Forum

[Sabit] Blackmagic Pocket Cinema Camera / BMPCC4K-6K

1,931 Gönderi
73 Üyeler
0 Reactions
280.5 K Görüntüleme
(@fulgura)
Gönderi: 0
 

Ekrandaki noktaları mı kastediyorsun? Onun bir yolu yok. Sadece ve sadece harici monitör ile daha iyi görmeye çalışabilirsin.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 19/01/2016 9:46 pm
(@gasteci)
Gönderi: 0
 

17mm i alıp bendeki lumix 14 42 ile takas etmek isteyen olursa edebilirim. Benim lens çok güzel de biraz uzun kalıyor 😀 17mm pancakemiş takas etmek isteyen olursa ederim.

http://www.kromfilm.com
http://www.nazmi.info

 
Gönderildi : 21/01/2016 7:13 pm
(@desert333)
Gönderi: 0
 

Uygun bi fiyat ver bana senden 14 42 yi alayim 17yi sen al 🙂

 
Gönderildi : 21/01/2016 7:18 pm
(@gasteci)
Gönderi: 0
 

desert333 o 17mm için başka bi arkadaş 275 TL ye kadar inmiş 275 TL ye al onu işte 😀 şimdi ben sana satar almayı beklersem lens gidebilir sen al lensleri takas edelim.

http://www.kromfilm.com
http://www.nazmi.info

 
Gönderildi : 21/01/2016 11:12 pm
(@fulgura)
Gönderi: 0
 

Bence 14mm f/2.5 alamıyorsanız bu fiyata 17mm f/2.8 güzel olur. Çok büyük fark yok değerlerde. Azıcık daha dar açı, azıcık daha az ışık ki farkedilmez bile birçok durumda.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 22/01/2016 12:42 am
(@desert333)
Gönderi: 0
 

desert333 o 17mm için başka bi arkadaş 275 TL ye kadar inmiş 275 TL ye al onu işte 😀 şimdi ben sana satar almayı beklersem lens gidebilir sen al lensleri takas edelim.
Hocam ben sahibinden de goremedim 275e 17mm 🙂
Birde yeri gelmişken sorayim mesela get ile ozel ilan acmis adam olympusa oly 17 2.8 yazmis baska bir ürün gonderip hukuki sorumluluktan yirtmis olur mu

 
Gönderildi : 22/01/2016 7:29 pm
(@fulgura)
Gönderi: 0
 

Başka hangi Oly 17 2.8 gönderebilir ki? İstersen yazıp düzeltmesini iste ve bu arada ilanın kopyasını (screenshot ve kayıt ile) al çok endişeliysen. İleride gönderilen ürün farklı olursa bu konuda elinde belge olsun.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 22/01/2016 7:33 pm
(@anonymous)
Gönderi: 0
 

ben lensi get ile aldım. alıcı için risk barındırmayan bir sistem ve satıcı için hiçbir önlem alınmamasını da tuhaf buldum. alıp bozup geri gönderseniz paranızı alıyorsunuz ve tek yapabileceği dava açmak satıcının. sahibinden.com bu konuda bir şey yapamayız diyor. yani get ile alırsınız beklediğiniz gibi değildir geri gönderebilirsiniz.

 
Gönderildi : 23/01/2016 2:51 am
(@fulgura)
Gönderi: 0
 

Benim başıma 3 yıl kadar önce geldi bu durum. Bir delikanlıdan kulaklık anfisi aldım hesaplı diye. Kullanılmamış demişti. Gelen ürün hem açılmıştı hem de çalışmıyordu. Adam pişkinliğe yattı, "ben gönderdiğimde çalışıyordu" falan dedi bir de "şimdi hem fiyatı ödeyeceksiniz hem de kargosunu" vb dedi. Açtım yazdım siteye durumu ve izah ettim. Ürünü geri gönderdim ve site paramı iade etti ama kargoda sorun çıktı. Zaten ben alırlen kargoyu ödemiştim ve bu kez iade olduğu için satıcı ödemek durumundaydı. Ben de o ödeyecek diye gönderdim ama adresinde bir türlü bulunamadı. Kargo beni aradı 1-2 kez ve parasını istedi. Onlara da durumu anlattım ve benim bu ürünü satın aldığımı ama iade edip bedelini aldığımı söyledim ve ondan sonra beni aramadılar. Bu gibi durumlar için kargocunun yanında açın bakın vb diyorlar ama elektronik alet ya da lens gibi şeyi nasıl deneyeceksin adamın yanında? Geçenlerde biri HepsiBurada'dan telefon almış ve gelen telefon kutusunun içi boş çıkmış. Yani şarj aleti vb tam var ama telefonun kendi yok. Şirketi arayıp anlatmış ama ispatı zor durum elbette. Paketleme anında kamera kaydı falan var mı demiş vb ama iş internete düşünce site iade kabul etmiş. Bu işlerde risk var elbette. Aldığınız ürünün sorunlu olduğunu bazen üzerinden biraz zaman geçince anlayabiliyorsunuz ama bu her yerde böyle. ABD'de ve Avustralya'da da benzeri neler oluyor. Aslında satıcı açısından da risk çok ki ebay vb üzerinde satıcının durumun daha zor. Bizde alıcının durumun zor.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 23/01/2016 7:54 am
(@gasteci)
Gönderi: 0
 

desert333 o 350 TL yazılan 17mm 2.8 var da onunla başka bi arkadaş pazarlık edip 275'e indirmiş fiyatı elemana telefonla ulaşıp 275 TLm var gönderirsen alayım de kabul ediyor.

http://www.kromfilm.com
http://www.nazmi.info

 
Gönderildi : 23/01/2016 8:00 pm
(@desert333)
Gönderi: 0
 

Yardımlarınız için sağolun arkadaşlar. Bir tane 32lik kart ve idare edebileceğim bir adaptör aldım. Dün 50mm 1.8 taktım dinamik derinliği eos m ile kıyasladım acayip birşey gerçekten tonlarca fark var. Bana mı oyle geldi bilmiyorum ml deki 3x modunda çok dar calıştığım için bu bana sanki 144mm değilde 50mm gibi geldi 🙂 Lens almayı erteledim bir süre. Ha bu arada elimde eosa taktığım 40m/s hızında sandisk kartlar vardı baktım raw çekmiyorlar fakat 16gb 10.50 dk prores hq kayıt aldı bu süre prores 422 de daha da uzun. Elimde iki 32lik bir 16lık aynı karttan var Allah bereket versin 🙂 Şu anda elimdeki eos m ye uygun 18-55mm i bu adaptöre nasıl uydururum derdindeyim. Bu arada serkanoca iyi haber mitakon adaptör sahibinden de 275 get bilgin olsun.

 
Gönderildi : 27/01/2016 4:56 pm
(@anonymous)
Gönderi: 0
 

pocket'a 50mm takarak mı kullanıyorsunuz? 150'ye denk geliyor öyle anca hangarda çekim yapılır sanırım 🙂

diğer bir başlıkta fulgura ve bağımsız'ın pocket'ın dinamik aralık tartışması var ve biraz kafam karıştı. şimdi prores'te iso 800'de en iyi dinamik aralığı almıyor muyuz? bu sadece Raw'a mı özel bir durum?

 
Gönderildi : 28/01/2016 7:30 pm
(@fulgura)
Gönderi: 0
 

Aslında RAW için ama benzeri bir durum ProRes için de geçerli olsa gerek (birebir olmasa da). Benim yaşadığım sorun, 800ISO ile ETTR yaklaşımının birarada olup olamayacağı yönünde.

Normalde (DSLR'de), ETTR ile olabildiğince sağa pozlama yapıyoruz ki karanlıklar yükselsin ve gürültü düşsün. Sonra pozlamayı postta düşürünce karanlıklar daha temiz oluyor. Pocket üzerinde ise zaten bazen 800ISO yapınca tüm ekran bembeyaz oluyor ve patlama da olmuyor. Bu gibi durumda ETTR'ye gerek yok ama daha orta durumlar için bazen ETTR denedim. Yani normal ışıklı durumlarda 800ISO ile çekerken diyaframı olabildiğince açarak histogramı iyice sağa götürmeyi yani patlama eşiğine götürmeyi denedim. Daha sonra bunlarda poz düşüşü yapınca sanki ayrıntı kaybı var gibi geldi bana. Bu konuda tutarlı bir test yapmak lazım ama uygun koşulları tam oturtamadım kafamda. Kısacası Pocket ile kafamda sorun şu; "Pozlamayı 800ISO ve normal (%18gri --> 50 IRE olacak şekilde) mi yapmalıyım yoksa değerlere bakmadan çekimde patlama eşiğine dek açıp sonra postta mı düşüreyim?"

Ayrıca bir de ND olayı var ki ona hiç girmiyorum. Eğer pozlama sürekli 800ISO ve normal olacaksa zaten birçok durumda ND gerek. Olay bu ve hala bunu çözecek imkanım olmadı. Yeni NDler geldi dün ama boyutu yanlış olmuş ve step-up ring bekliyorum denemek için.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 28/01/2016 9:10 pm
(@paciente)
Gönderi: 0
 

Hemen kontrol ediyorum desert333 teşekkür ederim:)

 
Gönderildi : 29/01/2016 12:32 am
(@paciente)
Gönderi: 0
 

diğer bir başlıkta fulgura ve bağımsız'ın pocket'ın dinamik aralık tartışması var ve biraz kafam karıştı. şimdi prores'te iso 800'de en iyi dinamik aralığı almıyor muyuz? bu sadece Raw'a mı özel bir durum?

Aslında RAW için ama benzeri bir durum ProRes için de geçerli olsa gerek (birebir olmasa da). Benim yaşadığım sorun, 800ISO ile ETTR yaklaşımının birarada olup olamayacağı yönünde.

Dinamik alanla ilgili geçen tartışmayı hatırlamıyorum ama 7D kullanırken dinamik alan benim için büyük sıkıntıydı. Geçen yıl 7D ile aldığım kayıtlara yakın çekimleri şu sıralar BMPCC'yle yapıyorum ve prores HQ kayıt alıyorum. Arada uçurum olmasa da hatırı sayılır fark var. Toros dağlarının vadilerinde kontrast korkunçtur. DSLR ile çekim yaparken kayaların arasında kalan makileri kaybediyorsunuz. Makiler dışında çatlak bölgeler simsiyah çıkıyordu. BMPCC'yle aldığım prores kayıtlarda vadilerdeki detayları (raw kadar olmasa da) alabiliyorum.

 
Gönderildi : 29/01/2016 12:46 am
Sayfa 61 / 129
Paylaş: