Forum

[Sabit] Blackmagic Pocket Cinema Camera / BMPCC4K-6K

1,931 Gönderi
73 Üyeler
0 Reactions
280.5 K Görüntüleme
(@gasteci)
Gönderi: 0
 

premiere cs6. LT çektim çünkü 49 dakika çekime izin veriyordu ve bilgisayara çektiğim görüntüyü atıp bakınca çok bi fark olmadığını gördüm. film de ödev filmi olduğu için öyle çektim çok uğraşmamak için. harici ışık yok evet evin ışığı 20mbps konusunda bi fikrim yok.

" onclick="window.open(this.href);return false;

youtube'a attım bu sefer de youtube bozdu 😀

http://www.kromfilm.com
http://www.nazmi.info

 
Gönderildi : 05/01/2016 10:17 pm
(@fulgura)
Gönderi: 0
 

Kardeş, neden 720p çalışıyor ve yüklüyorsunuz? Bozulması normal bence.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 05/01/2016 10:23 pm
(@gasteci)
Gönderi: 0
 

çünkü full hdsi 1.5 gb tutuyor.

http://www.kromfilm.com
http://www.nazmi.info

 
Gönderildi : 05/01/2016 10:48 pm
(@fulgura)
Gönderi: 0
 

çünkü full hdsi 1.5 gb tutuyor.

Tutsun; Youtube'a yüklemede 2GB'ye dek izin var diye biliyorum. Aksine 1,99 GB'ye kaç mbps veri oranı ile ulaşılıyorsa deneye deneye bulup o değerde çıktı alın ve yükleyin derim.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 05/01/2016 10:55 pm
(@gasteci)
Gönderi: 0
 

iyi de sıkıntı yok çıktıda bi problem yok youtube hale getiriyor zaten :S

http://www.kromfilm.com
http://www.nazmi.info

 
Gönderildi : 05/01/2016 11:01 pm
(@fulgura)
Gönderi: 0
 

Sen Youtube'a elindeki en kaliteli yani en yüksek veriye sahip dosyayı ver. O senin verdiğinin üzerinde çalışıyor ve o nedenle en başta en yüksek kaliteyi verirsen sonuçtaki görece daha kaliteli olur.

Öte yandan 8 bite düşüşte her zaman kalite farkı olacaktır. Bunun için de o banding ve siyahlı kısımların üzerinde biraz daha oynayıp ayrıntıların daha görünür hale gelmesini sağlamak gerek. Yani YT'nin zaten dinamik derinliği düşüreceği varsayımı ile hareket etmeli. Bende de aynı sorunlar oluyor. BMPCC ile çektiğim ve dümdüz beyaz olan ama patlamamış görüntüyğü yükleyince kendiliğinden 3-4 poz düşüş yapıp ayrıntıları geri getiriyor. Oysa ben o ayrıntıların görünmediği bir video yüklemeye çalışıyorum. 8 bite düşerken bu değişiklikler normal.

Bu arada eline sağlık. Aslında filmin ilginç. Çekimde kontrollü ışık kullanabilseymişsin daha başarılı olurmuş ama öte yandan o soğuk ve çiğ tavan lambasının adamın ortamına uygunluğu da söz konusu. Bir tek yakın planların daha çok olmalıymış gibi geldi bana. Örneğin modemin LED'inin yanmadığını görmeliydik. Oturan adamın da elleri ve yaptığı iş gösterilseydi arada bir monotonluk kırılırdı. Sonu biraz daha ilginç olabilirmiş ama son her zaman en zor olanı zaten. Kolay gelsin.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 05/01/2016 11:20 pm
(@gasteci)
Gönderi: 0
 

Sen Youtube'a elindeki en kaliteli yani en yüksek veriye sahip dosyayı ver. O senin verdiğinin üzerinde çalışıyor ve o nedenle en başta en yüksek kaliteyi verirsen sonuçtaki görece daha kaliteli olur.

Öte yandan 8 bite düşüşte her zaman kalite farkı olacaktır. Bunun için de o banding ve siyahlı kısımların üzerinde biraz daha oynayıp ayrıntıların daha görünür hale gelmesini sağlamak gerek. Yani YT'nin zaten dinamik derinliği düşüreceği varsayımı ile hareket etmeli. Bende de aynı sorunlar oluyor. BMPCC ile çektiğim ve dümdüz beyaz olan ama patlamamış görüntüyğü yükleyince kendiliğinden 3-4 poz düşüş yapıp ayrıntıları geri getiriyor. Oysa ben o ayrıntıların görünmediği bir video yüklemeye çalışıyorum. 8 bite düşerken bu değişiklikler normal.

Bu arada eline sağlık. Aslında filmin ilginç. Çekimde kontrollü ışık kullanabilseymişsin daha başarılı olurmuş ama öte yandan o soğuk ve çiğ tavan lambasının adamın ortamına uygunluğu da söz konusu. Bir tek yakın planların daha çok olmalıymış gibi geldi bana. Örneğin modemin LED'inin yanmadığını görmeliydik. Oturan adamın da elleri ve yaptığı iş gösterilseydi arada bir monotonluk kırılırdı. Sonu biraz daha ilginç olabilirmiş ama son her zaman en zor olanı zaten. Kolay gelsin.

eyvallah yorumun için iki sahneyi de çektim elimde bulunuyor ama detaya girince görüntüler o kadar kötü olmuş ki ışık olmamasının sıkıntısını çok çektim. koyamadım o sahneleri kötü oldukları için şunu anladım içeride bmpcc ile çalışacaksam en az 500 w bi halojen şart. bir daha ki filme artık görüntüleri daha temiz almaya çalışacam. bir de benim bu görüntüler 180 derece değil 360 derece mecburiyetten sanırım o siyahların sebeplerinden biri de bu.

http://www.kromfilm.com
http://www.nazmi.info

 
Gönderildi : 05/01/2016 11:39 pm
(@fulgura)
Gönderi: 0
 

Yok, 360 derece o kadar sorun yaratmaz bu konuda. Yani detay kaybı yapmaz. Bu arada BMPCC üzerinde 360 dereceye kadar düşmenin aşırı hareket olmadıkça görüntü üzerinde o kadar da etkisi olmadığını farketmişsinizdir herhalde. DSLR üzerinde 1/50 yerine 1/25'e düşünce olan etki BMPCC üzerinde olmamakta. 2-3 gün önce akan su çektim ve ancak orada belli oldu. Bu nedenle dikkat ederek düşük ışık ortamında 360 dereceye dek düşebilirsiniz. Hatta bunun ortak bir testini yapalım isterseniz. Yola dik duruk (araçları tam yandan görecek şekilde) geçen araçları 1/45, 1/90, 1/180 ve 1/360 derece ile çekin. Sonuca bakın derim.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 06/01/2016 12:24 am
(@anonymous)
Gönderi: 0
 

fulgura 29 ve 30 fps çektiğimde ekranda bilgisayar ya da televizyon ekranları çekildiği zaman oluşan kayan şeritlere benzer şeritler çıkıyor silik bşr şekilde. 25-24 fps'ye indiğimde kayboluyorlar. ışıkla mı ilgilidir bu?

 
Gönderildi : 06/01/2016 1:13 am
(@fulgura)
Gönderi: 0
 

Evet ışık frekansı ile. Elektrik şebekesi 50 Hz olan ülkelerde 25fps ve katları kullanılmalı. Floresan ve halojen kullanılan ortamlarda fazladan dikkat etmeli çünkü bunlar elektronik balastlı değilse genelde frekans kayması yapıyor ve o yatay dalgalanmalar olur. 25fps den şaşmayın derim. Açık havada gündüz vb 30 falan olur ama karıştırmamalı değerleri.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 06/01/2016 1:18 am
(@anonymous)
Gönderi: 0
 

tamam teşekkürler.bir de sadece ntcs mi çekiyor bu alet? stok sitelerini kurcalerken gördüm mesela ntsc 25 kabul etmiyorlar.

 
Gönderildi : 06/01/2016 6:52 am
(@fulgura)
Gönderi: 0
 

🙂 O eskidendi aslında. Eskinden PAL ve NTSC vardı ve hem fps hem çözünürlük farklıydı ama artık ikisi de HD ve tek fark fps değeri. Yani PAL deniyorsa 25fps, NTSC deniyorsa 30 fps demek oluyor. AMa yaşadığın ülkenin şebeke gerilimi farklı olduğu zaman bu değeri ona denj tutman gerekli. Türkiye ve Avrupa'nın çoğu 50 Hz kullandığı için PAL çalışıyoruz. ABD, Japonya vb ülkelerde ise 60 Hz elektrik var ve bu nedenle 30 fps çekmek gerek. Dediğim gibi aslında bu elektrik ışığı ile aydınlatılan yerler için gerekli. Dış mekanda ve şebekeden uzak isen istediğin değerde çekebilirsin. Farklı fps değerlerini karıştırmamak koşuluyla...

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 06/01/2016 1:33 pm
(@mcfly)
Gönderi: 0
 

24fps ile shutter hızını 1/50 yapmak da bir çözümdür 24p kayıt almak isteyenler için.

"Pain is temporary, film is forever."
"You can't stop what's coming."

 
Gönderildi : 06/01/2016 6:15 pm
(@fulgura)
Gönderi: 0
 

24fps ile shutter hızını 1/50 yapmak da bir çözümdür 24p kayıt almak isteyenler için.

BMPCC ile 24fps yapınca 172.8 derece seçmeniz gerek. DSLR ile 1/48 ama bu sadece ML üzerinden mümkün.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 06/01/2016 6:54 pm
(@mcfly)
Gönderi: 0
 

Evet bende canon dslr'yi kastettim @Fulgura, 1/50 ile 24p çekim yapılınca dalgalanma olmuyor. Demekki bmpcc'de mecburen 172.8'in seçileceğini de öğrenmiş olduk böylece.

"Pain is temporary, film is forever."
"You can't stop what's coming."

 
Gönderildi : 06/01/2016 7:46 pm
Sayfa 57 / 129
Paylaş: