Forum

[Sabit] Blackmagic Cinema Camera 2,5K&4K

124 Gönderi
30 Üyeler
0 Reactions
46.3 K Görüntüleme
(@paciente)
Gönderi: 0
 

Hayırlı olsun. Çekimleri sabırsızlıkla bekliyoruz.

 
Gönderildi : 01/03/2013 3:11 am
(@karatasa)
Gönderi: 0
 

Siyah Ok kameranız hayırlı olsun. İş akışı konusundaki mesajlarınızı görüyorum. Bana kalırsa iş akışınızı belirlemek için öncelikle ne yapacağınıza karar vermelisiniz. Örneğin kurguyu hangi programda yapacaksınız, After Effect'e aktarmaya neden ihtiyacınız var, renk düzenlemesinden başka efekt uygulamalarınız da olacak mı, olacak ise muhtemelen sadece sahne bazlı yani 2-3 saniyelik görüntülere ihtiyacınız olacaktır. Filmin tamamını AE'ye aktarmanıza gerek kalmayacaktır.

Kısaca bir iki fikir vermek isterim. Bence renk işleri için tamamen Davinci Resolve'u kullanabilirsiniz. Renk işleri için AE'ye aktarma yapmanıza gerek olduğunu düşünmüyorum. Eğer aktarmanız gereken sahneler olacaksa, kullandığınız değerlerden bir üst sıkıştırma ya da sıkıştırılmamış bir görüntü aktarmalısınız. İki ihtimalden daha iyi olan ise image sequance yani kare kare alınan çıktılarla transfer yapmanızdır. Ayrıca kurgu için proxy yöntemini tavsiye ederim. 4K sinema filmleri dahi bu yöntemle çalışırlar. Sizin de hem görüntü bilgisi, hem de çözünürlük açısından epey yüksek bilgiler barındıran dosyaları işleyeceğinizden dolayı küçük dosyalarla çalışmak iş akışınıza hız kazandıracaktır.

Ayrıca unutmayın çıktı alırken ve iş akışını kurarken bit derinliğini yüksek seçmenizde yarar var. Canon dslr kameraların ürettiği görüntüler 8bit renk derinliğinde olduğundan bu konu pek gündeme gelmiyordu. Ancak sizin daha derin renkler üreten ve kaydeden bir iş akışınız var. Bu verileri son çıktıya kadar kaybetmemeye çalışmalısınız. Raw DNG kodeğine sahipseniz, H264 gibi bir sıkıştırmayı iş akışınıza dahil etmenizi önermiyorum. H264 ve varyasyonları izlemek için üretilmiş sıkıştırma yöntemleridir. Yani elinizde bulunan bir çok görüntü verisini çöpe atar ve en küçük dosya boyutuna odaklanır.

Aslına bakarsanız bu içinde bulunduğunuz konu, baştan aşağı bir teknik bilgi gerektiren önemli bir daldır. Deneme yanılmalarla doğru kararları bulmak için epey vakit harcamanız gerekir. Eğer yabancı diliniz müsade ediyorsa konuyla ilgili bir kitap okumanızı öneririm.

 
Gönderildi : 01/03/2013 6:43 pm
(@siyah-ok)
Gönderi: 0
 

Siyah Ok kameranız hayırlı olsun. İş akışı konusundaki mesajlarınızı görüyorum. Bana kalırsa iş akışınızı belirlemek için öncelikle ne yapacağınıza karar vermelisiniz. Örneğin kurguyu hangi programda yapacaksınız, After Effect'e aktarmaya neden ihtiyacınız var, renk düzenlemesinden başka efekt uygulamalarınız da olacak mı, olacak ise muhtemelen sadece sahne bazlı yani 2-3 saniyelik görüntülere ihtiyacınız olacaktır. Filmin tamamını AE'ye aktarmanıza gerek kalmayacaktır.

Kısaca bir iki fikir vermek isterim. Bence renk işleri için tamamen Davinci Resolve'u kullanabilirsiniz. Renk işleri için AE'ye aktarma yapmanıza gerek olduğunu düşünmüyorum. Eğer aktarmanız gereken sahneler olacaksa, kullandığınız değerlerden bir üst sıkıştırma ya da sıkıştırılmamış bir görüntü aktarmalısınız. İki ihtimalden daha iyi olan ise image sequance yani kare kare alınan çıktılarla transfer yapmanızdır. Ayrıca kurgu için proxy yöntemini tavsiye ederim. 4K sinema filmleri dahi bu yöntemle çalışırlar. Sizin de hem görüntü bilgisi, hem de çözünürlük açısından epey yüksek bilgiler barındıran dosyaları işleyeceğinizden dolayı küçük dosyalarla çalışmak iş akışınıza hız kazandıracaktır.

Ayrıca unutmayın çıktı alırken ve iş akışını kurarken bit derinliğini yüksek seçmenizde yarar var. Canon dslr kameraların ürettiği görüntüler 8bit renk derinliğinde olduğundan bu konu pek gündeme gelmiyordu. Ancak sizin daha derin renkler üreten ve kaydeden bir iş akışınız var. Bu verileri son çıktıya kadar kaybetmemeye çalışmalısınız. Raw DNG kodeğine sahipseniz, H264 gibi bir sıkıştırmayı iş akışınıza dahil etmenizi önermiyorum. H264 ve varyasyonları izlemek için üretilmiş sıkıştırma yöntemleridir. Yani elinizde bulunan bir çok görüntü verisini çöpe atar ve en küçük dosya boyutuna odaklanır.

Aslına bakarsanız bu içinde bulunduğunuz konu, baştan aşağı bir teknik bilgi gerektiren önemli bir daldır. Deneme yanılmalarla doğru kararları bulmak için epey vakit harcamanız gerekir. Eğer yabancı diliniz müsade ediyorsa konuyla ilgili bir kitap okumanızı öneririm.

Çok teşekkür ederim Karatasa... Yazdıklarınızın tamamına katılıyorum...bu başlı başına bir meslek bir uzmanlık alanı.... 3 yıldır AE kullanıyorum..DaVinci ye yabancıyım..programa hakim olmam zaman alacaktır...AE nin Türkçe eğitim cdleri vardı,net dede bolca eğitim videoları...After Effects e aktarmak isteyişimde bundandır...oraya hakimim...DaVincinin arayüzüne hakim olduktan sonra dediğiniz
gibi efectler dışında her şeyi onda yapıp direkt montaja geçerim...yabancı dilim maalesef o kadar iyi değil :/ montajda proxy yöntemini mutlaka öğrenip uygulayacağım...Önerileriniz için gerçekten çok teşekkür ederim...

Aşağıdaki görüntü...Raw DNG 12 bit DaVinci de ana renk ayarlarını yaptım...Tracker ile danscıyı maskeledim ve ayarlarını yapıp..Quiktime Uncopressed RGB 10bit 2400-1350 çıktımı alıp AE de bildiğim pluginlerin de yardımıyla son renk ve kadrajını yapıp..youtubeye yüklemek için H264 10bit çıktı aldım...benim içime sindi gibi...daha iyi çıktı alabilirmiydim_? şimdilik bilemiyorum...ama varsa da en yakın zamanda mutlaka öğreneceğim 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=

yasına Siyah'ım...

 
Gönderildi : 01/03/2013 8:01 pm
(@siyah-ok)
Gönderi: 0
 

Görüntüler çok güzelde hocam dansçının ten rengini mi açtın AE'de?

Birde konuyla alakası yok ama AE'ye hakimim demişsin. Önümüzdeki hafta AE'nin greenscreen bölümünde çok işim olacak. Bu konuda önerebileceğin herhangi bi tutorial var mıdır? Türkçe olursa daha iyi olur, İngilizcede olur ama işin inceliklerini öğrenebilmeliyim izleyince.

Danscıyı Davincide tacker ile maskeleyip...keskinlik kontrast ve aydınlık verip,arkaplanıda koyulttum...AE ye hakimim derken....profesyonel iş çıkartabiliyorum...ha uzman falan değilim elbetde...Hiç greenscreen uygulaması yapmadım...çünkü kameram 7d idi...kayd ettiği renk bilgisi yetersiz kaldığı için hiç denemedim...ama burada forumda greenscreen ile ilgi başlıklar olması gerekir..Hatta Fulgura bey çok güzel detaylı bir şekilde gerekli uyarılarını yapmıştı...diye hatırlıyorum 🙂

yasına Siyah'ım...

 
Gönderildi : 01/03/2013 11:35 pm
(@halostendap)
Gönderi: 0
 

alkışı az olmuş ama bunun dışında harika bi gösteriydi, senin ellerine dansçı bayanın ayaklarına sağlık 🙂
renklerini felan da beğendiğimi söylememe gerek yok sanırım 😀

insta https://www.instagram.com/morehalityalcin

 
Gönderildi : 01/03/2013 11:44 pm
(@karatasa)
Gönderi: 0
 

Bana kalirsa yesil perde uygulamasindaki en onemli puf nokta, kontur isiklandirmasi denen arkadan isiklandirma teknigidir. Konuyla ilgili videocopilot'un youtube'da guzel bir videosu var ona goz atmanizda yarar var.

 
Gönderildi : 01/03/2013 11:56 pm
(@ilkersn)
Gönderi: 0
 

önden ışıklandırma ile çok zorlandım ben. Ciddi anlamda ince işçilik isteyen bir iş. Çekim öncesinde de sonrasında da. Mavi kullandım Morpheus un dediği gibi çarşaf bildiğin 😀

filmleriniz için müzikler

Son Kısalarımız: tesir Kader Eris
Kısa filmlerimiz, ücretsiz müzikler ve kendin yap videoları

 
Gönderildi : 02/03/2013 12:56 am
(@ukyo_tachibana)
Gönderi: 0
 

Görüntüler güzel elinize sağlık, dış çekim paylaşımları da olursa memnun kalırız. Yalnız hanımefendinin yüzüne dikkat eden olmamış sanırım, teknik olarak nedenini bilemesem de çizgi şeklinde bozulmalar farkediliyor.

 
Gönderildi : 02/03/2013 1:11 am
(@siyah-ok)
Gönderi: 0
 

Görüntüler güzel elinize sağlık, dış çekim paylaşımları da olursa memnun kalırız. Yalnız hanımefendinin yüzüne dikkat eden olmamış sanırım, teknik olarak nedenini bilemesem de çizgi şeklinde bozulmalar farkediliyor.

Youtubeden tekrar tekrar izledim...bir bozulma göremedim...en net belli olduğu yerin saniyesini söyleyebilirseniz...oraya bakim...lakin bendeki görüntüde bir bozulma yok..netten izlediğimdede yok...16 snde bayanın yüzüne saçları geliyor..spota yakın olduğu için de sert gölgeside yüzüne denk gelimiş...bi tek orada.2 çizgimsilik gördüm.. 🙄

yasına Siyah'ım...

 
Gönderildi : 02/03/2013 1:59 am
(@siyah-ok)
Gönderi: 0
 

Bu arada BMCC Kiralanmaya başlamış bile 🙂

http://filmekipmanlari.com/kiralik-black-magic-kamera/

yasına Siyah'ım...

 
Gönderildi : 02/03/2013 2:00 am
(@siyah-ok)
Gönderi: 0
 

10 kiralamada parası çıkıyor,kar etmeye başlıyor....ama bu ticaret,serbest piyasa 🙂

yasına Siyah'ım...

 
Gönderildi : 02/03/2013 2:28 am
(@karatasa)
Gönderi: 0
 

Bana kalirsa yesil perde uygulamasindaki en onemli puf nokta, kontur isiklandirmasi denen arkadan isiklandirma teknigidir. Konuyla ilgili videocopilot'un youtube'da guzel bir videosu var ona goz atmanizda yarar var.
Teşekkürler. Dediğin videoyu bulamadım ama şunu buldum. http://www.videocopilot.net/tutorial/ba ... or_keying/

10 gün sonra yapacağım çekimde, arkadan strafora 500 watt ışık vuruyum, straforun önünede koyu yeşil nevresim geriyim diye düşünüyorum. Deneme yanılma yoluyla doğru yolu bulacağım artık. Sen arkadan ışıklandırma diye yazmsan aklıma gelmezdi bu yöntem 🙂

Saol tekrar..
Bahsettigim videonun linki:

Umarim yardimci olur.

 
Gönderildi : 03/03/2013 10:47 pm
(@ukyo_tachibana)
Gönderi: 0
 

Dediğiniz gibi saç kaynaklı da olabilir. Hayırlı olsun tekrar, diğer çalışmalarınızı da bekliyoruz.
Görüntüler güzel elinize sağlık, dış çekim paylaşımları da olursa memnun kalırız. Yalnız hanımefendinin yüzüne dikkat eden olmamış sanırım, teknik olarak nedenini bilemesem de çizgi şeklinde bozulmalar farkediliyor.

Youtubeden tekrar tekrar izledim...bir bozulma göremedim...en net belli olduğu yerin saniyesini söyleyebilirseniz...oraya bakim...lakin bendeki görüntüde bir bozulma yok..netten izlediğimdede yok...16 snde bayanın yüzüne saçları geliyor..spota yakın olduğu için de sert gölgeside yüzüne denk gelimiş...bi tek orada.2 çizgimsilik gördüm.. 🙄

 
Gönderildi : 04/03/2013 3:18 am
(@siyah-ok)
Gönderi: 0
 

BMCC ile ilk deneme çekimimin bitmiş hali...DaVinceye henüz hakim olamadığım için bu kadar olabildi...
(Canon 16-35mm f2.8 ile 85mm f1.2 ile çektim)

https://www.youtube.com/watch?v=

yasına Siyah'ım...

 
Gönderildi : 08/03/2013 9:41 am
(@siyah-ok)
Gönderi: 0
 

İlk Blacmagic cinema camera da yaşanan gecikmeler bu sefer olmayacakmış... 😉

- Super35mm sensör
- 4K ve Ultra HD video kayıt
- Global shutter
- 12 stop dinamik aralık
-1080i 50fps

- 3995$

http://www.blackmagicdesign.com/product ... ncamera4k/

yasına Siyah'ım...

 
Gönderildi : 11/04/2013 7:03 pm
Sayfa 5 / 9
Paylaş: