvallah çok iyi olur valla. Elimizdeki her türlü kameradan maksimum verim alabilmek için bu pozlama meselesine epey dikkat etmek gerek.

When you have to shoot, shoot. Don't talk.

 
Gönderildi : 03/04/2016 3:54 am
(@kivanc)
Gönderi: 12
 

Çok anlaşılır olmuş. Ellerine sağlık.

 
Gönderildi : 05/04/2016 2:25 am
(@halostendap)
Gönderi: 0
 

ben tercihlerin anlama katkısını da görmek isterim. yani mesela konu pozlama ise, çok pozlamayı kullanan birinin bununla anlama ne gibi katkılarda bulunduğu...ya da konu planlarsa hangi planın hangi anlamları güçlendirdiği...tabiki bunu anlatırken klişe bilgilerin yanında istisna kullanımlarını da görmek isterim..tabiki oturduğum yerden bedava istediğim için istemeye de utanıyorum aslında ama böyle bi bilgi çok hoşuma giderdi. düd yapıyor bunu mesela, onun tarzı iyi...

insta https://www.instagram.com/morehalityalcin

 
Gönderildi : 05/04/2016 3:04 am
(@kezzap)
Gönderi: 0
Admin
Başlığı açan
 

Bu hafta anlama da eğileceğiz. Ama istisnalar yok. Genel kullanım alanlarını olabildiğince detaylı anlatmaya çalıştım.
Her konuyla ilgili birçok detay verebilirim, fakat bu dersler öncelikle "giriş" seviyesini hedefliyor ki hatta bana sorarsanız giriş seviyesinin üstünde bilgiler bile var.
Haftalar ilerledikçe konunun bilgi yoğunluğu ve derinliği artacak.
Önce okuma yazma bilmeyenlere okuma-yazmayı öğretiyoruz, daha sonra derinlemesine metin analizine geçtiğimizde insanlar nelerden bahsettiğimizi anlasınlar.

 
Gönderildi : 05/04/2016 2:46 pm
(@halostendap)
Gönderi: 0
 

Bu hafta anlama da eğileceğiz. Ama istisnalar yok. Genel kullanım alanlarını olabildiğince detaylı anlatmaya çalıştım.
Her konuyla ilgili birçok detay verebilirim, fakat bu dersler öncelikle "giriş" seviyesini hedefliyor ki hatta bana sorarsanız giriş seviyesinin üstünde bilgiler bile var.
Haftalar ilerledikçe konunun bilgi yoğunluğu ve derinliği artacak.
Önce okuma yazma bilmeyenlere okuma-yazmayı öğretiyoruz, daha sonra derinlemesine metin analizine geçtiğimizde insanlar nelerden bahsettiğimizi anlasınlar.
tamam heyecanla bekliyoruz 🙂

insta https://www.instagram.com/morehalityalcin

 
Gönderildi : 05/04/2016 4:11 pm
(@kezzap)
Gönderi: 0
Admin
Başlığı açan
 

Sağa pozlama:

 
Gönderildi : 23/12/2016 12:59 pm
(@kezzap)
Gönderi: 0
Admin
Başlığı açan
 

Sağa pozlamayla ilgili şununla karşılaştım. Tam sağa pozlama diyemeyiz bunun için ama sonuçta sonunda ulaşmak istediğinden çok daha yüksek ışıkta çekiyor. Böyle yapılmalı. İyi bir örnek.

 
Gönderildi : 07/01/2018 1:05 pm
(@mimfilm)
Gönderi: 0
 

Teşekkürler KEzzAP , bu çalışma layerlerle yapılmış gibi geldi bana. Hem ışık, hem de color. Böyle bir mekanda aktif kamera çekimin kurgusu çok zor olacaktır.

Mesela oyuncu geliyor koltuğa oturuyor, hatta diyelim koltuğu biraz sola çekip araya giriyor vs.. O zaman 10 saniyelik bir plan için koltuğun 250 defa seçilip aynı renk-ışığın atılması gerekir. Böyle sıkıntılar nedeniyle ben genelde çekimlerimi nihai istediğim ayarlara yakın ışık değerleriyle çekmeye çalışıyorum. Karanlıklarda biraz sıkıntı yaşasam da ML RAW çekimde kurgu esnasındaki o dinamik aralığın verdiği esneklik de beni kurtarıyor.

Kurguda işi profesyonele bırakmak en iyisi ama bütçe ve zaman bunu çok mümkün de kılmıyor bizim gibi çalışanlar için.

ben kuzeyemir

 
Gönderildi : 07/01/2018 5:44 pm
(@kezzap)
Gönderi: 0
Admin
Başlığı açan
 

Kastım sandalye değildi, o konuda dediğin doğru. Ama görüntünün bütünü için öyle bir zorunluluğa pek gerek yok sanıyorum. Işık için de yok, çünkü ışıklılık bilgisi eğer ışıklı alan iyi ayrıldıysa gayet kolay manipüle ediliyor.
Bunu en son davinci dersinde göstermiştim.

Yüksek ışıkla çekin ama görüntü içinde farklı ışık oranları yine olsun. Daha aydınlık, daha az aydınlık gibi.

 
Gönderildi : 07/01/2018 9:44 pm
(@anonymous)
Gönderi: 0
 

video hali var mı bu görüntünün kezzap?

 
Gönderildi : 08/01/2018 12:13 pm
(@kezzap)
Gönderi: 0
Admin
Başlığı açan
 

Yok, sorayım.

 
Gönderildi : 08/01/2018 2:41 pm
Sayfa 2 / 2
Paylaş: