PTT'de şu anda, takılmamış.
evet şuan bulunduğum ilçedeye yetişmiş yarın alıp bir kutu açılışı ve ön değerlendirme video su çekeceğim (tabi becerebilirsem daha önce hiç yapmadım maksat alacak olanlara yardımcı olmak)
Arkadaşlar monitör elime ulaştı ilk baktığım şey bmpcc ile çalışacak mı oldu EVET Çalıştı açıkçası ben beğendim çok hafif güneşliği kumaş olmadığından daha güzel duruyor. Çözünürlüğü çok güzel daha başka özeliklerine bakmadım grip oldum yoksa video çekecektim. Öncesinden bir vizör kullanıyordum 1 haftada Türkiyeye ulaştı,Bayramdan dolayı elime geç ulaştı... üzerinde biri micro olmak üzere 2 hdmı kablosus geldi eldivenli temizlik kiti kablo tutucu minik tripo başlığı bir adet pi ve pil doldurma aleti...
Hangi vizör serdal, yollar mısın model ya da link?
Hayırlı olsun bu arada güle güle kullan.
Hangi vizör serdal, yollar mısın model ya da link?
Hayırlı olsun bu arada güle güle kullan.
https://www.amazon.com/Authentic-Kamerar-Viewfinder-Finder-Pocket/dp/B00SI37YGE/ref=sr_1_7?ie=UTF8&qid=1474017029&sr=8-7&keywords=bmpcc
teşekkür ederim bu vizörü kullanıyordum öncesinden açıkçası iyiydi ama monitör daha cazip tabi 🙂
Bunu nereden aldın, yurtdışından gelmiyor bu?
Bunu nereden aldın, yurtdışından gelmiyor bu?
amazondan almıştım baya bir yılı dolacak nerdeyse
Hele benim pocket'ıma. 🙂
Pozlamada düşük kalmış diğerlerinin yanında, sensörü küçük olduğu için anlaşılabilir sanıyorum.
Tekrardan hatılatmak lazım ETTR (sağa yakın pozlamak lazım)
Ama bana görüntü kalitesi, dokusu bağlamında hala yeterli gibi gözüküyor.
Bir de bu HOYA IR cut filter neden gerekli tam olarak, sürekli onunla kullanıyorlar?
Hiç sorma, ben de Ir-Cut ya da ProND 2 peşindeydim geçen haftaya kadar sonra vazgeçtim. BM kameraları biraz IR kirlenmesinden muzdaripler. Bu da güneş ışığı ortamında magentaya kayma yani turunculaşmaya neden oluyor. Ben de uzun süre raw çekerken görüntülerdeki bu turuncumsu tül havasını farkettim ama hiç aklıma IR olabileceği gelmemişti. Bu arada ND kullanırsa bu artıyor çünkü NDler görülen ışığı engellerken IR'yi geçiriyorlar. Yani normalde o ortamda IR oranı diyelim ki %2 ama sen ND ile 2 stop düşürünce bu oran toplam içinde %8-10 oluyor. Bu nedenle özellikle ND kullanıyorsan bir de IR cut eklemek gerek. Almak zorunlu mu? Hayır, çok değil. Ben de biraz uğraşıp beyaz ayarı ile büyük ölçüde çüzdüm diyebilirim. Fakat dış mekandaki her çalışmada mutlaka ama mutlaka beyaz kağıt ile ayar yapmak zorunlu diye karar verdim. Standart bir beyaz kullanarak her karendeki durumu saptarsan ve sonra bunun üzerinden WB yaparsan o magenta kaymasını ND2'ye kadar engelleyebilirsin diye düşünüyorum. Belki ND4 bile sorunsuz olur. Ben kamera önüne olabildiğince cam koymama yanlısıyım. Hem sharpness hem yansıma sorunları canımı sıkıyor. Az biraz renk kaysın, nasılsa düzeltiriz diyorum hep. Yine de BMPCC ve 800ASA ile ND gerekince bu durumda acaba Hoya IR Cut mu alsam ProND 2 mi alsam yoksa karıştırmasam mı dedim. Bu arada her lens için ayrı alamayacağım için en az 77mm almam gerek ki her lens değişiminde adaptör halka ile sök tak olacak. O nedenle 4x4 kare olanlarını inceledim mattebox ile kullanırım diye. Şu anda onlara karar kıldım ve sadece yakın zamanda mattebox ile kullanacağım. Böyle bir planın yoksa 77mm gibi bir çözüm düşünebilirsin ama bence WB ile çalış ve varsa NDlerin ile gündüz deneme yap. Profesyonel bir çözüm için yani para benden çıkmıyorsa Hoya ProND ve/veya IR Cut aldırırdım ama kendi cebim için gereksiz gördüm.
Ek: BMPCC'yi açıkça yanlış pozlamışlar. GH4 daha iyi durumda resmen. Bir de bu ortamda IR olmadığına göre neden kullanmışlar diye merak ettim. Kullanılan ışıkların IR düzeyinde ışınımı olmasa gerek.
Ek 2: Bari linklerini de vereyim de tartışmada dursunlar.
Şu bahsettiğimiz filtre, Hoya UV & IR Cut, ki şu anda 113 USD:
Bana şu anda fazla geliyor. O parayı ayırırsam monitör alırım. Alternatif bakarken şuna denk geldim:
32-33 dolara 77 ya da 82mm almak mümkün. Şurada da Rus'un biri 10 stop ND ile etkisini ölçmüş ki bence oldukça iyi. Çıkartınca ortaya çıkan turunculuğa dikkat et.
Bir de bu var:
En son olarak da daha geniş kullanım için şunu buldum:
Söylediğim gibi, 10 tanesi 17 dolara bedava. Elbette performansını bilemiyorum. Bu nedenle bunlardan alıp sadece WB ayarı numarası ile karşılaştırıp bir karar vereceğim sanırım. Eğer çok farketmezse dediğim gibi kamera önünde ek cam ya da plastik istemiyorum.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Ben de 77mm Hoya ayarlanabilir ND 3-400 kullanıyorum. Bu turuncu tabaka canımı epey sıkıyordu. IR-CUT filtrenin varlığını şimdi öğrendim.
Elimde doksanlardan kalma bir agranizör filtresi var üzerinde ır-cut yazıyor. İşe yarar mı bilmiyorum ama yarın bir deneyeyim bakalım. Bunu öğrendiğim iyi oldu. Kezzap ve Fulgura teşekkürler.
Bu arada bir sorum olacak Fulgura:
Biraz acemice gelebilir ama beyaz ayarıyla ilgili. DSLR kullanırken çekim yapacağımız ışığın altında beyaz kağıdın fotoğrafını çekip o fotoğrafı kameraya referans olarak tanıtıyoruz.
BMPCC'de buna benzer bir işlem yapamıyoruz değil mi? Ben genelde beyaz kağıdın tamamını kadraja alıp kelvin ayarını göz kararı yapıyorum. Bu yaptığım doğru mu yoksa başka bir yöntem var mı?
DSLR'de dediğin gibi foto üzerinden yapılabildiği gibi ML ile doğrudan video modunda da otomatikman yapılabiliyor. Yani beyaz tam kareyi kaplayınca tek düğme ile WB ayarı yapılıyor. BMPCC üzerinde önemli olan şey WB değil, pozlama. WB zaten bir metadata gibi kabul edilliyor ve yüksek bitrate yüzünden renkler sağlam durduğu için sonradan ayarlayabiliyorsun. Elbette çekimde olabildiğince doğru yapmak daha iyi ama zorunlu değil. Çekim anı için ya dediğin gibi göz ile Kelvin gireceksin, ya da benim yaptığım gibi her plan ve önemli değişim öncesi beyaz ve renk skalası olan bir platformu çekip sonra post aşamasında beyazı ve diğer renkleri ayarlayacaksın. Hiç yapmasan ve tamamen gözle yapsan da sonra düzelteceğin sürece büyük sorun olmaz, elbette renk körü değilsen.
Sağlam olsun diy plan başlarında karede bir beyaz A4 tutmak yeter diyebiliriz.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
DSLR'de dediğin gibi foto üzerinden yapılabildiği gibi ML ile doğrudan video modunda da otomatikman yapılabiliyor. Yani beyaz tam kareyi kaplayınca tek düğme ile WB ayarı yapılıyor. BMPCC üzerinde önemli olan şey WB değil, pozlama. WB zaten bir metadata gibi kabul edilliyor ve yüksek bitrate yüzünden renkler sağlam durduğu için sonradan ayarlayabiliyorsun. Elbette çekimde olabildiğince doğru yapmak daha iyi ama zorunlu değil. Çekim anı için ya dediğin gibi göz ile Kelvin gireceksin, ya da benim yaptığım gibi her plan ve önemli değişim öncesi beyaz ve renk skalası olan bir platformu çekip sonra post aşamasında beyazı ve diğer renkleri ayarlayacaksın. Hiç yapmasan ve tamamen gözle yapsan da sonra düzelteceğin sürece büyük sorun olmaz, elbette renk körü değilsen.
Sağlam olsun diy plan başlarında karede bir beyaz A4 tutmak yeter diyebiliriz.
Gayet net anladım. Cevap için teşekkür ederim.
arkadaşlar selamlar, ben aldığım sıra herkes 14mm f2.5 lensi arıyordu. satmaya karar verdim. önce buraya yazayım dedim. şu an ihtiyacı olan var mıdır?
Merhabalar,
Kameradaki noise sorunu ile ilgili bir şey soracaktım. diyaframı t3.1 de tutuyorum, proreste kayıt yaparken noise rahatsız edici düzeyde değil fakat raw kayıtta noise çok belirgin oluyor ve hatta gölgelerdeki detay kayıplarını bile fark edebiliyorum. Proreste 800 asa'nın üstüne çıkmıyorum, raw da ise 800 asaya çıkmadım bile, ışık şartlarına göre 200 veya 400 arasında karar kılıyorum. Neatvideo ve denoiser gibi efektler denedim ama doğallığı çok bozdu, kullanmayı düşünmüyorum. Elbette diyafram yeterince açık değil fakat merak ettiğim bu proreste görüntüyü bozmazken(gölgelerde bile detay kaybı çok az oluyor) raw da neden bu kadar çok noise oluyor merak ediyorum?
raw'da 800 asa ile kaydediyor.