Liste burada, güncelleniyor haliyle. Netflix’e iş yapmak isteyenler bu kameraların belirlenmiş format ve modlarında çekim yapmalılar:
https://partnerhelp.netflixstudios.com/hc/en-us/articles/360000579527-Cameras-and-Image-Capture
Merhaba, sen dün yazdığında biraz Panasonic BGH1'i araştırdım.
Şöyle bir video var BMPCC4K ile karşılaştırmalı görüntü olarak ;
Kamera mevzusundan pek anlamıyorum, çok araştırma yapma fırsatım olmadı. Fakat BGH1 ile çekilen görüntüler çok hoşuma gitmedi özellikle Black Magic ile karşılaştırıldığında. Bu videoda Black Magic daha keskin ve ışık patlamayan görüntüler vermiş. Vatandaş ilk görüntüleri hangi lens ile çekmiş bilmiyorum ama son görüntüler farklı lenslerden çekmiş. Youtube'da bulunan diğer videolara da bu videodan dolayı biraz önyargı ile yaklaştım.
Param olsaydı Netflix onayına rağmen gidip Black Magic alırdım herhalde. Çünkü ben anlamıyorum dediğim gibi anlasam belki başka bir şey derdim 🙂
Başka kriterler var muhtemelen. Görüntü olarak raw mevzusu elbette daha iyi olacaktır. Ama uzun vadeli performansı sıkıntılı pocket’in. Araştırmak lazım.
Düşük bütçe için panasonic s5 tavsiye ederim s1h ile aynı sensöre sahip,eğer auto focusu dert ediyorsanız bu makine işinize yaramayacaktır istediğiniz performansı alamazsınız. Ben artık manuel focus atmanın daha doğru olacağı kanaatindeyim. Makineler kontars bazlı çalıştıkları için auto focus olayları hayal ettiğiniz gibi olmayacaktır. Kime gelir bu kamera? doğru planlama yapacak işini bilen manuel çalışmayı seven düşük bütçe yüksek performans arayan kişiler için ideal olabilir. En azından canon eos r5 ve r6 veya sony a7s3 ve black magic pocket 6k veya fuji xt4 arasında kalanlar için iyi bir seçenek olacaktır. Tek eksisi inanılmaz pahalı lenslerin olması onunda çaresi adaptör alıp eski vintage lensler ile ilerlemek video için. hem fotograf hem tanıtım işleri için canon ef lenslerle yatırım yapmak daha mantıklı hale gelecektir. Codec bileşenleri çok iyi rahatça kurgu yapabilirsiniz. kendi içine 4.2.2 10 bit 150 Mb/s 17 9 DCİ, 4K Full frame kayıt alabilirsiniz. Bence yeterli,eğer elinizde atomos ninja v5 bir kayıtcı monitörünüz var ise şayet 12 bit 5.9K prorres raw kayıt yapabilirsiniz. Dual iso başarısı gerçekten güzel benim çok hoşuma gitti, ben makinenin herhangi bir eksisini göremedin lens seçeneği dışında bana göre blackmagic ten de canon eos r5 ve r6 dan fujiden hatta sony fx3 den bile daha başarılı olduğunu söyleyebilirim. Bunlar benim şahsi düşüncelerim, ve bu söylediklerim video anlamında, fotograf kısmında bu işi daha iyi yapanlar açıklarlarsa daha doğru sonuçları elde ederiz. Isınma problemi yok güzel bir iso performansına sahip uyumlu codecler ve en önemlisi bu bence, güzel cilt tonları ve gerçekci renk düznlemelerini yapıyor olmanız hoşunuza gidecek. Bence macera aramaya gerek yok bütçe dahilinde bana en mantıklı gelen kamera buydu ve uzun süre devam etmeyi planlıyorum. size küçük bir link bırakacağım ona bakabilirsiniz. Ayrıca sormak istediğiniz bir konu varsa lütfen yazınız.
4K 10bit için 150mbps düşük bir kayıt, bir noktada sorun yaratacaktır.
Gh5 ve Gh5s’te 400mbps seçeneği var ben 4K’da ondan başkasını kullanmıyorum.
Burada önemli olan 4.2.2 10 bit 4.2.0 10 bit değil gh5 apsc sensör bir kamera Full frame değil bu seni yanıltmasın eğer elinde harici bir kayıtçı varsa panasonic s5,s1h oluyor. 1 Dakikalık prores raw görüntü 10 GB yer kaplıyor. saniyede 400 mbs den fazla veri kayıt yapıyor. Şunu da belirteyim nasıl bir codec yapmışlar bilmiyorum ama inan bana yeterli kezzap örnek 4k 10 bit 150 mbs kayıt linkini bırakıyorum. buradaki kıstas elimde atomosun olması yani 2 bin dolar aşağıya s1h oluyor. s5 kırpmışlar. Ben fotoğraf da video kısmında çok memnun kaldım. Galiba yeni bir güncelleme ile gh5 ve 5s de proresraw çekiyor. s5 gh5s geliştirilmiş modeli, Buradaki satış politikası nın ince nüansları var full frame olması apsc sensör alacakları kendi taraflarına çekmek en cazip kısmı kayıtçı ile sana s1h veriyor oluşu.. çünkü sensör aynı fan olsa craklesen makineyi s1h, buradaki durum kayıtıcılar bana mantıklı gelmesinin tek sebebi budur. Ayrıca kayıtçıyla birlikte süre sınırlaması ortadan kalkıyor.
Dci 4096 2180 17-9 DCİ 150 MBS
Anorformic çekim modları da yeni güncelleme ile gelmiş
Video Kayıt Modları
- H.264 / MOV 4:2:2 10-Bit
- 23.976p / 25p / 29.97p'de UHD 4K (3840 x 2160)
- [150 Mb/sn]
- 23.976p / 25p / 29.97p / 50p / 59.94p'de Full HD (1920 x 1080)
- [100 Mb/sn]
- 23.976p / 25p / 29.97p'de 4K Anamorfik (3328 x 2496)
- [150 Mb/sn]
- H.264 / MOV 4:2:0 8-Bit
- 23,976p / 25p / 29,97p / 50p / 59,94p'de UHD 4K (3840 x 2160) [100 - 150 Mb/sn]
- 23.976p / 25p / 29.97p / 50p / 59.94p'de Full HD (1920 x 1080)
- [100 Mb/sn]
- 23.976p / 25p / 29.97p / 50p'de 4K Anamorfik (3328 x 2496)
- [100 ila 150 Mb/sn]
- H.265 / MOV 4:2:0 10-Bit
- 50p / 59,94p'de UHD 4K (3840 x 2160)
- [200 Mb/sn]
- 50p'de 4K Anamorfik (3328 x 2496)
- [200 Mb/sn]
- H.265 / MP4 4:2:0 10-Bit
- 23,976p / 25p / 29,97p / 50p / 59,94p'de UHD 4K (3840 x 2160) [72 - 100 Mb/sn]
- H.264 / MP4 4:2:0 8-Bit
- 23.976p / 25p / 29.97p'de UHD 4K (3840 x 2160)
- [100 Mb/sn]
- 23.976p / 25p / 29.97p / 50p / 59.94p / 100p / 119.88p / 180p'de Full HD (1920 x 1080)
- [20 - 28 Mb/sn]
Kayıt Limitleri
- 23,976p / 25p / 29,97p (4:2:2 10-Bit) UHD 4K (3840 x 2160) için 30 Dakikaya Kadar
- 50p / 59,94p (4:2:0 10-Bit) UHD 4K (3840 x 2160) için 30 Dakikaya Kadar
- 23,976p / 25p / 29,97p (4:2:0 8-Bit) UHD 4K (3840 x 2160) için sınırsız
Harici Video Kayıt Modları
- 4:2:2 10-Bit
- 50p / 59,94p'ye kadar UHD 4K (3840 x 2160)
Beni bir şey yanıltmıyor canım. Ben kötü demiyorum hiçbir şeye. Kameraları da kıyaslamıyorum.
Benim tecrübem, 4K için 150mbps için özellikle düşük ışıklı yerlerde sorun yarattığı. Atomos Ninja V avantaj tabi.
Gh5’te proses raw desteği yok, gh5s’te var.
Liste burada, güncelleniyor haliyle. Netflix’e iş yapmak isteyenler bu kameraların belirlenmiş format ve modlarında çekim yapmalılar:
https://partnerhelp.netflixstudios.com/hc/en-us/articles/360000579527-Cameras-and-Image-Capture
Kırpılmamış gerçek 4K + 240 mbps + 10 bit demişler. İyi de bunu karşılayan bir sürü makine var artık. Anlamadım dertlerini. 😀
Listede SH1 var mesela, şaşırdım. Çok daha "iyi" aynasızlar varken piyasada onları koymayıp SH1'i koymaları ilginç. Neyi kaçırıyorum acaba?
SH1 denen makine, peynir ekmek gibi satılan amiral gemisi Sony'lerin, Nikon'ların, Canon'ların yanında, onlardan %30 daha ucuza satılan bir fiyat/performans alternatifidir. En azından Hayyam'da öyle.
Ben esnaf arkadaşları arayayım da, ellerinde kalan satamadıkları SH1'lerin üzerine "Netflix onaylı tek aynasız" diye etiket yapıştırsınlar bari. 😀
Merhaba, sen dün yazdığında biraz Panasonic BGH1'i araştırdım.
Şöyle bir video var BMPCC4K ile karşılaştırmalı görüntü olarak ;
Kamera mevzusundan pek anlamıyorum, çok araştırma yapma fırsatım olmadı. Fakat BGH1 ile çekilen görüntüler çok hoşuma gitmedi özellikle Black Magic ile karşılaştırıldığında. Bu videoda Black Magic daha keskin ve ışık patlamayan görüntüler vermiş. Vatandaş ilk görüntüleri hangi lens ile çekmiş bilmiyorum ama son görüntüler farklı lenslerden çekmiş. Youtube'da bulunan diğer videolara da bu videodan dolayı biraz önyargı ile yaklaştım.
Param olsaydı Netflix onayına rağmen gidip Black Magic alırdım herhalde. Çünkü ben anlamıyorum dediğim gibi anlasam belki başka bir şey derdim 🙂
Performansına kıyasla fiyatı düşük olan kameralarda bazı konfor alanlarından vazgeçmek zorunda kalıyoruz. O şartla ancak o görüntü kalitelerine o fiyatları ödeyerek ulaşabiliyoruz. BMPCC 4K'nın da olayı bu.
BMPCC 4K için konuşuyorum, inanılmaz görüntüler çekebiliyorsun ancak batarya ömrün maalesef en iyi şartlarda 30 dakika oluyor. İşlevsel bir autofocus olmuyor, ekran dönmüyor, IBIS desen zaten yok...
Makinenin dezavantajlarını ortadan kaldırmak mümkün, ancak bu sefer de hem kurduğun setin fiyatı uçuyor ve fiyat/performans ürünü olmaktan çıkıyor, hem de kamera büyüyerek "pocket" olmaktan çıkıyor ve esprisini kaybediyor. 🙂
Egzotik bir makine ve gerçekten çok spesifik/dar bir kitleye hitap ediyor. Ne yaptığını çok iyi bilen, ne istediğini çok bilen insanlar için piyasanın sunduğu çok özel bir ürün tabii ki, sadece herkese (çoğu insana diyelim) göre değil.
Blackmagic serilerine bir daha döner miyim bilmiyorum. Hibrit aynasız makineler benim daha çok ilgimi çekiyor düşük bütçe için canon sony fujii ülkede peynir ekmek gibi satılıyordu ancak şu ekonomik krizde ne olur bilemiyorum. Bence her firmanın kendine göre uyguladıkları satış politikaları var. Bunları uzun uzun yazmayacağım zaten değişkenlik gösterecektir. Eğer bir sinema filmi çekiyor olsaydım ve yeterli bir bütçem olsaydı arri ile yoluma devam ederdim. Ama iş geliyor bizim gibi bağımsız sinemacılara yada ülkede kendi çapında iş yapan insanlara, önemli olan öncelikleriniz ne mesela, tanıtım klip belgesel veya sinema filmi mi çekmek istiyorsunuz ? Soru bu size ne lazım. Netflix'e iş yapan bir insan zaten hangi kamerayla yada hangi ekiple çalışacağını biliyordur. Şahsi görüşüm böyle, en nihayetinde bu bahsettiğimiz kameralar size belli ölçeklerde ve makul şartlarda imkanlar vermekte burada sizin ne istediğinizi bilip ona göre hareket etme şansınız var. Panasonic ülkemizde çok rağbet gören bir kamera değildir. Onun nedenlerini anlatmak da zaten bana düşmez. Bence cem123 çok da şaşıracak bir sorun yok ortada leica dan bahsediyoruz. Bir çok kameranın artıları ve eksileri var. Firmalarının elçiliklerini yapmakta bana göre çok saçma bir durum bence.. En nihayetinde sıfır destek sıfır sponsorluk getirisi boşa kürek, ben deneyimlediğim düşüncelerimi aktarmaktayım. Aklıma ve mantığıma yatan neyse o doğru benim için. Ama şu kadarını söylemelyim. Fuji xt3 ve xt4 canon eos r5 ve r6 balackmagic pocket 4k kullandım. sony fx3 tercih ederdim bütçem ona yetseydi. Ama elimdeki bütçe ve para beni panasonicle buluşturdu. Mutluyum ilk defa kameramdan çok hoşlandım ve galiba bozulana kadar benimle olacak, yukardaki diğer kameralardan pek haz ettiğimi söyleyemem, auto focus muhabbeti artık çok da önemli değil en azından benim durum böyle. Çok da takılma netfilix onaylı kameralara şimdilik böyle..
Blackmagic serilerine bir daha döner miyim bilmiyorum. Hibrit aynasız makineler benim daha çok ilgimi çekiyor düşük bütçe için canon sony fujii ülkede peynir ekmek gibi satılıyordu ancak şu ekonomik krizde ne olur bilemiyorum. Bence her firmanın kendine göre uyguladıkları satış politikaları var. Bunları uzun uzun yazmayacağım zaten değişkenlik gösterecektir. Eğer bir sinema filmi çekiyor olsaydım ve yeterli bir bütçem olsaydı arri ile yoluma devam ederdim. Ama iş geliyor bizim gibi bağımsız sinemacılara yada ülkede kendi çapında iş yapan insanlara, önemli olan öncelikleriniz ne mesela, tanıtım klip belgesel veya sinema filmi mi çekmek istiyorsunuz ? Soru bu size ne lazım. Netflix'e iş yapan bir insan zaten hangi kamerayla yada hangi ekiple çalışacağını biliyordur. Şahsi görüşüm böyle, en nihayetinde bu bahsettiğimiz kameralar size belli ölçeklerde ve makul şartlarda imkanlar vermekte burada sizin ne istediğinizi bilip ona göre hareket etme şansınız var. Panasonic ülkemizde çok rağbet gören bir kamera değildir. Onun nedenlerini anlatmak da zaten bana düşmez. Bence cem123 çok da şaşıracak bir sorun yok ortada leica dan bahsediyoruz. Bir çok kameranın artıları ve eksileri var. Firmalarının elçiliklerini yapmakta bana göre çok saçma bir durum bence.. En nihayetinde sıfır destek sıfır sponsorluk getirisi boşa kürek, ben deneyimlediğim düşüncelerimi aktarmaktayım. Aklıma ve mantığıma yatan neyse o doğru benim için. Ama şu kadarını söylemelyim. Fuji xt3 ve xt4 canon eos r5 ve r6 balackmagic pocket 4k kullandım. sony fx3 tercih ederdim bütçem ona yetseydi. Ama elimdeki bütçe ve para beni panasonicle buluşturdu. Mutluyum ilk defa kameramdan çok hoşlandım ve galiba bozulana kadar benimle olacak, yukardaki diğer kameralardan pek haz ettiğimi söyleyemem, auto focus muhabbeti artık çok da önemli değil en azından benim durum böyle. Çok da takılma netfilix onaylı kameralara şimdilik böyle..
Şimdi öncelikle ben sana bir şey söylemedim, neye kızdın anlamadım. 🙂
Hiç bir markanın elçiliğini, reklamını da yapmadım; yapamam da zaten. Sana da yapıyorsun demedim.
Zaten tamamen genel kültür sohbeti yapıyoruz, takıldığım yok yoksa onaylı kameralara.
Sinema filmi/dizi çeken/çekecek kişi veya kurumun zaten en iyi kamerayı alma/kiralama maliyeti, tüm prodüksiyonun geneli düşünüldüğünde devede kulak. Büyük bütçeli ticari film veya dizi çeken zaten en iyisiyle çekiyor. Öğrenci filmi çeken gençler, bağımsız ya da düşük bütçe belgesel çekenler, ufak işler çekenler ne aldığına, ne kullandığına dikkat ediyor; etmek zorunda. En başta aldığı kameranın parasını çıkarmak zorunda vs...
Herkesin ihtiyacı ve beklentisi farklı. Auto-Focus senin ya da yaptığın işler için önemli değildir, bir başkası için hayatidir...
On iki yıla yakındır bu forumdayım. Ben kimseye kızmadım kızmıyorum da öyle bir durum yok dışardan bakınca kızmış gibimi gözüküyorum bilemedim 🙂 ben kendimce yaşadığım deneyimimden bahsettim. forumda kaç kişiyiz zaten, hepimiz nerdeyse birbirimizi biliyoruz. Elimden geldiğince belli aralıklarla ziyaret ediyorum forumu, gözüme takılan bir şey olursa bir kaç kelam ediyoruz hepsi bu..
On iki yıla yakındır bu forumdayım. Ben kimseye kızmadım kızmıyorum da öyle bir durum yok dışardan bakınca kızmış gibimi gözüküyorum bilemedim 🙂 ben kendimce yaşadığım deneyimimden bahsettim. forumda kaç kişiyiz zaten, hepimiz nerdeyse birbirimizi biliyoruz. Elimden geldiğince belli aralıklarla ziyaret ediyorum forumu, gözüme takılan bir şey olursa bir kaç kelam ediyoruz hepsi bu..
Ben yanlış anladım o zaman, özür dilerim. 🙂