Arkadaşlar bu iki kameradan hangisi anlamlı. Görünüşe göre PMW-EX1 basıyor gibi. Üzerindeki DOF göstergesi ne işe yarıyor tam anlamadım ama..
- baço
İkisini de 1 er ay kadar kullandım..Kesinlikle EX1.. Daha profesyonel özellikleri yanında üstünlüğü değerleriyle belli ayrıca lcdsi de harika.Dof göstergesinde anlaşılmayandan kasıt nedir ?
EX3
*our AC-130 in the air
EX3 le bu iki kamera karşılaştırılamaz zati 😀
EX3'ün hiçbir getirisi yok. Lens değiştirme gibi bir derdim olmadığından. Hard disk bağlanabilmesi güzel ama fiyatı yüksek sonuçta.
http://library.creativecow.net/articles/reeve_dylan/xdcamex.php
Üstte en güzel incelemelerden biri var.
PS: DOF göstergesi dediği şey nedir hiç anlamadım?
1/2 inch bir chipseti olduğundan sanırım kısa bir DOF da sunuyordur. Sinematik olarak yeterli olur mu acaba?
- baço
Netlik sonsuz dönmüyor, ele avuca geliyor, adam akıllı net alabiliyorsunuz yani dijital lenslerin en iyi durumudur o.Mesafe ölçüp net işaretleyebilirsiniz milimetrik olmasa da.Ve tabi net farkları da hem 1/2 hem de lens kalitesi sayesinde daha belirgin.
Yeterlilik ise göreceli, HVX e göre yeterli 🙂
Bir sinema filmi için düşünürsek en iyi alternatif ne olur sizce (bunlar dışında da olabilir ama Red harici)...
- baço
EX1 CineAlta kategorisinde ama aşağıdaki yorum feci sinir bozucu:
Hi, I also posted this in the Cine Alta HD Forum
I recently tested the Ex1 to the Sony HVR Z7 to the Panasonic HVX201AE and found some very interesting problems regarding the EX1. We shot all kinds of scenes incl. Indoors, Outdoors, Sunset, Dusk all in 25p...and watched all the results on a Baselight System projected in 2k on a big cinema screen. The tests were done for an upcoming cinema documentary.
At first we all loved the EX1 for sharpness, latitude, color rendition and especially for its low-light capabilities. But all this love went away when we looked at shots were the camera moved. On slow pans across f.e. a green grass in the foreground and a city in the background the image suddenly went totally blury. At first we thought the camera was out of focus but as soon as the camera stopped the stellar sharpness was back. On the next telephoto pan across the city skyline all detail was lost as long as the camera moved. It was just a big blur. But it wasn't motion blurr due to the 25p it was a compression issue. On a shot watching cars drive through the frame the cars looked like ghost images. Totally unsharp but when I started panning with the cars the were totally sharp again. What was the worst though was panning across a field of grass. All detail was gone as long as the camera moved and it was back when the camera stopped. But the killer was when shooting handheld on a second day of tests. The person was walking and as log as he moved with the camera everyting wa fine but as soon as the camera would move out of sync with the person he went blurry.Again it did not look like motion blur. When looking at it in single frames we noticed that only every 8th frame was totally sharp everything else was blurred. We compared all this to identical shots with a Sony HVR Z7 on HDV and the problem was negligible. You could see some motion blurs but nothing that would feel unnatural. The images on the Z7 remained sharp throughout much of the shots even though both cameras use LongGop encoding. When contemplating about this problems my conclusion is that the EX1 due to its higher resolution also has a stronger compression. When the camera starts moving the compression suddenly kicks in and makes it highly visible. Even minor, very slow movements cause this problem. We watched the footage on a 25foot screen which made it highly visible but even on a 42" Plasma a home it was very noticeable. I am deeply disappointed about this as this LongGop Issue makes the EX1 unusable for big screen projects. The HDV performed much better even though it didn't have the latitude. But compared on a splitscreen with the EX1 it seems to be the better choice.
Has anybody seen this problem or any thoughts about it? I would have preferred the EX1 because it also offer 60p slowmo and is very good in low light. But I can't live with these blurr issues unless some solution is found.
Best wishes
Richard Ladkani
- baço
Hmm bu blur olayını hiç duymamıştım, öyle bir geri dönüşte almadım ama tabi 2k da izleyen olduğunu sanmıyorum.
Tavsiye notkasında yine fanatizm üstün çıkar,bir sürü model çıktı yine, panasonic hvx200 üstü modelleri var, Benim F/P olarak şu sıralar aklıma ilk gelicek modeller ex1-3 olurdu..
Bence belli standartların üzerinde olduktan sonra ve rahat kullanılabiliyorsa kamera önemli değil, renkleri düzgün almak, güzel kopozisyon almak
-Heh bir de çok elzemse çekimden sonra yapılması zor alan derinliği mevzusu artık onun da matematiğini biliyoruz.Lens, kayıt alanı vs. - ve mevzuyu posta bırakmak gerekiyor.Menülerde bir kaç ayar dışında fantastik oynamalar da gereksiz, hatta tehlikeli.
Sonuçta şu an hem HD hem Film de aynı şey yapılıyor.Ve postta halletmek ayıp bir şey değil mecburi. :),
İlk günlerden beri hv30 - handy35 videoları izliyorum misal.Çok iyiler var ama az.Post u da iyi tabi.
Çoğu alan derinliği mevzusuna takılmış bir ileri bir geri yapıp duruyor.Ama çoğu filmde, videoda adam akıllı netlik takibi yapabilen yok.Evet bir doku var tartışılır ama net takibi yok.En önemli şeylerden biri.
Bu ikiliye adam akıllı ışıkla ve iyi bir focusla çok güzel işler çıkartır.Uğraşılır ama olur yani.Ama post prodüksüyonunda iyi olması lazım.
Sony'nin EX3 oldukça iyi bir kamera Sony sevmememe rağmen.
Ayrıca XDCAM PDW serisi ile Mini35 düşünürüm.
Veya Panasonix HPX serisi de düşük bütçeli uzun metraj için iyi olabilir.
Açıkcası bu kameralar adaptörsüzde oldukça iyi sonuç veriyorlar.
*our AC-130 in the air
Sony PMW serisinde zaten EX1 ve EX3 var. Şimdi bu yorumu okuyunca da tırstım onlardan.
Canon HPX serisi de onlar kadar pro değil sanırım. Arada derede kaldık...
Alan derinliğini postta nasıl hallediyoruz, sahte DOF ile mi? Çok berbat birşey ama o ya ve uğraşılmaz onla...
- baço
PDW Serisi PMW serisinde zaten EX'ler bulunuyor, benim dediklerim Cinealta XDCAM'ler.
HPX serisi Canon değil Panasonic, piyasada bulabileceğin Sony XD'lerle yarışabilecek belki de geçebilecek yegane alet şuan.
*our AC-130 in the air
Pardon karışmış.
CineAlta aletler uçuk ya... İnanılmaz para... Senin önerin var mı bir link atar mısın?
- baço
Uzun metraj için kiralayacaksanız bütçe sorunu olmaz diye düşünüyorum tabi bütçeyi de bilmek gerek ona göre birşeyler önerilir.
EX3 ile PDW'lerin arasındaki farklar aslında az, ama prodüksiyon olarak daha kolay bir kamera sadece.Cinelensler kullanırsanız oldukça iyi sonuç veriyor zaten.(bknz. Bıçak Sırtı)
Onun dışında fiyat olarak RED ONE'da oldukça iyi.
Bunun dışında;
Sıralarsak
1.Red
2.PDW veya HPX & mini35
3.EX serisi & mini35
4.XLH & mini35
5.HVX & mini35
6.HV30 & Handy35 😛
*our AC-130 in the air
Sony PMW serisinde zaten EX1 ve EX3 var. Şimdi bu yorumu okuyunca da tırstım onlardan.
Canon HPX serisi de onlar kadar pro değil sanırım. Arada derede kaldık...
Alan derinliğini postta nasıl hallediyoruz, sahte DOF ile mi? Çok berbat birşey ama o ya ve uğraşılmaz onla...
tam tersi alan derinliği mevzusu sette daha doğrusu sette yapılacak doğru netlerden bahsettim.adaptörle doğru dürüst focus yapabilen az diye 🙂