Arkadaşlar ben bu aleti bekliyorum. hakkında bilgisi olan var mı? merakla beklediğim konu 10 bit verip vermeyeceği. 1080e 120 fps verecektir artık, dinamik aralık da iyidir ama 10 bit vermesi bana pek olası gelmiyor. fikirleriniz nelerdir?
aldınız pocket'ları kimse iplemiyor tabii. sözüm kezzap ve paciente'ye 🙂
Bu Sony her sene bir model çıkararak ne yapmak, nereye varmak istemektedir?
Sony'nin DSLR'larının tek negatif tarafı 8 bit olsa umut verici bir gelişme olarak görülebilirdi bu ama event işlerle beraber yapılmadığı sürece film yapımı için böyle bir alete yatırım yapmak mantıklı gelmiyor bana. Hem hazır yapılmışı var: Panasonic GH5.
söylediğin gayet mantıklı ama panasonic'in verdiğini veriyor zaten su an sony. ben salt film yapımı için düşünmüyorum. video tabanlı işler ve film yapımı için bir makine olabilir bu vereceği. yoksa fs7 gayet yeterli bir makine zaten. şu an panasonic ve sony tamamen bize yönelik hareket eden firmalar. forumlara da epey baktım ve 10 bit geleceğini yönünde ortak kanı ama ben şunu soruyorum 10 bit verirse ve atıyorum harici kayıtçı ile fazlasını verirse fs7'yi nasıl satacak? gönül ister ki hep raw çekelim ama raw ticari tabanlı işler düşünüldüğünde çok fazla ek masraf lazım. depolama sistemi işleme sistemi vb. şu an panasonic ve sony ile mirrorles formatında 10 bit veren ve harici bir zımbırtıya gerek duyulmayacak bir alet çok işlevsel olacak. emin olun herkes a7sii'leri ve gh5'leri elden çıkaracaktır. çünkü çok işlevsel bir noktayı vuracaklar. bu teknolojiyi yaratabileceklerini sanıyorum. eğer şirket çıkarlarına ters düşmezse bu çok iyi bir gelişme olacak. canon, nikon zaten burayı iplemiyor. tekrar belirteyim sadece film yapımı olarak düşünmeyin, joker bir alet gibi düşünün.
Abi at fiyatına kamera satıyorlar ilgilensek ne olacak, uzaktan bakıyoruz sadece.
Ama renk düzenlemesi için elime sony a7s2 falan geliyor arada, çok net söyleyebilirim ki samyang lenslerle müthiş bir kamera oluyor.
Ciddi bakılan, tek günlük çekim gerektiren bir film işi için bile pocket ve üstü sinema kameraları benim için ilk tercih. Bir ara GH5'e epeyi meylettim ama fotoğraf performansı yetmiyor yatırım yapmak için. Eskiden olduğundan daha geçerli seçenek bana göre kamera kiralama durumu. Artık sinema kameralarının prensiplerini anlayıp tecrübe edecek kadar vakit de harcadık diye düşünüyorum. Bir Ursa 4.6K, Red'in eski bir modeli, dizi sezonu dışında belki bir Alexa kiralama, salt film yapımı için kamera bazında en geçerli yol gibi geliyor. Kameranın setteki süresinin bir değeri olmalı belki. Disipline olmanın bir yolu da bu olabilir. Yoksa al kenarda dursun cihazları gibi bunlar, prodüksiyon ihtiyacı olmadıkça ya da karşılayamadıkça. Sinema kamerası değiller, ki bu kabul edilebilir belki ama istedikleri para- sundukları ürün, bizlerin kafasındaki vaatleri çözecek cevap değil, şimdilik. Israrla, ciddi film yapmak istiyorsan üst segment ürünlerimize bak diyorlar zaten.
Bende Bağımsız ile ayni fikirdeyim.
Artan kur fiyatlarında bu kadar parayi kameraya baglamaktansa işe göre profesyonel kamera kiralamak fayda maliyet olarak daha mantikli.
Kiralama yapan yerler çoğu zaman operatör ile birlikte yolluyor kameraları, buda +1 kamerayı tanıyan kameraman demek ki , yarı amatör bizim gibiler için bulunmaz nimet .
Eskiden hangi kamera diye çok kafa yoruyorduk artık piyasada yapılan işlerin görüntü kalitesi hangi kamera ile çekildiği falan daha açık ve ortada .
İş başına bin tl gibi bir ekipman kirasini gözden cikardiginda, 10- 15 işte böyle kameralara bir kerede bagliyacagin parayi daha efektif kullanabiliyorsun.
Kesinlikle öyle. Ben elimdeki iyi lenslerden kurtulup, manuel lenslere dönmeye çalışıyorum hatta.
Elimde deneme yapacak kendimi geliştirecek lens ve kamera olsun yeter.
Pocket ve 550D de fazlasıyla bu işi görüyor. Nadir film çekebiliyoruz, onda da kira mantıklı.
Ben A7sIII’ü düşününce hiç heyecanlanmıyorum. 10 bit de cazibesini artırmıyor.
Benim canavar BMPCC 13 stopluk ışık aralığında 12 bit kayıt yapıyor:)
Bir de baktım bu modellere şimdi o ne fiyat öyle? A7sII için söylüyorum.
Sirayet isimli kısa filmin renkleriyle uğraşırken epey muhatap oldum o kamerayla. Abartıldığı kadar olmadığını söyleyebilirim. Kezzap’ın söylediği gibi prime lensle güzel görüntü veriyor ama gene de pocketten aldığım verimi göremedim.
En iyi makina ,alabileceğin ve kullanabileceğin makinadır (Kısacı atasözü).Örn.Canon 6D 🙂
Yinede, daha performanslı bir makinayı operatörüyle kiralamak bana çok daha sağlıklı geliyor.
benim bahsettiğim konuyu herkes atlamış nedense. arkadaşlar bu makineyi alıp film çekeceğim demedim. zaten kendime almıyorum. video tabanlı işler yapan bir şirkette kullandığım ekipmanlar arasına katmak istediğim bir makine. tabii ki a7s serisiyle pocket'tan aldığınızı alamazsınız ve daha ucuza raw çekebilecekken bunlara bu parayı vermezsiniz "eğer sadece film çekiyorsanız." çok yoğun bir döngüyle video işleri yapıyorsanız mantıklı bu mirrorles makineler. 10 bit verir mi vermez mi bunu tartışmak istedim.
Ben JeanG'ye katılıyorum. Pocket al, hemen çek kamerası değil kesinlikle.
Param olsa çalışma mantığıma göre, hız için, Pocket yerine Sony a7s serisinden bir kamera alırım düşünmeden. Çünkü bazen hızın, sürenin ekstra enerjinin getirdiği kalite kameranın getirdiğinden daha iyi olabiliyor.
İlk mesajımda söyledim zaten event işlerle birlikte kullanılmadığı sürece iyi yatırım değil diye 🙂 Tanıtım - düğün klibi vs. çekeceğim arada da film çekerim diyorsan olur. Yapılmışı var derken GH5 de 10 bit. Bu kamera öncü değil yani.
Hız konusuna taktım ben de.
Neye göre?
Halbu ki eldeki kamera size her halükarda optimum kaydı sağlıyorsa hızlı çalışmış olursunuz.
A7s ve türevi kameralarda yaşadığım şey şu ki pozlamayı doğru yapmazsanız görüntü mümkün değil kurtulmuyor. Onun için ışığa çok dikkat etmek gerekiyor.
Ben pocket kullanırken ekstra emek harcamak zorunda kalmıyorum. (Sanat kaygısı olmayan basit işlerde) Çantadan çıkarıp küt diye kayıt alabiliyorum.
Aynı refleks dslr ya da aynasızlarda pek mümkün değil.