Forum

polis

38 Gönderi
13 Üyeler
0 Reactions
11.1 K Görüntüleme
(@dv-art)
Gönderi: 0
 

Bende diyorum ki burada tartisilan filmin begenilip begenilmemesi veya anlasilip anlasilmamasi degil,onemli olan yukarda defaatle belirttigim gibi yeni donem turk sinemasinda iyi veya kotu cesurca ve ileri adim atmis bir filmin fiyasko olarak nitelendirilmesi.Kabul edersin ki boyle bir yoruma karsi yorum gelistirmekte herkesin hakkidir,birileri kalkip neden fiyasko olmadigini kendi acisi ve bilgisiyle anlatabilmelidir.

Hala ayni seyi tekrar ediyorum,bu alt tur kitano sinemasinin olmazsa olmazidir(degindigin gibi) ama iste kitano yapinca olur baskasi yapinca olmaz durumu bana gore anlamsizdir.Cunku tekrar verdigim orneklerin tamamina bakinca kitano filmlerinin coguna 'fiyasko' denilebilir (ama nedense denmez,cunku kitanodur) bu film totalde takeshis veya zatoichi den basarisiz degildir cunku o filmlerde basarisiz degildir,yukarda belirttigim alt tur gerekliliklerini yerine getiren kendine has filmlerdir.Burada bahsettigimiz filmler duz bir cizgi izleyen linear anlatimli filmler degildir.(o yuzden basit korku filmleri,dram filmleri gibi hemen iyi olmus kotu olmus diye gecmemek gerekir)

eger bu tartismayi birer avrupali veya amerikali olarak yapsaydik uzerinde durmaya bile degmezdi cunku zaten belli bir olgunluga erismis sinema sektorunden bahsediyor olurduk.Ama burada daha dogru duzgun bir altyapi olusturamamis ve eskiden(yesilcam) kalan bazi seyleri de yerlebir etmis bir sektorden bahsediyoruz, iste bu durumda bazi seyleri biraz daha sagduyulu olarak ele almak gerekir diye dusunuyorum.

Dogru nedir gibi felsefe tartismalarina girmek istemiyorum,ama fikrimi merak ediyorsan insanlar arasi tartisma genel olarak hatalarin kabul edilmemesinden cikar, yani 'belki de fiyasko biraz gereksiz abartili bir yorum olmus,sonucta yabancisi oldugumuz bir turde ve destek gormesi zaten zor olan bir tarzda birseyler yapilmaya calisilmis, ben begenmedim orasi ayri' diyememek ve geri adim atmayip israrla 'ben geri adim atarsam rezil olmus olurum' dusuncesine sahip olmaktir asil mesele.

her zaman yeni ve farkli dusuncelere acigimdir ama her zaman da belirttigim gibi bazi seylerde biraz daha sagduyulu olabilmekte onemlidir.Farklilik herseyi gozu kapali elestirmek degildir.

Tartismayi kisisellestirip gereksiz bir yone sokmamak acisindan burada bitirmek istiyorum.

 
Gönderildi : 07/11/2007 2:10 am
(@ercin)
Gönderi: 0
 

Ben de anlattığın ögelerden bazılarının "Polis"te denendiğini, ancak neticenin başarılı olmadığını söylüyorum sadece. Ve tabi ki ekliyorum "bana göre" diye. Fiyasko nitelemesi de bundan zaten. Kitano'da kaçırdığımı söylediğin şeyler, en basit Kitano biyografisinde dahi yer alan temel konular. Dolayısıyla filmlerde algılayamadımı farzetsek bile, bol bol okuyan biri olarak kaçırabilmek için oldukça gayret sarfetmiş olmam gerek...

Ayrıca genel olarak bir noktaya değinmek istiyorum. Filmle ilgili hemen her platformda olduğu gibi burada da, "farklı oluşundan dolayı hazmedilememesi durumu" sıkça ve ısrarla dillendirilirken, bu iddiayla ortaya çıkanlara "farklı bir görüş" neden bu kadar itici gelir anlamak güç. Sinemanın "matematik" olmadığını bilen biri olarak merak ediyorum; Farklı bir düşüncenin belirtilmesi, aksi düşüncedeki insanları, neden diğer görüşün sahibini "anlamamakla" itham etme noktasına getirir ki? Kendi yazdığım sitede de yazılarımın hiç birinde salt doğruyu ifade etme iddiası ya da iması mevcut değildir. Zira bu saçma olur. Sinema hayattır ve kimi zaman benzer, kimi zaman farklı pencerelerden bakıyor oluşumuz gayet doğal. Yoksa sadece kendisinin doğru pencereden baktığını iddia edenler mi var?

Farklı düşüncelere her zman açığımdır,buradaki bir çok arkadaşta böyle,sakın yanlış anlama..Fikirlerine kesinlikle saygı duyuyorum fakat "fiyasko" sözcüğünün verdiği rahatsız edici hava sebebiyle şu anda bunları konuşuyoruz.

Kelime oyunu falan yapmak istemedim bu arada,amacım sinema kuramlarını araştıran,bilen adamların burada film yapmasının bile güzel olduğunu söylemeye çalışmaktı.

 
Gönderildi : 07/11/2007 3:02 am
(@ercin)
Gönderi: 0
 

...

 
Gönderildi : 07/11/2007 3:11 am
(@trapezunda)
Gönderi: 76
 

---

 
Gönderildi : 07/11/2007 4:59 am
(@dv-art)
Gönderi: 0
 

Trapezunda;
oncelikle bu yaklasimina tesekkur ederim.Zaten dikkat edersen bir suru sacma sapan tartismanin hicbirine dahil olmamaya calisiyorum film yorumu (gonderilen kisa filmler) yapmiyorum bile.Seninde filmcilik uzerine olan tartismalardaki olgun tavrini bildigimden bu basliga yazi yazdim yoksa polisin yonetmenini ne tanirim ne konusmuslugum var.Ben filmin iyi veya kotu bulunmasina hicbir tepki gostermem (ki zaten sacma olur),benim karsi cikisim camura batmis (hersene memedali okan bayulgen dolu filmler vesaire) bir sektorde yeni birseyler denemeye calisan yapimin bana gore yanlis bir kelimeyle etiketlenmesiydi.

Mesajini cidden hatirlamiyorum hatta bana ulasip ulasmadigini bile bilmiyorum,cunku cok uzun donem foruma girmedigim icin girdigimde mesaj kutusundaki butun eski mesajlar silinmisti,yoksa emin ol gec bile olsa birsekilde yanitlamaya calisirdim.eger konuyu hatirliyorsan ve tekrar mesaj atarsan emin ol ki bir sekilde cevap veririm.

Ercinin mesajini bende gordum ve tam olarak bunu yazacaktim (ben yazdim bombos kelimesini straight icin diye) ama bu bir tutarsizlik degil (zaten Ercinin elestiri hakkinda yazdiklari kendi gorusleri benimki degil)
aksine o baslikta da aciklamistim nedenleri,dahasi bu baslikta da yazdim nedeni, bir tarafta defalarca oscar adayli filmler cekmis,dunyada sinemayi bilen iyi kotu herkesin tanidigi,bu isten bolca para kazanan bir yonetmen var.Bu film bu yonetmenin son donem filmlerinden yani yeterince olgunlasmis,eger elephant man den once seyretseydim 'aa bu adam boyle seylerdemi cekebiliyormus?' derdim ama o filmden sonra straight gercekten birsey ifade etmiyor benim icin.
obur tarafta ise batakta ve surekli kendini tekrar eden bir sektorde(hatta sektor bozmasi) iyi kotu yenilikci ve degisik bir tarz denemis,ve cok buyuk risk almis (polis filmine o sonu koymak bile turkiyede intihar etmek gibi birseydir) genc bir yonetmen var. o yuzden yukarida bolca yazdim 'bazi konularda sagduyulu olmak gerekir' diye.
Yoksa kalkar scorsese i delicesine elestiririm cunku onun konumu,gecmisi ve yaptiklari bellidir,hatali gordugum bir is yaparsa acimasizca degerlendiririm.(konumunu,imkanlarini dusunun)
umarim ne demek istedigimi anlatabilmisimdir.

nbc hakkinda da goruslerini okumak isterim, ve merak etme yonetmeni,islerini sevsem de olumsuz elestirileri gayet dogal karsiliyorum,cunku nbc de turkiyede cok zor bir alanda isler vermeye calissada artik imkanlari ve konumu belli bir adam.hatta bak ayagimin tozuyla altin portakaldan dondugumde iklimler icin ne yazmisim 1 sene once;
Aslinda izlediklerimin hicbiri bana cok iyi gelmedi,iklimler bile o kadar iyi degildi,ozellikle bilgeceylan ve ebruceylan oyunculuk yapinca acikcasi cokta basarili olamamislar.NBC nin kamerayi baskasina teslim edip kamera onune gecmesi ve dijitale gecis yapmasinin ayni filme denk gelmeside film icin cok buyuk eksi olmus.
Elbette her halukarda cok cok iyi bir film ama ne yazik ki uzak,mayis sikintisi,kasaba filmlerinin gerisinde kalmis.

not: yanliz nbc yazini o basliga yazarsan sevinirim.

 
Gönderildi : 07/11/2007 5:30 am
(@ercin)
Gönderi: 0
 

...

 
Gönderildi : 07/11/2007 5:43 am
(@trapezunda)
Gönderi: 76
 

---

 
Gönderildi : 08/11/2007 4:50 pm
(@selcukkuru)
Gönderi: 0
 

dün akşam polis filmini tekrar izledim de aklıma birşey takıldı.
musa rami'nin boş arazide izmitlinin arabasının otobandan geçmesini beklediği sahne varya hemen öncesinde de başkomser funda'nın arabasını çevirmişti. hatta izmit'linin arabaları o taraftan geliyordu. şimdi bu olaylar musa rami alışveriş merkezi baskınını yaptıktan sonra olmadı mı? burda bir mantık hatası yok mu?

"Söz gider, yazı kalır... Aha bunu da buraya yazıyorum..."

 
Gönderildi : 10/11/2007 6:49 pm
Sayfa 3 / 3
Paylaş: