Öyle deme adamlar bayağı indirim yapmışlar;
You save: $34,723.69 (30% off)
Maksat ayağımız alışsın 😀
Sadece body'den bahsetmişsiniz pardon. Yanlış anlamadıysam shogun olmadan 10bit 4k alıyor gh4 shogun ile 12 bit oluyor. böyle olunca da fiyatı ikiye katlanıyor. pocket ise yarı fiyata eklerle birlikte 12 bit veriyor ve eksiği 4k oluyor. ikisi arasında 4k ve +2bit seçenekleri oluşuyor yani aynı fiyata. bu kısım hakkında bilgim yok. yani 550d ile çektiğim küçücük raw 14 bit yanılmıyorsam ama bunu referans alarak 10 bit ya da 12 bit nasıl olur tahmin edemiyorum. benim pozisyonumda da 4k'ya gerek yok. Böyle düşününce param olsa da gh4 almazdım gibi geldi 🙂
ben Kezzap'ın da dediği gibi düzgün lens ve diğer şeyleri alayım en iyisi, bir başka bahara da pocket'a geçerim artık.
Karışmasın:
550D, 8 bit HD veriyor. ML RAW ile 14 bit RAW ama 0,5 megapiksel video civarı veriyor.
GH4, sadece 8 bit 4K kaydediyor. Shogun ile 10 bit 4:2:2 ProRes oluyor, RAW değil.
BMPCC standart HD çözünürlüğü 10 12 bit RAW ya da ProRes olarak veriyor.
BMPCC birçok iş için yeterli. İlle de 4K dersen bu kez BMPCC dengi ya da yakın 4K görüntü için gh4+Shogun düşünmek lazım.
Lens olayı her zaman önemli. GH4 gibi keskin bir kamera alınca eldeki eski lensler bazen hakkını veremiyor. Yeni keskin ve cine lensler gerekiyor.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Karışmasın:
550D, 8 bit HD veriyor. ML RAW ile 14 bit RAW ama 0,5 megapiksel video civarı veriyor.
GH4, sadece 8 bit 4K kaydediyor. Shogun ile 10 bit 4:2:2 ProRes oluyor, RAW değil.
BMPCC standart HD çözünürlüğü 10 bit RAW ya da ProRes olarak veriyor.
BMPCC birçok iş için yeterli. İlle de 4K dersen bu kez BMPCC dengi ya da yakın 4K görüntü için gh4+Shogun düşünmek lazım.
Lens olayı her zaman önemli. GH4 gibi keskin bir kamera alınca eldeki eski lensler bazen hakkını veremiyor. Yeni keskin ve cine lensler gerekiyor.
Ben de ufak bi düzeltme yapayım;
BMPCC 12 bit Raw kaydediyor.
Doğrudur, aceleyle 10 yazdık. Düzelttim.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
o zaman gh4 sadece 4k olmasıyla mı öne çıkıyor? bir de 4k neden bu kadar önemli? bildiğim kadarıyla vizyoma giren filmler bile 4k değil. hatta kış uykusu sanırım 6k çekilmişti ama 2k mı ne girmişti vizyona.
4K'nın avantajı:
1) Gelecekte de kullanılacak olması
2) Çektiğin görüntüyü croplayabilme şansını veriyor olması
3) Sanıyorum en önemlisi de bu:
Pocket bulunmaz nimetmiş. Biraz daha düşse de 550d parasına gövdeyi alabilsek keşke.
Benzer biçimde biraz sorunlu da olsa 14 bit raw alabileceğiniz 5D Mk iii'ü de anmak lazım. ML olmasaydı bu kamera hikayeydi.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
En iyisi Ursa abi, Ursa Mini, bastıracan parayı kafa rahat olacak. 🙂
Ben şimdi Haziran gibi bir kısa film çekeceğim yeni kısmetse.
Görüntü yönetmeni arkadaşın GH4'ü var. Bir bakayım çok beğenirsem alırım GH4'ü.
Olmadı Mini bekleyeceğim.
Önce Ursa Mini çıksın, 6 ay-1 yıl kadar ve en az 2-3 projede kendini göstersin. O zaman gerçek durumu ortaya çıkar. BM'nin sensör konusunda durumu biraz şüpheli.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Tek endişem o.
4K'nın avantajı:
1) Gelecekte de kullanılacak olması
2) Çektiğin görüntüyü croplayabilme şansını veriyor olması
3) Sanıyorum en önemlisi de bu:
Bu video olayı çok güzel anlatmış.
8 bit 4K 4:2:0 demek ilginç biçimde 8 bit FHD 4:4:4 demektir. Yani 4K ile başlayın downrez yaptığınız videoda daha çok renk verisi mevcut ve bu da o noktada oynama payı veriyor.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Bir açıdan mantıklı, hatta bende daha önceden düşündüydüm lakin bi problem var burada. Youtube örneği vermiş mesela Youtube evet 4K'yı 1080p'ye çeviriyor lakin daha sonra 1080p 4:2:0 olarak kaydediyor sisteme bunu, 4:4:4 olarak değil, o mantıkla olsa o zaman tekrar netliğin kaybolması lazım yani. Yüksek pikselden düşük piksele çevirme işlemlerinde görüntünün keskinleşmesi çok doğal bir şey yani, sonuçta tam net olmayan keskinliklerdeki detay geçiş kaybolarak daha keskin hale geliyor, bunu sadece ve sadece 4:2:0 - 4:4:4 mevzusuna bağlamak çok abes olmuş.
Videoda ayrıca bahsedilen renklerle oynama değil de netlik olmuş genelde. Bir de istediğin kadar 4:4:4 olsun DSLR veya türevi formatlarda çeken kameralarda en büyük dandiklik 4:2:0 mevzusundan kaynaklanmıyorki, ondan kaynaklanan problemler belli (Veya 4:2:2 vb. türevlerle) birincisi keyler leş gibi oluyor, ikincisi de renk netliği azalıyor. Buradaki asıl sıkıntı AVCHD vb. formatlar, belli blokları (benzer,yakın alanları) alıp, sıkıştırarak işliyor (Videolarda abi piksel piksel bu dediğimiz sıkıntı, ahanda işte bu blok sıkıştırma yöntemi nedeniyle ortaya çıkıyor), bu nedenle renkle biraz fazla oynamaya çalışınca bu bloklarda yırtılmalar meydana geliyor, 4:4:4'e çevirilse dahi ilk video bu şekilde kodlandığından sadece bu bölgeler 4:4:4 olmuş olacak onları tamir etmeyecek yani.
4:2:0'dan kaçış yok ama doğru yerden başlanırsa ve doğru ilerlenirse sonuç iyi olacaktır. Onca DVD hep 4:2:0 idi ve görüntü muhteşemdi. Esas sorunumuz çekimi doğrudan avchd ile yapmaktı. SOnucu avchd ya da mp4, 4:2:0 olacak zaten Allah'ın emri.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.