Over-Exposed çekilen görüntülerde bmpcc'nin post-prodüksiyon performansı
http://www.sahibinden.com/ilan/alisveri ... 5004/detay
Bu nasıldır acaba. CL mount'muş. Wiki'ye göre çerçeve boyutu 35mm, yani Pocket'ı hayli hayli kaplar. 8 mm, 24mm civarına denk geliyor ki bu da gayet iyi bir odak uzaklığı.
Zor iş o. VL mount'un flanşı 20mm civarı idi yanılmıyorsam ve 1/2 inçlik sensöre göre yapılmıştır bunlar. 8mmde dahi vignette yapacaktır. Daha yükseklerde bu kaybolur ama değer mi bilinmez. Adaptör de bulmak zordur buna çünkü hiç VL mount adaptör görmedim. Tersi var; yani EF lensi VL gövdeye takma adaptörü var ama bunu 4/3 ya da BMPCCye takmak biraz zorlu olur sanırım. Ayrıca sonsuza odaklama da sorun olabilir. Daha da önemlisi, bunların diyaframı manuel de değil. Yani VL gövde bulup diyafram ayarını orada yapacaksımnn ya da o andaki değer ne ise hep onunla çalışacaksın. Gerçi benim elime geçse söker uğraşır bir şekilde bunu çözerdim ama değer mi bilemem.
Bu işler çok karışmaya başladı. Aslında bir lensi incelerken onun hangi sensöre göre tasarlandığını bulmak gerekir. Elimde c mount lensler var ama bunların bile her biri ayrı sensöre göre tasarlanmış ve GH2 üzerinde de vignette veriyor. 1 inch ve üstü sensörlere göre tasarlanan lenslerden başkasını almamalı ki onlar da m4/3 için. APS-C için tek umut 600D ve 3x modu.
Bir de CS var. 6mm f/1.1 lik bir lens aldım ama CS denen şey C üstüne olmuyor. Gövde üzerinde elimle tutarak yani twsit ile ancak görüntü aldım ki böyle kullanılmaz.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Over-Exposed görüntüyle neler yapıyor kamera, buna dair bir deneme:
Şeytan dürtüyor 🙂
Ah ulan crop faktör... 🙂
Bence bu kamerda kafaya takılması gereken durum crop faktör değil de IS olmayan lensle nasıl kullanılacağı olmalı. Açının darlığı ya da genişliği burada çok farketmeyecek çünkü speedbooster da kullansan titreşimi çok yüksek. Kesinlikle tripod istiyor. Zaten IS olan 3-5 tane lens tanıyor ki onlar da pahalı. Yani manuel kullanımda görüş açısı kadar bu titreşim zorlayacak galiba. Gördüğüm her videoda bu var.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Ben zaten sürekli manuel lens kullandığım için IS benim için standart problem. 🙂
Elimde bu kameraya uygun 2 tane lens var ve tesadüfen onlardan biri de 14mm olan ki en uygunu. Ona güveniyorum. Sanırım diğer tüm manuel çekimleri ya tripod ya da AE stabilizer ile halledeceğiz. Manuel zorlayacak.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Şu ana dek gelişmeler ve ulaştığım sonuçlar:
Kamera cumaya ABD'deki adresime teslim ediliyor. Bana ulaşması Eylül ortasını bulacak. Bu arada lens arayışlarını sürdürdüm ve GH2 deneyiminden hareketle BMPCC için de "denenmesi gereken" 1-2 model üzerinde karar kılıp siparişlerini verdim.
1- Cosmicar 8,5 mm f/1.5. C mount
75 dolara geldi. ABD üzerinden kamera ile beraber geliyor. Biraz modifikasyon gerekecek ama denemeye değer dedim. 19-20mm dengi açı verecek sanırım.
[vimeo] http://www.vimeo.com/103171076 [/vimeo]
[vimeo] http://www.vimeo.com/67670679 [/vimeo]
Görüntü örnekleri için:
http://www.dpreview.com/forums/thread/2743226#forum-post-34539530
İnceleme:
http://www.efixmedia.de/photography/2010/03/04/cosmicarpentax-251-4-c-mount-tv-lens-review/
Bunun 6.5mm f/1.8 olanı da var ve ileride belki ona da bakabilirim. Bunun odaklaması sabitmiş yani odaklama yapamıyorsunuz ve sabit sonsuzda duruyor.
[vimeo] http://www.vimeo.com/88398122 [/vimeo]
2. Tamron 4-12 f/1.2 C mount
Uzun süredir GH2 için niyetliydim ve 80 dolara buldum sonunda. Buna mod kesin gerekecek ama sorun olmayacaktır. Böylece BMPCC üzerinde de olabilecek en iyi geniş açıyı alacağız sanırım. Sipariş aşamasında. (Ek: 80 dolar= 174 TL'ye sipariş verildi)
[vimeo] http://www.vimeo.com/27131652 [/vimeo]
3. Pentax 25mm f/1.4 C Mount
Model olarak Pentax C22525KP diye geçiyor. Bazı yerlerde de Cosnmicar/Pentax diye geçiyor. 80 ile 130 dolar civarında geziyor ve 100 dolar civarına bulursam hemen alacağım. Şu ana dek 90 dolara refurbished buldum. Bu lensin birebir kopyasından zaten elimde var ve 30 dolara almıştım. Fakat hakiki Pentax son derece keskin bir lens. Kullanan biri Canon L düzeyinde keskin dedi ki abartı olsa bile bence alınabilecek en iyi C mount lens. Büyük olasılıkla camdan yapılma ama bundan emin değilim. Geniş açı olmasa da kalitesi ve ufaklığı nedeniyle GH2/BMPC için güzel bir orta lens olacağını düşünüyorum. GH2 üzerinde 50 ila 58mm civarı, BMPCC üzerinde ise x3 crop ile 75-80mm civarına gelse bile Speedbooster vb bir çözüm geliştirilirse hem açı olarak yine 50mm civarına inecek hem de 1.2-1.4 gibi bir ışık performansı olacak.
[vimeo] http://www.vimeo.com/29814909 [/vimeo]
[vimeo] http://www.vimeo.com/30489857 [/vimeo]
Cosmicar diye geçen model:
[vimeo] http://www.vimeo.com/22882990 [/vimeo]
Link:
http://www.spytown.com/pentax-c22525kp.html
http://shop.neobits.com/pentax_c22525kp_155133_1_25mm_f1_4_22_w_lckng_scrw_1032230178.php
Bunun bir de Pentax C22516 koduyla satılan f/1.8'i var ki yukarıdakini bulamazsam bunu deneyeceğim. Fakat bir de Pentax C32500KP diye satılan bir modeli var ki hem 2/3" sensör için, hem de nedense daha pahalı. Bununla asla karıştırmamalı.
Bu modellerin üzerinde artık Fujinon gibi çok kaliteli ama aynı derecede de pahalı modeller var ve şu ana onlara bakmaya niyetim yok çünkü elimdeki manuel lensler o aralıkları zaten kapsamakta. Bundan sonra ancak ve ancak Voigtlander vb bakılır diye düşünüyorum.
Evet, bu modller dışındakiler riskli buldum. İlginç örnekler var ama hem hesaplı değiller hem de ebat/kalite farkları var. Bunlardan tatmin olmazsam c mount TV ve 16mm lenslerine odaklanacağım ama buna gerek olacağını sanmıyorum.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Lens üzerinde modifikasyondan kasıt nedir acaba? Nasıl bir işlem?
kamerabey [@] gmail.com
http://twitter.com/kamerabey
Lens üzerinde modifikasyondan kasıt nedir acaba? Nasıl bir işlem?
Çok ufak tefek değişikliklerden tut, tornaya sokmaya dek değişebilen şeyler bunlar. Aldığın C mount adaptör halkasını biraz törpüleyerek derinleştirmek de var, lensin mount kısmını söküp tornada kalınlığını inceltmek de var. Her lens ve her adaptör halkasına göre değişiyor. Lensi takınca genelde ya sonsuza odaklayamadığını görüyorsun ya da sonsuzu bile geçtiğini, ki o durumda yakınlara odaklama yapamıyordur. Bunu deneyerek lensi halka ve kamera ile uygun hale getirmek gerek.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Tamron icin InfraRed yazmislar. Ona dikkat ettin mi?
Ek: Telefondan baktıydım şimdi bilgisayardan detaylı bir daha baktım, InfraRed coating mevzusuymuş.
Eyvallah Fulgura, çok faydalı paylaşımlar.
Amma velakin ben görüntüleri çok iyi bulmadım (night test olan hariç) ama bunun kameralardan kaynaklandığını düşünüyorum.
Bmcpp'de görmek gerekecek. Bir de daha iyi çeken ellerde.
Evet söylediğim gibi, cctv ya da tv kamera hedefli tasarlanmış lenslerde kalite belli. Bunları sadece deneme ve geniş açı durumları için alıyorum. Normalda Lumix 14mm ile "kaliteli geniş" ve diğer manuellerimle devam edeceğim. Bunlar ise araya sıkıştırmalık olacak büyük olasılıkla.
Bunların üstüne çıkınca 16mm lensleri var ve onlar çok daha kaliteli ama aynı derecede de pahalı.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Selamlar, ben açıkcası pocket ile gh4 arasında kaldım. 550d kullanıyorum ve satmak istemiyorum. gh4'ü epey inceledim mark 3 e göre video konusunda avantajları daha çok sanki ama black magic biraz kafamı karıştırıyor. Belki rawdan dolayı ama onun da pil, crop gibi dez avantajları var. Yani kafam biraz çorba 🙂 sizce gh4 alınabilir bir makine midir?
GH4 alınabvilir makinelerin en önde gidenlerinden. Tek eksisi doğrudan RAW yok ki ilerde o seçeneği de elde edebilirsiniz. 4K olması iyi. BMPCC ise raw avantajı var ama 2K bile değil. Her birinin artısı eksisi farklı. Ben sadece ucuza düştüğü için BMPCC aldım, yoksa GH4 almaya karar vermiştim ki 2015 yazı itibarıyla GH4 almaya hala niyetliyim. Paranıza göre kendiniz karar verin.
GH4, 5D Mark iii ve BMCC hepsi iş gören ve iyi kameralar. Her birinin artısı eksisi farklı. Amacınıza göre karar verin.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.