Forum

Dağıtım maliyeti
 

Dağıtım maliyeti

6 Gönderi
4 Üyeler
0 Likes
4,073 Görüntüleme
(@cemolistan)
Gönderi: 66
Başlığı açan
 

Yaklaşık 100 kopya bir filmin dağıtım maliyeti ne kadar olur?

 
Gönderildi : 01/03/2017 4:09 am
 Dnd
(@dnd)
Gönderi: 0
 

Daha önce defalarca yazıldı , kopya maliyeti artik ucuzlayan birşey bi kop yayı 60 dolar 70 dolara yaptirirsin .

önemli olan hangi illerde hangi sinemalarda ve hangi tarihte vizyona girecegin .
Buda kopya maliyetini 500 600 dolara çıkarır .

 
Gönderildi : 01/03/2017 12:29 pm
(@cemolistan)
Gönderi: 66
Başlığı açan
 

Vizyona girmesi için bir yapımcıyla anlaşıp dağıtmak yeterlimi?

 
Gönderildi : 01/03/2017 4:00 pm
(@aydinozer)
Gönderi: 17
 

Bildiğim kadarıyla bir filmi vizyona sokmak için dağıtımcı firmalarla çalışman gerekiyor.
Yapımcı ile anlaşma bu durumda bir işe pek yaramıyor.

Türkiyedeki dağıtımcıların listesi: https://boxofficeturkiye.com/dagitimcilar/

https://www.filmburosu.com
https://www.filmburosu.com/tanitim-filmi

 
Gönderildi : 01/03/2017 10:15 pm
 Dnd
(@dnd)
Gönderi: 0
 

Yeterli fakat hangi dagitimci olacağını iyi seçmen lazım dağıtım işi tekellesmeye başladı türkiyede, AVM Sinemaları mars group elinde bir kaç büyük dagitimci sezona göre AVM sinemalarina girebiliyor diğer dagitimcilar genelde bağımsız salonlara yöneliyor.

Büyükşehir sinemalari avmlesmis durumda bağımsız sinemalar tek tek kapanıyor.

 
Gönderildi : 02/03/2017 2:23 pm
(@dincdinamik)
Gönderi: 23
 

Birçok dağıtımcı ile görüşme şansım oldu. Çok çekinerek kapılarını çaldım ama çekinecek hiçbir şey yokmuş 🙂
Büyük dağıtımcıları unutun (Mars grup, Warner bros, UIP gibi) Neden diye sorarsanız çok fazla şart istiyorlar. Filminde çok ünlü isimlerin olması bir artıdır. Çünkü daha çekimlere başlamadan böyle bir filmin vizyona gireceğinin duyulması demektir. Arif ve 216 buna bir örnek…

Yönetmenin kim olduğu önemlidir. Filmin yönetmeni yavuz turgul, çağan ırmak vs ise yukarıda söylediğim aynen geçerli. Yok eğer filmin yönetmeni Arif Yaşar Susam (O kim yahu??) ise bu da bir dezavantaj..
Büyük dağıtımcılar beklentinin oluşmasını istiyor. PR şirketi ile anlaşmanızı önerirler. Siz 100 kopya dersiniz onlarda size şunu sorar “eee biz ne kazanacağız?” Tecrübeyle sabittir. 😀

PR şirketine nereden baksanız 450 – 500 bin gibi para ayırmanız lazım. Siz PR şirketine verecek param yok dediniz ve 400 – 500 kopyayı karşılayamam bu nedenle ısrarla 100 kopya dediniz, o zamanda teminat isterler. Çünkü sinema salonlarının boş kalmasını istemezler, salon sahipleriyle papaz olmayı istemezler…

Gala yapmanız gerekir. Basın medya akın edecektir, ünlü sanatçılar, vali, belediye başkanı vs.. bunların hepsi vizyonda başarı için ön koşullar..

Cinemaximum için 600 dolar gibi salon başına peşinen para istiyorlar… Dolayısıyla vizyonda başarı için bunlar şart, seyirci en çok cinemaxium’a hücum ediyor. Kısaca filmin dağıtım maliyeti üretim maliyetinden 10 kat daha fazla..

Haaa siz düşük bütçeli film yaparsınız ama başka dağıtımcılarla çalışırsınız. Bunlara ben “küçük dağıtımcı” diyorum. 30 kopya 40 kopya filmi vizyona sokarsınız. Ama filmin nerede oynar? İşte o muamma. Mesela geçen gün oturduğum yerde sinema salonuna bir bakayım dedim, in cin top oynuyor… “Filmim vizyon görsün, çok kar etmeye gerek yok, yatırımı kurtarayım, az kazanayım, damlasın” diyorsanız eğer bunu yapabilirsiniz… Galası yapılmamış, yeteri kadar PR yapılmamış bir filmden kimsenin haberi yokken o filme kim gider tartışılır. Tabi sosyal medya gibi bir alternatif var ama onun etkisi de %100 değildir..

 
Gönderildi : 03/07/2017 4:58 pm
Paylaş: