Forum

bu kamerayı tanıyan var mı ?

94 Gönderi
6 Üyeler
0 Reactions
18.1 K Görüntüleme
(@bttfatunga)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

arkadaşlar internette dolaşırken SONY PMW-EX1 diye bir kameraya rast geldim .bu kamerayı bileniniz var mı ? sitede bahsettiğine göre çok iyi bir kamera . iyi özelliklere sahip ancak ben bir de size sorayım dedim acaba nasıl bir kameradır diye. fiyatıda yaklaşık 6000 euro avrupada
http://www.sonybiz.net/biz/view/ShowProduct.action?product=PMW-EX1&site=biz_en_GB&pageType=Overview&imageType=Main&category=XDCAMCamcorders
işte bu da linki . baya hoş bir kamera sizce doğubankta bulunabilinirmi bulunursa fiyatı ne kadar olur ?
http://www.creativevideo.co.uk/public/view_item_cat.php?catalogue_number=sony_pmw-ex1
(işte bu da satıldığı site )

 
Gönderildi : 17/09/2007 3:21 am
 Düd
(@dud)
Gönderi: 0
 

Bu sitedeki bilgiler çok yetersiz yorum yapabilmek için. Testlerini, görüntülerii ve ayar özgürlüklerini görebilmek lazım yorum yapmadan önce. Teknik özellikler çok fena gözükmedi ama daha iyileri var piyasada sanki. Hepa daha iyi bilir, ezbere bildiğinden piyasayı :). O yorumlasın.

Bildiğim kadarının, anlatabildiğim kadarı.. Eylem Planı.
Ömrünüzde duymadığınız bir sporla ilgili Türkiye'de ve dünyada neler yaşanıyor diye meraktan çatlıyorsanız Laff Ultimate'a beklerim.

 
Gönderildi : 17/09/2007 3:43 am
(@claricestarling)
Gönderi: 0
 

wauww sony napmış böyle..çıksın çıksın hergün yeni kameralar çıksın piyasa ucuzlasın 🙂

bu kamera yannız arkadaşlar yarı pro değil resmen profesyonel sınıfta bi kamera..XDCAM serisinde sony konumlandırmış..biraz inceleyince panasonic HVX200 e karşı piyasaya çıkarıldığı belli oluyor..ilk olarak dikkat edilsin hvx200 ve EX1 alırken bu 8 gb ve 16 gb kart fiyatlarınıda düşünmek lazım..hvx için 750-1000 dolarlarda bu kart fiyatları..EX1 de aynen 8 gb ve 16 gb kartlara kayıt yapıyor..ve aynı parayı isticektir muhtemelen yanında vermez 🙂

hvx200 diğer kameralardan ayıran en ciddi fark 4:2:2 renk sıkıştırmasıydı..(4:4:4 sıkıştırmasız film görüntüsü ve bizim miniDV ler 4:2:0 en fazla renk sıkıştırma kullanır yani en fazla kayıp) bu EX1 de muhtemelen 4:2:0 dır çünkü 35 megabit bat genişliği var..hvx200 de bu 100 mbps dir..burdan kaybediyor..

fiyatta 6000 euro türkiyede 7000 euro hvx200 e göre pahalı..ama bu kameranın en çılgın özelliği 3 adet 1/2 inçlik çip kullanıyor cmos..1/2 inç ile tüm 1/3 inçli kameralaradan sıyrılıyor ve bu yüzden pahalı ve pro sınıfa atıyor kendini..ayrıca 1920*1080 full etkin çözünürlükte her üç çipte..

hvx200 şu anda 10k ytl- 12k ytl arası burda herkesin gözü kapalı alacağı bir kameradır bende çok severim kendisini ama 🙂 o kadar param olmadığındanmıdır pek dalıpta net bulamadım cevabını neyse hvx200 handikapları p2 kartlarının pahalılığı ve çiplerinin etkin 520 k piksel yani 960*540 piksel etkin kullanmakta olması..ve bunu pikselshift yaparak 1440*1080 e çevirmekte..tabii bu durumu aynı alana daha büyük pikseller yerleştirip dynamic range ve büyük pikseller ile düşük ışık performansını artırmak panasoniğin amacı..ancak testlerde sanırım broadcasterinfo.com' da vardı 520 k olayı ve pikselsift pekde iyi çözünürlük vermemiş kendi rakipleri arasında..neyse bu konuyu bir araştırır insanlar alırken..

EX1 in bir diğer can alıcı özelliği 54db sinyal gürültü oranı ( 60 db mükemmel görüntüdür arkadaşlar basitçe) başkada ewet kötü bir özellik bu parayı veren bağımsızlar muhtemelen filme aktarmak isticek ama 24p vermiyor pal'da..ntsc'de ise 24p yakalıyor ama kaydı 59,94 interlace yapıyor sanırım yani bu kötü oldu..onun dışında 14X optik az olmuş ama HD-SDI çıkışı var ki bu geleceğin aktarım metodu..iyi bir özellik..walla sony de her marka gibi bir yerden artırıp bir yerden kısmış..kolay gelsin..

I don't know. I had no food or water. It was very cold. I thought - if
I can even save just one... but he got so heavy. So heavy...

 
Gönderildi : 17/09/2007 5:02 pm
(@bttfatunga)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

arkadaşlar valla kamera için pek fazla bilgi bulmak zor ancak bir takım eksileri olduğuda kesin . ben de para biriktirip bir hvx200 yada jvc h100 alma niyetindeydim ancak bu kamerayı görünce fikirim değişti şimdi tekrar kararsız kaldım . çünkü her kameranın kendisine göre artıları var eksileri var . acaba bu konuda daha derin bilgilere sahip arkadaşlar nerde , barış neredesin bir bakıversen de beni bu dertten kurtarsan .

 
Gönderildi : 17/09/2007 11:47 pm
(@baris-begen)
Gönderi: 0
 

arkadaşlar bi bakın derim 24p olayı var galiba

1080/50i/30P/25P/24P und 720/50P

http://www.slashcam.de/news/single/IBC---Sony-nennt-weitere-Details-zur-PMW-EX1-HD-Ha-6504.html

buda broşürü
http://www.creativevideo.co.uk/public/pdf/sony_pmw-ex1_brochure.pdf

karar verildi 2010 yılında uzun metraj film çekilecek o zaman a kadar senaryo+storyboard+kamera+35mm+şaryo+jimmy jib+sponsor hazır olacak

 
Gönderildi : 18/09/2007 2:55 am
(@baris-begen)
Gönderi: 0
 

ve alın bakın özelliklerine

Specifications
General
Mass Approx. 2.4 kg (5 lb 4 oz) (body), Approx. 2.8 kg (6 lb 2 oz) (with lens hood, large eye cup, BP-U30 battery, one SxS PRO memory card)
Dimensions (W x H x D) 178 x 176 x 311.5 mm (7 1/8 x 7 x 12 3/8 inches) without projection
Power requirements DC 12 V
Power consumption Approx. 13 W (while recording, with color LCD OFF, 1920 x 1080/59.94i mode)
Operating temperature 0 to +40 °C (+32 to +104 °F)
Storage temperature -20 to +60 °C (-4 to +140 °F)
Continuous operating time Approx. four hours with BP-U60 battery, Approx. two hours with BP-U30 battery
Recording format Video MPEG-2 Long GOP
HQ mode: VBR, maximum bit rate: 35 Mb/s, MPEG-2 MP@HL, SP mode: CBR, 25 Mb/s, MPEG-2 MP@H14
Audio Linear PCM (2ch, 16-bit, 48-kHz)
Recording frame rate NTSC setting HQ mode: 1920 x 1080/59.94i, 29.97P, 23.98P, 1280 x 720/59.94P, 29.97P, 23.98P
SP mode: 1440 x 1080/59.94i
PAL setting HQ mode: 1920 x 1080/50i, 25P, 1280 x 720/50P, 25P
SP mode: 1440 x 1080/50i
Recording/Playback time HQ mode Approx. 50 min. with SBP-16 (16 GB) memory card, Approx. 25 min. with SBP-8 (8 GB) memory card
SP mode Approx. 70 min. with SBP-16 (16 GB) memory card, Approx. 35 min. with SBP-8 (8 GB) memory card
Lens
Zoom ratio 14x (optical), servo/manual selectable
Focal length f = 5.8 to 81.2 mm (equivalent to 31.4 to 439 mm on 35 mm lens)
Iris F1.9 to F16 and Close, servo/manual selectable
Maximum relative aperture 1:1.9
Focus AF/MF/Full MF selectable, 800 mm to ∞ (MACRO OFF), 50 mm to ∞ (MACRO ON, Wide), 735 to ∞ (MACRO ON, Tele)
Image stabilizer ON/OFF selectable, shift lens
Filter thread M77 mm, pitch 0.75 mm (on lens)
Camera
Pickup device 3-chip 1/2-inch type Exmor CMOS
Effective picture elements 1920 (H) x 1080 (V)
Optical system F1.6 prism system
Built-in filters ND filter OFF: Clear, 1: 1/8ND, 2: 1/64ND
Sensitivity (2000 lx, 89.9% reflectance) F10 (typical) (1920 x 1080/59.94i mode)
Minimum illumination 0.14 lx (typical) (1920 x 1080/59.94i mode, F1.9, +18 dB gain, with 64-frame accumulation)
S/N ratio 54 dB (Y) (typical)
Horizontal resolution 1000 TV lines or more (1920 x 1080i mode)
Shutter speed 1/33 to 1/2000 sec.
Shutter angle 180, 90, 45, 22.5, 11.25 degrees
Slow Shutter (SLS) 2-, 3-, 4-, 5-, 6-, 7-, 8-, 16-, 32-, and 64-frame accumulation
Slow & Quick Motion function 720P Selectable from 1 to 60 fps as recording frame rate
1080P Selectable from 1 to 30 fps as recording frame rate
Audio performance
Sampling frequency 48 kHz
Quantization 16 bits
Headroom 20 dB
Frequency response 20 Hz to 20 kHz, +3 dB/-3 dB
Dynamic range 90 dB (typical)
Distortion Less than 0.1% (with input level of -40 dBu)
Signal inputs/outputs
Audio input XLR-3-pin (female) (x 2), line/mic/mic +48 V selectable
Mic: -8 dBu to -65 dBu (reference level), Line: +4 dBu
A/V output AV multi (x 1)
Audio: -10 dBu (reference level), 47 kΩ, Analog composite: 1.0 Vp-p, 75 Ω unbalanced, S-Video: Y: 1.0 Vp-p,
75 Ω unbalanced, sync negative
Component output Mini D (x 1), Y: 1.0 Vp-p, 75 Ω, Pb/Pr: 0.7 Vp-p, 75 Ω
SDI output BNC (x 1), HD-SDI/SD-SDI selectable
i.LINK input/output IEEE1394, 4-pin (x 1), HDV stream input/output, S400
USB Mini-B (x 1), USB 2.0 High-speed
Headphone output Stereo mini-jack (x 1), 16 Ω, 30 mW
Speaker output Monaural, 300 mW
DC input DC jack
Battery input 5-pin
Built-in LCD monitor
3.5-inch* type color LCD monitor, approx. 921000 effective pixels, 640 (H) x 3 (RGB) x 480 (V), 16:9, hybrid type
Viewfinder
0.54-inch* type color LCD, 1120 (H) x 225 (V), 16:9
Built-in microphone
Capsule type Omni-directional stereo electret condenser microphone,
Frequency response 50 to 15000 Hz
Media slot
Type ExpressCard/34 (x 2)
Interface ExpressCard compatible
Supplied accessories
Lens hood (x 1), large eye cup (x 1), IR Remote Commander unit (x 1), USB cable (x 1), A/V connecting cable (x 1), component video cable (x 1), shoulder strap (x 1), operation manual (x 1),
XDCAM EX Clip Browsing software (x 1), SxS device driver software (x 1), SBP-8 SxS PRO memory card (x 1), BP-U30 battery (x 1), BC-U1 charger (x 1

karar verildi 2010 yılında uzun metraj film çekilecek o zaman a kadar senaryo+storyboard+kamera+35mm+şaryo+jimmy jib+sponsor hazır olacak

 
Gönderildi : 18/09/2007 3:03 am
(@bttfatunga)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

valla çok sağol verdiğin bilgiler için ancak genede sizin görüşleriniz benim için bu bilgilerden daha önemli . sizce acaba bu kamera hvx 200 den yada jvc h100 den daha iyi midir? ve alacağımız performans ne derecededir ? ya aslında sonyi çok sevmeme karşın bu fx 1 in durumu ve birkaç sebebten ötürü biraz soğudum ve açıkcası korkuyorum . çünkü tahminimce alacağım kamera benim amatörlük dönemimin büyük kısmını idare edecek . bu sebebledir ki biraz ince eleyip sık dokuyorum ve yorumlarınızı bekliyorum

 
Gönderildi : 18/09/2007 4:40 am
(@claricestarling)
Gönderi: 0
 

arkadaşlar bi bakın derim 24p olayı var galiba

barış şuralardan o sonuca ulaştım..

NTSC setting
HQ mode: 1920 x 1080/59.94i, 29.97P, 23.98P, 1280 x 720/59.94P, 29.97P, 23.98P
SP mode: 1440 x 1080/59.94i

PAL setting
HQ mode: 1920 x 1080/50i, 25P, 1280 x 720/50P, 25P
SP mode: 1440 x 1080/50i

Frame rate is also selectable from interlace and progressive - 59.94i, 50i, 29.97P, 25P, and native 23.98P*.

*In 1440 x 1080/23.98P (SP) mode, images are handled as 23.98P and recorded as 59.94i signals through means of 2-3 pull-down.

fx1 ile EX1 arasında baya bi siklet farkı var..arada a1, v1, z1 hdv serisi var mesela..yani fx1 tüketici sınıflı bi kamera çokda orijin alma..walla amatörlük için baya iddialı bir kamera ama illa alcam diosan hvx200 al derim 520k olayını bi araştır ama..çözünürlük önemli değil slowmotion ve filme aktarım yapcam diosan jvc hd100,200 serisi progressive 1280x720 de tadından yenmez..onun dışında progressive kayıt yapmıyor 10 milyar altı hiçbir kamera,,sony ve canon 25f 24f die bir teknolojiye sahip..yani çipleri progressive taramıyor ama bi teknoloji ile DIVIC II di galiba progressive yaptığını söylüyor mesela (canon xlh1 içinde durum bu ) bende canon hv20 var..25p aldık..ama işte 50i ile 25p arası bir yerde konumlandırabilyorum 25f özelliğini basitçe yazılanlardan..
yok progressive olayı çok önemli değil diosan daha ucuz yine 3ccd gelişmiş manuel ayarları ile canon XHA1 inde tadından yenmez..2006 en iyi kamera seçildi camcorderinfo'da..

http://www.camcorderinfo.com/ratings.php

I don't know. I had no food or water. It was very cold. I thought - if
I can even save just one... but he got so heavy. So heavy...

 
Gönderildi : 18/09/2007 11:54 am
(@baris-begen)
Gönderi: 0
 

güzel diyorsun ama benim bildiğimde 23,98p yani 24p benim aklımda öyle kalmış acaba yanlışmı biliyorum? 😯

karar verildi 2010 yılında uzun metraj film çekilecek o zaman a kadar senaryo+storyboard+kamera+35mm+şaryo+jimmy jib+sponsor hazır olacak

 
Gönderildi : 18/09/2007 10:45 pm
(@claricestarling)
Gönderi: 0
 

PAL da yok zaten 24p vermemiş yukarda da..ntsc de de şüpheli bir durum yine yukarda dipnot yapmış aslında interlace kayıt yapıyor..genelde overwievlerde büyük puntolarla 24p yazarlar sonrada küçük puntolarla böyle dipnot geçerler..kredi kartı sözleşmeleri gibi 🙂

I don't know. I had no food or water. It was very cold. I thought - if
I can even save just one... but he got so heavy. So heavy...

 
Gönderildi : 19/09/2007 1:09 am
(@bttfatunga)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

arkadaşlar verdiğiniz bilgiler için teşekkürler . claricestarling hvx 200 e gelince evet aslında ben de onu almayı düşünüyordum . hatta bunun için para toplama işine bile başlamıştım . ancak bu kamerayı görünce beni tasarımıyla ve özellikleriyle kendine biraz daha çekti . bir de alcağım kamerayı uzun zaman kullanacağım için bu kamerayı biraz daha tuttum . ancak genede tekrar düşüneceğim .

 
Gönderildi : 19/09/2007 8:08 pm
 Hepa
(@hepa)
Gönderi: 0
 

hmm CineAlta hmm XDCAM hmm..

*our AC-130 in the air

 
Gönderildi : 20/09/2007 12:11 am
(@claricestarling)
Gönderi: 0
 

bttfatunga hayırlı olsun..hepa bir sony cazibesine mi kapıldın sen yaff 🙂

I don't know. I had no food or water. It was very cold. I thought - if
I can even save just one... but he got so heavy. So heavy...

 
Gönderildi : 20/09/2007 3:12 am
 Hepa
(@hepa)
Gönderi: 0
 

Sirkelendim ve kendime geldim:)
Yok ya dandik gs500 daha iyi sonuç verir hehe
Şaka maka bir yana

Sony HD kameralarındaki teknolojiyi artık yapabileceğini bildiğimiz gibi prosumer kameralara yerleştirdi.Bu pazarlama stratejisi bize kayıplar versede sonunda bunun olabileceğini görmek iyi ama tabi Canon'un orta modelleri gibi ebatlarda olması yine stabilite olarak birşeyler katmasa da bize

*our AC-130 in the air

 
Gönderildi : 20/09/2007 3:15 am
(@bttfatunga)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

Sirkelendim ve kendime geldim:)
Yok ya dandik gs500 daha iyi sonuç verir hehe
Şaka maka bir yana

Sony HD kameralarındaki teknolojiyi artık yapabileceğini bildiğimiz gibi prosumer kameralara yerleştirdi.Bu pazarlama stratejisi bize kayıplar versede sonunda bunun olabileceğini görmek iyi ama tabi Canon'un orta modelleri gibi ebatlarda olması yine stabilite olarak birşeyler katmasa da bize

evet haklısın . sony bunu çok daha önce de yapabilirdi ama sonynin her zamanki işleri . hatırlarsan ps3 ten önce psx diye bir konsol duyurdu çok başarılı olmasına karşın ps2nin satışları çok iyi diye bir kaç küçük bahane uydurarak konsolu çıkarmadı . yani diyorum ki sony aynı sony . aslında piyasanın çok ilerisinde ancak ortam koşullarını bekliyor ve ortam müsait olunca dayıyor yeni ürünü piyasaya . zaten adamlar için bu zamanlama çok önemli misal fx 1 . sırf hd kamera çıkarcam diye acele ettiler her ne kadar da zarar etmeselerde prestij kaybı oldu . he sırf sony değil tüm dünyada böyle adamlar şimdikinden çok daha üstün teknolojilere sahip ancak bunları daha sonraya saklıyorlar. yani anlıyacağınız herkes kendi derdinde bizi düşünen yok

 
Gönderildi : 21/09/2007 2:04 am
Sayfa 1 / 7
Paylaş: