Darbeli geçen bir günün başına geldiği için çok keyifli sonuçlanmayan bir yazı:
https://fulgurafilm.wordpress.com/2016/07/17/v-log-macerasina-devam/
Orjinal video dosyalarını da ekledim isteyen indirip denesin diye.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
işlem sonrası hafif netlik kaybı var sonradan gördüm ağaç gövdesinde.sharpen yada başka şekilde daha iyi bi ince ayarla çözebilir diye düşünüyorum.gölgelerde patlama olmadı.fena degil gibi. oynadığım footage standart profil.olan birinci video ya aittir. herhangi lut yok. gölgeleri matrix atıp,exposure dengeleyip, gölgeleri açtım bıraktım. noise göremedim
msaricay, mesajını görmüş ama inceleyememiştim. Eline sağlık. O matrixler hakkında bir gün konuşalım. Bu arada mesajını aynen blogdaki yazının sonuna ekledim. Tekrar teşekkürler.
https://fulgurafilm.wordpress.com/2016/07/17/v-log-macerasina-devam/
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Evet keskin ve sağlam lens çok farkediyor.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Bu en son gönderdigin vlog ile çektigin görüntüde highlight ları kurtarmak imkansız görünüyor..gölgelerde pek sorun olmuyor. bence gh4 için düzgün ve farklı profil oluşturulmalı, yada olayı lens tarafında çözmek gerek, ama nası çözülür bilmiyorum
VlogL+M31+Saturation
Cıvtını çıkardık ama olsun 8biti ne kadar ezebilirim diye saturation bastım 😀 fazla kaçtı
Nasıl çalıştın bilemiyorum ama ben genelde HL kısımları önce baskılıyorum. Evet, bunu takip eden yazıda da dediğim gibi, V-log'da düz gökyüzünden bulutları geri getiremedim. Yani biraz düzlüyor oraları galiba. Bir ara v-log ile sağa pozlama deneyeceğim. BMPCC üzerinde bu yaklaşım çok doğru sonuç vermedi ama DSLR üzerinde hala en geçerli yöntem gibi. Eline sağlık.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
http://www.dvxuser.com/V6/showthread.php?341399-ACES-support-for-the-GH4
fulgura şu aces color konusuna egilsek diyorum
http://www.dvxuser.com/V6/showthread.php?341399-ACES-support-for-the-GH4
fulgura şu aces color konusuna egilsek diyorum
ACES olayı gamut ile ilgili bir konu. Yani renk temsili ile ilgili. Ama bence 8 bit için hiç uğraşılacak şey değil. V-log bile pek bir işe yaramıyor 8 bitte. Ama daha yüksek bit uygulaması varsa ve hedef profesyonel çıktı vb ise ilgilenmek gerek. GH4 üzerinde v-log bile sınırları aşamıyor.
Dün bunu düşündüm bir ara. Elimde kendime ait 2 ana kameram var. GH4 ve BMPCC. İkisi arasında gidip geliyorum kullanımda hep. Şu Panasonic gidip de BMPCC'nin yaptıklarını yani raw video ve yüksek bit hızını yeni bir SD altyapısı ile GH5 falan üstüne koysaydı ortada 5D falan bile kalmazdı. Sadece fotoğraf ve full frame için 5D alınırdı ki alıcıların önemli kısmı video için alıyor 5D'yi. BM yapıyorsa Panasonic de bunu yapabilir yani sensörden HD raw ya da hatta 2.5K raw alabilir biraz yatıımla. Kaldı ki GH alıcılarının da önemli kısmı video için alıyor. Bu durumda muazzam bir şey olur ve BM bile zarar görürdü. Fakat adamlar GH4'ün satışından o kadar memnun ki arada bir yeni bir profil ya da v-log gibi bir şey çıkarıyor ki ilk dedikodu ile alıcılar yine hücum ediyor. Şimdi benzeri kısmi terfile (yeni profiller, ACES vb yeni workflowlar vb) aslında Panasonic'in bu gıdım gıdım GH4 promosyonu gibi geliyor bana. Ben 8 bitin sınırlarını gördüm ve hatta zamanında çaresizlikten ve inattan 8 bitten 10 bit dönüşüm yapıp workflow yaptım kendime ama olanaklar sınırlı. O nedenle çok da heves etmemek lazım diyorum. Panasonic gider de bir firmware ile raw ya da ona yakın bir şey (10 uncomp vb) verirse (ki SD sorunu var) o zaman gerçek bir kelite artışı olur. Gamut türü değiştrince olsa ols bir renkte kazanç oluyor, diğerinde olmuyor. Benim anladığım budur.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
http://vimeo.com/142661992
derdimiz 10bit ise gh4 ün 10biti..5d2 nin 10-14biti gibi tad verecegini düşünmüyorum..özellikle yukardaki karşılaştırmada izledim highlightlar(bulutlara bakarsan) yine beyaz için detaylar kayboluyor, düzlemiş öyle değil mi? gh4 genelde kontrastsız bi görüntü vermek için inşaa edilmiş bu yüzden highlightlar sorun çıkardıgını düşünüyorum. 5d serisi dahat kontraslı geliyor.detaylar silip atmıyor. inşallah senin dedigin gibi gh4 firmware filan gelir ama çare olacağını düşünmüyorum.
gh4 4K 10bit 4:2:2 datasını bize vermez dslr yapsını zorluyor (direk bellekten 10bit okumak zor gibi,external 10bitin 8den pek farkı yok gibi ), enfazla atamos gibi bi kayıtçıyı sürüp ,uygun fiyatla satabilir yada yeni bi dosya formatı geliştirip 10biti sıkıştırılmış almak gerek.bunlar çetrefilli hacker işleri. temelde gh4ün bize ne verdigi belli mutlu muyuz?
8bitin sınırlarını ikimizde biliyoruz sorun şu. gh4ün sınırlarını çözmek lazım,gh4den ne bekliyoruz?. canonda yaptıgın gibi kendi flat profilini oluşturup.transcoding olayına girceksin(ben transcoding yapmıyorum.matrix yöntemini kullanıyorum yerden kazanıyorum) ve aces konusunda ön yargılı yaklaşma bence fark mutlaka yaratıyor. şimdilik yapılacak şeyler arasında sanırım gh4 için uygun profili bulmak kalıyor.
gh4 hakkında son bişey daha eklemek istiyorum gönderdigin vlogL videosunda gökyüzüne yakın olan beyaz binalarda sarı lekeler(moire) ortaya çıkıyor.farkettin bilmiyorum.
Evet ilginç gözüküyor sonuçlar ama ben transcodingden bıktım. Hayatımın bir dönemini interlace bitirdi, birini de transcode olayı. Keçi boynuzu yemek gibi bir şey 8 bitle bunlar. Bir gram bal kazanacağız diye saatlerce gevele ağzında. Evet, en yaygın format 8 bit olduğuna göre hala uğraşmaya değer belki ama 10 bit ve raw artık o kadar ulaşılır ki buna gerek var mı diye soruyorum ben de. Yine de bu aces'e bir el atalım bir ama fakat şu anda başka projelerle uğraşıyorum ve çekim için elim kameralara pek gitmiyor. Bir yere yazdım konuyu. Sağolasın.
Ek: Kastettiğin benim gönderdiğim videolardaki beyaz binalar ise, evet onların bazılarında moire var ama bunun nedeni o binaların önünde ızgaramsı bir desen vb olması. Yani düz zemin değiiller ve her kamerada olduğu gibi moire'e dönüşüyor o desenler. Olmadığı yerlerde de bulanıklaştığı için olmamış olabilir. Sarı lekeler ile kastın buysa bunu ben de gördüm.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Ve evet geliyor gönlümüzün efendisi...
Dualarımız kabul oldu: 4K ve 4:2:2, 10 bit dahili kayıt ile karşınızda GH5...
http://www.43rumors.com/ft4-first-panasonic-gh5-spec-4k-422-10-bits-internal-recording/
İnşallah doğru çıkar.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Evet gördüğümde ben de etkilendim.
Canon Mark 4 ile uğraşsın dursun, bu doğru çıkarsa efsane olacak.
Umarım o 10-bit atomos'daki gibi olmaz yalnız. Çok farklılaştırmıyordu.
Hayır, anladığım kadarıyla aslında Atomos'un yaptığı 8 bitten 10 bite "sahte dönüşüm" olayı. Yani extrapolasyon türünden bir şey ki etkisi çok kısıtlı. Elbette Panny bu sefer dahili olarak BMPCC türünden bir 4:2:2 sinyali vermeyi düşünmüştür yoksa tam fiyasko olur.
Sanırım yakında "satılık GH4" ilanı vereceğim. Bir netleşsin durumlar.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Elbette bir gün kendi başlığı açılacaktır ama herhalde çıkıncaya kadar buradan haberlerini vermeye devam edeceğiz. Son bilgiler:
20mp,
4k 4:2:2 10bit…
Dual SD slots…
no crop 4k….
4k photo stills 60fps,
6k 30fps…
ISO 1 stop better…
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.