Kezzap sen dahi belki de farkında değilsin ama Çağan'ın omzuna kaldırılmayacak yükler yüklüyorsun.Kendini onun yerine koy,Babam ve Oğlum gibi bir film yapıyorsun ve başarılı oluyorsun ayrıca Babam ve Oğlum ilk de değil Şaşıfellek Çıkmazı ve Çemberimde Gül Oya gibi belki de son yılların en nitelikli dizilerini yapıyorsun bununla beraber tüm Türkiye senden daha büyük şeyler bekliyor,hatta ozan kardeşim gibi fanatiklerin türüyor,bu hiç de kolay değil.Ona hollywood vari yakıştırmasının yapılması belki de popüler kesimi de etkileyecek yapımlara imza atmasından kaynaklanıyor.Nuri Bilge'yi sen ve ben izlerken Babam ve Oğlum'u milyonlar izledi,bu önemli bir başarıdır.Ve son olarak Kabuslar Evi serisiyle Çağan sinemasını değerlendirmek bana göre çok yanlış.Bekleyelim ve görelim diyorum.
Ağzına sağlık erçin abicim...
simdi cok buyuk bir yanlis yapiliyor Turkiye'de. Eger bugun neden Turk Sinemasi iyi yerlerde degil? neden gelisemiyoruz? sorulari tartisiliyorsa ercinoztas ve ozan.kurt gibi insanlarin boyle dusunmelerinden kaynaklaniyor. Cunku filmciligi ticari dusunuyorlar. Cagan Irmak her kesimi etkilemeye calisiyor her cesit yeni stil film yapmaya kalkisiyor. Turkiye'de sinemeya giden adam sayisi az oldugu icin Turkiyede bu filmler izlenir evet yapimci parasindan da kar yapar evet okadar. Neden? Cunku ilk defa yeni bir kamera kullanilmis daha cok hollywood vari cekilmis aman cok farkli cok farkli vs vs.
Bizim insanlarimiz boyle seylere bakiyorsa filmcilik boyle gelismez Turkiye'de. Her defasinda yeni bir stil..her dafasinda insanlarin benden cok beklentisi var aman degisik olsun diyerek hangi yonetmen stilini degistirmistir..
Cektigin film Amerika'da sinemalarda oynamali..Oynayanlarda oldu Fatih Akin'in Duvara karsi filmi burda cok buyuk sinema salonlarinda aylarca oynadi..tiklim tiklimda oldu salon herdafasinda..
Bizim Hollywood vari cektigimiz filmler Turkiye de izlenir Amerika'da 1 yildiz bile alamadan geri cevirilir..kendi halkini tatmin edersin ama dunyaya acilamazsin cunku bu stiller, bu cekim tarzlari 90-100 yildir Amerika'da uygulaniyor, kullaniliyor sonrada neden Turk Sinemasi gelisemiyor diye kara kara dusunuruz. Nedeni acik cok degisik seyler denememiz..Turk Sinemasi olarak belli bir cizgide kalamamiz.
Gecen sene Oscar'da en iyi yabanci film secilen Alman filmi 'The lives of others' bir bakin. Butce 2.4 milyon dolar. Islenen konu, hikayenin anlatilis bicimi harika. Demekki Kurtlar Vadilerine Ulaklara yatirdigimiz 4milyonlar 11miylonlar la sesimizi duyuramayacagiz.
Kendi halkina izletirsin yeni stilli filmlerini ama Dunya seviyesinde Turk Sinemasi olarak hic bir yerlere gelemezsin.
Adamlar zaten bikmis hollywood filmlerinden..tabi yinede izleniyor gise rekorlari kiriliyor cunku sinema kulturu cok gelismis ve 300 milyon nufusu var..ama yabanci bir filmden, alt yazi okuyacagi bir filmden hollywood vari beklentileri olmaz..daha cok Babam ve Oglum gibi anadolu filmleri gormek ister daha cok farkli anlatimlar yani adamlar zaten bikmislar benzer Amerikan filmleri gormekten kalkip gittikleri ve merak ettikleri Turk Sinemasi nida boyle gorunce direk notlarini veriyorlar. Farkli bir hikaye anlatimi ile ilginc temali filmler ile Turk Sinemasi ilerler.
Cagan Irmak gibi her film tarzini degistirisen bir arayis icersine girersen bizim daha cok ekmek yememiz gerekicek.
n/a
simdi cok buyuk bir yanlis yapiliyor Turkiye'de. Eger bugun neden Turk Sinemasi iyi yerlerde degil? neden gelisemiyoruz? sorulari tartisiliyorsa ercinoztas ve ozan.kurt gibi insanlarin boyle dusunmelerinden kaynaklaniyor. Cunku filmciligi ticari dusunuyorlar. Cagan Irmak her kesimi etkilemeye calisiyor her cesit yeni stil film yapmaya kalkisiyor. Turkiye'de sinemeya giden adam sayisi az oldugu icin Turkiyede bu filmler izlenir evet yapimci parasindan da kar yapar evet okadar. Neden? Cunku ilk defa yeni bir kamera kullanilmis daha cok hollywood vari cekilmis aman cok farkli cok farkli vs vs.
Bizim insanlarimiz boyle seylere bakiyorsa filmcilik boyle gelismez Turkiye'de. Her defasinda yeni bir stil..her dafasinda insanlarin benden cok beklentisi var aman degisik olsun diyerek hangi yonetmen stilini degistirmistir..
Cektigin film Amerika'da sinemalarda oynamali..Oynayanlarda oldu Fatih Akin'in Duvara karsi filmi burda cok buyuk sinema salonlarinda aylarca oynadi..tiklim tiklimda oldu salon herdafasinda..
Bizim Hollywood vari cektigimiz filmler Turkiye de izlenir Amerika'da 1 yildiz bile alamadan geri cevirilir..kendi halkini tatmin edersin ama dunyaya acilamazsin cunku bu stiller, bu cekim tarzlari 90-100 yildir Amerika'da uygulaniyor, kullaniliyor sonrada neden Turk Sinemasi gelisemiyor diye kara kara dusunuruz. Nedeni acik cok degisik seyler denememiz..Turk Sinemasi olarak belli bir cizgide kalamamiz.
Gecen sene Oscar'da en iyi yabanci film secilen Alman filmi 'The lives of others' bir bakin. Butce 2.4 milyon dolar. Islenen konu, hikayenin anlatilis bicimi harika. Demekki Kurtlar Vadilerine Ulaklara yatirdigimiz 4milyonlar 11miylonlar la sesimizi duyuramayacagiz.
Kendi halkina izletirsin yeni stilli filmlerini ama Dunya seviyesinde Turk Sinemasi olarak hic bir yerlere gelemezsin.
Adamlar zaten bikmis hollywood filmlerinden..tabi yinede izleniyor gise rekorlari kiriliyor cunku sinema kulturu cok gelismis ve 300 milyon nufusu var..ama yabanci bir filmden, alt yazi okuyacagi bir filmden hollywood vari beklentileri olmaz..daha cok Babam ve Oglum gibi anadolu filmleri gormek ister daha cok farkli anlatimlar yani adamlar zaten bikmislar benzer Amerikan filmleri gormekten kalkip gittikleri ve merak ettikleri Turk Sinemasi nida boyle gorunce direk notlarini veriyorlar. Farkli bir hikaye anlatimi ile ilginc temali filmler ile Turk Sinemasi ilerler.
Cagan Irmak gibi her film tarzini degistirisen bir arayis icersine girersen bizim daha cok ekmek yememiz gerekicek.
By parlak en baştan başlayalım,eğer Türk sineması benim(ercinoztas) gibi düşünen insanlar yüzünden gelişmiyor diyorsun ama bunu nereden çıkarıyorsun.Özellikle benim, sinemayı ticari bir iş olarak düşünmediğime emin olmanı istiyorum.Benim sinemaya bakışımı da ayrıca uzun uzadıya konuşuruz şimdi mevzu Çağan sineması,ben de sen de Babam ve Oğlum'u kalburüstü buluyoruz ayrıca sen izlemediğin Ulak'ı hollywood vari buluyorsun.Her neyse, sen bir filmi sadece yeni bir kamera kullanılmış,işte abd de 100 yıldır o kamera açısını kullanıyorlar diye eleştirmeye başlıyorsan en başta yanlış yoldasın.Sen Babam ve Oğlum gibi farklı tarzda bizim kültürümüzün anlatıldığı filmlerle abd ye açılmamız gerektiğini söylüyorsun peki bu filmin yönetmeni kim Çağan Irmak,demek ki tüm yazdıklarınla bi kere başta sen çelişiyorsun.Sen Çağan'ın sinemayı ticari düşündüğünü söylüyorsun.Abi Allah aşkına Babam ve Oğlum gibi bir film, ticari düşünceyle yapıbilir mi?İnanabiliyor musun buna.Abi adam gençlere destek olmak ve yeni bir şeylr denemek üzere bir korku serisi çekti diye adamı hollywood vari yaptınınz,ticari yaptınız,yapmayın şu ön yargılı düşüncelerinizden kurtulun.
Hiç düşündün mü acaba Erçin neden Çağan'ı bu kadar savunuyor?Sen Şaşıfelek Çıkmazını ve yahut Çemberimde Gül Oya'yı ya da taa eski ilk tv filmlerinden Çilekli Pasta'yı,Günaydın İstanbul Kardeş'i i izledin mi?Sanırım izlemedin,ama Mustafa Hakkında HerŞey'i izlemişsindir mutlaka evet katılıyorum sizlere o film hollywood vari yapılmıştır(Ancak hemen belirteyim o film yapımcı Abdullah Oğuz'un baskısı nedeniyle özgür bir biçimde çekilememiştir.Ancak buna rağmen film hiç de fena değildir.).By parlak senin dediğin gibi Türkiye'de yapımcı baskısıyla hollywood vari yapılmış bir Çağan filmine kimse gitmedi,yani yanlış tespitte bulunuyorsun.Türkiye de ya nitelikli bir film çekip seyirciyi kalbinden vuracaksın aynen Eşkiya,Babam ve Oğlum gibi ya da işte abuk sabuk sulu komedi ve iki güzel kız oynatacaksın o kadar...Bende zaten Çağan muhteşem bir yönetmendir demiyorum ki ama gelecek vadeden yetenekli bir yönetmen.Size kanıtlarıyla bunu her yerde çatır çatır tartışırım,Çağan sandığınız gibi Türk sinemasını kurtarmaya soyunmuş bu yüzden hollywood vari filmler çeken taklitçi bir cengaver değildir.Evet, gelecekte yaptıklarıyla başarısız da olabilir babamın oğlu değil ki Çağan ben sadece gördüklerimi söylüyorum,şu ana kadar eğer ben sinema adına birazcık bir şeyler biliyorsam Çağan Irmak'ın iyi yaptığı işler kötülerinden bir hayli fazla.
By parlak en baştan başlayalım,eğer Türk sineması benim(ercinoztas) gibi düşünen insanlar yüzünden gelişmiyor diyorsun ama bunu nereden çıkarıyorsun.Özellikle benim, sinemayı ticari bir iş olarak düşünmediğime emin olmanı istiyorum.Benim sinemaya bakışımı da ayrıca uzun uzadıya konuşuruz şimdi mevzu Çağan sineması,ben de sen de Babam ve Oğlum'u kalburüstü buluyoruz ayrıca sen izlemediğin Ulak'ı hollywood vari buluyorsun.Her neyse, sen bir filmi sadece yeni bir kamera kullanılmış,işte abd de 100 yıldır o kamera açısını kullanıyorlar diye eleştirmeye başlıyorsan en başta yanlış yoldasın.Sen Babam ve Oğlum gibi farklı tarzda bizim kültürümüzün anlatıldığı filmlerle abd ye açılmamız gerektiğini söylüyorsun peki bu filmin yönetmeni kim Çağan Irmak,demek ki tüm yazdıklarınla bi kere başta sen çelişiyorsun.Sen Çağan'ın sinemayı ticari düşündüğünü söylüyorsun.Abi Allah aşkına Babam ve Oğlum gibi bir film, ticari düşünceyle yapıbilir mi?İnanabiliyor musun buna.Abi adam gençlere destek olmak ve yeni bir şeylr denemek üzere bir korku serisi çekti diye adamı hollywood vari yaptınınz,ticari yaptınız,yapmayın şu ön yargılı düşüncelerinizden kurtulun.
Hiç düşündün mü acaba Erçin neden Çağan'ı bu kadar savunuyor?Sen Şaşıfelek Çıkmazını ve yahut Çemberimde Gül Oya'yı ya da taa eski ilk tv filmlerinden Çilekli Pasta'yı,Günaydın İstanbul Kardeş'i i izledin mi?Sanırım izlemedin,ama Mustafa Hakkında HerŞey'i izlemişsindir mutlaka evet katılıyorum sizlere o film hollywood vari yapılmıştır(Ancak hemen belirteyim o film yapımcı Abdullah Oğuz'un baskısı nedeniyle özgür bir biçimde çekilememiştir.Ancak buna rağmen film hiç de fena değildir.).By parlak senin dediğin gibi Türkiye'de yapımcı baskısıyla hollywood vari yapılmış bir Çağan filmine kimse gitmedi,yani yanlış tespitte bulunuyorsun.Türkiye de ya nitelikli bir film çekip seyirciyi kalbinden vuracaksın aynen Eşkiya,Babam ve Oğlum gibi ya da işte abuk sabuk sulu komedi ve iki güzel kız oynatacaksın o kadar...Bende zaten Çağan muhteşem bir yönetmendir demiyorum ki ama gelecek vadeden yetenekli bir yönetmen.Size kanıtlarıyla bunu her yerde çatır çatır tartışırım,Çağan sandığınız gibi Türk sinemasını kurtarmaya soyunmuş bu yüzden hollywood vari filmler çeken taklitçi bir cengaver değildir.Evet, gelecekte yaptıklarıyla başarısız da olabilir babamın oğlu değil ki Çağan ben sadece gördüklerimi söylüyorum,şu ana kadar eğer ben sinema adına birazcık bir şeyler biliyorsam Çağan Irmak'ın iyi yaptığı işler kötülerinden bir hayli fazla.
Ben Babam ve Oglum filmini guzel buluyorum..degindigim nokta bir cizgi cizmemesi..hep o tarz devam etse Turk Sinemasinin gelisecegini soyluyorum ama bir o tarz bir bu tarz..bir calinti senaryo bir hollywood vari bir asmali konak bir babam ve oglum..Turkiye de insanlara yedirirsin bunlari ama asil dunyada bir yere gelemek istiyorsa yonetmenlerimiz adam akilli bir cizgi cizmeliler bende bundan bahsediyorum.
'sen bir filmi sadece yeni bir kamera kullanılmış,işte abd de 100 yıldır o kamera açısını kullanıyorlar diye eleştirmeye başlıyorsan en başta yanlış yoldasın.' demissin..sadece yeni bir kamera yeni kamera acisi degil kardesim..anlatis tarzi hollywood vari..sana URAK daki fragmandaki sahnelerden anlatis tarzindan otarz yuzbinlerce bulurum hollywood yapimi bunu sende biliyorsun..filmi izlemeden evet yorum yapamayiz ama fragmandan anlasilir filmin neye benzedegi..zaten fragmanda bu yuzden yapilir biz bilelim film neye benziyor..konusu nedir..ilgi ceksin diye..filmdeki yeni kameranin, yeni kamera acisinin daha otesinde anlatim tarzi dir benim bahsettigim..ozentilikdir..adamlarin yarattigi stilleri sen hic uygulanmamis Turkiye'de baslatirsan kral olursun super olursun tabi ama buna yeni bir akim denmez buna ozenmek denir cunku senin kendi yarattigin bir tarz degildir bu..gelecegi parlak sana goredir ama dunya sinemasina gore degildir kardesim..
yonetmenler neden basarili olurlar..hikayeyi kamerayla cok guzel anlatabildikleri icin..sen baskasinin anlatim tarzini kullanirsan bir yere gelir tikanirsin..ulkende kucuk kitlelere film cekersin..senin gibi ozan gibi insanlarin begenisii toplarsin okadar..
Tüm yazdıklarınla bi kere başta sen çelişiyorsun demissin ama sen benim yazdiklarimi dikkatli okumamisin..Ben babam ve oglum filmi ile acilalim dunyaya ama onun yonetmenide kimmis Cagan Irmak mis gibi celiskiye dusmedimki..ben diyorumki Cagan Irmak bir cizgi cizmiyor..ben kendisini basarisiz bulmuyorum..yetenekli ama ilk yazimin 4 cu maddesin deki ilk satiri okursaniz Cagan Irmak'in son filmlerinden bahsediyorum..cizgi cizmediginden..ozentilige kactigindan..amerikan sinemasina yakinlasmasindan bahsediyorum..o harcanan paralarla ceksenize 1ci dunya savasinda Osmanli doneminden baslayan sonra Ataturk'un devreye girip Samsun'a ayak basisiyla baslayan devrimi harekati..Turkiye nin kurulusunu?? cekilmismi boyle birsey suna kadar kapsamli bir sekilde..sinemaya uyarli bir sekilde..duygulu bir sekilde.sadece TRT de yayinlanmayacak seviyede? Biz oturup hala yok ocuymus yok cinmis yok hirsiz varmis..yok avrupaliymis yok bilmem neymis gereksiz filmler cekiyoruz..Cagan Irmak gibi tarz degistiriyoruz Sinan Cetin gibi sacma sapan filmlerle ugrasiyoruz..
Bir Almanya'ya, bir Fransa'ya, bir Italya'ya, hele hele birde Meksikalilara bakin..nasil da catir catir film yapiyolar..nasil Oscar'lara giriyolar oduller topluyolar, nasilda 20-25 ulkede filmleri gosterime giriyor..bizim bu seviyelere gelmemiz icin kendi Turk Sinemamiza bagli kalmamiz gerektigini, her filmde tarz degistirmemiz gerektigini, hollywood vari ceksekde hic bir zaman onlar gibi olamiyacagimizin farkina varmamiz gerektigini dusunuyorum. Bunun daha farkina varmamisak bizim daha 100-150 yil geride oldugumuzu anlamamiz gerekiyor.
n/a
Şu konuda parlak'a katılıyorum, Türk Sineması kendini bulmak zorunda. Özgün eserler ortaya koyarak, adını duyurmak ve yaymak zorunda.
Ancak her filmde tarz değiştirmenin bu konudan uzaktan yakında en ufak ve hatta hiçbir alakası yoktur. Sonra biri size Stanley Kubrick dediğinde kalırsınız. Kubrick'in aynı tarzda iki filmi yoktur. Shining korku, 2001 bilim-kurgu, Cleopatra epik, Lolita dram, Full Metal Jacket apayrı bir şey.
Her yönetmen hep aynı dalda eserler vermediler diye bir şey sözkonusu olamaz. Bu onu kötü veya kişiliksiz bir yönetmen yapmaz. Becerebiliyorsa bir yönetmen dilediği her tarzda eserler verebilir, ki başarılı olduğu sürece bu da ne kadar yetenkli bir yönetmen olduğunun kanıtı olur. Aynı Kubrick, Coppola, Scorsese ve daha nicelerinde olduğu gibi..
Bildiğim kadarının, anlatabildiğim kadarı.. Eylem Planı.
Ömrünüzde duymadığınız bir sporla ilgili Türkiye'de ve dünyada neler yaşanıyor diye meraktan çatlıyorsanız Laff Ultimate'a beklerim.
Eglaia, senin dediklerin film tarzlari degildir filmin icerikleridir..birisi duygulu birisi aksiyondur..ama ikisindede Turk Sinemasi gibi anlatir hikaye..yok birisininde hollywood vari birisinde baska bir tarz uygulanmaz..her yonetmenin hikaye anlatimi her filmde degismez ama evet bir aksiyon ceker bir drama bir komedi ama bilirsin yonetmen hic bir zaman anlatis tarzi ile oynamaz. Quentin Tarantino mesela ne cekerse ceksin kendi stili olan filmin ortasindaki bir sahneyi ilk basta gosterip sonra tekrar geri donmesi bu kendi stilidir..ne film cekerse ceksin bunu uygulayabilir (her filimde degil tabi bu bir ornek) ama ister aksiyon ister korku bu kendisine ayit bir anlatim seklidir..sen bununla oynarsan buyuk bir arayis icersine girmissin demektir..filmlerin icerikleri degisebilir tabikide ama anlatis tarzlari kamera hareketleri ve kurgu hic birzaman ozenti olmamali. yeni birseyler yaratmaliyizki ozgun birseyler ortaya ciksin. Turkish Cinema diye bir terim olussun dunyada ki oyle bir sey daha olusmadi..insanlar Mexican Cinema diyor, French Cinema diyor ama Turk daha olusmamis..bunu yaratmak icinde insanlarin tabulari yikmasi lazim..
n/a