red de bitmiştir 🙂
http://seyitaliyaprakci.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vimeo.com/13771597" onclick="window.open(this.href);return false;
Bence de bitsin artık. DSLR'de geri dönsün fotoğrafa. Blackmagic allah senden razı olsun 🙂
"Su Akar, Yatağını Bulur."
Gerçekten çok iyi gözüküyor. crop için "minimal" diyor, kaç acaba?
super35 1.4 olsa gerek
*our AC-130 in the air
RAW RAW RAW ne crop umurumda ne baska bir sey birde fiyat tabii 🙂 ikiside super ...
kötü iş kötü iştir en iyi teknoloji kullanılsa bile; iyi iş iyi iştir sadece kağıt kalem olsa bile....
merhabalar. bu kameranin turkiyedeki ilk kullanicisi ve ilk sahiplerinden biri de benim.
turkiye'de bu kamerayla cekilmis ilk is olan, goruntu yonetmenligini yaptigim kisa filmin linki:
http://vimeo.com/61881168
kamera arkasi: http://vimeo.com/60868664
lut karsilastirmasi: http://vimeo.com/60866849
basit bir grading testi: http://vimeo.com/60865577
🙂 güzel film olmuş hoşuma gittti. Tonlar da güzel sinematik bir görüntü almışsınız. makineniz hayırlı olsun.
Doğal ışıkta çekildiğin için pek avantajlarını göremedim makinenin bilemedim belkide vimeo'dan kaynaklı bir şeydir.
*our AC-130 in the air
@muratcangokce
Ben de görüntülerin bazılarını beğendim, bazılarını ise vasat buldum. Hatta genelde 5D dengi olmuş. Moire meselesini de önce vimeo üzerinde farkettim. Çatıdaki yem serpme sahnesinde ortadaki çizgili tişört tam bir moire testi olmuş. Üşenmedim, tam HD videoyu indirdim ki orada da aynı moire aynen var.
Bazı karelerde renkler çok güzel. Yani güzel derken kendi içinde oldukça flat bir hava vermiş. Biliyorsunuz son zamanlarda reklamlarda vb görüntüler tamamen flat olarak da kullanılıyor. Fakat ardarda gelen karelerde bu stil konusunda tutarsızlık var gibi geldi bana. Bir karede tam flat bir BMCC havası egemen ama adamın karşı tarafına geçince sanki 5D ya da 7D oluveriyor görüntü. Acaba ayar değişikliği mi yoksa lens değişikliği mi diye merak ettim. Yem satan adamla diyalog sahnesinde bazı pozlama sorunları var sanki.
Yine de dinamik derinlik oldukça iyi. Doğru kullanılırsa bu kamerada iş var gibi.
Elinize sağlık. Bana Patrick Süskind'in Güvercin adlı romanını hatırlattı. İyi çalışmalar diliyorum.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
üstteki caps hoşuma gitti, bence raw kayıtın imkanlarnı capste görmemiz mümkün. Detay ve arkadaki boyacının içinden küfredişi tamamiyle sensörde.
*our AC-130 in the air
sol üst köşede gökyüzünde ışık patlaması olmuş, 12 bit raw da bunun olmaması lazımdı. Ustanın küfürleri sensörü olumsuz etkilemiş 🙂
sol üst köşede gökyüzünde ışık patlaması olmuş, 12 bit raw da bunun olmaması lazımdı. Ustanın küfürleri sensörü olumsuz etkilemiş 🙂
Işık patlaması olabilir...zira çekim öncesi en parlak alanı kadraja alıp ırıs,asa,angel ayarlarını yapmazsan her kamerada olabilir 😉
yasına Siyah'ım...
selamlar. izlediginiz filmde pozlama sorunlari var. ekrani korkunc parliyor kameranin ve ne false color ne de benzeri bir sey yokken parlak ekranda pozlanamayabiliyor. zebrayi %80de tutarak zebrayi gordugum sinira kadar pozluyorum mumkun oldukca. dusuk pozlamada siyahlarda noise cikabiliyor (alexada bile). bu sebepten false colorlu bir vizor siparis ettim. zaten baska turlu kullanmak isinizi zorlastiriyor. vizor, en azindan bir monitor sart.
fakat dogal isikta kameranin avantajini gorememek ilginc olmus, anlam veremedim, avantaji dinamik araligi vs. ve belli oluyorlar. hatta dinamik araligin kurtarmadigi yerler bile var. yeni bir is cektim yakinda online olur onu da paylasacagim oldugunda. bir iki de reklam var onumde.
@fulguranin belirttigi stil farki yemci amcayla olan sahnede var evet, eminonu meydanda insanlarin dikkatini cekmek cok kolay olabiliyor. bu sebepten ekibimiz ufakti ama yine de dikkat cektik, insanlari kontrol edemedik. sahne sarkti, suratimizi telafi ederken de odunler verdik ister istemez. 2 gune sigdirdik isi ki bence gayet sikisik ve lego gibi birbirini tamamlayan bir programimiz vardi.
sinefektte yaptik coloru, kameranin ustunde kontrast vb. ayarlar yok. lensten, flareden ve gradingdendir o farklar. bir de nd set yerine fader kullandik. ters isikca double image yapiyor bu arkadaslar.
ayrica o mesafede moire goz yumulabilir bir sey, dusuk bir pro mist filtresi bunu ortadan kaldirabilirdi, ama yakinlarda moire sorunumuz olmadi hic.
@sa71, bir suru plan var, hangi sol ust kosede patlama var? patlamalarin cogunlugu bilincinde olunan seylerdi. en parlak alaniniz gunesse ve ona gore pozlarsaniz siyah bir goruntunuz olur, pozlama o kadar basit olmadigindan bazi patlamalara goz yumduk, yeterinde dolgu yapamayacagimiz yerlerde.
@muratcangokce, bi caps vardi ona yönelik bi espri yapmıştım. Aynı şekilde @Hepa nin da böyle bir yorumu var. Lakin caps kaldırılmış. Bizim yorumlarda ortada kalmış 🙂 senin çalışmana yönelik değildi yani 🙂
Kameranın renklerini ve performansını merak edenlere...
Bir kısa film için yaptığım çekimlerden birkaç tanesini kullanarak kısa bir klip hazırladım. İç ve dış çekimler, ten renkleri vs görebilirsiniz.
Yönetmen'in renk düzeltmesini görmesi için hazırlandı, beğenmezse farklı bir versiyonunu yapacağım, o durumda yine paylaşırım.
Tüm planlar Prores HQ codec'i ile çekildi.