Forum

Panasonic TM900 NTSC-PAL problemi

13 Gönderi
3 Üyeler
0 Reactions
3,885 Görüntüleme
(@brkystr)
Gönderi: 31
Başlığı açan
 

selamlar.
amerikadan panasonic tm900 getirttim ve kamera NTSC formatında çekim yapmakta kamerayı biraz kurcaladım ve sanırım içerisinde PAL seçeneği yok. bu durum bana ne gibi problemler yaratacak ve bu uyumsuzluk problemini nasıl çözebilirim?
şimdiden teşekkürler.

 
Gönderildi : 03/08/2011 11:09 pm
(@kingpin)
Gönderi: 0
 

Konuyla alakalı google a pal & ntsc yazarak ayrıntılı bilgiye ulaşabilirsiniz.
(Please look for "pal & ntsc" at google )

50 Hz 60 Hzten gelmiş geçmiş zaman tüplüler fln, sonra bi de 24p var bu ne, interlaced progressive de ne yahu gibi soruların alayını bu araştırmada bulacaksın inşallah 🙂 Kolaylıklar 🙂

why so serious?

 
Gönderildi : 04/08/2011 5:19 am
(@fulgura)
Gönderi: 0
 

selamlar.
amerikadan panasonic tm900 getirttim ve kamera NTSC formatında çekim yapmakta kamerayı biraz kurcaladım ve sanırım içerisinde PAL seçeneği yok. bu durum bana ne gibi problemler yaratacak ve bu uyumsuzluk problemini nasıl çözebilirim?
şimdiden teşekkürler.
O kamerayla tam olarak ne yapmayı düşünüyorsunuz? Yani film çekimi mi? TV hedefli çekim mi? Yoksa ailevi, amatör çekimler mi? Ona göre cevap değişebilir ama bu devirde çok farketmiyor artık. Eskiden olsa sorun büyüktü ama HD çağında tek fark fps olduğu için kısmen 30 fps iyi bile olabilir. Sorununuz uyumsuzluk değil.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 04/08/2011 5:44 am
(@brkystr)
Gönderi: 31
Başlığı açan
 

selamlar.
amerikadan panasonic tm900 getirttim ve kamera NTSC formatında çekim yapmakta kamerayı biraz kurcaladım ve sanırım içerisinde PAL seçeneği yok. bu durum bana ne gibi problemler yaratacak ve bu uyumsuzluk problemini nasıl çözebilirim?
şimdiden teşekkürler.
O kamerayla tam olarak ne yapmayı düşünüyorsunuz? Yani film çekimi mi? TV hedefli çekim mi? Yoksa ailevi, amatör çekimler mi? Ona göre cevap değişebilir ama bu devirde çok farketmiyor artık. Eskiden olsa sorun büyüktü ama HD çağında tek fark fps olduğu için kısmen 30 fps iyi bile olabilir. Sorununuz uyumsuzluk değil.

kısa film çekimi için kullanmayı planlıyorum sadece bu amaçla satın aldım.

 
Gönderildi : 04/08/2011 6:24 am
(@kingpin)
Gönderi: 0
 

aynı filmde ya hep ntsc kamera(lar) kullan ya da hep pal... ve aynı şekilde ya hep interlaced kullan ya da hep progressive.... kural bu, onun dışında uyumsuzluk diye bi problem yok dert etme...

why so serious?

 
Gönderildi : 04/08/2011 6:27 am
(@brkystr)
Gönderi: 31
Başlığı açan
 

teşekkürler ilginiz için. peki ya ntsc şeklinde çektikten sonra kurgudan son çıktıyı pal şeklinde mi almalıyım ntsc mi hangisi daha uygun olur ?

 
Gönderildi : 04/08/2011 6:31 am
(@kingpin)
Gönderi: 0
 

tabii ki ntsc. ntsc pal veya pal ntsc dönüşümü sırasında büyük bi kalite kaybı yaşarsın hem de zaman kaybı. sen filmlerini 30 fps çekiceksin bundan sonra hepsi bu 🙂

çekerken de, capture ederken de, işlerken de, export alırken de ntsc...

why so serious?

 
Gönderildi : 04/08/2011 6:33 am
(@fulgura)
Gönderi: 0
 

teşekkürler ilginiz için. peki ya ntsc şeklinde çektikten sonra kurgudan son çıktıyı pal şeklinde mi almalıyım ntsc mi hangisi daha uygun olur ?
Söylediğim gibi aslında artık böyle birşey sözkonusu değil. Bu çıktıyı 25/50p mi alayım yoksa 30/60pmi anlamında bir soru ve sonuçta neyi hedeflediğinize göre karar verirsiniz. Yavaş çekim vb için 30/60 kombinasyonu biraz daha iyi mesela. Sinematik etki içinse 24p, olmadı 25p istenir. O kamera ile hepsi elinizin altında olacak. Kameranızı iyi tanıyın ve eğer 30p çekiyorsa 30p ile devam edin. Çok gerekirse 24'e düşülür postta.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 04/08/2011 6:36 am
(@kingpin)
Gönderi: 0
 

teşekkürler ilginiz için. peki ya ntsc şeklinde çektikten sonra kurgudan son çıktıyı pal şeklinde mi almalıyım ntsc mi hangisi daha uygun olur ?
Söylediğim gibi aslında artık böyle birşey sözkonusu değil. Bu çıktıyı 25/50p mi alayım yoksa 30/60pmi anlamında bir soru ve sonuçta neyi hedeflediğinize göre karar verirsiniz. Yavaş çekim vb için 30/60 kombinasyonu biraz daha iyi mesela. Sinematik etki içinse 24p, olmadı 25p istenir. O kamera ile hepsi elinizin altında olacak. Kameranızı iyi tanıyın ve eğer 30p çekiyorsa 30p ile devam edin. Çok gerekirse 24'e düşülür postta.
25p footage 30 çıktı alınırsa kesinilike kaltie kaybı olmaması gibi bir ihtimal yok. evet 30dan 24e de pulldown yaparsın ama onda da kayıp olur. Kameran kaç fps de çekmeye izin veiryo ona bi bak. 24/25/30 sa ne ala. yok sadece 30 sa hep ntsc takıl ya da 30fps diyelim. 24 varsa daha sinematik duruyo, deneyip görürsün zaten. Sadece aynı projede kullanacağın makinaların aynı fps de çekiyo olması yeterli genel olarak...

why so serious?

 
Gönderildi : 04/08/2011 6:41 am
(@brkystr)
Gönderi: 31
Başlığı açan
 

her ikinize de çok teşekkür ederim aklımdaki tüm "ne yapacağım?"ları sildiniz. iyi geceler, saygılar, sevgiler.

 
Gönderildi : 04/08/2011 6:41 am
(@brkystr)
Gönderi: 31
Başlığı açan
 

şuanda çözebildiğim kadarıyla avchd çekim yapıyor ve 1080/60p çekim yapıyor ve de iframe diye bir formatta. hatta avchd de zerre anlamadığım secenekler var.
HA1920, HG1920, HX1920, HE1920 gibi.

 
Gönderildi : 04/08/2011 6:49 am
(@kingpin)
Gönderi: 0
 

ilk bakışta farklı bitratelerden kaynaklı farklı görüntü kaliteleridir diye bi düşünce geliverdi aklıma ...

why so serious?

 
Gönderildi : 04/08/2011 2:07 pm
(@fulgura)
Gönderi: 0
 

4 ayrı bitrate ayarıdır: 17Mbps HA1920, 13Mbps HG1920, 9Mbps HX1920 ve 6Mbps HE1440.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 04/08/2011 2:59 pm
Paylaş: