Sony işi biraz da sıkı tutmaya başlıyor sanki.
Gerek başlangıç seviyesi fiyatıyla Nex Vg10 'un hdslr piyasasını yavaş yavaş dönüştürme çabası
gerekse bu aletle, Red ve Arri nin ağabeylerinden daha ucuz objektifli bilgisayarlarına rakip oluyor.
Ne olursa olsun bu rekabet en çok bize yarayacak
http://www.ilkercanikligil.com/?p=1812 " onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bhphotovideo.com/c/product/743863-REG/Sony_PMW_F3L_SUPER_35MM_DIGITAL_PRODUCTION.html " onclick="window.open(this.href);return false;
hadi hayırlısı
Yaş, milliyet yada özgeçmiş önemli değil; önemli olan söyleyecek bir şeyin olması.
^^KYKGM^^
Fiyatı 3 adel pl lensle birlikte 19.000 dolara düşmüşken hortlatalım konuyu :).
Bu videoda yanında verdikleri lenslerin arri ve zeiss le karşılaştırması var. Arri ultra prime lenslerin bokeh performansı bi tuaf geldi bana.
[vimeo] http://vimeo.com/20653276 [/vimeo]
Burda ise GY amcalar çekmiş birşeyler yorumluyolar.
[vimeo] http://www.vimeo.com/16897383 [/vimeo]
Sonuç olarak boyut fiyat lensler ile düşünülmesi gereken iyi bir RED alternatifi sanki .
"Giydikçe açılır" diyen tezgahtar, "uzadıkça şekil alır" diyen kuaför, "zamanla unutursun" diyen arkadaş... Bunların hepsi aynı örgüte üye...
İyi güzel hoşta RED her zaman daha iyidir , neden çünkü RAW. Raw red dosyası işleyince anlıyorsunuz aradaki farkı gerçekten çok büyük.
Vimeo : http://vimeo.com/user4550668" onclick="window.open(this.href);return false;
Flickr : http://www.flickr.com/photos/serkanyavuz/" onclick="window.open(this.href);return false;
At the rear of the F3 are 2 Sony SxS ExpressCard slots. The F3 records natively onto SxS Cards at 35 Mbps in 4:2:0 8-bit XDCAM EX format. The SxS Cards are formatted in standard FAT file format; a 32 GB Card will record 100 minutes in highest quality. Many users will be happy with this. But, like Oliver Twist, many will want more. And they can have more–with onboard SxS Cards as immediately editable proxies, while simultaneously recording to a higher standard. That might include 4:4:4 10-bit S-Log HD-SDI dual link to an SRW-1 /SRPC-1 SRW tape recorder at visually lossless 440 and 880 Mbps or (next year) 1 TB Solid State Memory Cards with potentially even greater data rates.
HD-SDI dual-link outputs enable external recording (4:2:2 1080 50/59.94P normal; and RGB 1080 23.98/25/29.97PsF as an option). You'll be able to select S-Log and Hyper Gamma to seriously increase the dynamic range. S-Log is Sony's take on RAW "Digital Negatives." The image, uncorrected, looks pale and washed out (like a negative), but when a Look-Up Table (LUT) is applied, shows the full dynamic range of the image, giving you greater flexibility for color and contrast correction in post.
Şöyle bir şey demişler ama aklım ermedi tam. Sanırım 2 SDI çıkışından 4:4:4 kayıt yapabiliyorsun. Hepa gelir açıklar birazdan 🙂
"Giydikçe açılır" diyen tezgahtar, "uzadıkça şekil alır" diyen kuaför, "zamanla unutursun" diyen arkadaş... Bunların hepsi aynı örgüte üye...
Yok bunların dediği raw fotoğraftaki raw gibi biraz , ama RED kendi sistemini kullanıyor. Bir ara bir internetten raw red dosyası bulup red'in kendi programı ile bir oyna inanılmaz bir şey yani hani şöyle söylesem yalan olmaz , git kafana göre çek sonra post ta istediğin ayarı ver çünkü hiç fark etmiyor iso bile değiştirebiliyorsun.
Vimeo : http://vimeo.com/user4550668" onclick="window.open(this.href);return false;
Flickr : http://www.flickr.com/photos/serkanyavuz/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sonuçta F3K nın kit fiyatı red+3 cp lens+VF+LCD+Pil toplamının yarısına falan geliyor .
Hem senin dediğin gibi olsa F35 SRW-9000PL gibi kameraları neden 80.000 dolar verip alıyor insanlar. Dünyada dijital çekilen herşey RED le çekilirdi.
http://www.bhphotovideo.com/c/search?Ntt=Sony+PMW-F3K&N=0&InitialSearch=yes " onclick="window.open(this.href);return false;
"Giydikçe açılır" diyen tezgahtar, "uzadıkça şekil alır" diyen kuaför, "zamanla unutursun" diyen arkadaş... Bunların hepsi aynı örgüte üye...
Hayır tamam haklısın ama o 80.000 lik kameraları alanlarlar kişiler değil şirketler. Ayrıca o kameralar artık devri kapandı onlar eskide kaldı şu anda onları kullanan tek kurumlar televizyonlardır.1080p kayıt ile artık bir yere kadar , sonuçta IMAX denen bir gerçek var. RED bu 4K ile piyasada ilk olması (tam emin değilim ilk konusunda) aslında diğer büyük şirketlerin beklemediği bir hamleydi onlar biraz daha bekleyip Full HD nin suyunu çıkarıp daha sonra 4K ve benzeri boyutlara geçecekti. Zaten son fuarlarda tanıtılan ürünlerde yine büyük firmaların 4K ürünleri ve DSLR alternatifinden başka bir şey değildi. Hele ki şu scarlet ile piyasada artık düşük bütçeli filmlerde bu tarz büyük sensörlü bir kamera kullanmaya başlayacak ve artık bir zaman sonra bu büyük film stüdyoları çok gereksiz kalacak.
Vimeo : http://vimeo.com/user4550668" onclick="window.open(this.href);return false;
Flickr : http://www.flickr.com/photos/serkanyavuz/" onclick="window.open(this.href);return false;
Vallaha F3 bana çok mantıklı gelmedi, en azından B&H'deki spesifikasyonlar doğruysa. mpeg2 1080p'de 35 Mbps kayıt yapıyor (Ki Canon HDSLR'lar 44 Mbps h264'de kayıt yapıyorlar, el insaf). Yani özellikler ve fiyat doğruysa bana biraz mantık dışı geldi açıçası. Yani 13bin $'a 2. el RED One alıyor millet ki Serkan'ın dediği gibi RAW oluyor bunun videoları. Pek profesyonel bulduğumu söyleyemem bu yönde F3'ü. Öte yandan zaten RED ile Sony F serisini niye karşılaştırıyorsunuz ki? Sony F serisi daha çok TV alanında kullanılmak üzere tasarlanmış bir ürün 50i çekiyor, yani interlaced. 24p sinema modu da varmış ama yani RED nire, Sony F nire? Yani TV dizisi çekecek olsan Sony F serisi, sinema filmi çekeceksen RED avantajlıdır. Hee ama çekilmez mi sinema filmi F serisi ile çekilir, Star Wars'un en son filmi F900 ya da F950 ile çekildi yanlış hatırlamıyorsam. RED ile çekilen dizi var mı bilmiyorum ama o da gereksiz yük olur zaten. Çekip, post'unu yapmak için 2 haftan (Çoğu zaman 1 hafta bile değil ya hadi neyse) olduğu bir işte hele hele 45-90 dk arası görüntüyü RAW 4K çekmenin hiçbir mantıklı açıklaması olamaz.
F3′ün üzerinde Dual link HD SDI çıkış var. Bu şekilde HDCAM SR bir kayıtçı ile 880 Mbps 4:4:4 kayıt yapmak mümkün. yazmış İlker Canikligil reyiz.
http://www.ilkercanikligil.com/?p=1812 " onclick="window.open(this.href);return false;
Baris Ferah kamera biraz tercih işi HBO nun game of thrones dizisi bildiğin 35mm filmli kamera ile çekiliyor kamera arkası görüntülerden anladığım kadarıyla yurtdışında çekilen dizilerin her hafta bir bölüm yetiştirmek gibi bir derdi yok sezonda 12-24 hatta bazen 7 bölüm çekip brakıyorlar.
"Giydikçe açılır" diyen tezgahtar, "uzadıkça şekil alır" diyen kuaför, "zamanla unutursun" diyen arkadaş... Bunların hepsi aynı örgüte üye...
Hmm bak kayıpsız kayıt yapma olayı iyiymiş hele hele 880'de. Ama dediğim gibi yine de TV olayını geçemez usta, sonuçta 1080p dediğin video formatıdır, sinema değil. Dediğim gibi zaman zaman dizi çekenler 35mm, RED çalışabilir. Sinemacılarda bununla veya DSLR'la çalışabilir ama yani sonuçta bunun getirdiği artı ve eksileri göze alıp ona göre çalışmak lazım. İlkokuldan beri hocaların bize verdiği iğrenç örnekte olduğu gibi, kulak tutma hikayesi. Öte yandan sanırsam Alexa ile çekiliyormuş Game of Thrones, detaylı olarak okumadım ama yani fotolarda da öyle gözüküyor;
http://www.arrimedia.com/news/view/17/game-of-thrones " onclick="window.open(this.href);return false;
bölüm 00 da gösterdikleri kamera arkası görüntülerde kullanılan kameranın üstünde film kartuşu vardı belki pilot bölümü 35mm çekmişlerdir. Sonradan alexa ya dönmüş olabilirler capsını bulabilirsem koyarım buraya.
Edit:
Hatta şöyle demiş ;Both Alik and I are more used to shooting on 35 mm and it remains our first love, but ALEXA is very, very close and after we'd seen the test results we didn't have any doubts that it would deliver both in terms of budget and quality.
"Giydikçe açılır" diyen tezgahtar, "uzadıkça şekil alır" diyen kuaför, "zamanla unutursun" diyen arkadaş... Bunların hepsi aynı örgüte üye...
şu anda profesyonel işler için alınabilecek gayet yeterli bi kamera..ama biz yine de bekleyelim çok tuzlu;
full frame 10 bit 4:2:2 bi dslr çıkar belki..
red scarlet'ten hiç umudum kalmadı..ulan 3,5 sene olmuş başlığı açalı hala tık yok..
I don't know. I had no food or water. It was very cold. I thought - if
I can even save just one... but he got so heavy. So heavy...
Game of Thrones'i Alexa ile çekiyolardı. Genesis diye bir kayıtçı çıkmıştı sanırım hem HDMI monitor hem deck 4:4:4 olarak.
*our AC-130 in the air