baba ben anlamadım yanlış filmden mi bahsediom benim izlediğim iki filmdede kitap okuma sahnesi yok !!! telaşlandırmayın beni.
hayat biz gelecek hakkında planlar yaparken ba$ımızdan geçenlerdir. J.L.
11:06 ile baslayan jip icindeki sahneden bahsediyorum ben sahsen.
Adam oldurtukten sonra kitap okuyan tipler. Absurd, sadist ve cekici bir entellektuellik 😛 Bence cok basarili bir sahne, asil olarak adamlarin sadistligini ve bunu sadece zevk icin yaptiklarini vurgulamak icin var sanirsam ama beni asil cezbeden barindirdigi absurdlugu oldu 🙂
Cepten yemiş olmana rağmen iyi bir cepten yeme olmuş.. Filmin ilk halini izlememiştim, 2.çevrim de daha iyi teknik imkanlara sahip olduğun malum 🙂
Film 1-2 dakika daha kısa montajlansa anlatımından birşey kaybedermiydi bilmiyorum... Lakin şu anki haliyle de sıkmadan izletiyor..
Yarışmalarda genelde çok kötü filmler oluyor kısa metrajda.. Çok ender 16mm çekenlerden iyi birşeyler çıkıyor.. Bu filmin şansının olduğunu düşünüyorum...
Ama hedef bir sonraki adımda altın portakal derim ben Kadir 😉 Anladın sen. Alıcaz o ödülü..
Bence film gayet güzel olmuş ben bir eksiklik göremedim hatta efektler gayet oturaklı ve abartılı olmuş. Ancak bu abartı olumlu bir etki yapmış. Zaten çekim açılarına diyecek bir şeyim yok harika bir görüntü kalitesi ile tam yerine oturmuş.
Kanaltürk'tekiler bence güzel şeyler izleyecekler(benimki hariç :P)
Banyo sahnesi uzun tutularak gerilim i arttırılmaya çalışılmış ama tam tersine insan izlerken sıkılıyor.
Onun harici herşey gusel...
Kkymn'in en beğendiğim filmi...
Gitgide profesyonelleştiğini (amatörlük ruhunu kaybetmeden) hissettiriyor!
Sonu çok iyiydi. Baya bir güldüm! KKYMN'in olaya girdiği sahne...
Cıdık 2 olarak oradan devam ettirilebilir bence...
Filmlerde ki olayı gölgeden gösterme hadisesine oldum olası bayılırım. ilk elemanın fotografını cekerken kadirin bize gölgeden göstermesi şık bi hareketti. hatırladım yaziim dedim:D
elimden geldiğince foruma koyulan tüm filmleri izlemeye çalışıyorum.bir çoğuda güzel ve gerçekten çaba gösterilmiş işler.ama bunlar arasında en çok cıdıkı beğendim.filmde havada kalan bi kaç şey var ama yinede film iyi.umarım yarışmada iyi bir derece elde eder.(buarada araba çarpma sahnesi hakkındaki merakımı giderdiğin için saol kadir.(evet biraz geç oldu ama 🙂 ))
öncelikle Kadire ve bu sitede yazan emeği olan herkese teşekkürler sayenizde çok şey öğrendim... filme gelince bi izleyici gözüyle bakınca aradaki büyük fark hemen ortaya çıkıyo ilk film bende beklentimin üzerinde bi etki yapmıştı hikaye çok can alıcıydı buna rağmen özür dileyerek söylemeliyim oyunculuktaki amatörlük ve hikayenin çok hızlı gelişiyo olması (her ne kadar amatör olduğu düşünülse de) eksik yanlarıydı ama şimdi oyunculuk, kurgu, ışık, görüntüler herşey insana sinema keyfi veriyo yinede bi önceki karanlık yapı filmin doğasına daha bi uyuyordu sanki, onu biçok kez seyrettim ama her seferinde daha çok irkildim daha gerçekti sanki... ilk filmindeki satırlı sahnelerde kolay akıldan çıkan sahneler değildi, çömelmiş elde satır hallaç yapan iki adam sahne çok dehşetli... iki filmide daha çok kereler seyredicem ama ilk film kimliğiyle seyredicem ikinci filmdeyse öğrenilecek çok düşünce var...
Filmi izlemek bu güne ve bu saate nasipmiş...
Valla beni ikinci filmde en çok etkileyen sahne elemanın elindeki resme rüyasında bakarken resmin canlanması ve elemanın uyanması. Benim baya bir hoşuma gitti. Belki basit birşeydir ama güzeldi. Basit şeylerde güzel olabiliyor.
İlk filmi izleidğimden ve filmin sonunu bildiğimden dolayı biraz sıkıldım filmden. Tabiki bu ikinci filmin sıkıcı olduğu anlamına gelmiyor. Ama ayrı bir film olarak izlemek isterdim CIDIK Remake'i. Sürekli ilk CIDIK'la kıyaslar halde buldum kendimi. Ve tabiki teknik açıdan ikinci çekilen daha güzeldi. Göz var nizam var yauv... Bariz belli...
Ama şunu da belirteyim. İlk filmin sonundaki adam parçalama(!) sahnesini ikincide göremeyince üzüldüm. Belki psikopatça falan gelebilir ama ilk filmdeki o sahne beni baya etkilemişti. Keşke ikincide de olsaydı.
Benimde anlayamadığım iki sahne var. BElki de bariz bellidir, kaçırmış olabilirim.
1)Esas oğlan neden dikiz aynasından kendini çekiyor? Bunun mantığı ne? Veya filmle bir alakası var mı?
2)Adamlar neden esas oğlanı öldürdükten sonra gidip arabada kitap okuyorlar? "Katil olabiliriz ama aynı zamanda entelizde" havası mı verilmeye çalışılıyor? 🙂
Senaryoda ki incelik akıl dolu. Oyunculuklar ilk filme göre daha iyi. Birde nedense iki filmde de filmin sonunda Kadir Abi'yi görünce gülesim geliyor 🙂 Bir komedi filmi havası var onda. ÖCÜ serisinden olsa gerek yüzünü görünce gülesim geliyor. (Diğer izlediğim filmlerinde de öyle olmuştu)
Sonuç olarak şunu söyliyeyim:
Keşke filmi daha önceden izlemiş olmasaydım. Kesinlikle daha çok zevk alırdım. Ama teknik açıdan baya bir zevk aldım. Filmin sonundaki müzikte gerçekten güzeldi. Tam bir sinema filmi havası katmış filme. Repliklerin ve konunun biraz sıkıştırıldığı belli gibi. Baya bir kısa film olmuş yani... Ama güzel, izlenebilecek,senaryosu ve çekiminden doalyı bence ödül alabilecek bir film... Saygılar sevgiler...
Teşekkürler...
...
"Söz gider, yazı kalır... Aha bunu da buraya yazıyorum..."
Filmi izlemek bu güne ve bu saate nasipmiş...
Valla beni ikinci filmde en çok etkileyen sahne elemanın elindeki resme rüyasında bakarken resmin canlanması ve elemanın uyanması. Benim baya bir hoşuma gitti. Belki basit birşeydir ama güzeldi. Basit şeylerde güzel olabiliyor.
İlk filmi izleidğimden ve filmin sonunu bildiğimden dolayı biraz sıkıldım filmden. Tabiki bu ikinci filmin sıkıcı olduğu anlamına gelmiyor. Ama ayrı bir film olarak izlemek isterdim CIDIK Remake'i. Sürekli ilk CIDIK'la kıyaslar halde buldum kendimi. Ve tabiki teknik açıdan ikinci çekilen daha güzeldi. Göz var nizam var yauv... Bariz belli...
Ama şunu da belirteyim. İlk filmin sonundaki adam parçalama(!) sahnesini ikincide göremeyince üzüldüm. Belki psikopatça falan gelebilir ama ilk filmdeki o sahne beni baya etkilemişti. Keşke ikincide de olsaydı.
Benimde anlayamadığım iki sahne var. BElki de bariz bellidir, kaçırmış olabilirim.
1)Esas oğlan neden dikiz aynasından kendini çekiyor? Bunun mantığı ne? Veya filmle bir alakası var mı?
2)Adamlar neden esas oğlanı öldürdükten sonra gidip arabada kitap okuyorlar? "Katil olabiliriz ama aynı zamanda entelizde" havası mı verilmeye çalışılıyor? 🙂
Senaryoda ki incelik akıl dolu. Oyunculuklar ilk filme göre daha iyi. Birde nedense iki filmde de filmin sonunda Kadir Abi'yi görünce gülesim geliyor 🙂 Bir komedi filmi havası var onda. ÖCÜ serisinden olsa gerek yüzünü görünce gülesim geliyor. (Diğer izlediğim filmlerinde de öyle olmuştu)
Sonuç olarak şunu söyliyeyim:
Keşke filmi daha önceden izlemiş olmasaydım. Kesinlikle daha çok zek alırdım. Ama teknik açıdan baya bir zevk aldım. Filmin sonundaki müzikte gerçekten güzeldi. Tam bir sinema filmi havası katmış filme. Repliklerin ve konunun biraz sıkıştırıldığı belli gibi. Baya bir kısa film olmuş yani... Ama güzel, izlenebilecek,senaryosu ve çekiminden doalyı bence ödül alabilecek bir film... Saygılar sevgiler...
Teşekkürler...
...
dikiz aynası sahnesini bende sordum ve hala merak içindeyim. kitap sahnesine bayaa sora kavuştum, cidik 2 nin ilk versiyonunu indirmişim, eklentiler yapılmamış olanı.. hatta baya bi anlayamadım; jeep dendi, kitap dendi.. kitaplardan biri ya divan ya nietzsche ağladığında ya da onları basan yayın evinin bastığı bi kitap. belki bi gönderme vardır. bence araba gitmeye başlasa ve biri kitap okusa.. elbette o an arabayı kullanmayan.. daha şık olurmuş gibi. sorulardan biride bu adamların jeepinin olması.. bu adamlar bunu çalmış mı.. çünkü hırsızlıkla bi tezgahla kazanılmaz gibi.. tabi bilmiyorum yapmadığım için 🙂 yada bunlar zengin takım elbiseli. ( hatta adam moruk ben bi dolaşayım deyip gidio tişörtle ve çeketli dönüo araba meazrlığında, hatırladığım.) yani tamamen zevk için bi tezgah mı. (cıdık) temel olarak baz alına bilecek bi noktadan hareket etmek zor. ama kadire şunu sölemek isterim teknik oturmuş göründüğü gibi. gerisi hikaye, öykü, senaryo vs.. bide oyunculuğa kalmış. kadire iyi bi senaryo verin.. sağlam ikide oyuncu.. baya bi karışır ortalık. saygılar
hayat biz gelecek hakkında planlar yaparken ba$ımızdan geçenlerdir. J.L.
sizin de farkettiğniz gibi CIDIK-1e oranla oldukça profosyonel bir film olmuş. ama gene oyunculuklar daha iyi olabilirmiş.
ayrıca Kadir Köymen kamerayı sürekli hareket halinde tutmaktan yana olmuş. belkide amatör ruhu yansıtmaktandır bilemem. ben daha çok kameranın fazla hareket etmemesinden yanayım. aksiyon sahnelerinde yada konunun sahnedeki lokasyonu değiştiğinde tabi hareket edecek kamera ama mesela 2 kişi konuşurken kameranın fazla hareketli olması bende fazlasıyla yapaylık hissi uyandırıyor yani orda kamera olduğu ve birisinin o olayı filme aldığı belli oluyor.
şimdi siz diyebilirsiniz ''eee filme alacak adam olmadan filmmi olur diye'' ama dediğim fazla sarsıntı ve harekey yapaylık hissi uyandırdığından fazla hareketten yana değilim durağan konuların çekiminde.
tabi herkezin kendi tercihi, kendi anlatımı ben bunu yanlış yapmışsın böyle olmazz falan diyemem. sadece fikrimi belirttim.
bir de diğer arkadaşlar demişler ki: kkymn resimleri banyo yaptırırken resimler gözükmüş... foto makinasını odaklama yapmadan foto çekilmez... vs. sinema her şeyi gerçek hayatta olduğu gibi yansıtmaz, yansıtmamasıda kaçınılmaz bence. bi konuyu resimlerken seyircinin o anki konuyu o anki sahneyi anlaması ön plandadır. yani mesela adam yerde baygın (yada ölü idi şimdi hatırlayamıyorum) adamı foto makinasıyla çekitiği sahnede. anlatılmak istenen fotoyu çeken adamın sadistliği ve filmin başından beri kullanılan fotoların böyle çekildiğidir. seyirci bunu anladıysa sorun yoktur. yani seyirci yok bu adam focus yapmadan yerdeki adamı çekiyo... aman böyle film olmaz... odaksız resim çekilmez... falan demez. ayrıntılara girmenin bi önemi yok. orda foto çeken adamı herkez anladıysa sorun da yok.
Şimdi diceksinizki. amanınnn bu ACR ne diyo!.. ayrıntının önemi yokmuş... yani konunun anlatımında seyirciye anlatılmak istenen tam anlamıyla anlatılabiliyosa ayrıntıya gerek yoktur. ama tabi bazı çekimler vardır ayrıntı konuyla ilintilidir, o ayrıntı olmazsa filmde olmaz. işte böyle çekimlerde ayrıntı kullanılması gerekiyosa sonuna kadar da kullanılmalıdır.
son olarak alfred HITCHCOCK ustanında dediği gibi ''Şeytan Ayrıntıda Gizlidir'' ama onunda dediği gibi ŞEYTAN ayrıntıda gizlidir. yoksa filmdeki odak olayının filme hiç bir katkısı yoksa çekimde kullanılması daha kötü olurdu bence(boşuna zaman kaybı, boşuna bir iş olurdu).
SÖZ UÇAR YAZI KALIR!
Fazla söze gerek yok. Renkler, kamera kalitesinden ve ışığı iyi kullanımdan oldukça gerçekçiydi. Çok beğendim. Konu iyiydi, sonunun bağlanması daha iyiydi. Oyunculardan en çok Uğur'un arkadaşını oynayan arkadaşı beğendim. Efektlerden kesinlikle fotoğrafın canlanması süperdi. Baştan sona itinalı çalışılmış, teşekkürler 🙂
Yazık ki ellerimde kalmış, sakızla yapışmış bir tabanca ile traji komik sonunu hazırlıyorum ve göreceksin de, taçlanacaksın da!
herşeyden önce şunu söyleyeyim filmi yeni indirip izleme şansım oldu bu konuda nacizhane bişeyler bildiğimi okulunu okuduğumu bi kenara bırakırsak belki de haddim olmadan bazı eleştirilerim olacak öncelikle şu fotoğrafçı çocuğun oyunculuğu bence bir amatör filmde olması gerekenden çok fazlaca"amatör" hiç bir düyguyu hisstettiremiyor hiç bir mimik hiçbir heyecan göremedim. Ses tonu, o anki duyguları seyirciye yansıtması için jestleri mimkleri hiç olmamış abi fotograf makinami caldilar az once repliği bitirmiş herşeyden önce. bi kaç yerde atlamalar olmuş en barizi araba mezarlığına girdiklerinde çocuğun sırt çantası görünüyo sonra birden kayboluyor. biraz ileride mezarlığın içinde gezerken ghost gibi bi efekt kullanılmış yanılmıyorsam bu da aksiyondan önce değil aksiyon esnasında ya da sonra konulmalıydı güzel bir heyecan yaratması için... kitap okuma sahnesi bekli biraz eleştirilebilir ama şahısların sadizm öğesini yansıtması bakımından bi eksikliği yok aslında tüm bunların haricinde bir kaç yerde kendini belli eden çok güzel ve yerinde kullanılmış efektler var bunlar tamamen artı puan herşeye rağmen amatör bir ruhla herlade bundan da iyisi olmazdı filmin ve bizlerle paylaştığın herşey için çok teşekkürler kkymn.