Selamlar
Öncelikle belirtmek iserim ki kkymn çalışmaları oldukça hoşuma gitti elinize sağlık.
eski bir kısa film çalışmamın ilk (ve ne yazık ki son) sahnesi'nin deneme çekimi(zaten konuşulanların alakasızlığından da anlaşılıcaktır :)). kritikleriniz beni yönlendiricek.
http://students.sabanciuniv.edu/~hurcan/works/videos/quicktime/flybyMed_Prog001.mov
ve ek olarak, daha yeni bir çalışmanın bir sahnesinin renkleri kaymış hali
http://students.sabanciuniv.edu/~hurcan/works/videos/quicktime/deneme.mov
iyi günler
ps:forumun bu bölümüne sadece biten işleri mi koymalıyım, yoksa devam edenleri de koyabilirmiyim bilemedim 🙂
...
ozaman ilk çalışmanın daha kaliteli halinin linkini veriyim:
http://students.sabanciuniv.edu/~hurcan/works/videos/quicktime/sahne1.mov
Burda da bügünkü sanhne denemesi.
3d 2d karışık bir uygulama.
umarım seversiniz.
6mb quicktime dosyası
http://students.sabanciuniv.edu/~hurcan/works/videos/quicktime/evimsiw.mov
gerçekten etkileyici.... eline sağlık azcık anlatırsan seviniriz...
Teşekkürler 😀
tabiki, anlatayım.
Sondan başa;
Bu videoda gökyüzünü oluşturmak için değişik bulut fotoları kullandım. Photoshopda istediğim şekle sokup bulut hareketlerini after effects de layerları oynatarak yaptım.
kaya ev ve ağaç modellerini 3dsmax programında yaptım.
3dsmax programında ağaç ev ve kayalığı yerleştirdikten sonra arka plan olarak after effects de yaptığım gökyüzü videosunu kullandım.
Kurt adam benzeri mavi video:
Bu video çekilirken aktörün başına üzerinde siyah noktaar bulunan yeşil kağıdı maske olaraktaktım, böylece aktörün kafa hareketlerini trackleyebildim(hafa hareketlerini bilgisayar ortamına aktardım) daha sonra 3dsmaxde hazırladığım köpek kafasına bilgisayara aktardığım hareket bilgisii uyguladım.
Görüntünün mavi olmasının nedeni: Normalde köpek kafasında kıllar var ve daha gerçekçi ancak bu işleri celeron 1500 işlemcili dandik bi laptopda yapıorum ve video ile 3d kafanın renk ayarını tutturmak oldukça zor. bunu gizlemenin en iyi yolu da kaliteden mümkün olduğunca az ödün verip görüntüyü deforme etmek:).
Uçaklı video:
Önce aktörleri çektim. Daha sonra sahnedeki kameranın sallantılarını bilgisayarortamına aktarabilmek içi trackledim. 3dsmax de modellediğim uçak ve kuleyi sahneye yerleştirdim. Ve son olarak da patlama ve ses ekledim (videodaki patlama www.detonationfils.com dan alındı 😀 ) Sesi ise google'dan aratıp buldum.
Genelde 3dsmax, premiere, aftereffects ve müzik gerektiğinde reason kullanıorum.
Başka sorularınız varsa elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım.
ilgin için teşekkürler
iyi günler.
katilimin artmasi hos, ayrica boyle aciklayici yazilar yazdigin icinde tesekkur ederim 🙂 hosgeldin.
efektlerin gercekten etkileyici (ozellikle bahsettigin ozellikteki bir bilgisayarda gelistirildikleri icin) filme adapte edilmesi (ucagin) gayet guzel olmus ellerine saglik.
ayrica eger tavsiyem (yanlis anlamazsan) eger efekt dalina yetenegin oldugunu dusunuyorsan (ki gayet yetenekli isler) post produksiyon veya ozel efekt uzerine uzmanlasmani tavsiye ederim.Bizim ulkede anlasilmayan seylerden biride bu,herkes her alanda is yapmak istiyor o yuzdende hicbir alanda dogru durust sivrilemiyor.
Eger goruntu yonetmeni goruntu yonetmenligine,yonetmen yonetmenligine, sesci sesciligine,kurgucu kurguculuguna,kameraman kameramanligina konsantre olursa hem gercekten cok profesyonel bir kadro cikar hemde turkiyede gercek kalitede is yapilmaya baslanir.ister inanin ister inanmayin yurtdisinda isler boyle yuruyor, isi sadece jimmy jib/dolly operatorlugu olan,yada filmlerdeki art directorlugu ustlenmek olan veya sadece boom uzmani olan birsuru insan var. ve islerini iyi yaptiklari icin sektorde yer buluyorlar.Ama malum bizde cocukken mahalledeki maclardan itibaren herkes forvet olmak (yani one cikmak yildiz olmak) isteyerek baslar ise.
yanlis anlasilmasin bu dediklerimin hepsi genele yapilan tespitler, demek istedigim mesela 3d ye yetenekli bir adam 3d uzerine yogunlasir, kurgucu kurgusunu iyi yapar yonetmen iyi ceker oyuncular sadece oynarsa ortaya cok daha profesyonel isler cikar.
ozellikle sondaki ev manzarasi cok hosuma gitti cok iyi,yanliz raytrace den kaynaklanan bir problem olabilir kaya dokusunda kirilma oluyor farketmissindir.Ellerine saglik.
Hoşbulduk 🙂
Söylediklerine tamamen katılıyorum.
Herşeyden azar azar bilmek yerine tek bir konuya yoğunlaşmak çok daha faydalı bişi. Her konudan azar azar bilip başarıı insanlar da var. Ama bu insanları genellikle üretim değil eğitim sürecinde görüyoruz. Ben görsel iletişim tasarımında okuyorum ve mastırımı da yurt dışında özel efekt üzerine yapmayı planlıyorum. Ozamana kadar Türkiyedeki sektörün hali ne olur bilinmez ama en azından kendime yurt dışında iş bulabilirim.
Evet haklısın 😀 kayanın dokusundaki parlamalar kırılmalar renderı düşük kalitede aldığım için kaynaklanıyor. Sanırım dokuyu değiştirmem gerekicek. Zaten bu tarz yumuşak çamurumsu doku yerine köşeli kayamsı doku daha gerçekçi durabilir. Vakit buldukça ve bilgisayarım el verdikçe işler koymaya devam edicem...
yeni islerini de bekleriz 🙂 ozellikle o dagbasindaki ev gibi iyi oturtulmus atmosferlerden cok guzel isler cikaracagina eminim.
ayrica eger sen alaninda gercekten isteyerek ve kendini surekli gelistirerek calisirsan burada olmasa bile baska bir yerde mutlaka is bulursun.Cunku artik Cg gibi dallar coktan sanat sinifina sokulmaya baslandi bile, ve Cg artistlerin yaptigi isler bir projede en az goruntu yonetmeni kadar onem kazanmaya basladi.
Ama su noktayada deginelim,Cg sadece ust performansli bilgisayarlarla yapilan supergercekci isler degildir, mesela 3d ci Navon ornegini bilirsin, cok dusuk bir bilgisayarla cok basit bir programla basit ama kendine has bir havasi olan,yani yetenek kivilcimlarini gostermesine izin veren bir animasyonla dunyaca tanindi.
yani iyi bir renderi iyi bir islemci ve ram yapar tamam,ama bir animasyonda yaratacagin atmosferi,tarzi ve yaraticiligi hicbir bilgisayar yapamaz,
o yuzden dunya arenasinda seni on plana cikaracak olan seyler bu yonlerdir,tavsiyem Cg de (veya 2d de artik hangisini daha cok istersen) kendine has bir tavir,bir anlatim,bir atmosfer yakalamaya calismandir. O zaman cok daha fazla ilerledigini gorursun.
O kadar güzel bişey söylemişsinki. En büyük sorunumuz bu zaten herşeyi bileyim derken bi bakıyoruz hepsinden az az biliyoruz. iyi yapmışssın. Ayrıca bu işi kaptıktan sonra Türkiye dede aç kalmazsın emin ol. Hatta ihya olursun. Film sektörü zaten türkiyede bu konuda iki tane stüdyonun eline bakıyor.. Reklam sektörüdde keza öyle. Sen dönene kadar burada işler çığrından çıkar. Buradada bolca ekmek yiyebilşirsin. özellikle reklamdan. Başarılar. Çok etkiliyici çalışmalar olmuş. Deneysel, yapım aşamasında veya bitmiş farketmez hepsini gönder.
öncelikle tebrik ederim zaman sorunum var bu aralar forumdaki filmleri pek takip edemiyorum. senin çalışmalarına bi baktım ve gerçekten çok başarılı. özel efekt konusunda çok ii işler yapabilceğin belli.
kamera önündekilerin hepsi baş rol ister, kamera arkasındakiler yönetmenlik. arkasında sağlam bi görüntü yönetmeni senarist kameraman ne biliim filmine göre özel efektten anlayan kişiler olmadıkça filmi yönetmen mi kurtarıcak.
herkes hepsini yapmak jenerikte sadece kendi ismini görmek istiyo...
valla iyi bir is ortaya ciksinda isterse hic adim gozukmesin,manevi tatmin yeter bana insanlarin saksakciligina luzum yok 🙂 yani oyle takintilarim yoktur benim,ama varolan cok fazla da insan taniyorum 🙂
Herþeyi yapmaya çalýþmak yanlýþtýr.
Ama tabiki özellikle bir yönetmen herþeyin nasýl yapýldýðýndan bir miktar haberdar olmalýdýr.
Görsel efekt de yapabilmelidir,
Montaj programlarýný da kullanmýþlýðý olmalýdýr.
Oyunculukla hafif bi uðraþmýþlýðý olmalýdýr...
Biraz biþeyler yazmýþlýðý da olucak. Senaryo denemeleri falan.
Hatta oyuncularýn yiyeceklerini hazýrlamalýdýr bazen.
Kamera zaten kullanmayý bilecek.
Bunlarý bilmezse bütün parçalarýn nasýl bir araya geleceðini de bilemez.
Þimdi bakalým türkiyede musluk tamirinden tesisattan elektrikten anlamayan adamýn baþýna ne geldiðini düþünelim. Evet bu adam her daim ustalarýn parmaðýnda o kazýktan bu kazýða türlü maceralar yaþar.
Arabadan motordan kaportadan balatadan anlamadan bir de servise gidin bakalým ne oluyor?
Herþeyden azar azar bileceðiz. Ýþimizin yan kollarýný uzak çaðrýþým yapan kollarýný bileceðiz ufaktan hepsiyle ilgili uygulamalarýmýz olacak.
En azýndan yönetmen için bunlar çok önemli. Yoksa senin evinde ilk amacý para kazanmak olan birileri 3 gün sonra tekrar bozulacak iþler yapar.
Biraz alakasýz olucak ama belki de alakalýdýr anlatayým.
Bir kitapta çok güzel bir tanýmlama vardý. 2 çeþit yönetmen vardýr diyordu. Birisi film endüstrisinin teknolojisine, hýzýna, dinamizmine kendini kaptýrýr, kameralarla oynayarak gelmiþtir buraya, küçük yaþta VHS videolarla montajla baþlar evde film yapmaya. Çekimden sonra ilk iþleri postprodüksiyon görsel efekt stüdyosuna koþturmaktýr...
Bir de öbür yönetmenler var. Romanlardan, tiyatro oyunlarýndan, uyarlama senaryolarla giriþir iþe. Ýstediði efekt falan deðildir. oyuncunun gözündeki damlanýn duruca akmasý ya da hiçliðin tanýmýný bir kareye sýðdýrmaktýr. Çekimden sonra yine oyuncularla yemeðe içmeye giderler.
Þimdi herkes birinden öbürüne uyuyor. ama tabiki ikisi de doðru olan deðil. Yönetmen tekniðini ve sanatýný ortada iyice harmanlayacak ve hepsinden haberdar olacak. Yoksa kendini oyuncunun yerine koyamazsa ona yanlýþ telkinde bulunacaktýr. Kamerayý hiç omuzlamamýþsa olmayacak açýlar isteyecektir.
Herþeyi bilmek de herþeyi biraz yapmaktan geçer. Ve Ýngilterede de olsanýz tamirciler siz iþi bilmiyorsanýz size kazýk atarlar.
carbendi þeref verdin onur verdin. Bizzat birebir soracaðým çok þey var sana. Forumu bulmuþ ve katýlmýþ olan mutluluk verici. Umarým her zaman aramýzda takýlýrsýn. Görsel efekti yemiþsin yemiþþ..
KKYMN
modelleme-özellikle de kaplamaya önem vermelisin. kaplama olayın can damarı çünkü. low poly bir modelin bile olsa kaplamayla çok kaliteli gösterebilirsin...
3d ile 3dmax 1 programı ile tanıştım. en son 7.5 u kullandım yapmak istediğim kafada tasarladığım şeyler vardı olmadı (realflow ve Glu3d onlarla ilgili ne kadar bilgin var bilmiyorum duymussundur kesin)ve bazı şeyler istediğim gibi gitmedi ara verdim 3dmax e. fiziksel hesaplamalar canını alıyor makinelerin. renderlar yarıda kesiliyor felan felan...
uzun süre görsel efekt materyalleri ile ilgilendim. çok çok kaliteli çalışmalar gördüm kalburüstü haddinden fazla. arşivim dahi vardır. tasarımcıların, animatörlerin animasyonları çizgifilmleri dahil. çalışmalar beni çok etkilemedi ama bu tarz çalışmalar ilerde çok daha iyilerinin geleceğinin ayak sesleri...
başarılarının devamını dilerim...umarım bu konuda ilerlersin çünkü türkiye bu sektörde halen çok geri. eğer bu konuda ilerlersen kesinlikle iyi yerlere gelirsin.
tavsiye: imkanın varsa maya kastır...örenmesi zordur ama örenirsen çok kaliteli işler çıkarırsın...
başarılar...saygılar...
yorum, tavsiye ve destek için çok teşekkürler. 😀