bende onu diyorum işte putlaştırmayın!
Kesin 25.kare olayına abanırlar.
Sektörleşme, para kazanma, bilmem ne hepsi bir yana ve zerr eumrumda değil. Ben sinema seyircisi olarak hele bir de cinebonuslarda falan izliyorsam 20 liraya varan bilet fiyatı ödeyip film izliyorum ve bana 15 dakika abidik gubidik reklam gösteriyorsunuz ve her biri farklı farklı olsa yine iyi, aynı reklamı döndürüp döndürüp sinema salonuna uygun olmayan ses kalitesinde, kulak zarına tecavüz ederek yapılıyor tüm icraat. Haliyle benim sinemadan alacağım zevki öldürüyorsunuz. Daha ne olabilir ki? Sinemadan alacağı zevki öldürüyorsanız bir insanın o adam sinemaya gitmeyecektir yapılan reklam da beş para etmeyecektir. Hele bir de 10 dakika ara bittikten sonra, filmin ikinci yarısı başlarken koyulan reklamlar yok mu vay ki ne vay!
Evlat öyle deme,mizah çok ama çok ciddi bir iştir!
Münir Özkul
Ben gitmiyorum lan çok mu reklam var harbiden.
Ben gitmiyorum lan çok mu reklam var harbiden.
Matrix Reloaded'ta fragmanlarla birlikte 45 dakika reklam vardı diye hatırlıyorum.
@Dude
İyi de abiciğim bu örneği de o yüzden verdim zaten... Çok fazla zaman alır diye (üşenmedik zamana bağlı giden zararı da hesapladık)... İlk yazdığımda da belirtmiştim en fazla 3-4 dk olmalı ve 1 filmi aşmamalı diye... Henry olup elle gol atmayaın lütfen ama şşş hakem senin ben ... 🙂
- Şunu bir dene...
- Nedir bu?
- Tüm dualarının karşılığı diyebilirim.
Gia (1998)
Ya mevzuya ne kadar vakıfsınız bilmiyorum da. Sinema salonu biletten -neredeyse- para kazanmaz. Büfede sattığından (bu yüzden kola 3 lira) ve o reklamlardan kazanıyor.
Sinema salonu dediğimiz şey başından beri ticari bir şey. Bu nedenle böyle duygusal çıkışlar manasız.
Kesin 25.kare olayına abanırlar.
Türkiye'de bile yasal değil bildiğim kadarıyla.
Ercü bilet parasının yarısını alıyor adamlar (vergiden sonra) nasıl kazanmıyorlar? Nereye harcıyorlar o parayı?
2012'de 20 dakika geç başlayan seanstan sonra 35 dakika reklam izledim, James Bond'da 40 dakikaya yakın izlemiştim (hadi yalan olmasın, seansa 20dk geç kaldım, film başladı mı dedim, yok acele gidin dedi, gittim 20dk daha reklam izledim). Onun dışında ortalama 15 dk. izliyorum her seansta. Bir de yılda 1 kere sinemaya gidiyorsanız rahatsız etmeyebilir tabii de ben dönem dönem haftada 4 5 kez sinemaya gidiyorum. Tüm replikleri ezbere saydığım dönemler oluyordu. Bir N95 reklamı vardı cebimde bir şey var diye, hâlen ezbere okuyabilirim. Aha buldum da o bok reklamı:
" onclick="window.open(this.href);return false;
AFM, Cinebonus para kazanmıyorsa nasıl bu kadar hızlı büyüyor? Bir bak bakalım son yıllarda kaça katladılar sinema salonlarını.. Patlamış mısır parasıyla mı? Asgari ücrete bir sürü insan çalıştırıyorsun, hepsi de işini tiksinerek yapıyor, dolayısıyla düzgün de işletemiyorlar.
Bildiğim kadarının, anlatabildiğim kadarı.. Eylem Planı.
Ömrünüzde duymadığınız bir sporla ilgili Türkiye'de ve dünyada neler yaşanıyor diye meraktan çatlıyorsanız Laff Ultimate'a beklerim.
Ya Ercan abi:) Bak sen yetkili bi abiye benziyorsun. Dünde böyle çıkış yapan bi arkadaşla Sickman ve Ben kafa göz dalıyorduk. Vakıf olmasak niye atlayalım. Film sahibine 1,5 dolar hadi toshcklı bi isimse taş çatlasın 2 dolar kalır... ki buna vergileri bile ekleyip verirler.
http://arama.hurriyet.com.tr/arsivnews.aspx?id=299686 " onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.kameraarkasi.org/sinema/makaleler/sinemasalonuekonomisi.html " onclick="window.open(this.href);return false;
okuyamam özet geç diyenler için geliyor:
<<<<<<<<<<<<
Amerikalının sinemadan uzaklaşmasının nedenleri ise şöyle sıralanıyor: Öncelikle
bilet fiyatları pahalı geliyor. Ortalama 6 dolar olan bilet fiyatları, New York,
Los Angeles ve Washington gibi büyük kentlerde yetişkinler için 10 dolar. USA
Today'in yaptığı bir araştırmaya göre özellikle yetişkinler sinema ortamındaki
kaba davranışlardan fena halde rahatsız oluyor; varil kadar büyük kutulardan
yüksek volümde mısır yiyenler, bardağın dibinde kalan kolayı kamıştan
höpürdeterek çekenler, cep telefonu çaldığı gibi bir de çağrıya cevap verenler,
kendi aralarında yüksek sesle konuşanlar, 20 dakikayı bulabilen reklamlar...
Ayrıca bilet fiyatını yüksek, filmleri kötü bulanlar ve eskisi kadar büyük
yıldızlar bulunmamasından şikayet edenler var.
>>>>>>>>>>>>>>><
Ay lov blurey.
Rahatlıyorum böyle yazıları okuyunca, nasıl katlanıyorsunuz bilmiyorum harbiden.
Yav şimdi iyice hesaplayan adam moduna girmek istemiyorum da. Seyirci sayısı çarpı biletten kalan diye hesaplayarak da o sonuca varamıyoruz abiler. Giderleri filan filan ayrı mevzular. Ve evet en çok kar popcornda var dude:)) Salonların mazisi de popcorn ve kola satışına dayanıyor. (Kaynak: sinema salonu geçmişim 🙂 yukarıdaki linkte de yazıyor zati)
Neyse yine de insanların tepkili olduğu bir durum ve bir şeyler yapılıyorsa umarım olumlu geri dönüşler olacaktır.
Ya sinemada 15-30 dakika reklam izleyip rahatsız olunmuyorsa asıl rahatsızlığı başka yerde aramak lazım zaten. Ha bu imza toplama ne kadar amacına ulaşır ne kadar ulaşmaz, biz elimizden geleni yapalım mevzusudur olay.
Ben televizyon kanallarında bile film izlemeyeli çok uzun süre oldu. Diziler falan zaten internetten. Geriye kalıyor herhangi bir şeyi izlerken ekranın sağından solundan altından pörtleyen reklamlar. Amerikan tv lerine bakıyorum o kadar alttan üstten pörtlemiyor, demek ki başka yolları var. Yakında tamamen reklam izleyicisine para verileceğini düşünüyorum ben. Zaten çok önceden başladı reklamların arasına bir işaret koyup, parola ile cevap alarak hediye verme sistemi. Ama sinemada 20 dakika reklam aklım almıyor.
Ben bu imza kampanyasını gereksiz buldum, ben sinemadaki reklamları seviyorum.
*our AC-130 in the air
Tamam işte mısırdan kazansın parasını, reklam oynatmasın 🙂
Bildiğim kadarının, anlatabildiğim kadarı.. Eylem Planı.
Ömrünüzde duymadığınız bir sporla ilgili Türkiye'de ve dünyada neler yaşanıyor diye meraktan çatlıyorsanız Laff Ultimate'a beklerim.
Yav şimdi iyice hesaplayan adam moduna girmek istemiyorum da. Seyirci sayısı çarpı biletten kalan diye hesaplayarak da o sonuca varamıyoruz abiler. Giderleri filan filan ayrı mevzular. Ve evet en çok kar popcornda var dude:)) Salonların mazisi de popcorn ve kola satışına dayanıyor. (Kaynak: sinema salonu geçmişim 🙂 yukarıdaki linkte de yazıyor zati)
Neyse yine de insanların tepkili olduğu bir durum ve bir şeyler yapılıyorsa umarım olumlu geri dönüşler olacaktır.
Ercan seni döverim. Ciddiyim döverim. Şöyle ki büfe ayrı olarak, ihaleye açılır. Sinema işletmesi büfeyi verir ihaleye büfeyi işleten adam ister kapatır büfeyi ister işletir. Ha bazı sinemalar da hiç ihaleye çıkmaz kendi içinde halleder ama sinemaların yüzde 90 nında iş böyledir. cinebonus, mars gibi zincir salonlar ise işçi çalıştırır büfede ihaleye çıkmaz.
sinemanın kazandığının yanında yiyecek içecekten kazandığı devede kulak deliğindeki tüydür. Popcornun ya da colanın pahalı olmasının tek sebebi kar olarak algılama, sinemada ödenecek olan vergi eğlence vergisi biliyorsun değil mi? eğlence işletme vergisi yüzde kaç? (40 mı dedin?)
sinema sahibi dağıtımcı ile yüzde 50 bilet ortağıdır. Sinemada en çok sinema sahibi kazanır. Bana lagaluga yapma, babası 3 tane sinema salonu batırmış bir adam olarak konuşuyorum 🙂 Bu bilgiler popcorn sattığım dönemden kalma değil. (3 sene falan sattım hiç anlatmadılar bilet milet olaylarını 🙂 )
Evlat öyle deme,mizah çok ama çok ciddi bir iştir!
Münir Özkul