Forum

[Sabit] Pozlama Üçgeni-Sinematografi Dersleri

27 Gönderi
13 Üyeler
0 Likes
22.2 K Görüntüleme
(@kezzap)
Gönderi: 0
Admin
Başlığı açan
 

http://filmfabrikasi.com/video/pozlama-ucgeni/

Evet ilk ders yayında, iyi seyirler.

 
Gönderildi : 01/04/2016 2:38 pm
(@paciente)
Gönderi: 2474
 

Gayet akıcı ve anlaşılır olmuş Kezzap. Ellerine emeğine sağlık...

 
Gönderildi : 01/04/2016 4:58 pm
(@seddata)
Gönderi: 445
 

Bence de güzel olmuş, gayet sade ve net.

https://www.youtube.com/@seddata

 
Gönderildi : 01/04/2016 9:47 pm
(@kezzap)
Gönderi: 0
Admin
Başlığı açan
 

Teşekkürler.
Şimdi bir sonraki derste ölçekleri konu alacağım.
Uzak plan, yakın plan vs.
Şimdi bunlar üzerine yine kendi çektiğim görüntüler üzerine konuşurken anlam bakımından filmler üzerinden konuşmak istiyorum, mantıklı olan da o zaten.
Normalde bunu kendi kanalım olsa yaparım eğitim amaçlı vs. ama "film fabrikası" ismiyle yapıyorum en nihayetinde.
Film fabrikası'nın bir şirket olan tarafı da var.
Bazı filmlerin karelerini kullanırken ne bileyim bir yapım şirketi bizim filmin karesini kullanmışsın sen de yapım şirketisin hacı demesinden ve "ticari" olan film fabrikasının aslında hiç ticari olmayan bir şey yüzünden sıkıntı yaşamasından çekiniyorum. O nedenle sanırım kullanmayacağım. Acaba bununla ilgili ne gibi bir alternatif kullanmamı tavsiye edersiniz.
Yarın öbür gün steadicam üzerine konuştuğumuzda steadicam'i görsel olarak gösteremeyecek miyim bir örnekle. Bu telif işleri çok sıkıntılı.

 
Gönderildi : 01/04/2016 10:06 pm
(@orhan)
Gönderi: 66
 

Normalde bunu kendi kanalım olsa yaparım eğitim amaçlı vs. ama "film fabrikası" ismiyle yapıyorum en nihayetinde.
Film fabrikası'nın bir şirket olan tarafı da var.
Bazı filmlerin karelerini kullanırken ne bileyim bir yapım şirketi bizim filmin karesini kullanmışsın sen de yapım şirketisin hacı demesinden ve "ticari" olan film fabrikasının aslında hiç ticari olmayan bir şey yüzünden sıkıntı yaşamasından çekiniyorum. O nedenle sanırım kullanmayacağım. Acaba bununla ilgili ne gibi bir alternatif kullanmamı tavsiye edersiniz.
Yarın öbür gün steadicam üzerine konuştuğumuzda steadicam'i görsel olarak gösteremeyecek miyim bir örnekle. Bu telif işleri çok sıkıntılı.

Şu adreste bu konuya etraflıca değiniliyor
http://copyrightuser.org/topics/research-and-private-studies/

Bence şu önlemler alınırsa çok daha sağlam temeller üzerine oturtulmuş olur
1) Video'yu Film Fabrikası adı altında değil başka bir isim altında yükle, linkini burada yayınlamakta aşağıda örnekleyeceğim bir takım uyarılarla duyurursan daha uygun olabilir
2) Hem filmin üzerine hem link açıklamasına:
"non-commercial research and/or private study" veya benzeri bir açıklama eklenebilir
3) Yukarıdaki linkte yeralan 4 numaralı maddede "Researchers ought to give credit to the author" konusundan bahsediliyor. Dolayısıyla klibinin sonuna kullandığın kaynakları belirtmek iyi olur
4) Bir de linkteki 2. maddede geçen "fair use" olayı var. Yani belli bir oranda %10 gibi minik bir alıntı ve de alıntının yapıldığı kaynak klibin sonunda belirtilirse iş daha da sağlama alınır.

Şimdiik aklıma gelen noktalar bunlar

 
Gönderildi : 01/04/2016 10:56 pm
(@spidervis)
Gönderi: 0
Admin
 

Karakoldayım, bir süreliğine wifi izni verdiler. Müziğin karşılığı olarak gönderdiğin çek karşılıksız çıktı. Kimden geldi bu çek diye sordular, kezzap dedim. Şimdi terörle mücadeleye sevk ediyorlar.

 
Gönderildi : 01/04/2016 11:12 pm
(@seddata)
Gönderi: 445
 

Nasıl yazdıysan artık, içindeki espriyi anlamak için, dört beş defa okudum. Bu derse drama denk gelmiş, bakalım aksiyon gerilim hangi derse denk gelecek?

https://www.youtube.com/@seddata

 
Gönderildi : 02/04/2016 12:42 am
(@fulgura)
Gönderi: 5141
 

Yap gitsin, bir şey olmaz. Görüntü görününce alt köşede başlık, tarih ve şirketin adını yaz, en sonda da kısa bir metinle eğitim amaçlı fair use vb de ve en önemlisi, ses kullanma. Zaten gerek de yok senin işin için. O zaman zaten malzemeyi tam kullanmamış ve eğitim amaçlı görsel olarak kullanmış sayılırsın.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 02/04/2016 1:07 am
(@aleste)
Gönderi: 526
 

benim bir önerim olacak, belki işin başı diye ayrıntıya girmedin kezzap bilmiyorum. mesela shutterı arttırıp çekince aksiyon sahnesi daha vahşi bir görünüme kavuşuyor, hani ne nerede kullanılır gibi bir yandan açıklasan güzel olurdu bana biraz yüzeysel geldi belki ilk ders olduğundan belki ben bunları bildiğimden yani bilmiyorum.

oh be 😀

 
Gönderildi : 02/04/2016 1:12 am
(@kezzap)
Gönderi: 0
Admin
Başlığı açan
 

Evet o sebeple aleste.
İleriki aşamalarda buradaki her bir meseleyi derinlemesine inceleyeceğim.

 
Gönderildi : 02/04/2016 1:48 am
(@desert333)
Gönderi: 698
 

Teşekkürler gayet açıklayıcı öğrenmeye devam.

 
Gönderildi : 02/04/2016 10:17 am
(@kezzap)
Gönderi: 0
Admin
Başlığı açan
 

Bu dersleri hazırlarken ki amaçlardan biri o hafta boyunca dersin ana meselesinin sinematografik anlamı üzerine konuşmak da amaçtı forumda.
Siz düşük pozlanmış filmleri mi, yoksa tam pozlanmış filmleri mi seversiniz gibi aslında biraz saçma ama ilerledikçe daha açığa kavuşabilecek bir soru sorayım.

 
Gönderildi : 02/04/2016 2:23 pm
(@vizyonsuzhayat)
Gönderi: 163
 

Ders gayet güzel olmuş. Eline sağlık. Benim de yeri gelmişken sormak üzere beklettiğim bir soru vardı bu heralde tam yeri. Doğru pozlama yapmamız maksimum dynamic range almamızı mı sağlar? Yanlış pozlarsak eğer dinamik aralıktan kaybımız mı olur?

When you have to shoot, shoot. Don't talk.

 
Gönderildi : 02/04/2016 3:33 pm
(@kezzap)
Gönderi: 0
Admin
Başlığı açan
 

Bu her kameraya göre değişir mi bilmem ama genel olarak ETTR diye geçen (expose to the right) bir yöntem var.
Daha önce bahsetmiştik.
Şu aşağı yukarı tam pozlanmış bir histogramdır:

Burada yoğun bilginin ortalarda toplandığını görüyoruz. Sola birikirse düşük pozlanır, sağa daha çok birikirse yüksek pozlanır.
Burada ETTR ile tavsiye edilen, dediğim gibi her kamera için bu geçerli midir bilmiyorum, yüksek dinamik aralık için sağa pozlama önerilir.
Burada kritik nokta şu ki bu benim de ilk etapta yaptığım bir hataydı, sağa pozlarken histogramın en sağına değdirdiğim alanlar oluyordu. İşte onlar patlıyor, bilgisi yok oluyor. Kurguda alıp tam pozlamaya doğru geri çektiğimde oradaki patlayan bilginin geri gelmediğini gördüm. Dolayısıyla ETTR şöyle bir görüntü olmamalı histogramda:

Ok ile gösterdiği yer patlamış ve detayların yüksek olasılıkla geri getirilemeyeceği alanlar.

Daha çok şöyle olmalı:

Bunu yapmamızın sebebi ise şu. Dikkat ettiyseniz gürültü önce siyahlarda birikiyor. Eğer bu son histogramda olduğu gibi solda yani en siyahta bilgi bırakmazsak ve o alanları orta tonlara çekersek "gürültü" bilgisini de aza indirmiş oluruz. Kurguda elbette böyle kalmayacak. Ortaları tekrardan siyaha çekeceğiz. Ama kaydederken gürültüden olabildiğince kurtardığımız için kurguda siyaha geri götürmemiz daha az gürültülü bir siyah yaratacak.

 
Gönderildi : 02/04/2016 4:17 pm
(@vizyonsuzhayat)
Gönderi: 163
 

Bunlar epey faydalı bilgiler abi, eyvallah. Yani duruma göre değişir ama çoğu kez fazla pozlamak işe yarar bir çözüm. Gün ışığı gibi aşırı ışıklı ortamlarda fazla mı eksik mi pozlamak postta işimizi kolaylaştırır. Galiba bu da istediğimiz şeye göre değişir?

When you have to shoot, shoot. Don't talk.

 
Gönderildi : 02/04/2016 8:15 pm
Sayfa 1 / 2
Paylaş: