Görüntü enfes de 20 dakika gidiyor pil bazı durumlarda. Kendime jeneratör mü takayım? 🙂
Cidden kameranın çalışma şartları falan inanılmaz önemli. Laf ediyoruz falan filan ama bizim bu Canonlar büyük rahatlık sunuyor.
Ha buna da alışırız ama yani 3000 lira verdiğimde pil sıkıntısı, arayüz sıkıntısı, ısınma sorunu, depolama sıkıntısı falan çekmek istemiyorum, o açıdan. Yoksa görüntüye bir şey denmez.
Haklısın tabii ki. gerçekten doğru kullanımla sıradan bir 550d ile de neredeyse her şeyi yapmak mümkün. Pocket ve eşrafını ayarlamak için planlar yapıyordum ben de ama artık lens ışık steadycam falan alıp ne yapacaksam 550d ile yapsam mı diye düşünüyorum. Zaten bi biz takıyoruz şu görüntüye. izleyici hiçbir şey anlamıyor. hd olduktan sonra azıcık düzgün cc olduktan sonra alexayla 550d bir. zaten insanlar 550d 600d ile profesyonel işler yapıyor, film çekiyor.
ulen bu 550d ne dandikmiş evresinden daha 550d'yi tam kullanamıyorum evresine geçtim sanırım ben de 🙂
Pocket'in pil sorununu çözdüm. Harici batarya ile şu anda 8-10 saat kullanabilecek durumdayım ki en önemlisi bu idi. Daha makul batarya ile 4-5 saat olarak da olur herhalde. İnternette biri kamera ve monitörü beraber 8 saat kadar çalıştırabilmiş aynı batarya ile.
Bir adet harici monitor aldım ama doğru dürüst kullanmadan bir arkadaşa vermek durumunda kaldım. Yeniden bakacağım. Bu kez bypass veren bir model alayım ki monitörden çıkış alıp harici kayıt aygıtı alınca ona girerim ve hem GH4 hem BMPCC ile kullanılır demiştim ama yeni çıklan monitör-kayıt aracı komboları daha ilginç. Bu arada GH4 ile harici kayıt konusu şüphete düştü biliyorsunuz. Harici sinyal kayıt için daha avantajlı değil gibi. V-log falan gelirse belki kısmen iyileşme olur ama uncomp sinyalde artı bir veri yok gibi.
BMPCC bu arada monitörsüz de olsa idare ediyor. Dış mekanda zorluyor. Bu nedenle loupe aramıştım ama hala BMPCC için adam gibi viewfinder loupe üreten yok. Bir tane var ama 150 dolar loupe'a para vermem. Bu arada normal Canon için kullandığım LCDVF'nin ekrandan 5 cm uzakta tutunca işe yaradığını farkettim ve bundan bir tane daha alarak kendim bir LCDVF yapma kararı verdim. Yenisi geldi ama daha yapmadım. Araya dikdörtgen bir ek parça yapıp bu LCDVF ile şunun gibi bir şey planlıyorum:
Bu yaz bu olmadan da iş gördü kabaca ama ciddi iş için ya monitör ya loupe lazım.
Isınma ise sorun yaratmadı. Isınıyor tamam ama bir sorun çıkmıyor. Bir daha da öyle el yakacak kadar ısınmadı hiç. En çok raw çekerken ısınıyor ve ProRes'de daha az. Menüye alışıyorsun artık. Tek tuşla ayar sayfasına geçmek mümkün ve parmaklarım 3 tıkta shutter, 5 tıkta ASA ayarına alıştı.
Depolama konusunda yapacak bir şey yok. Raw çeken her kameranın derdi bu sonuçta. Kart alacaksın. Benim 100 dolara aldığım 16GB kartlar çok düştü. Dün 32GBsine 58 dolar diyorlardı Avustralya'da. 16lıklardan iki tanesi 75 dolar ABD'de. Yani kart alarak ve aralarda boşaltarak halledilebilir durum gibi. USB3 destekli okuyucu lazım yalnız. Normallerle transfer ölüm.
Bunun dışında görüntü güzel. Lens uyumu güzel. Çarpanı speedbooster ile halledebilirsin görece. Arkadaşlar alıp klip çektiler ve kameradan çok memnun kaldılar aslında. Beklenmedik başka güzel şeyler de var. Örneğin shutter'ı 1/24'e dek düşürdüğünde Canon ve Panasonic'e kıyasla çok daha kullanılabilir bir motion blur var. Canon'da düşük ışıkta bu kadar düşersen kesin farkedilir ama BMPCC'de durum daha iyi. Yani düşük ışıkta çok hareketli olmayan gece çekimlerini de 1/25 (360 derece) çekebilirsin.
Bu yaz yaşadıklarım bana ucuz speedboosterların netlik kaybı yapabileceğini gösterdi. Metabones daha iyi midir bilemiyorum ama 100 dolar civarı olanlar biraz vasat. Keskin lensler ile güzel sonuç veriyor BMPCC. Bir de 4K olaydı diyorum ama hem raw hem 4K artık fazla olur bu yavruya.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Ne güzel yazmışsın ama nasıl çözdüğünü yazmamışsın pil sorununu 🙂
Daha önce birkaç kez hem burada hem de blogumda yazdım diye hatırlıyorum ama bloga bir arkadaşla konuşurken yazmışım. Ayrıntılar için şuradaki yazının altındaki yorumlara bakabilirsin.:
100 dolara 20.000 mAh Anker 2nd Gen AstroPro batarya getirttim Japonya'dan. Her yerinden kalite akan, şişmeyen ve çok güçlü bir batarya. Buna ek olarak dik açılı bir adaptör ucu ve kablo hazırladım. Bu kablonun diğer ucuna da bataryadaki çıkışa uygun bir uç bulup lehimleyince tam oldu. Yani batarya + 2 ayrı parçadan oluşan bir kablo yaptım. Batarya sol cebimde dururken kabloyu ceketimin ve kolun içinden yürütüp bilekten çıkarıp kameraya takarak dahi denedim. Böylece dış çekimde kablo görülmüyor bile. Kamera sol elde dururken bileğimden galan kablo kamerayı besliyor. Bir de cage yapmaktayım ve o durumda kablo açıkta olacak elbette. Tam ne kadar gider bu bataryayla hesaplamadım ama en az 6-8 civarı olacaktır diye düşünüyorum. Geçen ay deneyeyim diye çıkardım ama bataryaya giren 3 kuruşluk ucu evde bırakmışım ve bağlantıyı yapamadığım için pille idare ettim yarım saat kadar. Lazım olursa parçaların tam adreslerini ve fiyatlarını bulur yazarım.
Harici kuru akü olayını da araştırdım. Hem de sadece kamera değil de monitör, ses kayıt aygıtı ve hatta belki bir led aydınlatma setini besleyecek kuru akü sorunsuz olacak ama şarj aygıtı yüzünden pahalıya geliyor şu anda ve batarya kadar portatif değil. Yine de set için olabilir. Ulus'ta güzel alternatifler vardı.
Batarya deneyecek olursanız 18.000 mAh altında olmasın.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Ben bu yorumu kaçırmışım ya. Güzelmiş.
Alternatiflere de bakayım.
Bu başlığa taşıdım.
Canon'dan geçecek olanlara şu da iyi bir çözüm gibi gözüküyor.
Cheesy'nin şu çözümü de seninkiyle aynı sanırım:
http://cheesycam.com/blackmagic-pocket-cinema-camera-diy-12v-external-battery-pack/
O Canon çözümü çok dandik. Takıp çıkarırken pil tırnakları kırılıyor hep diyorlar ve zaten kartı çıkarıp takmak mümkün değil. Ayrıca elde nasıl tutulacağını da anlayamadım o tasarımla.
Evet ama Cheesy kabloyu bence ters yapmış. Dik açılı olan parça kameraya girmeli, bataryaya değil. Düz ve uzun olan uç çok riskli duruyor. Kameranın power soketi çok çok küçük ve göbeği incecik. Yamulup gitmek bir yana kırılabilir diye korkuyorum. O nedenle cage yapıp dik açılı kabloyu iyice sabitlemek lazım. Aslında doğru tasarlanmış bir DIY cage herşeyi çözer de zaman yok zaman.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Lehimsiz DIY çözüm de buymuş.
İlk defa raw görüntüyle çalıştım indirip, yok böyle rahatlık. 🙂
Neyse sonra bahsederim bundan. Şimdi workflow'u anlamaya çalışıyorum. Camera raw'da açtığımda as shot diye açıyor, niye böyle.
Da Vinci'yi kullanarak nasıl yapacağımızı anladım.
Başka hangi yöntemler var? Sanırım converter kullanarak yapıyoruz bir de.
Çok yoruldum araştıramıyorum şu anda. 🙂
Yanlış anlamıyorsam, ACR'nin "as shot" dediği şey WB ve hue shift ile ilgili kıısım sadece. Hiçbir değişiklik yapmadan onaylarsan AE'ye vb alıp program içinde Color Fİnesse ya da Colorista vb ile kendin işleyebilirsin ama en az 16 bitlik comp açmayı unutma.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Yanlış anlamıyorsam, ACR'nin "as shot" dediği şey WB ve hue shift ile ilgili kıısım sadece. Hiçbir değişiklik yapmadan onaylarsan AE'ye vb alıp program içinde Color Fİnesse ya da Colorista vb ile kendin işleyebilirsin ama en az 16 bitlik comp açmayı unutma.
Sonradan soruya yeni eklemeler yaptım bu arada. 🙂
Camera raw'da açtığımda görüntü hiç raw gibi değil, o kısmı anlamadım.
Şimdi davinci'de açınca Rec709 görüyorsun kamerayı seçince. Onu BMD Film yapınca flat görüntüye dönüyor.
Camera Raw'da da rec709 şeklinde açıyor sanıyorum görüntüyü.
Öyle olmaması lazım. ACR ile açınca default'a bas. Normalde kamerada nasıl görünüyorsa yani raw çekimde nasılsa durum, ACR de öyle göstermeli ki tek alternatifi daha önce aynı görüntü bir kere işlendiyse onu hatırlıyor ve aynı ayarları tekrar otomatikman yapıyor. Bunları resetlemek lazım. DaVinci'de olanın aynısı ilk yüklendiğinde ACR'de de görülmeli. Rec 709 açması için ACR'de bu Lut ayarının ya da kamera ayarının girilmiş olması lazım. ACR'nin tüm ayarlarını sıfırla derim. Bir de screen shot koyarsan karşılaştırma için ona göre bakalım.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
http://www.fotografmakinalari.com/Blackmagic-Pocket-Video-Kamera,PR-25844.html
2350'ye satıyorlar ve Türkiye'deki fiyatın çok altında.
Tahminim 500 dolara indiğinde aldıkları yönünde.
Güvenilirlik konusunda şüphelerim var.
Faturalı ürün sattıklarını, dükkan garantisi değil üretici garantili olduğunu söylediler, ama fiyat düşüklüğü insanı her türlü kıllandırıyor.
Emin olamadım. Daha önce alışveriş yapan var mı buradan?
Sirkeci'de dükkanları da varmış.
Yorumları da iyi:
http://www.akakce.com/forum/?qFCT=1&v=1129
http://www.bilio.com/magaza/fotografmakinalari.com-s65177/#tab=reviews
Arayıp ellerinde olup olmadığını öğrenmek gerek. Bu tür mağazalarda çoğu kez stok olmuyor ve gelince verelim diye önsipariş numarası yapıyorlar. Şu anda 995 dolar altında dünyada yok. 500 dolardan alınan falan şimdiye kalmamıştır. Türkiye'ye o fiyattan ürün gelmedi hatta hiç. 800 dolara satış fiyatı demek bu ve aklıma refurbished vb geliyor ama refurb Pocket dahi görmedim. Biri arayıp ellerinde kaç tane var öğrense iyi olur.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.