Uzun süre boyunca forumda hep premiere şöyle premiere böyle herkesin yardımına koşmaya çalıştım bildiğim kadarıyla. Uzun süre kayıplara karıştıktan sonra portfolyoma FCP yi katarak geri döndüm. Evet bundan sonra FCP hakkındaki sorularınız bekliyor olacağım...
Tek noktaları sevmedim hiç... Benim için sadece üç nokta vardır... Çünkü tek nokta son'u, Üç nokta sonsuzluğu anlatır...
FCP'yi FCP yapan nedir Omaga kabaca anlatsana bize o zaman. Avid'in yerini almayı nasıl başardı, ne özellikleri onu piyasada yukarılara taşıdı, bu kadar tercih edilmesinin sebebi nedir?
Bildiğim kadarının, anlatabildiğim kadarı.. Eylem Planı.
Ömrünüzde duymadığınız bir sporla ilgili Türkiye'de ve dünyada neler yaşanıyor diye meraktan çatlıyorsanız Laff Ultimate'a beklerim.
Genel olarak söylüyorum, olay farklı olmak sadece. 1000 liralık bir pc üzerine kurulmuş premiere i hiç bir pro user/firma tercih etmiyor. Nedeni ise bu işin çocuk oyuncağı olmadığı hissini oluşturmak. Avid kullanmak için hardware ini alman lazım... Fcp kullanmak için mac alman lazım. Bu sıradan kullanıcının sahip olabileceği şeyler değil. Ve bu yapılan işi daha profesyonel gösteriyor. Olay kullanıcıda bitiyor. Pro Müşterininde bu iki platformu aradığı gerçeğinide unutmamak lazım. Olay işi bilip bilmemek değil. "Montajı avidde/final cutta yaptırdık" olayı sadece bütün mevzu. Final cutçılar kızacak ama olay böyle abicim. Yoksa eksik çok fcp dede... Mesela strech tool vardı premierede o yok fcp de... farklı bi çözüm getirilmiş ona ama pr kadar esnek değil. sırdırmak istedeiğin alana in out verip oraya speedle oynayarak sığdır diyosun. Bana pek faydası olmayan omf import/export olayı var extradan o kadar.
Timeline mp3 atıınmı render istiyor, mpeg görüntü almıyor.... zırttırı pırttırı apple+r.
Durum böyle yani.
Tek noktaları sevmedim hiç... Benim için sadece üç nokta vardır... Çünkü tek nokta son'u, Üç nokta sonsuzluğu anlatır...
Bir kurguda istenen şey sadece güvenlik ve stabilitedir. Hız makinayla alakalı.
Final Cut size hata kodu üretmez,render alırken hata vermez,salak salak aksaklıklar oluşturmaz. Yap dersin ve yapar.Dünyanın en kaliteli video codec ve export işlemleri Apple ve Final Cuttadır. Tam bir post prodüksiyon donanımıdır. Final Cut Pro,Soundtrack Pro,Color,Motion,Compressor,DVD Studio Pro. Final Cut Studio 2'nin sunduğu bu programlarla bütün dünya artık sinema filmlerini bu sisteme güvenerek bırakıyorlar.
David Fincherdan,Coen kardeşlere kadar usta yönetmenler bu programı tercih etmektedirler.
Zaten ''lisanslı''kullanıcı sayısı 1 milyonu geçmiştir. Amerikada son yıllarda satış ve üretim sayısı Final Cutta en fazladır . (Avide göre.)
Tabi iyi bir kurgucuysanız, Moviemakerda da,imoviede de harikalar yaratırsınız 🙂
eraydinc.com
vimeo.com/eraydinc
P2 Hd ile çektiğimiz görüntülerin mxf diye uzantılı olan dosyalarını final cut 7 görmüyor sette aktarım için kullandığımız macbook da panasonic diye bir seçenek vardı ve kartları direk görerek içeriye alıyordu. İnternetten bulduğumuz pluginleri yükledik ama yine görmedi. Daha sonra bir şekilde bu dosyaları açmayı başardık ama ne kadar sağlıklı oldu bilmiyorum. Çünkü hala bazı dosyaları görmüyor. Bununla ilgili sağlıklı bir yöntem önerebilir misiniz? İkincisi projemizi 1920x1080 25p çektik dosyaları içine atınca seçtiğiniz sekans dosyanın yapısıyla uyumlu değil uydurayım mı diye soruyor evet deyince sekans özelliklerinde 1440x1080 olarak gösteriyor. Manuel olarak 1920 ye çekince de unrendered diyor oynatmıyor ve video kenarlardan küçülüyor. En uygun proje açılışı nedir sizce. Umarım derdimi anlatabilmişimdir. Şimdiden teşekkürler...
şimdi daha çok seviyorum seni hayat, hadi...
Premiere kullanın hehe :).
Kameranın modeli nedir? Çoğu kamera 1080p derken 1440*1080 çeker. O da normal bir çözünürlük. Kameranın özelliklerine bakmak lazım. Çıktıyı alırken 1920'ye açabilirsiniz eğer gerçek değeri 1920 değilse.
Bildiğim kadarının, anlatabildiğim kadarı.. Eylem Planı.
Ömrünüzde duymadığınız bir sporla ilgili Türkiye'de ve dünyada neler yaşanıyor diye meraktan çatlıyorsanız Laff Ultimate'a beklerim.
Kameranın modeli panasonic P2 HD HPX500 Premier de kabul etmedi canım denedik. Ayrıca Mac pro ve lisanslı final cut alındı sırf bu iş için. Ben de kıllandım gerçi ama 1440 çekmiş olabilir diye. Bir yerde dövüş sahnesi çekerken kamerayı 60i ye aldırmıştım sonra da kameramana değiştirmesini söylemiştim sonrada kontrol etmedim o geldi aklıma. Eğer öyleyse ve yönetmen bunu duyarsa kalp krizi geçirir :D. Bu proje perdeye yansıycak dude 🙂
şimdi daha çok seviyorum seni hayat, hadi...
Ben mxf kurguladım Premiere'de. Güncelleştirmeleri yaparsanız yapılır. Öyle tahmin ediyorum ya da ek bir şey kurulu değil bende.
Bildiğim kadarının, anlatabildiğim kadarı.. Eylem Planı.
Ömrünüzde duymadığınız bir sporla ilgili Türkiye'de ve dünyada neler yaşanıyor diye meraktan çatlıyorsanız Laff Ultimate'a beklerim.
Öncelikle Eylemin dediği gibi büyük ihtimalle gerçek 1920*1080 kayıt almıyor kamera.Panasonic in bir çok modelinde böyle bir durum var. Algılayıcılar görüntüyü büyütüyor vs.Nette de öyle bir şeye rastlayamadım bu modelle ilgili.
En son Hvx200 le çektiğimiz işte Final cut a aktarırken benzer bir sorun olduğunu, bir şekilde final cut üzerinden convert uyguladıklarını söylemişlerdi stüdyoda.Hatta abartmıyorlarsa real time a yakın bir zaman alıyormuş.
İşi 1920*1080 teslim etmemiz gerektiği için Proje o şekilde açılıp çıktı alındı.
Kafama takılın bir kaç şeyi de söyleyeyim 60i yi yüksek kare diye ayarladıysanız bir yanlışlık olabilir.
Şöyle bir durum var;
1080/60i, 30p, 24p
1080/50i, 25p
720/60p, 30p, 24p
720/50p, 25p
720pN Variable Frame Rates
60 Hz mode: 12, 18, 20, 22, 24, 26, 30, 32, 36, 48, 60 fps
50 Hz mode: 12, 18, 20, 23, 25, 27, 30, 32, 37, 48, 50 fps
NTSC: 480/60i, 30p, 24p
PAL: 576/50i, 25p
Yani umarım yanlışlıkla yüksek kare yerine sadece recording formatı (ikisini farklı yerlerden yapılıyor doğal olarak ) değiştirmemişsinizdir yoksa o çekimlerde normal olmuş demektir.Normalde 720pn formatına alınıp daha sonra Scene file dan istenilen kare sayısını ayarlamak gerekiyor.
Eğer ses kaydı alıyor idiyse kamera, yüksek ihtimal yüksek kare çekmemiştir. Gerçi kameraya ses alınıyor ve bütün iş yüksek kare çekilmişse bu kez sesler yok demektir ki o ayrı bir problem.
Bir de perdeye yansıyacaksa 24p çekseniz daha iyi olurdu sanki.
Umarım ciddi bir arıza yoktur.
Kolay gelsin.
Evet kamera 1440*1080 çekiyor.
http://www.panasonic-broadcast.com/cms_downloads/en/support/P2HDXAG-HPX500_GUIDEBOOK.pdf " onclick="window.open(this.href);return false; (SAYFA 28)
Filme aktarım yapılacaksa hiç büyütmeyin bence 1920 ye. Aktarımda da büyüyecek zaten 2 kere bozulma olmasın.
Edit: 20. sayfada Final Cut a nasıl atılacağını anlatıyor sanırsam.
Ercan çok teşekkür ederim, ben o kameramanı ilk hafta dövecektim zaten sonra kanka olduk o ayrı. Adama 24p yok mu diyorum yok abi 25p var sadece diyor. Ben kameranın menüsünü bilemem ki? Ama bilmem lazımdı tabi o da ayrı. Biz kamerayı 1920 çekiyor diye aldık bir çok yerde de öyle yazıyor ama dediğin gibi 1440 çekiyor olmalı. Filme aktarma konusunda Şafak'la görüştük ne çekerseniz çekin farketmez dediler. Bizim final cutta panasonic p2 seçeneği yok işte. Hızlı çekimi de dediğin gibi yaptık o kısımdan eminim kamera kendini resetliyor zaten bu durumda kamera 1280x720 ye geçiş yapıyor. Ses kısmıyla ilgilenmediğim için ona bakmadım zaten sesli çekim yapılmadı. Şimdi bu durumda bir final cut projesi açma seçeneği önerebilir miisn yoksa zaten kendisi soruyor o şekilde devam edilebilir mi? Panasonic'in ayarları yok ben görmedim. XDCAM falan var nasıl bir proje açmak lazım? Proje hala başlamayı bekliyorda?
şimdi daha çok seviyorum seni hayat, hadi...
24 25 ve 30 arasında dönüşüm yapılır. Hele sesli çekim değilse daha da rahat.
Bildiğim kadarının, anlatabildiğim kadarı.. Eylem Planı.
Ömrünüzde duymadığınız bir sporla ilgili Türkiye'de ve dünyada neler yaşanıyor diye meraktan çatlıyorsanız Laff Ultimate'a beklerim.
Kameramanın da suçu olmayabilir aslında çünkü menüde her recording formatta ayrı seçenekler çıkıyor.
Şimdi siz başta bir ayar yaptınız ve orda yoksa ancak önceden kurcalamış olmak lazım yani. Neyse. 🙂
Final Cut olayını duyum olarak aktardığım için stüdyoyu aradım ordaki arkadaş "log and transfer in " ile başlayan bir şeyler anlattı ama final cut ım olmadığı için tam anlayamadım. Ancak oradan eklenebiliyormuş.Proje boyutunu zaten kendi belirliyor.
Ancak şu an projeyi 1440*1080 olarak açabiliyor ve görüntüleri kullanabiliyorsanız ekstra bir işleme gerek olduğunu düşünmüyorum.Büyütme vs gibi. Dediğim gibi filme basılırken zaten büyüyecek.
Ercan çok teşekkür ederim, ben o kameramanı ilk hafta dövecektim zaten sonra kanka olduk o ayrı. Adama 24p yok mu diyorum yok abi 25p var sadece diyor. Ben kameranın menüsünü bilemem ki? Ama bilmem lazımdı tabi o da ayrı. Biz kamerayı 1920 çekiyor diye aldık bir çok yerde de öyle yazıyor ama dediğin gibi 1440 çekiyor olmalı. Filme aktarma konusunda Şafak'la görüştük ne çekerseniz çekin farketmez dediler. Bizim final cutta panasonic p2 seçeneği yok işte. Hızlı çekimi de dediğin gibi yaptık o kısımdan eminim kamera kendini resetliyor zaten bu durumda kamera 1280x720 ye geçiş yapıyor. Ses kısmıyla ilgilenmediğim için ona bakmadım zaten sesli çekim yapılmadı. Şimdi bu durumda bir final cut projesi açma seçeneği önerebilir miisn yoksa zaten kendisi soruyor o şekilde devam edilebilir mi? Panasonic'in ayarları yok ben görmedim. XDCAM falan var nasıl bir proje açmak lazım? Proje hala başlamayı bekliyorda?
Tamam zaten log and transfer şeklinde projeyi içeriye aldık. Ekstra ayarlar yapmaya gerek yok o zaman o şekilde çalışılacak. Vallahi perojeye dahil olmam da işin içine girerse baya karışık bir süreç neyse hepsi bir deneyim işte sonuçta. Teşekkürler
şimdi daha çok seviyorum seni hayat, hadi...
http://support.apple.com/kb/TS2575 " onclick="window.open(this.href);return false; bazen görmeme ihtimali olabiliyormuş.
DVC PRO HD dir HPX 500
File/ Audio Video Settings/Sequence Presets den gerekli ayarları yapabilirsiniz.