Bence ingilizce de olsa bir kaynak video izle, görüntülerden de anlarsın. Karmaşık bir menüsü var gh5’in ama anlayıp kişiselleştirdiğinde çok rahat oluyor.
Yeni deneme videosu, arada sıkıntılı yerler var ama PC renkli kurguda zıbıttığı için uğraşmadım pek. PC’yi de güncelleme vakti geliyor.
Herkese uzun bir aradan sonra merhaba fuji film xt4 ile yollarımız ayrıldı. Yeni kameram panasonic s5 oldu, elimdeki ninja v ile prores raw kayıt yapmayı planlıyorum. Yanlız poreres raw dosyasını davinci resolve nasıl aktarabilirim. Bu konuda bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olabilirler mi ? Link de olabilir. makalede olabilir veyahut youtube videoları da olabilir . Şimdiden herkese çok teşekkür ederim.
Oynatamazsın çünkü desteği yok. Dönüştüreceksin desteği olan bir formata. O da gereksiz iş yükü.
Hayırlı olsun yeni kamera.
Adobe priemier pro ve filmconvert ile yola devam. Ne güzel davinciye alışmışken premiere dönmek hoş olmadı. Dönüştürüp davinciye yolladım ama fark var mı bilemiyorum.. Ayrı bir iş yükü dediğin gibi, Kamera çok keyifli auto focus istemiyorsanız 🙂 gözüme çarpan tek eksisi bu oldu.. Onun haricinde dinamik aralığı çok güzel, kırpılmış sh1 ama buna değer, ısınma problemi yok ama hava koşullarına ve sizin çalışma ortamınıza göre değişiklik gösterecektir. Ayrıca kendi codecleri çok iyi..normal bir laptop da bile çalışma fırsatı verdiğinin altını çizmek isterim.
Bence zaten profesyonel anlamda renk yapmıyorsanız, Resolve yerine Premiere'de de renk düzenlemesi yapılabilir, yeterli de olur. Hatta resolve işleri biraz karmaşıklaştırıyor. Resolve'un esas gücünü zaten kullanmıyor çoğu insan, o nedenle Premiere'de de aynı şeyleri yapabilirsin. Biz iş yerinde Premiere kullanıyoruz her şey için, ama ben doğrudan renk düzenleme işi alırsam Resolve'da yapıyorum.
Zaten kurgu işi için Premiere hala çok daha iyi bence.
Panasonic s5 ninja v ile birlikte 5.9 k prores raw
Lens canon 70 200 2.8
Nd filtrem olmadıgı için 20 diyafram 640 İSO 50 estantanede vlog olarak çektim.
Dinamik aralığa ve makinenin işlevine bakmak için evimin balkonundan bir video çektim. Adobe premiere den 4444 apple prores HQ 16 bit sıkıştırılmamış codece çevirip 4k h. 264 çıktı aldım. Renk kendi zevkime göre yapılmıştır..
Geldi geliyor gelecek derken aha burada, yeni başlık açmadım, başlığı değiştirdim.
Çok az satacak. Çok anlamsız. Elinde GH5 ve lensleri olanlar için güzel sadece. Aynı form faktörde 10 bit veren başka makineler yokken GH5 çok cazipti. GH4 de 8 bitler için ışıl ışıl parlıyordu. Ama GH6, Panasonic'in kendi ürün gamı içerisinde bile rekabet edemez. Özellikle yeni alıcılar için.
Sony, belki biraz da Canon varken yeni bir video sistemi seçecek olanları kesinlikle cezbedemez. O AF hâlâ düzelmemişken hem de. İlla Panasonic seçecek azınlık ise S5'i seçer bence.
Özetle, çoğu kullanıcı için anlamını yitirdiğini düşünüyorum.
Katılıyorum bir gh5 kullanıcısı olarak beni cezbeden bir yönü yok.
Ben yanlış mı gördüm? Dahili prores kayıttan söz ediyorlar.
Dogru, en büyük avantaji.
Düğün, reklam, müzik klibi vs çekenler bu piyasanın en hızlı kamera güncelleyenleri. Onlar için önemli olan iki nokta af ve ff sensör. Prores'i ve posttaki rahatlığını henüz çoğu bilmiyor. Gıptayla izledikleri "cinematic" başlıklı videoların tonlarına iki node'la ulaştıklarını gördüklerinde işin rengi değişebilir.
Paylaşılan videolardan gördüğüm kadarıyla GH6:
Lens
GH serininde sensör boyutundan vazgeçmemelerinin nedeni muhtemelen bu firmanın bir türlü lense yatırım yapmamış olmasından kaynaklanıyor sanırım. S serisinin en büyük sorunu lens seçeneğinin kısıtlı olması mesela. Bu modelin, kullanıcılara büyük bir jest olduğunu düşünmeye başladım. Elinizdeki lens ve diğer malzemelerle devam edin size prores vereyim demişler.
Prores ve Dinamik Aralık
Harici kayıtçılarla bir çok kamerada prores kayıt alınabiliyor ama en büyük problem dinamik aralık oluyordu. Elinizdeki kameraların çoğu 10,5-11,5 aralığa sahip. Kayıtçılar doğrudan lensten geleni değil, sensörde ne görüyorsa onu kaydediyor. Bu yüzden dar bir aralıkta kaydettiğiniz prores hq dosyaları pozlarken siyahları ve beyazları dikkatle düşünmek gerekiyor. Bu modelde dinamik aralığa müdahale edilmiş gibi görünüyor. Yapay bir müdahale değilse önümüzdeki haftalarda çok sağlam kayıtlar paylaşmaya başlarlar.
Gövde
Gövde hemen hemen aynı gibi duruyor ama biraz daha ferahlamış gibi. Ekran gene çok yönlü ama bu sefer kablo giriş bölgesini de rahatlatan extra tilt aparatı da eklemişler. Ekran kameranın sol tarafından epey uzaklaşıyor. Kullanacak olanlar bunun rahatlığını hissedeceklerdir.
Renk
Videolarda cilt rengine dikkat ederseniz mavi kanal biraz daha pasif. Cilt tonlarında yeşil baskın duruyor. Videoyu hazırlayanlar bu durumu "daha doğru cilt tonu" diye müjdeleseler de aslında doğru değil. Sinematik ama doğru değil. O tonları postta elde etmek daha doğru olur. Belki de kullanan kişinin wb hatasıydı kamerayı kullanmadan bilmek zor ama eğer renk algoritmasına müdahale etmişlerse hata yapmışlardır. Ben gene de algoritmaya müdahale ettiklerini düşünmüyorum.
Bunlar uzaktan gelen davulun sesleri. Ama şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki geniş dinamik aralık ve prores kayıt için düşünülür mü? Kesinlikle evet.
panasonic gh6 yı fazla hafife almış bazı kişiler. bence gh5 e göre çok artısı var. hatta sony a7s 3 ile yarısır özelliklere sahip full frame sensor ve af dışında. .. gh6 da pro res kayıt , 120 fps 4k 10 bit , 7.5 stop titreşim engelleme anoformik lens destekleri ve benim gibi müzisyenlerin daha çok önemsiyeceği geliştirilmiş 24 bit 48.000 hz ses kayıt vs.. çok artısı olan bir makine su anda 2200 dolara bu özellikleri sunacak başka bir gövde bilmiyorum. sadece 120 kare 4k için bile olsa alınır. ayrıca iso başarısıda çok iyi.
Aslında kimse hafife almıyor, kimse kötü olduğunu da söylemiyor, hatta iyileştirmelere de değinilmiş. Sadece çoğu insan koştura koştura gidip almaz, almayacak; bu söyleniyor. Bunun da sebebi herkesin ihtiyacının aynı olmaması. Örneğin şimdi cebimde tam 2.200 dolar olsa, bu paranın tamamıyla bir gövde alacak olsam GH6 almam, Nikon Z6 Mark 2 alırım. GH6 da 2.200 dolar, Nikon Z6 Mark 2 de 2.200 dolar. 2.200 dolarlık bütçesi olan çoğu insan da son zamanlarda milletin elinden ve dilinden düşürmediği X-T4 ya da a7 III gibi makineleri, hem de sadece gövde olarak da değil, set olarak toplamayı tercih eder o paraya.