canon hv20 almayı düşünüyorum bu hafta
bilgisi olanlar lutfen eksiklerini fazlalarını yazarlarsa sevinirim bu kameranın
slm hocam..benimsinemalarim ve donanimhaber'e atmıştım bu güzel siteyede atimde tam olsun bari..bu üç sitenin bende değeri çoktur..yeri gelmişken Dv-art ve bütün forumdaki arkadaşlara teşekkürler..netten edindiğim öğrendiklerimin biraz özeti gibi..faydası olcağına eminim..belki yeni bi başlığa atılabilirdi bu msj ama şu örümcek adam çıktığından beri tıklayamıyom bi türlü neyse topik kirliliği olmaz en azından.. ben bugün canon hv20 sipariş verdim yarın gelyo..erkayalar garantisiyle..neyse benden geçti artık ama kamera alacak arkadaşlara neden bu kamerayı seçtiğimi, bilgilerimi paylaşmak istedim çünkü bu vefa borcu..lafı uzatmadan yeri gelmişken söyleyeyim başta donanimhaber.com'dan ahmet demir hocam ve benimsinemalarım.com'dan mino hocam olmak üzere bilgilerini bizlerle paylaşan herkese çok teşekkür ederim..bu gerçekten çok büyük bir erdem..allah ne muradınız varsa versin
ilk olarak kamerayı niçin aldığınız çok önemli; yani benim araştırmam 2500-3500 ytl fiyat aralığında kısafilm çekmek, montaja girmek ve yarışmalara katılmak için yapılan bi araştırmaydı..o yüzden hep prosumer (yarı-profesyonel) sınıfta kamera almak önceliğimdi..bu fiyat aralığından yukarda olan en ucuz prosumer kamera sony hvr-a1 almak son ana kadar hedefimdi..sony hdr-hc1'e ek olarak en önemli artısı XLR mikrofon girişi sunduğu için daha tercih edilebilirdi..ancak hc1 piyasadan çekildi ve kendisinden yaklaşık iki milyar belki 1,5 milyar daha pahalı olan bu kamerayı almak pek akıllıca gelmedi..gerçekten kazıklanmak istemiyodum..aklıma gelmişken söylim yurt dışı veya doğubank düşünmedim kendi şartlarımda direk nakit parayı bağlamamak, taksitle almak, garantili almak istediğim için hep burdaki fiyatlara baktım..sony hvr-a1e'nin üstündeki kameralara bu fiyat aralığındaysanız bakamicaksınız bahsetmiyorum..consumer kameralara yöneldim (üç ay önce) consumer=tüketici sınıflı kameraları prosumerlardan ayıran en ciddi fark manuel ayarlarının prosumerlardan daha az olması yani daha amatörce olmalarıdır..kısa filme girecekseniz elzem manuel ayarlar manuel focus(odaklama), manuel diyafram ayarı (aperture), manuel beyaz ayarı(white balance), manuel enstantane hızı (shutter speed) olmalıydı kamerada..kaliteli consumerlarda genelde de olur bu manuel ayarlar..aklıma gelmişken consumer kameraların en büyük diğer zaafiyetide piyasası çok kızgındır yani aldığınız kameradan daha iyisi bir süre sonra çıkabilir ama bunun sonu olmadığı için bi karar verilmeli ve alınmalıdır yoksa kamera alan değil artık sadece kamera teknolojilerini takip eden tuhaf bi psikoz içine girebilirsiniz bknz menat nickli arkadaşımızın yazılarına 3 ay önce hc1, hc3 yada canon hv10 konuşulurken artık daha az bahsedilir olmuştur..ayrıca beni soğutan bir durumda çözünürlük yani önceliğim kamera alırken çözünürlük yani görüntü kalitesini en ciddi etkileyen faktör fikrimce..yani aslında kameranın çip boyutu..bu çok önemli..çip boyutu büyüdükçe çözünürlük artar, alan derinliği artar ve pikselleriniz daha büyük alanda (sabit piksel sayısı olarak karşılaştırırsak) daha büyük olacağından düşük ışık performansı daha iyi olur buda ışığı yeni yeni kullanan yada gece çekimi yaparken vazgeçilmez bir artıdır..burada standart tanımlı kameralara yönelmemen yada diğer manuel ayarları daha iyi olan kameralara bakmaman (sd için) onların kötü olduğu anlamına gelmiyor tamamen tercih meselesi..benim düşündüğüm fiyat aralığında kameramde zaten manuel olan dynamic range, setup level, noise reduction, zebra ayarı, skin detail set, knee,color matrix v.s. olan kameralar (tabii yüksek tanımlamalı kameralardan bahsediyorum-high definition-) bakmak gibi bir şansım yok bunları araştırarak öğrenebilirsiniz elbetteki önemli ve değerli ayarlar ama benim önceliğim çözünürlüktü..sözü çokta uzatmak istemem laf lafı açıyor high definition görüntü gördükten sonra insan başka bişey istemiyor büyüleyici..zaten son senelerdeki yeni standart kameraların çıkmayışı, buna rağmen piyasaya sürülen 35 tane peşpeşe çıkan high definitionlarda bu büyünün bi sonucu..35 tane model panasonic, sony, canon ve jvc için söylenmiştir..hiç kimsenin reklamını yapmak istemem ama kısa filmse olay bu 4 markadan başka düşünmeyin..( SON HVR-Z1, SONY HVR-V1, SONY HVR-A1, SONY HDR-FX1, SONY HDR-FX7, SONY HDR-HC1,SONY HDR-HC3, SONY HDR-HC5, SONY HDR-HC7, SONY HDR-SR1, SONY HDR-SR5, SONY HDR-SR7, SONY HDR-SR8, SONY HDR-CX6, SONY HDR-CX7, SONY HDR-UX1, SONY HDR-UX3, SONY HDR-UX5, SONY HDR-UX7, PANASONIC AG-HVX200, PANASONIC AG-HSC1, PANASONIC HDC-SD1, PANASONIC HDC-SD3, PANASONIC HDC-DX1, CANON XL H1, CANON XH A1, CANON XH G1,CANON HV10, CANON HV20, JVC GY-HD250, JVC GY-HD200, JVC GY-HD110, JVC GY-HD100, JVC GR-HD1, JVC GZ-HD7.) 3 CCD cmos teknolojisinden elbetteki daha iyi ve tabii daha pahalı bir sistemdir..yalnız bu fiyat aralığında 3 ccd panasonic haricinde yok gibidir..panasonic olmamasının nedeni birincisi kısa film için mini DV'ye kayıt yapan avi formatını tercih ediyorum..bu konudada fikirler var herkes kendine göre tercihler yapıyor elbette..ama benim için şu an nette montaj programı öğrenmek ve araştırmak en çok bilgiye ulaşabilmek ancak adobe premiere için olası..program avi formatında capture ediyor..tabii görüntünün ham hali ve ne kadar az sıkıştırılmışı o kadar makbüldür kkymn.com'dan kadir hocam'a teşekkürler tabii yeri gelmişken..yani keşke ulaşabilsek ama adobe premiere en popüler ve döküman olarak ulaşılabilir diğerleri için daha zor...bunlar benim tercihlerim ve kimseyi yönlendirmek ve şu şundan daha iidir (özellikle kamera tercihlerim için affınıza sığınıyorum) die bi söylem içine girmekten de çekiniyorum..sonuçta sizin kararınız..ayrıca geçen gün gördüğüm camcorderinfo.com'da bi yazıda ingilizcem çat pattır "For anyone serious about the quality of his or her video, HDV recorded to MiniDV cassette remains the best consumer HD option available." sanırım consumer kullanıcıları için en iyi kalite mini DV'ye yapılan kayıt olduğundan bahsediyor..
http://www.camcorderinfo.com/content/Canon-HV20-Camcorder-Review/Format.htm
camcorderinfo.com hemen hemen herkesin mutabık olduğu hayatlarını bu işe adamış en iyi kamera araştırma
sitelerinden biridir..ben hiç araştırma falan uğraşamicam diyorsanız camcorder ratinge girin en yüksek puanlı kamerayı alın..ayrıca panasonic 1/4 inç çip kullanıyor..bu fiyat aralığını altında 1/3 inçten daha küçük bi çip boyutuna düşemezdim..birde çok uzun oldu biliyorum ama ilerde pek yazamicam forumda çekimlere başlicaz faydalansın insanlar çünkü inanın o kadar çok şşey öğreniyoki araştırarak insan uzatmim sony şunu çok yapıyor 3 ccd'li mesela sony HDR-FX1 1070 x 3 yani toplam çözünürlük 3210 k pikselmiş gibi lanse ediliyor..halbuki değil..3 ccd görüntü kalitesini elbette iyileştiriyor..ancak bunu daha iyi renk kalitesi vererek sağlıyor..çözünürlük yani piksel sayısı tek ccd'nin piksel sayısına denktir..ama 1070 k pikselde çözünürlük değil aslında..kızmayın 1920 x 1080 full hd çözünürlüğü ama hdv formatıyla bu işi ucuzlaştırmak bi nevi son kullanıcıya ulaşmak yani yarı profesyonel hd gibi bişey 1440 x 1080 veren çözünürlük aslında etrafta dolanan kameralar..ama gerçekte onuda vermiyorlar çözünürlük için tek kriter şu an için efektik piksel sayısı..yani 1440 x 1080 = 1 555 200 = 1555 k piksel yaklaşık referans olsun, fx1'in efektif piksel çözünürlüğü 1037 k piksel..panasoniclerde bu 520 k piksele kadar iniyor..canon hv20'de 2070..tekrar vurguluyorum hv20, fx1'den daha iyi bir kameradır çıkarımı yapılmasın arkadaşlar haksızlık olur prosumer kameralara..hoş fx1 zaten consumer ama..şimdi toparlim bayaa yoruldum elzem manuel ayarlar hv20'de var, çözünürlük iyi burda pek giremicem ama 25 tam kare (progressive) yapıyor bu moddayken daha iyi ışık performansı ve gama modu daha farklı oluyor..iyi bir özellik..birde kamera alırken msjların yazıldığı tarihede bakalım arkadaşlar teknoloji malum objeftif ne kadar büyük olursa avantajdır, daha çok ışık alır 43 mm hv20 ama a1e'de 37 mm..f-stop değeri ne kadar düşükse o kadar büyük diyafram açıklığı bu değerler yakındır aynıdır bu fiyat aralığında genelde f-1,8..bişey daha aklıma geldi f-stop aralığı ne kadar genişse o kadar çok seçeneğiniz oluyor.ancak mesela f- stop 1,6-2,8 yazar bahsedilen bu aralık değildir..1,6 geniş açı ve 2,8 dar açı değeridir ve aslında yazılmayan f-stop 11 arasındaki aralık kastedilir..bu aralık için 24 adım olur..rakamlar değişebilir..tabii kamerada manuel zoom olmasıda avantaj (optik zoom) genelde var zati..ses giriş çıkış açısından bir dezavantajı xlr profesyonel ses girişi yok bu fiyat aralığındada olamıyo malesef ama tabii adaptörle telafi edilebiliyor..bu konuda tabii bazı kayıplardan söz ediliyor ama genel kanı bu şekildede bi uygulama oluyor..zaten araştırdım rode NTG-1 veya NTG-2 takılabilir bayaa fiyat performans iyi tabii 250 dolarlarda..bu yüzden buda kayıp olyo ama daha kötü ama daha az masraflı ve direk kameranıza takabileceğiniz rode video mic 100 dolar 1/8 inçlik normal giriştede gayet iyi performans verebiliyomuş..kısacası kamera alırken tabii kısa filmciler için söylüyorum ses ve montaj hatta ışık konularınada çalışmak sizi daha iyi yönlendiriyor..pal formatına girmiyom zaten 4:2:0 renk örnekleme kodundan daha başka bi seçeneğimizde yok bu aralıkta :)mini DV giriş çıkış yani firewire mutlaka olsun..
ve tabiiki her arkadaşımızın yazılarını okumak ve tercihinizi yapmak faydalı olur..sevgi ve saygıyla eksik ve yanlış bilgiler varsa düzeltirseniz sevinirim arkadaşlar acizane edindiğim bilgiler..
I don't know. I had no food or water. It was very cold. I thought - if
I can even save just one... but he got so heavy. So heavy...
saol yazdığın değerli bilgiler için
bende bugün bi hv20 siparişi verdim
claricestarling, donanımhaber'de okumuştum yazını güzel toparlamışsın.Bu kamerayı alıcak biri için güzel bir açıklama.Teşekkürler.
*our AC-130 in the air
asıl ben teşekkür ederim arkadaşlar..mühendislik fakültesinden mezun olupta sadece bu güzel forumlardan bile o kadar çok şey öğrenebildiği
için insan..sevgiler..
I don't know. I had no food or water. It was very cold. I thought - if
I can even save just one... but he got so heavy. So heavy...