Forum

Bir Zamanlar Anadol...
 

Bir Zamanlar Anadolu'da - Nuri Bilge Ceylan

55 Gönderi
22 Üyeler
0 Reactions
13.1 K Görüntüleme
(@homeros)
Gönderi: 0
 

Ayrıca daha da uzatmam gerekirse;

Kasaba filminin vesaire senaryosu.

"Nuri Bilge Ceylan, Kasaba’yı sinemada ilk kez seyrederken utancından koltuğun içinde kaybolmak istediğini söylemişti bir keresinde!"

Şimdi devinimlerde vesaire yazacak kadar özensiz bir adamın filmi hakkında okuma, çözümleme vesaire artık ne diyorsanız yapmak bana çok ama çok saçma geliyor.

 
Gönderildi : 07/05/2011 5:01 am
(@homeros)
Gönderi: 0
 

Yani Barış o başlıkta dalga geçilip geçilmediğini anlamadıysan büyük sorunlar var moruk. Ayrıca Nuri Bilge Ceylan iyi bir yönetmen değildir, hatta yönetmen değildir, insan değildir çünkü.
Yahu mesajın genelinin dalga olduğunu ben de anladım ama orada "bence değil" demesinin dalga geçmesi konusunda özel bir anlamı yok gibi geldi -en azından bana- zaten o yüzden yazarken "dalga geçmediysen" diye ekledim. Ayrıca yani hala daha NBC'nin neden iyi olduğu hakkında kimseden ses çıkmıyor, sadece şişiriliyor şu anda. İnsan değildir çünkü ne yahu? Sanki Nolan'dan bahsediyoruz, Kubrick'ten bahsediyoruz ya da Scorsese'den...

 
Gönderildi : 07/05/2011 5:10 am
(@kezzap)
Gönderi: 0
Admin
 

Sabaha kadar tartışsak bitmeyecek bir konu.

barış'ın ilk mesajına bakıyorum, yönetmen değil senarist değil demiş.
Yani Ahmet Çakar'ın çıkıp Ronaldo adam değil, demesinden hiçbir farkı yok.
Biz mi karar vereceğiz buna, kimse karar veremez.

Yönetmenliğini beğenmiyorum, senaristliğini iyi bulmuyorum desen, tartışma bu kadar uzamaz aslında. Nacizane önerim budur.

Filme gelince de, her Nuri Bilge filmi gibi bekliyorum, büyük olasılıkla da filmi beğenirim, ama bir yönetmenin filmini sadece benim beğenmem, sadece bana ve birkaç belirli kişiye hitap etmesi beğenmeyeceğim bir şey olur. Bu da filmle ilgili görüşlerimi olumsuz etkiler.
Nuri Bilge'nin sinemasından kolektif bir haz çıkarabileceğimi sanmıyorum. Keşke yanılsam.

 
Gönderildi : 07/05/2011 5:35 am
(@homeros)
Gönderi: 0
 

Abi zaten orada "yönetmen mi veya senarist mi dersen %100 hayır derim." derken kastettiğim tabi ki "iyi bir yönetmen veya senarist değil". Yoksa yönetmenlik ve senaristlik bir iş ünvanı, film çeken herhangi biri yönetmen, film senaryosu yazan herhangi biri de senarist olabilir, çünkü o işin ünvanıdır dediğim gibi. Bir de beğenmemem ayrı bir nokta zaten, o tamamen kişisel fikirdir ama onun dışında genel kanı olarak Nuri Bilge'yi iyi yönetmen ve senarist yapacak vasıflar neler göremiyorum ve seçemiyorum. Seçsem derim ki he iyi yönetmen ve senarist ama tarzını beğenmiyorum der geçerim, tıpkı Lars von Trier'de olduğu gibi. Dediğim gibi biri açıklasa eyvallah diyeceğim ama hala daha kimse açıklamıyor o garibime gidiyor zaten.

 
Gönderildi : 07/05/2011 5:41 am
(@sickman)
Gönderi: 0
 

Yani Barış o başlıkta dalga geçilip geçilmediğini anlamadıysan büyük sorunlar var moruk. Ayrıca Nuri Bilge Ceylan iyi bir yönetmen değildir, hatta yönetmen değildir, insan değildir çünkü.
Yahu mesajın genelinin dalga olduğunu ben de anladım ama orada "bence değil" demesinin dalga geçmesi konusunda özel bir anlamı yok gibi geldi -en azından bana- zaten o yüzden yazarken "dalga geçmediysen" diye ekledim. Ayrıca yani hala daha NBC'nin neden iyi olduğu hakkında kimseden ses çıkmıyor, sadece şişiriliyor şu anda. İnsan değildir çünkü ne yahu? Sanki Nolan'dan bahsediyoruz, Kubrick'ten bahsediyoruz ya da Scorsese'den...

Şimdi sen yönetmen değil deyince ona nazire yapmıştım yoksa öyle abarttığımdan falan değil. Ama Nuri Bilge Ceylan iyi yönetmen değil deyip sonra da kanıtlayın bana demek çok mantıklı değil. Şimdi Maykıl Ceksın iyi şarkıcı değil, iyi diyen varsa bana kanıtlasın demek gibi geliyor bana. Ben sana neyini kanıtlayayım onun, adam yapmış açar dinlersin. Sen söyleyeceksin niye iyi şarkıcı olmadığını, sonra biz de güleceğiz burdan keh keh, bu sonu şaka tabi ama ciddi şakalardan. Yani dipsiz kuyuya sokma bizi şimdi.

www.fadeoutstudios.com - www.soberworks.ist - www.budabi.tv

 
Gönderildi : 07/05/2011 5:42 am
(@homeros)
Gönderi: 0
 

Yahu abi bir adamın bir işte neden iyi olduğu üzerinden tartışılır, neden kötü olduğu üzerinden değil. Eğer öyle düşünürsek herkes her konuda başlangıç da mükemmeldir biz onu tartışarak aşağıya çekeriz gibi olur. Ayrıca ben müzisyen değilim ki Michael Jackson neden iyi diye kendime güvenerek açıklayabileyim, onu açıklamak senin işin. Ben iyi bir müzik dinleyicisiyim ama öyle kendime güvenerek yorumu yapamam şundan ötürü Michael Jackson iyidir diye, haddime değil. O konuda bir eğitimim yok. Ama sor Matrix filmi neden iyidir açıklayayım, Nolan neden iyi bir yönetmendir açıklayayım (Tabi yine kendi tecrübelerimin el verdiği kadar).

 
Gönderildi : 07/05/2011 5:47 am
(@homeros)
Gönderi: 0
 

Hee hadi yine de yazacağım, çok heveslendim. Neden Nuri Bilge kötü diyorsun diyorsanız;

Öncelikle Kurgu; adam koskoca bir sahneyi çoğu zaman 2-3 planla geçiyor, bütün kurgu sistemini yerle bir ediyor. Eisenstein bu kurgu kuramlarını oluştururken müzikte ki ritmden ilham almış ve buna göre filmlerindeki kurguyu oluşturmuş. NBC bu yapıyı tamamen yok ediyor ama yerine başka bir şeyde koymuyor önermiyor, sonuç olarak da ortaya sanki ritmsiz bir parça çıkmış gibi oluyor. Hiç ritmin olmadığı bir şarkı nasıl olur sence, hatta sizce?

Senaryo; inanılmaz yavan ve boş. Hele hele İklimler (Mesela bu kadar bok atıyorum şahsen ama ben Üç Maymun'u beğenmiştim, tek beğendiğim filmi de odur) film boyunca tamamen boş bir hikayeyi izliyorsunuz ve sonunda resmen şunu diyorsunuz "Ee, yani?" Evet anlatmak istediği ve anlattığı bazı şeyler var ama tatmin etmiyor, sonuç olarak 2 saatlik bir film seyrediyorsun orada.

Michael Jackson neden iyi derseniz;

Dediğim gibi naçizane dinleyici kulağımla özetlersem dinlediğim şarkılarda ritminden çok rahat bir şekilde duygu alabiliyorsun. Bizim yeni dönem müziğimizin (Özellikle Pop diye sunulan rezalet müziğin) en büyük eksiği de işte bu duygu noksanlığı. Müzikte de dediğim gibi duyguyu veren ritm ve MJ bunu çok iyi başarıyor. Lakin öte yandan bizim müziklerimizin %90'ı ıptısa kıstış, ıptısa kıstış şeklinde devam ettiğinden ötürü bir boka benzemiyorlar. Hee diyeceksiniz onlar gece kulübü müziği. Bizimkilerin yaptığı gece kulübü müziğiyse ben o zaman özellikle David Guetta için bu tanımı kullanmayı kesinlikle ama kesinlikle kullanmak istemiyorum. Dediğim gibi müzik konusundaki yorumların tamamen bir dinleyici yorumudur, ona istediğiniz kadar sallayabilirsiniz.

 
Gönderildi : 07/05/2011 6:00 am
(@mcfly)
Gönderi: 0
 

Bence Nuri Bilge Ceylan, Türkiye'deki oyuncu yönetimi çok iyi olan ender yönetmenlerden biridir. Sadece bu bile benim için iyi bir yönetmendir demeye yeter. Senaristliği tartışılabilir, bir fikir söyleyemem bu konu hakkında. Kurguyu uzun planlarla yapması Nuri Bilge Ceylan'a has bir özellik değil. Bu anormal ve örneği olmayan birşeyde değil. Bunu yapan çok iyi yönetmenlerde var. En yakın zamandaki örneği Paul Thomas Anderson, filmi There Will Be Blood (2007).

İklimler o kadar boş bir film değil @barisferah. 2007'de Cannes'de Coen kardeşlerin en beğendiği film İklimler'di. Hatta bu filmden o kadar çok etkilenmişler ki o yıl çektikleri No Country For Old Men filminin finali neredeyse aynı İklimler ile (bu benim fikrim, iki filmin final sahnelerinin alakası yokta diyebilirsiniz). Coen'ler iyi bir yönetmen dedi diye Nuri Bilge Ceylan izlenebilir filmler yapan bir yönetmen olmaz ama tarzıyla sevilebilir, filmleri izlenebilir olabilir. Ben tarzını çok beğeniyorum ve filmlerini zevk alarak izliyorum. İzlediğim en iyi filmi de Uzak idi.

"Pain is temporary, film is forever."
"You can't stop what's coming."

 
Gönderildi : 07/05/2011 1:35 pm
(@homeros)
Gönderi: 0
 

There Will Be Blood'ı hala izleyemedim lakin sen böyle dedikten sonra izleyesim geldi açıkçası. Bu film hakkında yorumlarımı o vakit yazarım ama onun dışında oyuncu yönetiminin doğal olması iyi bir yönetmen olmasını sağlamaz, sen "benim için" demişsin ona saygı duyarım lakin "benim için" ve genel sinema literatürüne göre oyuncu yönetiminin iyi olması bir yönetmeni iyi yapmaz. Öte yandan herkes Nuri iyi diyor, şu filmi iyi, bak bu da iyi demiş diyor ama yani kimse neden iyi olduğunu söylemiyor. Bu sadece burası için geçerli değil benim anlamadığım nokta bu işte, etrafta herkes NBC, NBC diye ölüyor, yanıp tutuşuyor ama neden iyi diye sorsam tatmin edici bir cevap alamıyorum. Yani ya ben çok embesilim herkesin gördüğü bir şeyi göremiyorum yada genel Türk özelliğiyle kimse kötü diyemiyor sürüden ayrılanı kurt kapar korkusuyla. Çünkü gerçekten ama gerçekten kafam almıyor. Yani anlayan arkadaşlar beni hor görüp paylaşmıyorlar yada kendileri de kafalarında tam çözememiş bu işi. Eğer konu hor görmekse de cidden üzülüyorum, çünkü ben burada kendimden daha az tecrübesi olan arkadaşlara bildiğim her konuda elimden geldiğince yardım etmeye ve tecrübelerimle bilgilerimi paylaşmaya çalışıyorum ama tecrübesi ve bilgisi benden daha yüksek arkadaşların aynı inceliği bana göstermemesi beni cidden üzüyor.

 
Gönderildi : 07/05/2011 3:38 pm
(@aydemirse)
Gönderi: 0
 

Yalnız ve güzel ülkemde, yaptığı sinemaya gıpta ile baktığım, çektiği her kareye ayrı hayranlık beslediğim, hikaye anlatımı, üslubu şaşkınlıkla izlediğim tek yönetmendir NBC. Gittikçe daha iyi daha iyi filmler yapacağına da adım kadar emin olduğum tek yönetmendir.

Evlat öyle deme,mizah çok ama çok ciddi bir iştir!
Münir Özkul

 
Gönderildi : 07/05/2011 5:58 pm
(@ali-unal)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

[...] ama tecrübesi ve bilgisi benden daha yüksek arkadaşların aynı inceliği bana göstermemesi beni cidden üzüyor.
Eylem'in sitesindeki, Uzak'la ilgili yazıyı okuduysan, benim yanıtımı almışsın demektir.

 
Gönderildi : 07/05/2011 6:45 pm
(@homeros)
Gönderi: 0
 

[...] ama tecrübesi ve bilgisi benden daha yüksek arkadaşların aynı inceliği bana göstermemesi beni cidden üzüyor.
Eylem'in sitesindeki, Uzak'la ilgili yazıyı okuduysan, benim yanıtımı almışsın demektir.

Okudum ama işte o bana yeterli gelmiyor abi. Tamam bir çözümleme yapmışsın, Nuri Bilge'de bir kodlama yapmış eyvallah ama yani bize hep şunu derler hocalarımız temeli atmadan üstüne kat yapamazsın. Şimdi abi bu adam senaryonun en sade halini atlayıp bize inanılmaz boş senaryolar izlettiriyor. Ulen ona "Yeni Gerçekçilik" deniyor diyenleriniz olabilir, ben İtalyan Yeni Gerçekçiliğini de çok tutan bir adam değilim ama o filmlerde bile -özellikle "Bisiklet Hırsızlarında"- en alt seviyede olan izleyicinin bile aldığı bir şeyler var ve filmi izleyip bitirdikten sonra şu his oluşmuyor "Ee yani?" ama işte Nuri Bilge filmleri -"3 Maymun" hariç- bana bu hissi yaratıyor. Bir sanat yapıtının eğer bir amacı varsa işte hiçbir seviyede bu hissi uyandırmamalıdır. Sanatçı zeki olmayı gerektirir ama deha olmak bambaşka bir şeydir, bir ilham gerektirir ve Nuri Bilge filmlerinde ben bunu göremiyorum. Benim en çok taktığım nokta da bu. Deha olmayan bir adamın bu kadar ve bu denli pohpohlanması. Neyse daha fazla uzatmanın bir nedeni yok, çünkü Ali dışında kimse bir "açıklama" sunmuyor, Ali'nin açıklaması da film üzerine yapılan bir çözümleme, tam bir açıklama değil. Gerçekten biri bir açıklama yapsın tamam diyeceğim ve hatta teşekkür edeceğim. Ayrıca İtalyanların 50 sene önce yaptıkları ve geçtikleri bir akımın bir benzerini biz yapıyoruz, hatta adeta kopyalıyoruz diye millet kendinden geçiyor, buna kafam basmıyor. Üstüne üstlük İtalyan Yeni Gerçekçiliği tek başına da hiçbir zaman söz edilmeyen bir akımdır, Mussolini dönemindeki yapay filmlere eleştirel olarak geldiğinden bu akım hep bu dönemle birlikte anılır. Şimdi ise 80 dönemi sonra oluşan yapay döneme ait bir eleştiri olarak geliyor Zeki Demirkubuz, NBC ve Semih Kaplanoğlu. Bana da asıl yapay gelen bu oluyor...

 
Gönderildi : 07/05/2011 7:01 pm
(@ali-unal)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

[...] ama tecrübesi ve bilgisi benden daha yüksek arkadaşların aynı inceliği bana göstermemesi beni cidden üzüyor.
Eylem'in sitesindeki, Uzak'la ilgili yazıyı okuduysan, benim yanıtımı almışsın demektir.

Okudum ama işte o bana yeterli gelmiyor abi. Tamam bir çözümleme yapmışsın, Nuri Bilge'de bir kodlama yapmış eyvallah ama yani bize hep şunu derler hocalarımız temeli atmadan üstüne kat yapamazsın. Şimdi abi bu adam senaryonun en sade halini atlayıp bize inanılmaz boş senaryolar izlettiriyor. Ulen ona "Yeni Gerçekçilik" deniyor diyenleriniz olabilir, ben İtalyan Yeni Gerçekçiliğini de çok tutan bir adam değilim ama o filmlerde bile -özellikle "Bisiklet Hırsızlarında"- en alt seviyede olan izleyicinin bile aldığı bir şeyler var ve filmi izleyip bitirdikten sonra şu his oluşmuyor "Ee yani?" ama işte Nuri Bilge filmleri -"3 Maymun" hariç- bana bu hissi yaratıyor. Bir sanat yapıtının eğer bir amacı varsa işte hiçbir seviyede bu hissi uyandırmamalıdır. Sanatçı zeki olmayı gerektirir ama deha olmak bambaşka bir şeydir, bir ilham gerektirir ve Nuri Bilge filmlerinde ben bunu göremiyorum.

Bu altını çizdiğim ilk sözün müthiş indirgemeci. "Tamam o da kod yapmış eyvallah" ?! Bunu kabul ediyorsan, neye ve neden boş diyorsun o zaman? Kaldı ki sana bu hissi uyandırmıyor, ama birçok kişide uyandırıyor Barış. Dolayısıyla "Ben Nuri Bilge'yi sevmiyorum" demekle, "Nuri Bilgi'yi yönetmen/senarist olarak görmüyorum" demek arasında böyle bir öznellik-nesnellik farkı var.

Hocalarını geç, hocalarının söylediklerini unut. Benzetmelerle her zaman her şeyi açıklayamazsın. Temel atmadan da kat gidebilirsin. Metro şantiyesi değil burası. Boş senaryolar derken, bunu neden böyle söylediğini açıklamalısın. Neresi boş? Niye boş? Uzak filmini izledikten sonra bu filmin senaryosuna nasıl ve neden boş olduğunu anlatman gerek, "kod" yaptığını kabul ettiğin halde. Nesnel olarak bir senaryo doktorluğundan mı bahsediyorsun burada, yoksa altını çizdiğim yorumlarındaki gibi bir öznellik mi?
Öncelikle Kurgu; adam koskoca bir sahneyi çoğu zaman 2-3 planla geçiyor, bütün kurgu sistemini yerle bir ediyor. Eisenstein bu kurgu kuramlarını oluştururken müzikte ki ritmden ilham almış ve buna göre filmlerindeki kurguyu oluşturmuş. NBC bu yapıyı tamamen yok ediyor ama yerine başka bir şeyde koymuyor önermiyor,
Bütün kurgu sistemini yerle bir ediyor olmasını, nedense ben sanatçıya ait özel bir nüve olarak alırım. Eskiyi yıkmadan yeniyi nasıl kuracaksın Barış? Eskiyi yıkmak neden "kötü" olsun ki? Tam tersi, senin eleştiri olarak getirdiğin yorumu ben iltifat ve övgü olarak kabul ederim. Yerine bir şey koyması da gerekmiyor. Ama yine de notumu ekleyeyim: Ben burada NBC'nin kurgusuyla ya da eskiyi yıkıp yıkmadığıyla ilgilenmiyor, sadece senin nedenlerini çürütmeye çabalıyorum zira bu anlamda NBC'nin kurgusunu öyle çok avangart da bulmuyorum.
Senaryo; inanılmaz yavan ve boş. Hele hele İklimler (Mesela bu kadar bok atıyorum şahsen ama ben Üç Maymun'u beğenmiştim, tek beğendiğim filmi de odur) film boyunca tamamen boş bir hikayeyi izliyorsunuz ve sonunda resmen şunu diyorsunuz "Ee, yani?" Evet anlatmak istediği ve anlattığı bazı şeyler var ama tatmin etmiyor, sonuç olarak 2 saatlik bir film seyrediyorsun orada.
Dediğim gibi buradaki boşluk ve yavanlık kişisel olabilir. Yine de "boş" hikayeden kastın ne, öğrenmek isterim. Üç Maymun'u dışarıda bırakıyorsan, demek ki Uzak'ın senaryosunu boş olarak görüyorsun. Bana bunu anlatmanı istiyorum. Neden boş ve yavan? "Bazı şeyler var ama tatmin ediyor" noktası, öznel bir noktadır. Dediğim gibi sen öznellik sularında yüzüp, nesnel kulaçlar atıyorsun.
Yahu abi bir adamın bir işte neden iyi olduğu üzerinden tartışılır, neden kötü olduğu üzerinden değil
Neden? Sen "kötü" olduğunu söyleyerek bir yargıya varabiliyorsun da neden bunun üzerinde tartışılamasın? Bundan neden bağışık olasın ki? "Ben NBC'nin senaryosunu ve rejisini sevmiyorum" deseydin tartışamazdık. Adam sevmiyor lan, derdik. Ama sen çıktın, "NBC'yi yönetmen olarak görmüyorum" dedin. Aga dur, bunu açıklaman gerekiyor. Mesela ben Coen Kardeşler'e asla ve asla "kötü" demem, sadece onları "sevmediğimi" söylerim. Aynı şekilde Kosmoz filminden de nefret ediyorum, ama kötü demiyorum. Oysa Seyfi Teoman'a her yerde kötü derim ve nedenlerini de açıklarım. Senden de bunu bekliyorum.

Ve şu âna kadar NBC'nin yönetmenliğiyle ilgili bir şey söylemedin. Sadece kurgu ve senaryo üzerinden gittin. Rejisinin de neden kötü olduğunu duymak istiyorum.

 
Gönderildi : 07/05/2011 7:27 pm
(@homeros)
Gönderi: 0
 

Hahh bana şöyle gelin, tabi daha az nefretle orası ayrı ama yani nedenler verin işte aynen böyle. Şimdi tartışabiliriz ve konuşabiliriz. En sondan başlayayım çünkü okurken en son orası olduğu için en çok orası aklımda kaldı. Kurgu ve senaryo üzerinden gittin, yönetmenlik ile ilgili bir şey söylemedin diyorsun. Yönetmenlik zaten bunların hepsini kapsar (Senaryo tabi biraz daha dışarı da kalır), Kurgu, Görüntü, Ses, Işık vs. her şey en başta yönetmene bağlıdır. NBC çektikten sonra kurgucuya verip al nasıl yapıyorsan yap mı diyor? Hayır belli bir plan yapıyor yazıp çiziyor çekimleri ona göre yapıyor ve kurgucu da ona göre birleştiriyor. Eğer böyle yapmıyorsa zaten en baştan bunu tartışmak o kadar yanlış ki.

Ayrıca yönetmenliğinin en kötü tarafı da zaten senaristliğinin kötü oluşundan kaynaklanıyor çünkü dünyanın en iyi yönetmeni ol yine de en bok gibi senaryodan (Tabi üzerinde oynamalar yapmadan) iyi bir film çıkaramazsın. Aslında evet Nuri Bilge Ceylan'ın yönetmenliğini tartışmam biraz yanlış çünkü "3 Maymun" dışında yönetmenliğinin ne seviyede olduğunu tartışabileceğimiz bir senaryo vermedi şu vakte kadar.

Boş demişsin şöyle bir boş mesela "İklimler" filmi nedir? Bana açıklayabilir misin? Neyi anlatıyor? Niçin anlatıyor? Bu yönde 5n 1k kuralının sinemada da geçerli olduğunu düşünenlerdenim.

Kurgu kısmına geri dönersek, yerine bir şey koymalı derken ki kastım da şu sen eğer koskoca kurgu sistemini alıp atıyorsan bunun bir nedeni olmalı, bir sebebi olmalı. Ya bir eleştirisi olmalı yada dediğim gibi yerine bir şey koymalısın. Nuri Bilge'nin oyuncu yönetimi iyi diyorsunuz bu oyuncular iyi olduğundan mı? Yoksa NBC'nın kendisinden gelen bir şey mi? Alıyor kamerayı iyi bir kadraj yakalayacak şekilde yerleştiriyor ve oyuncular sahneye başlıyorlar. Koskoca bir sahne çoğu zaman 2-3 plan şeklinde tamamen oyuncuların becerisine kalmış bir şekilde aktarıyorlar. Bu yönde bir bakıma iyi bir üslup yakaladığına ben de hafiften katılıyorum, seyirciyi kurgunun yapaylığından kurtarıp sanki bir tiyatro sahnesi izler havasına katıyor ve bu yönde "yeni gerçekçiliğe" iyi destek sağladığına ucundan ben de katılıyorum ama yani bu kadar da değil çünkü "ritm" sinemanın çok ama çok önemli bir unsurudur. Eğer NBC bunu Picasso'nun Kübizme geçerken yaptığı gibi yedirip öyle geçseydi ben bunun doğallığına inanırdım lakin NBC'nin bu tarzı bana yapaylıktan başka bir şey vermiyor.

Son olarak en başa dönersem, bir yönetmenin tek becerisi "oyuncu yönetiminden" gelmeyeceği gibi "kodlama" yeteneğinden de gelmez. Bunların hepsi toplaşıp, birleşirse iyi bir yönetmen olursun tıpkı Scorsese gibi.

Kısaca ve kesin olarak sana soruyorum Ali, yanlış anlama tamamen iyi niyetle soruyorum çünkü adam yerine koyup tek cevap veren sensin gibi. Nuri Bilge Ceylan neden iyi bir yönetmendir? Yukarıda dediklerime de tabi ki cevap ver, vermeni de isterim ama ben bu sorunun cevabını merak ediyorum ve başından beridir bunun cevabını almak istiyorum.

 
Gönderildi : 07/05/2011 8:01 pm
(@ali-unal)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

Kısaca ve kesin olarak sana soruyorum Ali, yanlış anlama tamamen iyi niyetle soruyorum çünkü adam yerine koyup tek cevap veren sensin gibi. Nuri Bilge Ceylan neden iyi bir yönetmendir? Yukarıda dediklerime de tabi ki cevap ver, vermeni de isterim ama ben bu sorunun cevabını merak ediyorum ve başından beridir bunun cevabını almak istiyorum.
Başta söylediklerine yanıt veremeyeceğim çünkü "Aslında evet Nuri Bilge Ceylan'ın yönetmenliğini tartışmam biraz yanlış çünkü "3 Maymun" dışında yönetmenliğinin ne seviyede olduğunu tartışabileceğimiz bir senaryo vermedi şu vakte kadar." böyle bir yorumdan sonra inan bir şey söyleme ihtiyacı duymadım. Sen de yanlış anlama, tamamen iyi niyetle söylüyorum.

Ben Nuri Bilge Ceylan'da insanı çok net görebiliyorum. Bu duyguyu bana veren bir de Oğuz Atay var. Dolayısıyla sorunun yanıtı da bu. Teknik ve analitik gözlemler için Uzak yazısından zaten almışsındır alacağını.

 
Gönderildi : 07/05/2011 8:08 pm
Sayfa 2 / 4
Paylaş: