Forum

yeşil perde + kamera ve ses sorunu

19 Gönderi
7 Üyeler
0 Reactions
6,989 Görüntüleme
(@mr-vengeance)
Gönderi: 16
Başlığı açan
 

merhabalar,

bir stüdyoda yeşil perde kullanılarak görüntü ve ses kaydedilmek isteniyor. ses kayıt donanımı konusunda Firar ile beraber Rode NTG-2 ye ve bir boom sapına karar verdik.

asıl sormak istediğim soru greenbox keylemek için nasıl bir kamera kullanmak gerektiği.bu noktada hv40 tarzı bir cihaz iş görür mü yoksa daha farklı sınıf bir kameraya mı ihtiyaç duyulur ? bu arada bir adet canon xl 2'mizde var,onu satıp başka birşey alma planlarındayız.zira hd görüntü kaydedilmek isteniyor.

* çok önemli ve acayip şekilde unuttuğum dipnot greenbox'ı aydınlatmak için ne tarz ışık ve düzenek gerektiği konusunda fikre ihtiyacım var.

konuyla ilgili fikirleriniz paylaşırsanız sevinirim.

- aaağbi 3ccd nedir yani?
- aaabicim yani ccd,3ccd dediğin yooordun kaymaadır.

 
Gönderildi : 26/11/2009 5:59 am
 Hepa
(@hepa)
Gönderi: 0
 

HD daha mantıklı, ışıklandırma önemli yeşil perde de.Mümkünse soğuk ışık (kino) kullanabilirsin.Öncelik olarka perdeyi aydınlatmalı ver heryerini aynı tonda yapmalısın, sonrasında oyuncuyu perdeye ışığı ve gölgesi düşmeyecek şekilde aydınlatabilirsin.Onun dışında yüksek güçlü 3 veya 4 tane sıcak ışık (tungsten) kaynağını tavana vurarak hem gölgelerden kurtulursun hem de ortamı koyuluk kalmayacak şekilde aydınlatmış olursun.

*our AC-130 in the air

 
Gönderildi : 26/11/2009 5:14 pm
(@milofx)
Gönderi: 0
 

HV40 la chromakey çekimi yapılabilir ama dikkat edilmesi gereken bazı hususlar var. Öncelikle eğer çekimi kasete yaparsanız hdv sıkıştırması nedeniyle renk örnekleme oranı 4:1:1 e düşer ki bu durum keyleme işlemini oldukça zorlaştırır. Bunun yerine Decklink gibi bir kart kullanarak kameranın direkt hdmi çıkışından bilgisayara bağlanarak 4:2:2 oranında hiç kayıpsız şekilde kayıt yapabilirsiniz. Bu görüntü hdv kaydına göre çok daha başarılı bir sonuç verecektir. Bir diğer dikkat edilmesi gereken husus beyaz ayarı. Şimdi açıklaması çok uzun sürecek teknik sebeplerden dolayı video kameralarda beyaz ayarı 5600 Kelvine (Outdoor) ayarlandığında çok daha gürültüsüz bir mavi kanalı elde ediliyor. Keyleme işlemi (fon renginin yeşil olması aklınızı karıştırmasın) mavi kanalına yapılan hesaplamaları kullandığından yine çok daha iyi sonuç vermekte. Yani özetle kameranızın beyaz ayarını 5600 Kelvine getiriyorsunuz, fonunuzu daylight ışıklarla aydınlatıyorsunuz, konunuzu elde etmek istediğiniz etkiye göre aydınlatıyorsunuz, kameranızı decklink kartlarından biriyle direkt bilgisayarınıza hdmi dan bağlıyorsunuz, kayda giriyorsunuz. Bir de unutmadan çekim yapacağınız konuya arkadan (backlight) çok hafif macenta bir ışık verirseniz özellikle saç gibi karışık unsurların çok daha başarılı keylendiğini göreceksiniz. Son olarak da çekim sırasında fon aydınlatmasının düzgün yapılıp yapılmadığını canlı olarak kontrol edebilmek için Adobe Ultra gibi bir programı kullanabilirsiniz. Umarım yardımcı olabilmişimdir. Kolay gelsin...

 
Gönderildi : 03/12/2009 2:19 am
 Düd
(@dud)
Gönderi: 0
 

4:2:2 hiç sıkıştırmasız bir format değildir. Düzeltelim.

Bir de ustaların tavsiyelerinden okudum ancak bizzat test etmediğimden kesin çalışır diyemem, ancak şöyle bir şey de var:
Normalde keyleme yapılacağında nesne ve perde aynı f-stopa göre aydınlatılır. Tavsiye edilen bu tekniğe göre ise perdeyi aşırı pozlayarak daha rahat alpha çıkarılabiliyormuş. Dediğim gibi bizzat denemedim ve sakın ama sakın birkaç kez test etmeden direkt böyle çekmeyin. Ancak uzun süre bu şekilde çalışacaksanız denemekte yarar var.

Bildiğim kadarının, anlatabildiğim kadarı.. Eylem Planı.
Ömrünüzde duymadığınız bir sporla ilgili Türkiye'de ve dünyada neler yaşanıyor diye meraktan çatlıyorsanız Laff Ultimate'a beklerim.

 
Gönderildi : 03/12/2009 3:44 am
(@karatasa)
Gönderi: 2457
 

Muhtemelen stüdyonuz küçük olacağından arkadaşlar yazmamamışlar ama ben eklemek istiyorum. Yeşil perde konusunda ciddi öneme sahip bir başka konu, alan derinliği etkenidir. Yeşil perdeyi ne kadar flu'ya düşürürseniz yeşil tonu o kadar "tek" ton olacaktır. Tek tona yakınlaştıkça ise yeşil rengin bilgisayar tarafından algılanıp silinmesi kolaylaşacaktır.

Öte yandan tüm bu işlemleri kusursuz yapsanız bile, bilgisayar başında doğru teknikler uygulanmaz ise tam anlamıyla profesyonel bir sonuç almanız pek mümkün değil. Konuyla ilgili araştırma yapmanızı öneririm.

 
Gönderildi : 03/12/2009 12:48 pm
 Düd
(@dud)
Gönderi: 0
 

Alan derinliğini düşürmenizi tavsiye etmem. Düzgün keyleme programları pre-blur atar zaten görüntüye. Olmadı siz de atabilirsiniz. Keskinlik kaybetmemek daha iyi. Yeşil perde çekimleri tam alan derinliğiyle çekilir genelde. Ben tersini görmedim diyeyim, daha doğru olsun.

Bildiğim kadarının, anlatabildiğim kadarı.. Eylem Planı.
Ömrünüzde duymadığınız bir sporla ilgili Türkiye'de ve dünyada neler yaşanıyor diye meraktan çatlıyorsanız Laff Ultimate'a beklerim.

 
Gönderildi : 03/12/2009 3:06 pm
(@karatasa)
Gönderi: 2457
 

Geçtiğimiz hafta içinde Tv8 yeni yayın deönemimin tanıtımı için stüdyoda Red kamera ile çekimler yaptık..Sürekli kullandığımız greenbox ortamımıza ekstra bir ışık ilavesi yapmadan 4K olarak hem genel hem de yakın plan ring light ile çekimler yaptık , ayrıca highspeed olarakta 2K çektik..Çekimler esnasında monitörden ve vizörden ne gördüysek aynen onu aldık..yakın planlarda 28mm genellerde 50mm lens kullandık ,alan derinliği muhteşem olduğu için aktörün arkasında bulunan yeşil duvar muhteşem bir şekilde bulanık oluyor bu durumda farklı yeşil tonları , ışık sorunları gibi şeyler yüzünden keyleme problemleride oluşmuyor, After Effects'te her plan için ortalama 20 saniye keylight parametreleri ile uğraştım sonuç mükemmel..

Sinefx forumunda Emre Gören'in açtığı bir başlık;

Red kamera ile greenbox tecrübem
http://www.sinefx.com/forum/index.php?topic=4637.0 " onclick="window.open(this.href);return false;

 
Gönderildi : 03/12/2009 3:27 pm
 Düd
(@dud)
Gönderi: 0
 

Bu çekimin türüne göre değişecek bir şey. Kameranın sabit durduğu çok az hareket içeren çekimlerde doku ve ışığı yumuşatmak için kullanılabilir, hareketli kamerada alan derinliği düşürmek iş yükünü 3-5 katına çıkarır. Benim bunu dememdeki ana sebep ise, alan derinliği fazla düşürülürse silikleşecek olan kenarları ve spilleri keylemenin zorlaşacak olmasıdır. Ki bu da tabii pek çok değişkene bağlı. Alan derinliği azaltılacaksa bile abartılmamalıdır. Hareketli çekimlerde ise mümkünse en yüksekte olmalıdır.

Ancak en başta dediğim gibi olay dönüp dolaşıp nasıl bir şey çekeceğinize bakar ve en yukarıda da dediğim gibi, denemeden hiçbir şeyde karar kılmayın. Tüm alternatifleri deneyip en beğendiğiniz sonucu veren yöntemi deneyin. Ayrıca akaratas'ın yukarıda da dediği gibi, çekim kadar işin postunu da bilmek önemli.

Kaynaksa kaynak da verelim 🙂
http://effectscorner.blogspot.com/2008/02/depth-of-field-and-vfx.html " onclick="window.open(this.href);return false;

Burada Red ile hareketli kamerada perde çekiminin zorluğunu anlatıyor:
http://www.edwardmendoza.com/music-video-blog/2009/06/red-one-greenscreen-and-depth-of-field.html " onclick="window.open(this.href);return false;
http://generalspecialist.com/2006/10/greenscreen-and-bluescreen-checklist.asp " onclick="window.open(this.href);return false;

Her ikimizi de destekleyen birkaç örnek foto koyayım
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;

Bildiğim kadarının, anlatabildiğim kadarı.. Eylem Planı.
Ömrünüzde duymadığınız bir sporla ilgili Türkiye'de ve dünyada neler yaşanıyor diye meraktan çatlıyorsanız Laff Ultimate'a beklerim.

 
Gönderildi : 03/12/2009 4:41 pm
(@enjeksiyon)
Gönderi: 1450
 

Verdiğin fotoların ikinci linki çalışmıyor. Ya bu sin city yi tamamen studyoda mı çekmiş adamlar. Oyuncuların nasıl bir konsantrasyonu varmış, helal olsun...

şimdi daha çok seviyorum seni hayat, hadi...

 
Gönderildi : 04/12/2009 12:57 am
 Düd
(@dud)
Gönderi: 0
 

Evet. Dvdsinde tüm filmin hiç efektsiz hızlandırılmış şekilde akan hali var. Yeşilden başı dönüyor insanın :).

Bildiğim kadarının, anlatabildiğim kadarı.. Eylem Planı.
Ömrünüzde duymadığınız bir sporla ilgili Türkiye'de ve dünyada neler yaşanıyor diye meraktan çatlıyorsanız Laff Ultimate'a beklerim.

 
Gönderildi : 04/12/2009 1:17 am
 Hepa
(@hepa)
Gönderi: 0
 

Belki bu iş görür, Canon 7D ile çekilmiş. Eylem sen de merak ediyordun sanırım keylemeyi veya başkası merak ediyordu.
http://vimeo.com/7964615 " onclick="window.open(this.href);return false;
http://vimeo.com/7964527 " onclick="window.open(this.href);return false;

*our AC-130 in the air

 
Gönderildi : 04/12/2009 2:35 am
 Düd
(@dud)
Gönderi: 0
 

Valla yazmadıysam da ediyordum ve abov :). Yalnız flat çektiğini de belirtmiş. Onun da payı vardır. Çok iyi key alınmış valla gerçekten.

Bildiğim kadarının, anlatabildiğim kadarı.. Eylem Planı.
Ömrünüzde duymadığınız bir sporla ilgili Türkiye'de ve dünyada neler yaşanıyor diye meraktan çatlıyorsanız Laff Ultimate'a beklerim.

 
Gönderildi : 04/12/2009 2:45 am
(@kaydirakliyilan)
Gönderi: 0
 

Harbiden iyimiş yaa. Ah şu ısınma problemi olmasa.

http://www.vimeo.com/firarland
http://www.flickr.com/photos/firarland/

 
Gönderildi : 04/12/2009 2:59 am
 Hepa
(@hepa)
Gönderi: 0
 

Flat ne demek çözemedim?
Tek tıklama keyleme yapabiliyor, üstünde oynamak gerekmiyor fazla:)
Bir tane örnek çalışma yaptım.Birazdan yüklecem.Ben çok başarılı buldum açıkcası.

*our AC-130 in the air

 
Gönderildi : 04/12/2009 3:24 am
 Düd
(@dud)
Gönderi: 0
 

Gama eğrisini düz hale getiriyorsun kameranın böylece bir nevi kameranın dinamik aralığını yükseltiyorsun. RED'den 1 fstop falan daha düşük hale geliyor. Çok çok yararlı. Tabii kameradan çıkan ham görüntü leş görünüyor ama postta yapılabilecekler 2 3 misline çıkıyor.

Bildiğim kadarının, anlatabildiğim kadarı.. Eylem Planı.
Ömrünüzde duymadığınız bir sporla ilgili Türkiye'de ve dünyada neler yaşanıyor diye meraktan çatlıyorsanız Laff Ultimate'a beklerim.

 
Gönderildi : 04/12/2009 3:54 am
Sayfa 1 / 2
Paylaş: