Bu filmi izlemiş biri, neden bu filmin (Yeşilçam ödüllerinde) en iyi film ödülünü almış olabilecegini sinema dilinde açıklayabilirmi?
sinematografı ''Sıfır''
görüntü(ışık planlar): Berbat
Tema(senaryo):Hiçbir özelligi olmayan sıradan bir konu
Esme Madra ne yapmış, filmde kaç dakika görünmüşde en İyi Genç Yetenek ödülü almış
bunları kişisel degil, ucundan berisinden bu işi ögrenmeye çalışan ama kafa patlatmayı hiç bırakmayan bir izleyici olarak degerlendiriyorum bu saydıklarımın aksini savunacak varmı aramızda?yada savunuyorsa neden savunuyor? ben neyi yakalayamamışım?
PORTFOLIO: http://xantia.cgsociety.org/gallery/908278/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sıradan konu: Konu gayet güncel ve önemli bir konu. toplum içindeki önyargı ve bölünmeler. Mezhep din dil ırkı ve insanların birbirinden nefret etmeleri. Bu da yetişen bireyleri ikilemde bırakıyor. Burdaki iki insan zıt fikirler zıt kültürlerden gelme insanlar. Ama gel gör ki ortak bişeyler de var. Şehrin içindeki yalnızlık umutsuzluk, gelecekte hiç bir ışık göremememe yani herkesi anlatıyor doğal olarak. Herkers bir star olmak ister veya bir gün olabileceğini zanneder ama neyazık ki çoğunluğun içinde çoğunluk olarak yaşamanın ötesine gidemez.
Sinematografi sıfır: Sinematografi nedir sence?
Görüntü ışık planlar: Neye göre ya da nasıl olmalıydı?
Yanlış anlama hem öğrenmeye çalışıyorum demişsin hem de -berbat- hiç bir özelliği olmayan konu- sıfır- gbi bilgi kokan (değerlendirmeler yapıldığı belli ve bu değerlendirmeler bilgi birikimi gerektirir) ifadeler kullanmışsın.
konu güncel evet. ama bu guncellik sıradanlıgını bozmuyor.anlatım biçimi çok sıradan diyelim.planlar arası geçişlerde ucurum var, eylemler yarım kalmış.filmi bir eylemden ötekine geçişte pause yapsan sonraki sahneyi tahmin etmek mümkün degil.
sinematografi.? bu sanatı,Sinema sanatını sanat yapan öge.her konuun bir anlatım dili oldugu gibi sinemanında kendine has bir anlatımı yokmudur?neden ışıkdan ,ifade anlatımından yoksun kısaları yerden yere vuruyoruzda.bu filmi savunuyoruz? bu filmde o kısalardan ne farkı var?
görüntü ışık plan neye göre.tabi lezzetli bir anlatıma göre.Bunlar es geçildiginde(yapılamadıgında) bu bir tazrdır mı diyecegiz?.Eger oyleyse burada ceptelefonu ile çekilen işlerde bu bir tarzdır demeliyiz.Hatta hiç bir şeyi eleştirmeden sadece izlemeliyiz. bumudur?.evet ögrenmeye çalışıyorum dedim ama gördügümü anlamıyorum demedim :)ne göremedigimi sordum 🙂
kendime göre bir bilgi birikimim var bu bilginin bana ögrettiginin karşlıgını göremedigim için bunu sordum.ama ilk gelen yorum çogunluk gibi sıran bir yorum oldu.çünki anlatılmak istenen sıradan,anlatımda sıradan olunca bu proje sıradan bir proje oluyo.nedne ödül adlı.Klasik bir cvp ama türiye gerçegi iki genci sansürsüz ve cesurca seviştirdigi için benim penceremden böyle gözüküyor 🙂
PORTFOLIO: http://xantia.cgsociety.org/gallery/908278/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sıradan konu: Konu gayet güncel ve önemli bir konu. toplum içindeki önyargı ve bölünmeler. Mezhep din dil ırkı ve insanların birbirinden nefret etmeleri. Bu da yetişen bireyleri ikilemde bırakıyor. Burdaki iki insan zıt fikirler zıt kültürlerden gelme insanlar. Ama gel gör ki ortak bişeyler de var. Şehrin içindeki yalnızlık umutsuzluk, gelecekte hiç bir ışık göremememe yani herkesi anlatıyor doğal olarak. Herkers bir star olmak ister veya bir gün olabileceğini zanneder ama neyazık ki çoğunluğun içinde çoğunluk olarak yaşamanın ötesine gidemez.
Sinematografi sıfır: Sinematografi nedir sence?
Görüntü ışık planlar: Neye göre ya da nasıl olmalıydı?
Yanlış anlama hem öğrenmeye çalışıyorum demişsin hem de -berbat- hiç bir özelliği olmayan konu- sıfır- gbi bilgi kokan (değerlendirmeler yapıldığı belli ve bu değerlendirmeler bilgi birikimi gerektirir) ifadeler kullanmışsın.
Vay, Vlad geri dönmüş...
Bir de çoğunluk bakar aşağıya doğru ötekine ötekine ama çorabı da deliktir ayranı yok içmeye atla gider s..maya misali. Budur günümüz Türkiyesi kendini adam zanneden ve doğru zanneden kültürler ki aslında bilemezler nekadar geriye gittiklerini. Gider de gider gidecektir de. Suudilerin en geri çöllerine kadar da uzanır bir bedevi misali de şükreder. Ne millet kalmıştır artık ne de kültür. Aziz Nesindir bir öteki de çoğunluğun karşısında beynindeki kıvrımlar da fazladır çoğunluğun kıvrımından. yakılmaya bile çalışılmıştır neyazık ki.. Bunu anlatır biraz da Çoğunluk. İnce düşünceler ama bir tokat etkisi. Senarist adına değil bunlar tamamen bende uyandırdığı sonuçlar..
Barışa da selamlar..
Prot sakın yanlış anlama senle ilgili hiç bişey yok yukarda. Bir filmi beğenmeyebilirsin ben de beğenmiyorum bazen. örn kosmos 😀
Çoğunluk zaten iyi bir film değil. BUna göre bu sorunun bir cevabı yok. 🙂
Çevremizdeki "önem"leri, önemli görünmeyi başaran önemsizler yüzünden fark edemiyoruz....
https://twitter.com/gorkemoge" onclick="window.open(this.href);return false;
Çoğunluk zaten iyi bir film değil. BUna göre bu sorunun bir cevabı yok. 🙂
Bence iyi film ama çok iyi değil. O nedenle bu sorunun kısmi bir cevabı var. 🙂
görüntüler gerçekten kötü bu filmde ama. hani deseler ki cep telefonuyla çektik bu filmi şaşırmam. ama yine de bağımsız bir film olması filme biraz tolerans sağlıyor ama biraz daha özen gösterilebilirdi belki. bir de toplumcu gerçekçi bir film olunca harika görüntüler yerine böyle kötü, o basitliği direkt vuran filmler daha etkileyici olabiliyor da bence. o yüzden bu tarz filmlerde kötü görüntüler daha az rahatsız ediyor ama bu filmin ödül almasında bence en büyük etken anlattığı konu. yanlış anlaşılmak istemem ama son zamanlarda dikkatimi çeken bir şey var. nasıl dünyada yahudi soykırımını anlatan bir film ödüllere boğuluyorsa ülkemizde de böyle anlattığınız zaman ödüllere boğulacağınız konular var malesef. o yüzden çoğunluk ne kadar kötü olursa olsun ödül alacağı açıktı bence. ha ben de beğenmedim mi? beğendim tabi ki ama dediğim gibi ödül almasında konunun büyük olduğunu düşünüyorum.