ders çok güzel olmuş yine 🙂
benim merak ettiğim bi şey var, elimizdeki 28mm leri 28*1,6(krop faktörü)=44,8 mm lik etkilerinden dolayı standart açı mı kabul edeceğiz?
Tam öyle değil sanki. Sanki lensin ana etkisi olması gerektiği gibi kalıyor, ama çektiği alan daralıyor gibi. Çünkü ben 28mm lenste yakın çektiğim bir nesnede o geniş açı etkisini alıyorum.
Buna herhalde Fulgura cevap verir tam doğru şekilde ama ben hep söylediğim gibi düşündüm. Çünkü çok basit bir mantıkla lens aslında tam görüntüyü yine alıyor, ama sensörde kısılıyor kenarlarından crop olduğunda.
Tam öyle değil sanki. Sanki lensin ana etkisi olması gerektiği gibi kalıyor, ama çektiği alan daralıyor gibi. Çünkü ben 28mm lenste yakın çektiğim bir nesnede o geniş açı etkisini alıyorum.
Buna herhalde Fulgura cevap verir tam doğru şekilde ama ben hep söylediğim gibi düşündüm. Çünkü çok basit bir mantıkla lens aslında tam görüntüyü yine alıyor, ama sensörde kısılıyor kenarlarından crop olduğunda.
Aynen öyle. Dediklerinin hepsi doğru. Bu crop olayının çıkması ile tüm bilinen standartlar kaydı aslında. Her noktada kafa karıştırıcı durumlar var.
Söylediğin gibi, 28mm yi kamerana takarsan sana 28mm karakteristiğini verir. Yani nesneler ve aralarındaki ilişkiler 28mm'ye göre oluşurlar. Crop kamera ile sadece bunun ortasındaki daha dar bir açıyı alırsın ama görsel özellikler aynı kalır. Yani daha doğru ifadesi ile "APS-C kamera üzerine takılan 28mm lens, 28mm lens özelliklerini 45-50mm lensin görüş açısı içerisinde sunar." Bizler genelde en pratik durumu yani görüş açısını esas aldığımız için pratikte gittikçe daha geniş lensler kullanmaya başladık. Full frame'in 50 mm etkisi için BMPCC üzerinde resmen 17mm gibi bir lens kullanman gerek. Bunu takıp 50mm lensi olan bir 5D ile yanyana gelince görüş açısı aynı gibi ama aslında bu değer Full frame için çok geniş bir değer ve görüntü değişiyor. BMPPC ile 17mm'de insanlar açısından portre çekimi çok başarılı değil.
Alan derinliği meselesine girmiyorum çünkü o da ayrı bir fark arzediyor.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Evet bunu ben de farkkettim bende 12mm var, 30mm var. Ama çok daha daraltacak olmasına rağmen istediğim etkiyi ikisinde de alamıyorum.
50mm ve 85mm alacağım bu yüzden.
85mm lense bayılıyorum.
Crop olayı dert ama, burada anlattığım şeyi uygulayabilmek için de şart.
Bu bir anlamda crop'u sorun yapıyor, ama bir yandan da önemsizleştiriyor.
85mm etkisi için full frame de croplu sensör de farkketmiyor.
evet çok şükür şu meseleyi anladım, ikinize de çok teşekkür ediyorum.
kezzap ellerine sağlık güzel dersler..konuyu dağıtmadan ufak bişey sormak istiyorum
mark2 piyasası biraz düşüşde gibi 1.800- 1900 body fiyatı.
kafamdaki set mark2+mL+samyang lens seti. samyanglar dan olmazsa olmaz kaç mm lensler alınmalı? başlangıç için.ortalıkda mark2 ve samyang testi çok yok..gördüklerimde mark3 le güzel görüntüler var..üstadlar bu kombinasyon için neder?
kowa diye bir marka var
http://vimeo.com/85982653
http://www.radiantimages.com/lenses/35mm-pl-prime/anamorphic/anamorphic-kowa/429-kowa-prominar
Anamorfik dünyasına girersen işler değişir. Kullanımı zor. Hepsi de başarılı değiller DSLR üzerinde. Baştan söyleyeyim.
Samyang alacaksan standart 50mm ile başlayıp maddi gücüne göre bir geniş bir dar olarak arttırarak almanı öneririm. Önce 50, sonra 35 ve 85, sonra daha genişler vb
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
teşekkürler fulgura..anamorfik dünyası dedigin gibi başka bi dünya iş akışını bile ona göre ayarlamak zaman.
ama cezbeden tarafıda yok degil. ilerde belki şu şekilde yapabilirim..
Schneider Cinelux WA 2x Anamorphic
başarılımı başarız mı ayrı tartışma konusu
http://petapixel.com/2016/01/27/i-mounted-an-anamorphic-projector-lens-to-my-dslr/
http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2047675.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.TRS0&_nkw=Schneider+Super+Cinelux+Anamorphic+2x+Scope+Lens&_sacat=0
http://vimeo.com/152389260
Benim biraz bilgim ve tecrübem var anamorphic konusunda.
Anamorphic adapter olarak Schneider güzel tercih olur bence fiyatı da uyguna bulunabilir. 3m en yakın netleme mesafeleri var genel olarak, modeline göre de değişebilir. Daha uygun fiyatlı ile başlamak isterseniz 35 nap 2 var rus anamorphic adapter, çok büyük ve ağır aynı zamanda en yakın netleme mesafesi çok uzak (5-10m falandı sanırım), bunlara rağmen kullanırım derseniz 150-200tl'ye bile bulabilirsiniz. Yukardaki Kowa örneğindekiler direk lens, adaptör değil, dolayısıyla diğerleriyle aynı klasmanda sayamayız. Ama kowa'nın adaptörleri de var. 16-s, 16-h, 8-z gibi modeller. Bunlar çok başarılı, en yakın netleme mesafeleri de 1.5m'ye kadar düşüyor. Keskinlik olarak da çok iyiler. En iyi anamorphic adaptör olarak da iscorama'yı gösterebiliriz. Çok nadir bulunuyorlar ve çok pahalılar, ben kullanma fırsatı bulamadım.
ML Raw kullanmadan anamorphic çekim yapmanın biraz dezavantajı var. Genelde anamorphic adaptörler 2x oluyor yani 16:9 oranındaki görüntüyü 3.55:1 oranına getiriyor. Haliyle yatay çözünürlükten kesinti yapmanız gerekiyor sağdan ve soldan. Örneğin 2.40:1 oranına denk getirmek için sağdan ve soldan 312 pixel kesmeniz lazım. Yani full frame makineniz bile olsa 1,48'lik bir crop faktörünüz olacak. Böylelikle çözünürlük 1296x1080 oluyor. Bu çözünürlüğü de düzgün en boy oranına getirmek için ya 1296x540 yapacaksınız ya da 2592x1080 yapacaksınız. Ml raw kullanırsanız 3x5 modu size 1,667 oranında bir dikey genişletme sağlıyor. Böylece 2x yatay genişletme veren anamorphic adaptör ile 1.667x dikey genişletme veren ml birleşince 1.2x oranında yatay genişletme ile fazla görüntü alanı kaybınız olmuyor. Yani full frame bir makinede crop faktörü 1.27 oluyor. Örneğin 1472x736 çözünürlüğünde raw kayıt yaparsanız kurgudan sonra 1472x614 ya da 1776x736 çözünürlüğüne ulaşacaksınız.
Anamorphic adapterleri çift odaklama yaparak kullanabiliyorsunuz (geneli böyle). Örneğin 4m'ye odaklama yapacaksanız lensi ve anamorphic adaptörü 4m'ye ayarlayacaksınız. Araya giren elemanlar sayesinde bu sayılar bazen tam tutmuyor (step ring, lens adaptörü vs. gibi etkenler). Mesela lensi 3.75m'e ayarlayıp anamorphic adaptörü 4.1m'e ayarlamanız gerekebiliyor. Netleme yaparken biraz zaman kaybettirebilir. Yukardaki cinelux videosunda gösterilen FM (focus module) sayesinde odaklama teke düşürülebiliyor. Yani hem lensten hem adaptörden odaklama yapmak yerine FM'den tek odaklama yapıyorsunuz. Bunu SLR magic ürünü olan Rangefinder da sağlıyor. FM'nin dezavantaji sadece belli anamorphic adaptörler ile uyumlu, Rangefinder hemen hepsine uyuyor.
Bir diğer zorluğu da anamorphic adaptör zemin ile dik açıda durması lazım. Yani kamerayı kurdunuz anamorphic adaptörü monte ettiniz, adaptörün önden görünüşündeki oval şekil tam dik olmalı. Şu şekilde: () Eğer sağa veya sola yatık kalırsa görüntü de ona göre biraz yamuluyor. Bunu da kontrol edebilmek için ayarlamayı yaptıktan sonra anamorphic adaptörün önüne ışık tutarak sağlamasını yapabilirsiniz. Eğer ışıktan oluşan flare yatay zemine paralel ise düzgün kurmuşsunuz demektir, paralel değil ise paralel olmasını sağlayacak şekilde döndürmeniz gerekiyor.
"Pain is temporary, film is forever."
"You can't stop what's coming."
Nap-2 tam 9 metreye netliyor. Bunlar aslında projeksiyon lensi oldukları için perdeye göre tasarlanmışlar ama amatör işi çekime modifiye edilebiliyorlar. Nap-2'yi 4-5 metreye çekmek mümkün diye biliyorum biraz uğraşarak. 100 dolar civarına ebayden getirtebilirsiniz ama temizini bulmalı. 1980 başından kalma çoğu.
Kullanımı zor amatör için. Çift netleme zaten canlı netleme olanağını kaldırıyor. Sabit ayarda çalışmalı. Bir de bazılarında geometrik çarpıtmalar oluyor. Sanki sahnenin ortasındaki nesne bile yamuk gibi duruyor ve benim gözüme batıyor çok. DSLR üzerinde zor iş kısacası. Ama zevki ve görselliği tartışılmaz. Bence Panasonic'in LA7200 alınabilecek en iyi adaptör. Bulursanız kaçırmayın. Biraz fazla dijital gelse de görüntüsü diğerleri çok uğraştırır ve görsel kalitede çok düşüş olabiliyor.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
güzel bilgileri için teşekkürler.başlıgı mahfetim galiba affınıza sığınıyorum
Yönetmenlerin "genelde" kullandıkları lensler