Forum

Inception hakkındak...
 

Inception hakkındaki fikriniz...?

20 Gönderi
11 Üyeler
0 Reactions
5,106 Görüntüleme
(@ercane)
Gönderi: 0
 

Inception ı çok sevmemiştim. Onu belirtelim.
Gelelim DOP mevzuuna ve Oscar olayları falan.

Bu film en nihayetinde hareketli bir aksiyon filmi, plan kesme hızı bilmemnesi fazla, 140 küsür dakika. Binlerce plan. Tutup filmden caps alıp incelemek kadar mantıksız bir şey olamaz. Filmin öyle bir iddası ( Her karesi şaane falan ) da olduğu da yok. Ortada yaratılan bir atmosfer var ve kendi içinde tutarlı. Yersen.

http://www.imdb.com/title/tt1375666/technical " onclick="window.open(this.href);return false;

Genel manada şöyle bir malzeme var kullanılan. Çok genel manası bu ama. IMAX filan da cabası.

Her DOP ya da yönetmen böyle bir işin altından kalkamaz. Bi şekilde yapımcıyı yönetmeni memnun edip filmi dağıtıma sokuyosan, bir sonraki işini alabildiyse DOP Amerika gibi bir yerde tamamdır yani nihayetinde.

Her filmin yapısı gereği değerlendirilmesi gereken unsurlar farklı yani özetle. Ordaki Oscar ın verilmesi de değerlendirilmesi de farklı bir olay.

Mesela http://www.pluscamerimage.pl/?lang=en " onclick="window.open(this.href);return false; var. Dünyanın en prestijli sinematografi ödül veren müesseselerinden biri. Aynı abiler( ASC tayfası ve diğer sağlam diyebildiklerimiz ) aynı filmleri izliyor ama Uluslararası ödül dağılımları farklı. Belki daha bi CAPS alıp incelemeye uygun filmler ödülle dönüyor.

Değerlendirme unsuru farklı yani. Uzun uzun açıklamadım ama anlaşıldığını umuyorum. Elmayla Armutu karıştırmamak gerek velhasıl.

Kısa filmde böyle yapsak ama işte bizi mikerler konusuna gelince. Adı üstünde kısa film. Gözden kaçması zor 🙂 He belli bi atmosferi yaratıp alttan hatalarını farkettirmeyebiliyosan eyvallah yine. Kimse sinema tanrısı değil, bu kadar kasarsak piyasada adam bırakmayana kadar konuşuruz yani.

 
Gönderildi : 13/04/2012 5:15 pm
(@zecalufinon)
Gönderi: 61
 

Bu film en nihayetinde hareketli bir aksiyon filmi, plan kesme hızı bilmemnesi fazla, 140 küsür dakika. Binlerce plan. Tutup filmden caps alıp incelemek kadar mantıksız bir şey olamaz.

Kesinlikle... Oyuncular ekranın sol köşesinde duruyor, sağ tarafta simetrik bir biçimde dekor görüntüleri var. Oyuncu yerinden kalkıyor ve o sağ taraftaki boşluğa doğru gidiyor. Karakter burada rüyada olduklarına dikkat etmesini ve zihnini ona açmasını söylüyor. Olgay ise sadece sol köşedeki görüntüyü alıyor ve "sağdaki boşluğa dikkat beyler çok anlamlı." diyor. Evet, çok anlamlı. Eğer yönetmenin bize gösterdiği şeyin bir "anlamı" olduğu bilirsek.

Oyuncumuzun arkasındaki insanların baş hizaları arka arkaya geliyor. Olgay ise karikatürize ediyor. Yahu o sahnede olan olay nedir? Bunu bir düşünün. Adam ve kadın rüya içindeler. Biraz zaman sonra mekanı zihninin yarattığından söz edecek. Haydi onu geçtik, bu gerçekten ama gerçekten fark edemeyecekleri bir şey mi? Yönetmen oyuncunun hangi sahnede yüzük takması gerektiğini bile düşünüyor ve kontrol ediyorken, üç başın arka arkaya gelmesiyle oluşan "üç kafalı yaratığı" ayırt edemeyecek mi?

Diğer ekran görüntülerine söylenecek söz bulamıyorum. Yok efendim ışığı beğenmedim, yok boşluğu beğenmedim, yok gözü oraya yerleştirmişsin, gözünü kısmışsın...

Bu albümü tanımadığım başka birisinin yaptığını görseydim bu kadar umursamazdım; ancak sinemasını takip ettiğim bir insandan, bir sinemacıdan, böylesine bir "karalama" görmek istemezdim.

 
Gönderildi : 14/04/2012 2:15 am
(@ayberk-olgay)
Gönderi: 0
 

Bu amerikan gişe sinemasındaki çirkinliği destekleyenler benim sinemamı takip etmeyebilir elbette, hiç de üzülmem açıkçası. Onlarca açıdan çamur gibi görüntüler çek 2-3 saniye kırpa kırpa kurgula, ne güzel bir renk ne güzel bir doku ne de güzel bir açı yakala sonra ödüllere boğsunlar helal olsun sana diye. Bunu mu savunuyorsunuz? İşi geyiğe vurup alaycı bir dille yazmıştım ama ciddileşeceksek de ciddi konuşurum. İşin temelinde çok ciddi konular yatıyor çünkü. Sinemanın sanat olmasına sebep olan görsel estetiği umursamayan bu rezalet filmleri baş tacı edecekseniz ben yokum arkadaş.

Adamın yüzüğüne dikkat etmek ile görsellik yaratmak aynı şey değil. Bir insan çok dikkatli diye çok iyi bir sanatçı olacak diye bir kural yok çünkü. Her taraftan kötü kötü çek, kurguda bas efekti, ver müziği al sana film. Sanat bu kadar ucuzladı mı gerçekten? Bakın ne dedim, Inception'ın bu anlamda Recep İvedik'ten bir farkı yok benim için. Niye dedim bunu? Çünkü ikisinin de amacı gişe yapmak, sanat değil. Nolan, Memento gibi bir şaheser yaratmış olabilir, insanları çok yerden yakalayan filmler çekiyor olabilir ama ben Memento'dan beri tüm işlerinde sanatsal kaygının git gide düştüğünü görüyorum. Aksiyon sineması denen parasal güdülü üretimin içine biraz orijinallik kattı diye alkış tutacak değilim. İnanılmaz yaratıcı ve yenilikçi buluşlarına ve harika görselliğine rağmen Matrix'in bile çatışma ve dönüş sahnelerinde yüzünü hafif ekşiten hatta 2. filmini inanılmaz başarısız bulan biri olarak Nolan'ın yapmak istediği şey umrumda bile değil.

Çağan Irmak'ın Ulak ya da Karanlıktakiler'i çekmesi gibi daha kişisel bir işle çıkarsa karşıma saygı gösterir izler ve büyük ihtimalle beğenip takdir ederim ama Batman'i ne kadar gerçekçi çektiği falan umrumda değil. Heath Ledger olmasa zaten yarısında çıkardım Dark Knight'ın da, Inception'da ha gayret diye diye zor dayandım o kadar saat buhranlar geçirerek izledim.

 
Gönderildi : 14/04/2012 6:52 pm
(@ayberk-olgay)
Gönderi: 0
 

Filmin çerezlik bir yanı olduğu konusuna katılıyorum fakat kadrajları hatalı diyecek kadar da denyo değilim. Lars Von Trier filmleri başlı başına bir çöplük o zaman sizin bu söylediklerinize bakarsak.

Bunu söylediğine göre Melancholia'yı, Antichrist'ı falan hiç izlememişsin. Lars Von Trier sanatı, sinemayı sorgulayan ve sorgulatmaya çalışan bir adam. Tipik Hollywood işleriyle onu bir mi tutuyorsun? Asıl elma, armut burada karışıyor.

Aklıma gelmişken şu konuya da cevap vereyim, 2 saniye sonra mükemmel olacak bir açıyı başında durdurup çakallık yapmadım merak etmeyin. Başı da sonu da ortası da berbat o karelerin, ben sadece en kötü kısımlarını seçmeye özen gösterdim alay edebilmek için. 1 tane bile güzel kare yok bana göre filmde.

 
Gönderildi : 14/04/2012 6:57 pm
(@toska)
Gönderi: 67
 

Filmin çerezlik bir yanı olduğu konusuna katılıyorum fakat kadrajları hatalı diyecek kadar da denyo değilim. Lars Von Trier filmleri başlı başına bir çöplük o zaman sizin bu söylediklerinize bakarsak.

Bunu söylediğine göre Melancholia'yı, Antichrist'ı falan hiç izlememişsin. Lars Von Trier sanatı, sinemayı sorgulayan ve sorgulatmaya çalışan bir adam. Tipik Hollywood işleriyle onu bir mi tutuyorsun? Asıl elma, armut burada karışıyor.

Aklıma gelmişken şu konuya da cevap vereyim, 2 saniye sonra mükemmel olacak bir açıyı başında durdurup çakallık yapmadım merak etmeyin. Başı da sonu da ortası da berbat o karelerin, ben sadece en kötü kısımlarını seçmeye özen gösterdim alay edebilmek için. 1 tane bile güzel kare yok bana göre filmde.
Neden berbat sen öyle söylediğin için mi 🙂 Belki senin hayal ettiğin şekil berbattır. Sen kadrajın sağ tarafı neden boş, sol tarafı neden çıkık diyerek kötülüyorsun filmi. E Lars von trier'ın Idiotlarında bir tane düzgün kadraj yok. Antichrist'ında slow motion'ları çıkar yine aynı.

Trier'e günahını vermeyecek biri olarak şunu söyleyeyim.Bence Trier'in belli bir motivasyonla (ben öyle motivasyona tüküreyim ama neyse konu bu değil:)) kadrajı bozmasıyla İnception'daki görsel kusuru kıyaslamak bir hata olur.

 
Gönderildi : 14/04/2012 9:44 pm
Sayfa 2 / 2
Paylaş: