Bütün olumlu düşüncelerimi yanıma alıp gidicem filme. umarım umduğumu umarım.
http://www.camurfilms.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Ayçiçeği ile sarmaşığın bir hikayesi vardı. Sarmaşık, ayçiçeğini çok fazla sever. Etrafına dolanır, dolanır... Sevgisini onu kucaklayarak hisseder. Gitgide doyumsuz sevgisiyle ayçiçeğini tamamıyla sarar, kaplar. Ve bu sevgi sonucunda ayçiçeği bir nevi boğularak ölür. (Bu kısmı daha sonra açıklayıcı olarak yazmak istiyorum).
Filmde ayrıcalığı olacak bir kaç sahne var, çok iyi.
Karakter isimlerini, senariste özellikle sormak isterdim.
- Şunu bir dene...
- Nedir bu?
- Tüm dualarının karşılığı diyebilirim.
Gia (1998)
Bu filmi türü içerisinde inceleyecek olursak, bu tarz "katil kim?" filmleri etkileyiciliğini iki temel unsurdan alıyorlar bence.
İlki elbetteki "katilin/cinayetin önceden tahmin edilememesi" diğeri de filmde "katili araştırmaya çıkanların bu araştırmanın hayatlarına kattıkları, değiştirdikleri". Bu filmde ikincisinin olacağından söz konusu Yavuz Turgul olduğundan şüphem yoktu. Çünkü ustanın karakter kurmak, onların aralarındaki hikayeleri ve gerilimleri ustaca bağlamak gibi bir meziyeti tartışılmaz. Ama acaba ilk kez girdiği bu türde ilkini yerine getirebilmiş miydi?
Hayır! Katili, katilin cinayeti işleyiş sebebini filmin yarısında tahmin edersen bu tarz filmlerin hiçbir etkileyiciliği kalmıyor ne yazık ki. Diğer bütün öğeler mükemmele yakın belki filmde ama bu türün en önemli özelliği ortada yok. Ve bu yüzden de çok üzücü!
Neticede yeni geliştirdiğim film puanlama tekniğime göre: 🙂
Filmin Biçimi: 9 /10 (Kamera kullanımları, görüntü yönetimi, sanat yönetimi, oyunculuklar enfes, sadece arada netlik kayıyor gibi geldi bana, fakat zaman zaman makinistten de kaynaklanabiliyor bu tarz sıkıntılar.)
Filmin Senaryosu: 5 / 10 (Yukarıda açık bir biçimde yazdığım üzere, senaryodaki 5 puanı tahmin edilebilirlikten kırarken bir diğer öğe olan karakter kurma geliştirme becerisine 5 puan veriyorum.)
Filmin Ana Fikri / Mesajı / Sorduğu Soru / Derdi Tasası: 7 /10 (Biraz klişeleşmeye başlayan bir dert olmakla birlikte filmin bütünü içerisinde kurulan bağlantılar klişeden biraz daha uzaklaştırdı filmi.)
Netice: 21 / 30 yani
7 / 10
bugün okudugum heryerde ayni sey yaziyo."filmin yarisinda katili herkes tahmin etti."
bugün okudugum heryerde ayni sey yaziyo."filmin yarisinda katili herkes tahmin etti."
Bu bi filmi kötü yapan bi unsur değildir ki. Bilmece mi la bu?
Yine de sinemada izlemeyi düşünmüyorum. cCc Muhsin Bey cCc
sonucta bir polisiye filmi ve sonuna kadar merak uyandirirsa daha bi hos olmazmi?
Bu filmde sinema tarihindeki en saçma sahnelerden biri var valla. Yavuz Turgul gibi hikayeyi hemen herşeyden üstün tutan bir adam böyle bir sahne planlamasını nasıl yapmış şaşırdım doğrusu.
Gerçekten de öyle. Kurguda ufacık bir oynama filmi çok daha üst seviyelere taşır.
Ustanın vardır bir bildiği diyelim de bana iyi gelmedi ne biliyorsa.
Bu filmde sinema tarihindeki en saçma sahnelerden biri var valla. Yavuz Turgul gibi hikayeyi hemen herşeyden üstün tutan bir adam böyle bir sahne planlamasını nasıl yapmış şaşırdım doğrusu.
Gerçekten de öyle. Kurguda ufacık bir oynama filmi çok daha üst seviyelere taşır.
Ustanın vardır bir bildiği diyelim de bana iyi gelmedi ne biliyorsa.
önemli lan çizgisini korurken moderniteye karşı duruş sergilemesi, veya karşı durmadan çizgisindeki yeniliği.
http://www.camurfilms.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Alp bende mi hata var anlamadım, yoksa senmi içtin 🙂
Bu filmde sinema tarihindeki en saçma sahnelerden biri var valla. Yavuz Turgul gibi hikayeyi hemen herşeyden üstün tutan bir adam böyle bir sahne planlamasını nasıl yapmış şaşırdım doğrusu.
Gerçekten de öyle. Kurguda ufacık bir oynama filmi çok daha üst seviyelere taşır.
Ustanın vardır bir bildiği diyelim de bana iyi gelmedi ne biliyorsa.
önemli lan çizgisini korurken moderniteye karşı duruş sergilemesi, veya karşı durmadan çizgisindeki yeniliği.
Evet sanırım böyle bir şey.
Bilin ulan katili, benim derdim bu değil, katili bilmenizden daha önemli benim söyleyeceklerim gibi bir şey.
Kabul edilebilir tabi, takdir de edilebilir, ama ben daha farklı olmasını isterdim.
Yani madem böyle bir niyet var, neden hikaye kendini filmin yarısına kadar "katil kim?" sorusu üzerine kuruyor o zaman, diye soruyorum kendime.
Katilin filmin sonuna kadar sır olması demek Türk Polisiye Film Tarihi'nin en iyi filmi olur demekti ve belki de uzun yıllar adından söz ettirecekti. Şu anda bile bir olasılıkla en iyi filmi olmuş olabilir ama bahsetmek istediğim en iyi, tıpkı Barcelona'nın iyi bir futbol takımı olması gibi bir şey.
- Şunu bir dene...
- Nedir bu?
- Tüm dualarının karşılığı diyebilirim.
Gia (1998)
Katilin filmin sonuna kadar sır olması demek Türk Polisiye Film Tarihi'nin en iyi filmi olur demekti ve belki de uzun yıllar adından söz ettirecekti. Şu anda bile bir olasılıkla en iyi filmi olmuş olabilir ama bahsetmek istediğim en iyi, tıpkı Barcelona'nın iyi bir futbol takımı olması gibi bir şey.
Katilin filmin sonuna kadar sır olması demek Türk Polisiye Film Tarihi'nin en iyi filmi olur demekti ve belki de uzun yıllar adından söz ettirecekti. Şu anda bile bir olasılıkla en iyi filmi olmuş olabilir ama bahsetmek istediğim en iyi, tıpkı Barcelona'nın iyi bir futbol takımı olması gibi bir şey.
hahahaha çok iyiii....
- Şunu bir dene...
- Nedir bu?
- Tüm dualarının karşılığı diyebilirim.
Gia (1998)
...
kız aslında ölmemiş ama sağ kolu olmadan bir yerlerde yaşıyor olsaydı, asıl o zaman efsane bir film olurdu. yalvardım lan
filmi izlerken. nolur böyle olsun diye yalvardım resmen.
Bunu ben de düşündüm, hep de bekledim, yalvardım aynı şekilde, ama olmadı.