highlightların sıçması, beyazlara hakimiyetin zorluğu, dinamik aralığın filme yetişmemesi(aslında diğerleride bunla alakalı galiba :)) ve tabi ki alıştığımız film dijital farkı.
en iyi HD kameralar bile çok yaklaştı bu sıkıntıları çözmeye.yaklaştı ama sadece.
halen film ya da digital tercihi bütçeyle alakalı.tvde yayınlanacak bir iş olsa bile.
Benim için en başta doku farkı var. Dijital filmin dokusunu yakaladığı anda veya yerine daha güzel bir doku sunduğu anda zaten film nostalji olmuş olacak. Ercane'nin dediği gibi şimdilik sadece yaklaşmaktan ibaret.
Aslında her yer 2K kullanıyor. En azından projektörler 2K. Görsel Efektler de genelde 2K ile çalışılıyor. O nedenle perde için rahat rahat yeter derim Scarlet. Viper FilmStream vs. gibi kameralar bile 1080p çekiyor. Tabii 4K/3K çekip düşürmenin hiçbir zararı yok. Demek istediğim 2k'nın yeterli olduğu. Daha iyisi varsa ne ala ama ben muhteşem dokulu 1080p ye de razıyım, demem o :). Ne kadar fazla veri o kadar iyi de başka bir şey tabii. Ama o görüntüleri işleyecek sistemleri de düşünmekte fayda var.
Tamamen aşırı düşük bütçelere göre konuşuyorum tabii.
Bildiğim kadarının, anlatabildiğim kadarı.. Eylem Planı.
Ömrünüzde duymadığınız bir sporla ilgili Türkiye'de ve dünyada neler yaşanıyor diye meraktan çatlıyorsanız Laff Ultimate'a beklerim.
Ha bana kalsa dediğin gibi asla öyle büyük paralar harcamam filmlere, sadece çok usta birkaç göz farkedecek diye kasmam yani. Ona gelene kadar filmde neler var...
İşte demek istediğim tamamen bu... 35mm farkını, çok profesyonel olmadıkça RED görüntüsünden pek ayırt edemezsin. Yani eyvallah siz edersiniz, ben de belki ederim de herkes edemez...Hele bir de postta efektlerle iyice sinematik görüntüye abanılmışsa ayırt etmek çok zor... 3 - 5 kişi farkedip "la bu dijital olabilir ha" diyecek diye, 10 kat masraf bana mantıklı gelmiyor...
Yok yani bir de dijital görüntü suç gibi görülüyor bu camiada... Dijital görüntü, ilerde 35mm filmin 10 katı kalite yakalasa, hala "ama olsun, o filmlerin kokusu bi başka" diyecek millet 😀
Highlight olayının önüne RED ONE geçti oldukça... Scarlett ise, RED'in en canavar modeli olan EPiC'teki işlemci ve chip'i kullanıyor. O da geçmiştir kanımca...
Heeee olur da müşteri isterse, fiyatına razıysa, değil 35mm, 750mm de çekeriz 😀 Orası ayrı. Ama müşterilerin arasında RED şimdiden o kadar yaygınlaşmış ve efsaneleşmiş ki, 35mm'den kat kat üstün görülüyor. Hatta bir grubun menajeri bir sözüyle beni epey şaşırtmıştı. "35mm çektiğimiz klibe 30.000 verdik, ama bu son çektiğimiz klipte kamera daha iyi olduğu için, yönetmen RED kullandığı için 45.000'e çekildi..." Adamlara ya 35mm'yi çok ucuz yapmışlar, yada RED'i pahalıya kakalamışlar...
Bilgiyi nerden aldılarsa...
Yahu bu muhabbetler, benim peşimi hiç bırakmadı. Gitar pedalı alıyorum, yarısı analog al dedi, yarısı digital. Eve kayıt set-up kuruyorum, kimi analog kayıt seti al diyor, kimi digital... Fotoğraf makinası alıcam, Nikon'cular ve Canon'cular diye 2'ye ayrılmış piyasa... Neyse bu ayrı konuydu ona hiç girmiyorum 😀
Emin Murat KILIÇ (EMK)
Yönetmenimtrak ve Mühendisimsi...
Yalnız milyon dolarla ölçülen filmlerin masraf kalemleri arasında 35mm olması ne kadar tutar tartışılır. Tutup da bir oyuncuya milyonlar veren bir sektör, 35mm'den asla masraf oluyor diye kaçmaz. Sadece pratik vs. diye tembellikten kaçar diye düşünüyorum...
- baço
http://www.viddler.com/explore/engadget/videos/1018/13.013/ " onclick="window.open(this.href);return false;
şimdi daha çok seviyorum seni hayat, hadi...
çok şeker bişe 🙂 daha sevimsiz bekliyordum.
Benim beklediğim kadar sevimsiz.
Şimdi dslr dan ne üstünlüğü var dimi bunun kamera olarak yani. Havalandırma sistemi falan vardır gerçi ama bir kamera olarak çok da iç açıcı gözükmedi bana
şimdi daha çok seviyorum seni hayat, hadi...
Dslr fotoğraf makinesi, Red video kamera.
Dslr fotoğraf makinesi, Red video kamera.
Vay canına farkedememiştim ben Ahmet'çim. Sağolasın!
şimdi daha çok seviyorum seni hayat, hadi...
İçimden geldi tutamadım kendimi 🙂
Şaka mı diyorsunuz gerçek mi?
O gördüğünüz sadece ana gövde (beyin) kısmı...
- baço
benim bildiğim kadarıyla kameranın kendisi o. lensi üstünde arkasında sıkıştımasız kayıt için harddisk ve oynatıcısı.vizörü ve pili takıp çekmeye başla durumu.ama redle 35 i karşılaştırmak gerçekten mantıksız ikisinin verdiği şeyler çok farklı..ama kesinlikle red bağımısızların kamerası olacaktır.2-3inc sensor fena değil. en azından biraz alan derinliği hissi verebilir. ama ne olursa olsun o digital histen kurtulamıyacak..
sanırım çekilen vide 5d yle çekilmiş..
Red önüne objektif takilmis bir bilgisayar adeta. En büyük avantajı çözünürlüğü ve fiyati tabi ki ama eksileri de çok
açılmasının baya uzun sürmesi
aşırı ısındığı için kendini kilitlemesi
( fan var fakat yetmiyor ve kayıda girildiğinde çıkardığı ses yüzünden duruyor )
" drop " olayı yani kamera sarsıldığında eksik kare çekmesi
bütün diğer kameraların aksine kendi içinde hiç bir ağırlık dengesinin olmaması ve omuzda çekimi zorlaştırması
görüntüyü RAW olarak yani bilgi olarak kaydetmesi dolayısıyla sadece ekranda gördüğünüz görüntüyü değiştirebilmeniz. çektiğiniz sonuçta hep aynı.
vs gibi önemli dezavantajları bulunmaktadır