Bir garip adamsın bre Barış :).
Bildiğim kadarının, anlatabildiğim kadarı.. Eylem Planı.
Ömrünüzde duymadığınız bir sporla ilgili Türkiye'de ve dünyada neler yaşanıyor diye meraktan çatlıyorsanız Laff Ultimate'a beklerim.
Barış neden öyle yazdığını da yine senin yolladığın linkte yazıyor, ama yeter artık bari şu konuda sus yaw... Senin kadar inatçı adam görmedim. Tamam interlace aslında... Valla dellenicem artık ya...
- baço
Bildiğim kadarının, anlatabildiğim kadarı.. Eylem Planı.
Ömrünüzde duymadığınız bir sporla ilgili Türkiye'de ve dünyada neler yaşanıyor diye meraktan çatlıyorsanız Laff Ultimate'a beklerim.
Ah baco ah, adam akıllı ingilizcen var ama mantık yok demekki.yolladığım linkte Sony Canon olayını diyorsan daha ne diyeyim.
Neyse tamam 4k 25p çekiyor HV ok mi.
*our AC-130 in the air
Yau hepa bu kadar iddialı konuşuyor acaba baco mu hatalı diye açtım okudum bütün yazıyı yani ve tek yorumum var: hepa sus artık. Saçmalıyorsun, sonra okuyup anlayan adamı anlamamak ile suçluyorsun.
Tamam bırak, neyse ne, daha dün (mecaz) gelip bana İngilizce çeviri sorarken bugün makale okuyacak kadar İngilizcem var diyorsun, ancak ne yazık ki onu anlayacak kadar İngilizcen yok.
Baco çevirdi ama inatçı kafana girsin diye ben de satır satır çeviriyorum, belki Türkçesini anlarsın diye:
Now we can return to original subject of the article, the HV20 camera. Since it is a consumer model, Canon chose a format that is compatible with other HDV 1080i camcorders. On the 50Hz version, progressive video is converted to interlaced, and is recorded on tape in traditional 50i format.
Şimdi makalenin gerçek konusuna dönebiliriz, HV20. Bu bir tüketici modeli olduğundan, Canon diğer HDV 1080i kameralara uygun bir format seçti. 50hz sürümünde, progressive görüntü interlaced görüntüye çevrilip kasede geleneksel 50i formatında kaydedilmektedir.
To properly capture 25P video one has to know beforehand that it has been recorded as progressive. Video is captured using regular 50i preset, then it can be easily converted to progressive by changing project properties from "interlaced" to "progressive", no additional processing is needed.
Düzgün bir şekilde 25p aktarım yapabilmek için kişinin önceden görüntünün progressive kaydedildiğini bilmesi gerekir. Görüntü normal 50i preseti kullanılarak aktarılır, ondan sonra kolaylıkla proje ayarlarında interlacedden progressivee dönüştürülür, fazladan bir işlem gerekmez
Daha ne Hepa, daha ne. Görüntü interlaced kaydediliyor olsa de-interlace edip çıktı alman gerekirdi. Anla artık şu farkı.
Al resmini de koyayım, bak bakalım 25p mi kaydediyor:
Bildiğim kadarının, anlatabildiğim kadarı.. Eylem Planı.
Ömrünüzde duymadığınız bir sporla ilgili Türkiye'de ve dünyada neler yaşanıyor diye meraktan çatlıyorsanız Laff Ultimate'a beklerim.
Objektiften çipe gelen görüntü 25p'dir.Kasete aktarılmasında 50i olarak geçirilir.Ardından captureda 25p'e tekrar dönüştürülür.Bu kameranın 25p çektiğini yani "kaydettiğini" göstermez.
Okusan anlican..Ben o HV20 forumlarındaki makale okudum çoktan zaten.Başta tarafından anlıyorsun işte ben sana yazıyorum daha okumadan kaçtır, okumuyorsun diye suçlama yapıyorsun.Ben bin defa yazdım şu workflow'u daha ne kadar yazabilirim, şema koyunca mı haklı oluyor insan anlamadım ki töbe töbe..
Ben 25p kaydediyor demiyorum ki, hasta etmeyin adamı yahu, fazla ingilizce öğreneceğinize biraz türkçe öğrenin de şu yazdıklarımı gözden geçirin haha ne diyim daha.
*our AC-130 in the air
But what about Canon's Frame mode, found on their XL and XH series of High Definition camcorders... why not just use that technology in the HV20? The answer lies in the fact that Frame mode relies heavily on a process called Pixel Shift, which is used only in three-chip camcorders such as the Canon XL H1 (the process involves offsetting the green image sensor one-half pixel in the horizontal axis relative to the blue and red image sensors). Since the HV20 is only a single-chip camcorder, it can't have Pixel Shift. Without Pixel Shift, there's no Frame mode. This isn't an issue, though, because the CMOS sensor in the HV20 is already progressive to begin with... it doesn't need Frame mode, which transforms an interlaced video signal into a progressive one. 24p on the HV20 is similar to 24p on other camcorders such as the Canon XL2 and Panasonic DVX100, except it's in High Definition.
http://www.hdvinfo.net/articles/canon/hv20overview.php
Canon offers optional 24p support on their HDV consumer camcorders: this mode officially is called “PF24″. Unfortunately, PF24 doesn’t record on the tape a “pure” 24 frame progressive stream but instead it records 18 progressive frames and 12 interlaced ones — inside a 60i stream. Even worse, Canon does not include “flags” in that video stream to guide applications as to how to extract the 24 progressive frames out of this 60i stream. So in order to get a real 24p stream out of this bastardized 24p/60i mess, you need to perform what is called a “removal of pulldown” (aka “inverse telecine” and “pullup”). PAL users do not need to do this because their PAL cameras don’t have a PF24 mode — this burden is only for NTSC users who manually chose to shoot in the PF24 mode.
http://eugenia.gnomefiles.org/2007/07/13/canon-hv20-24p-pulldown/
http://eugenia.gnomefiles.org/2008/06/29/basic-canon-hv20hv30-knowledge/
More or less the widow-maker feature that makes the HV20 the year’s most alluring HDV consumer camcorder, recording in 24P is simply beautiful. This is true 24 progressive frames per second, not a digital effect. Because the frame rate is slowing down compared to 1080i, we expected some increased sensitivity. The real question was whether that sensitivity would result in increased noise. We’re pleased to say that we did not see a noticeable increase, at least in bright light (3000 lux).
http://www.camcorderinfo.com/content/Canon-HV20-Camcorder-Review/Performance.htm #
Daha da yüzlerce bulunabilir.
El insaf...
- baço
Senin burda anlamadığın yeri anladım sanırım Hepa. Kasede 50i ya da 60i kaydın pulldown flag'leri yapılmasını anlamıyorsun sen. Bu şunun gibi birşey, AVI dosya içine MOV kaydetmek gibi. Dosya AVI ama içinde MOV var. Burada kafanı karıştıran bu olsa gerek benim mantıksızlığım değil. 50i ya da 60i orada bir container olarak kullanılıyor standarda sadık kalmak için. Ama içine konulan datada pulldown flag'leri var. Halbuki interlace görüntüde flag olmaz, bunlar sadece interlace isteyenin interlace alabilmesi için satır atlama işaretleri, böylece çevirme gerekmiyor. Aslında kayıtlı data progressive... Şimdi anladın mı "mantıksızlığımı?" ZIP dosyası ZIP'dir diye israr etmekten farksız, biz içindeki datadan bahsediyoruz.
Interlace bir görüntünün deinterlace edilmiş haline hiç mi bakmadın sen yahu? Çamur gibi olması gerekir. HV20 görüntüsü öyle mi? Her satır iki kere tekrarlı ya da blend edilmiş mi?
Bu arada Eylem'in "bak bakalım 25p mi kaydediyor" lafı, 25p kaydetmiyor ki aslında anlamında değil. Bak gör nasıl kaydediyor anlamında. Yazısını oku sen de 😀 Olayı sen mantıksızsın, sen önce Türkçe öğren şekline çekmen doğru değil. Böyle bir inat görmedim. Sanki seni yeriyor muyuz? Bir konuda hatalısın işte bunu kabul etmek de erdem... Olayı ego meselesi haline getirmesene.
- baço
Arkadaslar merhaba,
1) Canon WD-H43 0.7x Wide Angle Converter for HV20 & HV30 Camcorders
2) Raynox - RAHD6600PROK 52mm 0.66x Wide Angle Conversion Lens with 43-52 Step-Up Ring
3) HD-7000 Pro 58mm 0.7x High Quality Wide Angle Converter Lens
arasinda forumlari okudukca daha da kararsiz hale geldim ve ben de artik okumamaya karar verdim. Sizden gelecek onerilere kulak vereyim diyorum. Eger 2-3 gun icerisinde sizlerden de ses cikmazsa artik $150 civari bir genic aci lensi alacagim HV30'a ama karar verme sureci beni biraz sikti acikcasi.
Yani ne derseniz genel olarak bu genis aci lensleri ile ilgili?
Selam ile,
"It seemed the world was divided into good and bad people. The good ones slept better... while the bad ones seemed to enjoy the waking hours much more" - Woody Allen
Bayram Aygun
http://www.bayramaygun.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
50i=25p diyip susuyorum.
Bu o kadar yanlış bir önerme ki yanlışlığını ortaya koyacak metafor bulamadım. HD ile SD farkı gibi bir şey o kadar abartı olmasa da.
50i>25p ile
25p>50i (bayraklı)>25p
arasındaki fark inanılmazdır. Görüntüyü taramalı yakalayıp sonra de-interlace ettiğinde Aliasing oluşur özellikle kırmızı vs. gibi renklerde, piksel piksel. Diğer olay ise bambaşka. Görüntü tam kare yakalanıyor (gerçi rolling shutter, tam kare sayılmaz), daha sonra sıkıştırma amaçlı katmanlara ayrılıyor ama bu interlace gibi değil, özel bir sıkıştırma yöntemi, sonra tekrar birleştirilip progressive kare oluşturuyor.
Bunlar Mars ile Dünya gibi iki farklı şey yani tamamen. Aynı kefeye konamazlar.
Gelmedi Fırat mesaj. Posta kutusu dolu diyeceğim o zaman da bekleyen mesajın var sil biraz da göndereyim diyor, o da gelmedi yani. Ben havale yapabilirim Fırat sana. Ama neyse, benim zaten Almanya'da kalan 6 arkadaşım var, hiç olmadı yazın birine sipariş ettiririm, amma heyecan yaptım ya :).
Ram ile İşlemci farklı kısımlarda devreye girer. Gerçi beraber devreye girdikleri alanlar da var ama temelde şöyle, gerçek zamanlı ön izleme yapmaya çalıştığında, yani diyelim bir kesme yaptın, hani bakayım nasıl olmuş deyip boşluk tuşuna bastığın andaki kısım, sadece RAM devrededir. RAM ne kadar fazlaysa ve ne kadar az efekt varsa o kadar hızlı bir ön izleme yapabilirsin. Pre-render veya render kısmına geldin mi de işlemcilerin çok önemlidir. Ama sen 16 çekirdekli işlemciye 1gb ram takarsan veya tam tersini yaparsan iki bileşenden de verim alamazsın. İşlemcin yavaş kalsa da senin sitemin HDnin sadece montajı için yeterli bir sistem. Ama efektler vs AE girerse işin içine zorlanmaya başlarsın. Baco bana hv30 ile çekilmiş görüntü gönderdi eğitim hazırlamam için, 2 3 güne koyacak siteye, oradaki görüntüye ben 3 tane efekt attıktan sonra ön izlemeyi yarı kaliteye indirdiğimde bile 4 çekirdek (2.4ghz) 2gb ram makine ağlıyor resmen. Ki karışık bir efekt de yapmıyorum, renk düzeltme ve keyleme sadece.
Ama sen sadece Vegas kullanacağım diyorsun, monitör+klavye+mouse dışında bir sorun olmaz gibi geliyor bana. Onları da ayrı alıp takarsan sorun olmaz yani.
Eyvallah Eylem çok sağol.
Acayip işime yaradı bu bilgiler.
Baco abi.
Bu cineform codec'e baktım da biraz tuzlu. 499 dolar diyor.
İndirip 15'de bir yeniden kuracağız ne yapalım.
benim her zaman anlamadığım bir konu var
"Beyaz ayarı". Acaba bu beyaz ayarı bu Handycam'lerde çekime başlamadan önce yapmak gerekirmi ?
yada tam olarak ne işe yarar beyaz ayarı teşekkür ederim.
(Google dan araştırdım handycamlerle yapılrmı diye birşey bulamadım)
yada daha doğrusu gereklimi?
benim her zaman anlamadığım bir konu var
"Beyaz ayarı". Acaba bu beyaz ayarı bu Handycam'lerde çekime başlamadan önce yapmak gerekirmi ?
yada tam olarak ne işe yarar beyaz ayarı teşekkür ederim.
(Google dan araştırdım handycamlerle yapılrmı diye birşey bulamadım)
yada daha doğrusu gereklimi?
Beyazları beyaz gibi göstermek adına gerekli ki gösteremessen renkler gerçek halleri ile görünmüycektir. Birde post aşamasında doğru cc uygulamak adına beyaz ayarı şarttır.
teşekkürler kaydıraklıyılan
yani handycamler de de gerekli oluyor demekki ?
peki nasıl yaplır ? yada kameradan birşey yapmam gerekiyorumu?
Beyaz ayarı, tüm çekimlerindeki tüm planların aynı renk değerlerine sahip olması için yapılır. Ortamdaki ışığa göre nesnelerin rengi değişeceğinden, her yerde aynı değeri almak önemlidir. Her türlü kamerada, her ışık değişiminde yapmak zorundasın. Daha profesyonel setlerde ya da özellikle gerektiği yerlerde siyah ayarı da yapılır. Amaç tüm planlarda nötr görüntü elde etmektir, böylece montaja girdiğinde bir plan mavi, diğer plan sarı olmaz. Bunlar da postta dengelenebilir ama bir takım hatalar her daim olacaktır. Yani yapabiliyorsan gereklidir.
Handycamlerde otomatiktir bu, çeşitli hazır kurulumlar var onlardan birini seçmek zorundasın, portre, yok florasan vs. Biraz daha özellikli kameralarda beyaz ayarı seçeneği vardır. Beyaz bir kağıda yakınlaştırıp beyaz ayarı tuşuna basarsın ve yapar. Her kamerada yok yani.
Bildiğim kadarının, anlatabildiğim kadarı.. Eylem Planı.
Ömrünüzde duymadığınız bir sporla ilgili Türkiye'de ve dünyada neler yaşanıyor diye meraktan çatlıyorsanız Laff Ultimate'a beklerim.
Hv30 için Beyaz Ayarı;
Kamera çekim yapacağın ışık ortamındayken menüye bastığında ikinci başlıkta ortam ışığı seçenekleri var (awb, gün ışığı, gölge vb.) satırın sonuna geldiğinde sol tarafta "ayar" sağ tarafta ise "SET özel ayarlar" yazıyor. Bu sekmenin üzerindeyken "SET" tuşuna basarak biraz beklersen kamera bulunduğun ortamın ışığına göre beyaz ayarı yapıyor. Tabi tuşa basarken kameranın önüne beyaz bir nesne (mesela a4 kağıdı) olmalı.