Ben uzun zamandır mov kullanıyordum daha sonra daha hızlı ve az yer kapladığından wmv kullanmaya başladım.
Peki siz ne kullanıyorsunuz ? Ve ne gibi artılarını gördünüz ?
(Vegas konusu açtım ancak program önemli değil sonuçta aynı kapıya çıkar)
Vimeo : http://vimeo.com/user4550668" onclick="window.open(this.href);return false;
Flickr : http://www.flickr.com/photos/serkanyavuz/" onclick="window.open(this.href);return false;
kesinlikle mov
Mov'dur, Avi'dir, WMV'dir bunlar sadece içerik dosyalarıdır bir codec değillerdir yani görüntü ve ses verisinin nasıl kodlandığıyla uzaktan yakından ilgisi yoktur. Verinin daha büyük veya daha küçük, daha kaliteli veya kalitesiz olması bu tür uzantılarla ve içerik dosyalarıyla alakası yoktur. Bu hızı ve kaliteyi belirleyen codec ve kodlama sırasında kullanılan standarttır. Bunun yanı sıra içerik dosyaları yapıyı belirlediğinden %1 ila %5 arasında hız ve kalite farkı oluşturabilir diyenlerde vardır. Ama hızın ve kalitenin en az %95'ini belirleyen aslen codeclerdir diyebiliriz...
apple ProRes 422,
Duzeltme: Simdi dikkat ettim konu Vegas workflow ile ilgiliymis....
http://www.vimeo.com/emresaltik" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/profile.php?id=1204298928" onclick="window.open(this.href);return false;
H.264 derim Canon DSLR ların kendi kodeği.
h.264'de işte hem avantaj hem dezavantaj. Avantaj çünkü aynı bitrate değerinde Mpeg-2'ye göre çok daha yoğun bilgi kaydeder, dezavantaj çünkü verileri kaydederken görüntüyü mpeg-2'ye göre inanılmaz derecelerde daha fazla sıkıştırır. Yani ilk kayıt esnasında h.264 evet iyi bir şey çünkü kayıt esnasında bitrate önemli olduğundan mpeg-2'ye göre görüntüyü çok daha iyi kaydeder ama onun dışında bilgisayarda export ederken bence kesinlikle mpeg-2'dir. Yoksa bir kere h.264 gibi ağır bir codecle işlenmiş veriyi 2. defa tekrardan aynı codecle kodlamak görüntüyü inanılmaz derecede bozar.
MPEG-2 dediğin gibi ise şu anda en mantıklısı o heralde ?
Vimeo : http://vimeo.com/user4550668" onclick="window.open(this.href);return false;
Flickr : http://www.flickr.com/photos/serkanyavuz/" onclick="window.open(this.href);return false;
Yani Export ettiğin görüntü filmin masterı olacaksa evet kesinlikle MPEG-2 derim, ama yok bu tekrardan kurguya girmeyecek, master olmayacak yada internete yüklenecek falan diyorsan H.264'te olabilir, başka bir şey de. Söz konusu mastersa ve görüntü eğer HD ise MPEG-2, DV ise Uncompressed AVI derim. Aslında mastersa da H.264 olabilir lakin eğer tekrardan kurguya girebilecek bir görüntü ise MPEG-2 derim.
Anladım zaten evet internet için olunca zaten upload edince kalite düşeceğinden boyut daha önemli oluyor tabi.
Vimeo : http://vimeo.com/user4550668" onclick="window.open(this.href);return false;
Flickr : http://www.flickr.com/photos/serkanyavuz/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bir de codecleri iyi anlamak gerekir. Örneğin MPEG-2 verileri belirli algoritmalara göre sıkıştırır, lakin öte yandan H.264 hem MPEG-2 gibi verileri böyle sıkıştırmasının yanında bir de Divx ve Xvid gibi hareketi algılayarak kodlama yapar. Bilmeyenler için; "hareketi algılayarak kodlama", tıpkı AE CS5'te olduğu gibi görüntü kodlanırken hareketli ama sürekli değişmeyen dokular taranır ve bunlar katman haline getirilir, kare geçtikçe bu katmanlar her karede tekrardan kodlanmak yerine daha önceki kare (veya karelerde) kodlanan katmanları çağırır durmadan. Bu eşlemeyi yapabilmek için de bazen %1-3'lük gibi renk ve ton değişimlerini göz ardı eder. Bu ilk seferde ve belki ikinci seferde farkedilmez lakin bu işlem 3 veya daha fazla kez yapıldığında görüntü her defasında baştan işlendiğinden en sonunda doku bozulmaları ve karelenme görülmeye başlar. Bazen bir film izlerken, görüntünün belli bir kısmı gözükürken diğer kısımlarının bozuk olması da bundan kaynaklanır, dosyanın o kısmında veri bozulması olduğundan ve codec durmadan o bölgedeki katmanı çağırdığından o plan atlanana dek o bozulma devam eder. Bu DivX, XviD ve h.264 başta olmak üzere benzer birçok codecte görülür lakin MPEG-2, Sıkıştırılmamış Avi ve benzer codec ve formatlarda görülmez çünkü "hareket, algılayarak kodlama" yapılmamaktadır bunlarda.
Peki bu daha uzun render süresi demek değilmi sonuçta daha çok uğraşıcak değil mi ?
Vimeo : http://vimeo.com/user4550668" onclick="window.open(this.href);return false;
Flickr : http://www.flickr.com/photos/serkanyavuz/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tabi h.264'ün render süresi normal şartlarda MPEG-2'ye göre kat be kat fazladır neredeyse, lakin H.264'ün gücü donanım hızlandırmasından geliyor zaten. Nvidia'da, ATI'de H.264 kodlamasına donanımsal olarak destek sağlıyor, tabi render yapan programında buna uygun derlenmesi lazım ve maalesef Premiere ve Media Encoder buna göre derlenmemiş. Plug-in yüklenebiliyor falan ama direk olarak desteği yok her ikisine de. ATI'nin CS4 Premiere için çıkardığı bir Plug-in vardı;
https://www.youtube.com/watch?v=
lakin maalesef CS5 için aynısını yapmadılar.