Hayırlı olsun @KEzzAP. Bende düşünmüyor değilim hatta lens olarak bmpcc ile uyumlu c-mount lenslerimde var eos-m ile kullandığım, @Fulgura'nın bloğundan gördüğüm lenslerden bulup almıştım 12.5-75mm f/1.2 ve 17.5-105mm f/1.8. Bakalım benimde tamamen aklım yatarsa alacağım.
"Pain is temporary, film is forever."
"You can't stop what's coming."
hayırlı olsun kezzap. pocket la ilk çekilecek film..sinemacının kamera çatışmasını ele alan bişey yapmalısın 🙂
şu sitede mark3 + samyang lenslerle çekilmiş görüntülerin analizi yapılsabilse..hepimiz şu boşluktan kurtulurduk belki.
Ben de aslında Samyang serisi peşindeydim geçen yaz da araya birden Sigma 18-35 giriverdi. Hala niyetliyim Samyanglara ama önce monitör, rig ve stabilizer vb halletmek gerek. O nedenle lens konusuna ara verdim ta ki dün bir anamorfik adaptör çıkıncaya dek. Uygun fiyata denk getirirsem biraz DIY bir anamorfik adaptörüm olsun isterim. Onun dışında BMPCC için bir rig peşindeyim hala.
EF lensi şöyle ayarlıyorsun: Ben f/5.6 istiyordum. Onun için lensi Canon'a takıyorsun ve 5.6'ya ayarlayıp öyle çıkarıyorsun. Sonra BMPCC'ye takıyorsun. Ama değiştirmek için tekrar Canon'a takman lazım. Normalde Canon lensleri takılı değilken diyafram en açıkta duruyor. Yani 50mm f/1.8 lensin varsa bunu BMPCC'ye dummy adaptörle takarsan hep f/1.8'de durur. Bu durumda ayarlanabilir bir ND ile de pozlamayı halledebilirsin ama alan derinliği hep f/1.8'de durur. Ya da örneğin f/5.6 gibi orta bir değere ayarlar ve çıkarıp BMPCC'ye takarsın, sonra ND ile bu dereceden daha yukarı değerdeki pozlamaları yapabilirsin. Ama alan derinliğin hep aynı yani 5.6 olur. Şu anda dummy adaptör ile başka yolu yok ve bence yeterli. Bu arada lensine göre ayarlı ND almayı unutma. Can kurtarır. Aktif adaptör pahalı ve sorunlu oluyor BMPCC üzerinde.
Ayarlı NDler biraz görüntüye fazla müdahale ediyorlar (polarizasyon değiştiriyorlar) diye 3 tane yeni ND getirttim (2, 4 ve 8). Bunları daha denemedim ama el altında olsunlar istedim.
Lens olarak bir adet sağlam genişin olsun derim. Bu 12 ya da 14mm olsun. Üstünü Samyang vb idare eder.
Kameran geldi mi yoksa bekliyor musun hala?
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Hepsini bir arada alacağım, daha bugün kesin kararımı verdim, her şeye karar vereyim bir arada sipariş edeceğim.
O zaman MFT alacağız mecburen lensi, olasılıklar bunlar oluyor (ben 16mm de ekledim. Burada dursun ben hem fikirlerinizi alırım hem videolarını izlerim bu lenslerin bakalım neler çıkacak. Fiyatlar aşağı yukarı aynı olympus hariç)
12mm Samyang T2.2: http://www.klasfoto.com.tr/Samyang-12mm-T22-Cine-Aynasiz-Makine-Lensi,PR-19791.html
14mm Samyang T3.1 http://www.klasfoto.com.tr/Samyang-14mm-T31-Aynasiz-Makine-Lensi-Cine-Versiyon-MFT,PR-19801.html
16 mm Samyang T2.2 http://www.klasfoto.com.tr/Samyang-16mm-T22-Cine-Aynasiz-Makine-Lensi,PR-19796.html
12mm f2.0 Olympus Zuiko https://fotografium.com/urun/olympus-zuiko-ed-12mm-f2-prime-lens
14mm f2.5 Panasonic https://fotografium.com/urun/panasonic-h-h0-14mm-f2-5-lens
12mm Samyang f2.0 http://urun.n11.com/objektif/samyang-12mm-f20-ncs-cs-lens-olympus-mft-P86628170
benim lensin sıfırı 1500 liraymış. 2. elde 3 te biri fiyatına düşmesi normal mi? bu samyang cinelenslerin farkı ne oluyor?
Arkadaşlar Pockete direk uyan ikinci el objektif arıyorum çok bütçemde yok var mı satmayı düşünen ya da tavsiyesi olan
benim lensin sıfırı 1500 liraymış. 2. elde 3 te biri fiyatına düşmesi normal mi? bu samyang cinelenslerin farkı ne oluyor?
Seninki doğrudan yurtdışından gelmiş eski üründür. Yeniler dolar nedeniyle iyice pahalı.
Cine lensler için şuralara bakabilirsin:
http://www.filmfabrikasi.com/forum/viewtopic.php?f=100&t=17430&p=170382
http://www.filmfabrikasi.com/forum/viewtopic.php?f=100&t=18205
http://www.filmfabrikasi.com/forum/viewtopic.php?f=89&t=18054
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Bir önerin var mı Fulgura?
Çok pocketla birlikte inceleme yok ama bana 12mm samyang yakın geliyor.
16 var şöyle ve çok güzel duruyor:
Bu videodaki focal reducer ile çekilen görüntülerle aşağı yukarı aynı alana denk geliyor çekim açısı.
Geçenlerde bakınırken görmüştüm, ikinci el takıntın yoksa ya da sadece lensler için kesinlikle bakmanı öneririm Kezzap:
Bizim zamanımızda yoktu böyle şeyler 🙂
Bence kafanı çok karıştırmadan Samyang seti düz bir tane. 3 tane lens hedefle. Genişi 12, 14 ya da 16 artık hangisini bulursan ve paran uygunsa onu al. Üçünü birden kullanan bilmiyorum ama 14'ü kullanan herkes ama herkes memnun. Diyaframı diğerleri gibi olaydı üzerine lens olmazdı. Bence kalite olarak aralarında çok büyük bir fark olmamalı ama 16'nın diyaframı iyi. 12'de biraz fisheye etkisi başlar ama BMPCC'de bu da belli olmaz sanırım. Ben olsam sanırım 14 alırdım ilk olarak. Bir vakitten sonra çok geniş açı gözümü rahatsız ediyor. Dramatik çekimde araya kaynamıyor kolayca. Yani dış mekan ve manzara planlarında ideal ama dar iç mekanda geniş kullanım için biraz fazla bozuyor kenarları bunlar. Fotoğrafta kurtarıyor ama videoda zorlar. Şuraya bak bir derim:
http://www.fuji-x-forum.com/topic/169-samyang-12mm-f20-ncs-cs-x-mount/
Sonra 24-28-35'ten bir tane al. Bir tane de 50 ya da 85 alırsan bence tamamdır. 85ler güzeller ama 85 alacaksan ortadaki de 35 olsun (50'yi atlıyorsun diye varsayarak). Çok lazımsa elde bir sürü 50 var zaten.
İdeali 4lü ya da 5li set ama 3 ile başlanır. Satarken de set olarak satarsın ve zaten evladiyeliktir. Body değişir ama lensler kalır. Tek sorun full frame'e geçersen kullanamayacak olman ama o zaman seti satarsın.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Ben de çok sevmiyorum geniş ama dediğim gibi 16 üzerinde focal reducer ile 32mm'ye geliyor o videoda, 12mm 34mm'ye denk gelecek yani aşağı yukarı aynı alanı kaplayacak ki burada ideal gözüküyor. Ben o nedenle en genişi ve ışığa duyarlı olanı alayım dedim ki çok ciddi kalite farkları yoktur, sonrasında zaten 24mm t1.5 veya 35mm t1.5 alacağım. 50mm dediğin gibi gereksiz zaten.
ND filtre için Fotga 67mm iyi deniyor:
Hoya ya da Tiffen almam şart mı fiyatları 4 katı oluyor da fotganın.
Ama bu şakaya gelecek bir şey değil vignette ve keskinlik düşüşü olmamalı çok.
Kalite istiyorsan Tiffen ya da B+W alman gerek. Yoksa Fotga yerine doğrudan K&F Concept ya da Rise UK gibi markalara bak. Ben son ikisinden değişik çapta getirttim ve deformasyonları var ama az. Yani farkedilmiyor. Biraz color cast var ve onu da hesaplarsan sonra çözmesi zor değil. Çekimde zaten beyaz ya da gri karton kullanıyorsan o sorun olmuyor. Fotga kendince biraz daha kaliteli görünen bir ürün ama çok da farkı yok. Bunların hepsi biraz netliktan kayıp yapıyor sonuçta. Biraz da color cast yapıyorlar. Fotgalar kaçaymış bu arada?
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Yurtdışı 15 dolar Türkiye 130 TL falan.
Ben Tiffen alayım dedim ama 67mm için değişebilir tiffen stoklarda kalmamış internet üzerinden satış yapan hiçbir yerde.
B+W da satılmıyor Türkiye'de çok fazla ona da baktım.
Ya değişebilir almayacağım, o da nasıl olacak bilmiyorum, ya da bir şekilde 67mm tiffen bulacağım çünkü dediğin diğer markalar da yok Türkiye'de. Yurtdışından getirteceğim. Hoyalar fiyatına göre kötü o halde hiç adını anmadığına göre.
Ama bu en fazla 2 stop düşürüyor anladığım kadarıyla.
Bu da şurada dursun: