5 yönetmen 5 yazar. Bir uzun teşkil edecek kısa filmler yapsa da hepsi birleşip bir uzun etse? Çok mu zor? Planlanamaz mı?
zaten çıkan ürün bu amaçla görkem yapılıyor.birbirinden bağlantılı, ama aynı zamanda bağımsız.
ilk senaristimizi bulduk,ne yapsak eyüb,kerem,bidıl,hadi hareket?
http://www.camurfilms.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Ben daha aceleci davranma taraftarıyım. Mordevrim'e kapak olsun. Hemen yapalım diyorum. Çünkü belli olmaz Aralık ayına kadar bi ömrüm olabilir 🙂 Yılbaşına kadar tamamlayalım projeyi. Görkem kızacak acele ediyorum diye. Ben varım yazarda olurum yönetmende. Çocukta yaparım kariyerde. OOooooOOOooooOO.
Anlamadığım bir iki nokta var. Af buyrun tamamen iyi niyetli. Neden sonuç ilişkisini kurduktan sonrası çok kolay. Projeye dahil olamayabilirim ancak ekip ekipman ve dahi film bittikten sonrası post aşaması için vesaire elimden geleni yaparım. Soruların ise;
1) Neden yapılmalı bu proje?
2) Projenin prodüksiyonu nasıl karışalanacak? (Bahsettiğim ekip kaşeleri falan değil ha, ekipman kiraları, mekan kiraları, catering, ulaşım vs vs)
3) 5 ayrı yönetmen ve 5 ayrı senarist durumu varsa kısa filmci mantığında yönetmen mi halledecek denilecek? Bu 5 ayrı film bir baştan idare edilmeli ve tek bütçeden beselenmeli, yoksa değil midir?
4) Film bitti ve elde bir uzun metraj var o ne olacak? Kapılar mı zorlanacak. Yani durum şu mu film bir bitsin de bakarız mı? Eğer öyleyse insanı kanserden öldürecek bir süreci yaşaycaksınız ve 5 senarist 5 yönetmen var. 5 telif 5 eser hakkı demek, 10 muhattapla kimse ilgilenmeyecektir. Mecburen tümü muvaffakatını verecek birine ve o şirket muhattap olacak
5) Şirket dedim garip gelecek ama şahıs olarak pek de bir hükmünüz yok ne yazık ki. En önemlisi de şu. Sizin yaptığınız harcamalar daha sonra işlevsel hale getirilebilmeli. Yani ortada 5 film için toplam 50 binlik bir harcama var diyelim. Oyunculara ticari bir durum olursa para öderiz dediniz teknik ekibe de öyle diyelim, o ellibinin fatura aralıkları, gider pusulaları, eğer varsa ki kaşelerden stopajları öyle bir noktaya geliyor ki muhasebecesiz filme girdin diye para kaybediyorsun. Harcadığın para başına bela oluyor çünkü fatursız çalışmak daha ucuz.
6) Ha bize ne bundan ticari düşünmüyoruz. Heh o noktada en başa dönüyoruz. Niye yapılmalı proje?
Evlat öyle deme,mizah çok ama çok ciddi bir iştir!
Münir Özkul
Bu memlekette neyin ne şekilde nasıl ses getireceğinin belli olmadığını, ses getirebilecek naif bir çalışmanın nasıl kapılar açtığını en iyi bilenlerdensin aydemirim selçuğum. Ben ilk alple konuşutuğumda zaten proje iyi yazılmış bir tek mekan hikayesi olmasında ısrarcıydım. 9 filmi gibi ya da yoldaki kedi gibi yada the man from earth gibi en uç örnek. Altından kendi imkanlarımızla kalkacağımız bir iş olmalı. Ha iş satılma aşamasına mı geldi? Burada kimse kimsenin hakkını yiyecek karaterde değil zaten. Ha bi lider seçilmeli o kesin.
Özenli olabilme (Bir çekimi 30 kez tekrarlayabilmemi, yaşıma yoran arkadaşlar oldu 🙂 "Sen abisin" 🙂 ) vs. işte. Hadi proje için tarihi koyalım: Temmuz 2012.
Hehe 🙂 Bunu ben söyledim. Hala biraz arkasındayım. 🙂
İkinci senarist olurum.
Dude seninle özel konuşalım, baltalanmasın.
Ama söylediklerinin çoğuna katılıyorum ama son aşamadaki iyimser yanımdan kaynaklı olarak daha farklı düşünüyormuşuz gibi oluyor.
Heh o noktada en başa dönüyoruz. Niye yapılmalı proje?
Kendi adıma cevap verirsem, forum denen organizmanın işlevsellik kazanabilmesi için derim. Bu forum ve dahi daha önce yer aldığımız forumlar işlev olarak yardım isteyen kişiye yardım etmek üzere işleyen yapılardı. Ama artık birbirimizi 5 yıldır tanıyoruz, ki 5 yıl olmasa da olur, yani 5 yıllık bir organizma bu ve artık organizmanın tek hücreliden çok hücreliye evrilmesi gerekiyor. Karaya çıkması gerekiyor.
Yardım olarak zaten forum yapısı artık başka ortamlardan devam ediyor. Benim kurgu ihtiyacım olduğunda 5 yıllık tanıdığım aydemirse'ye bir telefon etmem bazen yetebiliyor. Ama düşününce kimi film ekiplerinin dahi 5 yıllık bir mazisi olmadığını görüyorum. Elbette o tarz yerler maddi sistem içerisinde dönüyor, bizse bir yapım şirketinin para ile yaptığı şeyi organizma içinde yapmayı düşünüyoruz.
Yani mesela, bu forumdan 5 yönetmen 16şar dakikalık 5 kısa film çekemez mi kendi imkanlarıyla? Görüyoruz ki çekiyor. Senede 5 tane çeken bile var. Madem bunu yapabiliyoruz, bir senaryoyu 5e bölüp aynı teknik ekipmanla 16şardan neden 80 dakikalık bir uzun oluşturamıyoruz? Bunu yaptık ve oldu, bitti değil olay. "Artık" bunu yapıp yapamayacağımızı görmek. Yapamıyorsak yapamıyoruzdur ve bu geçen 5 yıl aynı organizmanın kendi içinde aynı şekilde devinmesiyle geçmiştir ki forum işlevselliğini artık kaybetmiştir bana göre.
Eğer yapabilirsek de eminim ki forumun yeri çok farklı yerlere taşınacaktır. İşlevleri bir anda 5 katına çıkacaktır.
Not: senarist 1: görkem, senarist 2: kezzap, senarist 3: mordevrim
Yapmayın. Aynı Big Bang'in çocuklarıyız hepimiz...
aydermirse, acayip yerlere haklı olarak parmak basmış.
ben toplantı talep ediyorum.organizasyon yapalım, iki lafın belini kıralım,durumu konuşalım.
kısa zamanda yapalım.
1 ekim cuma?
http://www.camurfilms.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Şimdi şunu da düşündüm, ben atladım ama, siz İstanbul'dasınız.
Paso buluşup konuşmak istersiniz, doğrusu da budur.
Benim Ankara'da olmam bir sorun teşkil edecekse ben desteğimi başka türlü vereyim. ?
Şu şekilde mi olacak şimdi:
Bu beş senarist senaryolarını hazırlayacak (bağımlı ya da bağımsız). Sonrasında yönetmen-senarist şeysi olacak. Orada bu beş kısaya beş yönetmen ayarlanacak. Geri kalan senarist ve yönetmen adayları da kendi aralarında küme yapacaklar. Mıdır?
Senaristler ortaya çıkmaya başladı güzel...
Şimdi bu proje için birbirini çok önceden tanıyan forum üyelerinin birlikte yürütmesi çok iyi bir avantaj. Şöyle ufak bir mesele var birbirini tanıyan üyelerin dışındaki kişilerin bu olaya katılma etkinliği olmalı mıdır? Ben kendi açımdan beklemekteyim ta ki ilk 4 tamamlanıp bir 5.'nin çıkması biraz zaman alırsa o zaman ben de varım diyebilirim, gerisi kabul görmeye bağlı. e tabi tanınmayan kişilerin daha önceki çalışmları ve bir türlü çalışmaya geçmemiş senaryo, hikayeleri, foruma yazdıkları yazılar vb şeyleri (cv niyetine) incelenmeli.
- Şunu bir dene...
- Nedir bu?
- Tüm dualarının karşılığı diyebilirim.
Gia (1998)
bende Paris İ love you, new york İ love you ' nun "istanbul, I love you" şeklinde çelikmesi kanaatindeyim,
düşünsenize
egiden coenler tarzı bişe
bidıl dan bir woody
aramızda gay yok ama belki bir gus van sant
belki bunların içinde sıkıcı minimal bişeler harika olurdu.
istanubulda seni seviyorum inanın reklamın kralınıda taşıyor.
başarabilirsek sponsor için elimden geleni yapacogim 🙂
güzel düşünceler çıkmaya başladı. neler oluyor forum yöneticileri. el atınız lütfen 🙂
http://www.camurfilms.com" onclick="window.open(this.href);return false;
İstanbul seni seviyorum konsept olarak yapılamıyor çünkü hakları önceki filmleri yapanların elinde. Ancak şu an benzeri bir proje
-Unutma beni İstanbul- olması lazım adı, çekiliyor.
Şİmdi arkadaşlar....
Şöyle bir ayırım var. Verbal'ın teklifi başka, benimki başka.
Verbal'ınki, biraz daha deneysel bir çalışma gibi. Hani 2. yönetmen birinci senaristin yazdığını görmeyecek falan. OLurmu olur ama bir çalışma egzersizi amacı da içeren bir iş olur bu. HAni "oluyor mu olmuyor mu acaba?" gibi. Ben direk uzun metraj haline gelebilecek, deneysel çalışma değil gayet profesyonelce çekim diyorum. Filmin yapım sürecinden çok ortaya çıkacak işin önem sunacağı bir iş yapalım diyorum. İşte örnek Paramparça Aşklar Köpekler. Ona uygun bir senaryo yazılır (hatta bende var bile bu fikre uygun senaryo). Her yönetmen kendi sekanslarını çeker. 5 çalışma birleşir uzun çıkar ortaya. Benim senaryomun kullanılması şart değil, fikir uygulanabilir olduğundan teklif ediyorum bunu. Senaryom aynen kullanılmaz ise eğer bu senaryoyu şablon olarak kullanırız, yine her sekansı bir senarist yazar, bir yönetmen çeker. Ortada 5 yön, 5 yazar ve bir uzun metraj olur.
Bu çalışmanın temel amacı, forum ahalisi olarak ortaya kayda değer birşeyler çıkarmaktır. Ancak bunu faturasını bir kişiye iki kişiye değil 10 kişiye paylaştırmaktır. Güçleri birleştirmek işte.
Çevremizdeki "önem"leri, önemli görünmeyi başaran önemsizler yüzünden fark edemiyoruz....
https://twitter.com/gorkemoge" onclick="window.open(this.href);return false;
Özgür'ün dediği gibi kapalı alanda olacaksa her anlamda işler kolaylaşır. Ama ortaya çıkacak filme bu kolaylık yansımamalıdır; yani kolay çekildiği hissi verilmemelidir. Bunun içinde her paylaşımda çok titiz olunmalı. Sekansların ve haliyle filmin tutarlı olması için herkesin birbirinin yaptığından haberdar olması lazım. En azından özet anlamında. Mesela ilk senarist ve yönetmen, odasından hiç çıkmayan bir gencin odanın orta yerinde bir yeryüzü maketi yapıp içinde insanlarla neşe içinde yaşadığını tasarlayabilir ve paralel kurguyla ailesinin de o anda dev bir inşaat ofisinde apartman maketinden daire beğendiğini gösterebilir.
İkinci gruptakiler ise bundan habersiz buna benzer bir şey çekerlerse bağlamak zor olur.
Kalem Oynatan İle Ayı Oynatanın Buluştuğu Yer