Steadicame ihtiyacım var. İnternette bunu buldum. Bununla stabil görüntüyü yakalayabilir miyim?
http://urun.n11.com/tripod-ve-monopod/steadicam-dslr-P71622053
Ayarlaması çok zor bunların. Uğraşırsın çok.
Steadicam için henüz bir ideal çözüm bulamadık.
Ama bunlarla uğraşmak yerine PVC ler, demirler ile yapılabilecek bir ürün ve post prodüksiyonda yapılacak düzenlemeler daha ideal fiyat performans açısından. Şu an için düşük bütçe için en ideal çözümler bu bana kalırsa.
Bende Glidecam2000 vardı. En iyilerden olduğu halde elden çıkardım.
Kullanmak çok külfetli. Eğer ekibinizde görüntü yönetmeni-kameraman-focusPuller ayrı ayrı varsa nisbeten iyidir ama yine de uyumlu çalışmaları omuzluk gibi kolay olmuyor. Hele ki kamerada tek kişiyseniz bununla işinizi hiç göremiyorsunuz. Açılar iyice belli ise ve focus gerekmiyorsa (Özellikle takip sahneleri) işe yarıyor.
Sonuçta gerekli bir şey olmasa böyle bir ürün olmazdı, ama benim tecrübem böyle. Karar sizin.
ben kuzeyemir
Benim fikrim kuzeyemir gibi birçok kullanıcının geri dönüşünden süzülme bir şey.
Genelde böyledir yani kullanıcıların ifadeleri.
Ben de bir iki kere kullanmaya kalktım, aynı. Külfetli cidden. Büyük prodüksiyonlar zaman olarak bunu karşılayabiliyorlar belki ama zaman bizler için çok değerli. Bir steadicam'i 1 saat ayarlamaya çalışmak çok sorunlu.
Anlatım dilimi değiştirmek istiyorum. Uzun planlar ağırlıklı çekimler düşünüyorum. Diy fig var elimde gerçekten istediğimi alamadım. Stabil değil. Oyuncuyu takip maksatlı benimki. Belki DIY olarak Kezzapın dediği gibi yapılırda genede çok bi şey beklemiyorum. Bütün DIYlar çöp bence. Adam buna kafa yoruyor. Mühendislik bir çaba ve hesap var. İki tane boruyu tutturup tamam oldu deniyor ama olmuyor. Altın soru şu peki bir adamı ben ekonomik olarak nasıl takip edeceğim ??
DIY'lar çöp değil, ama öyle düşünebilirsin.
Bunun altındaki mühendislik dediğin şey bir işe yaramıyor diyoruz biz de. Sadece sana altında bir mühendislik var diye inandırabilmek için boyuyorlar. Ama milim oynama ciddi sıkıntı yaratıyor. Al, kendin gör. Belki sen yaparsın, bize de öğretirsin. Memnun olurum, ben de alırım aynısından.
Profesyonellerin mantığıyla düşünme. Adamlar ronin kullanıyorlar ufacık bir sahnenin çekimi için 6 saat gibi bir zamanları var çünkü. Ya da bir ronin'in stabilizasyonuyla ilgilenen kişi ondan önce defalarca yapmış aynı şeyi bambaşka koşullar altında.
Ama bu forumdaki işler için ronin dahi olsa, o dengeyi yapmak saatler alıyor ve bu bizim için kabul edilemez bir şey.
Ekonomik olarak birini takip etmek istiyorsan omuzluk kullanabilirsin. Ama omuzluk stabilite vermez. Fig-rig en ideal çözüm bence bizler için.Ona bakabilirsin.
Steadicam kullanmak istiyorum diyorsan paradan fazlasına ihtiyacın var, zamana ve tecrübeye.
Haklısın galiba evet kezzap. İkna oldum. Fig rig ilk tercihim olmalı. Ya da diy dslr rig olayına girmeliyim. Zamanını ayırıp yorum yazdığınız için teşekkürler.
Bu konuya bir süredir cevap arayan birisi olarak bende bir şeyler yazma ihtiyacı hissettim. Kezzap ile bmpcc üzerine bu stabilizatör olayını konuşmuştuk. Benim bir süre ronin kullanma tecrübem oldu. Bir kere cihaz görevini çok iyi yerine getiriyor o kısımda hiçbir sorun yok ama bunun haricinde benim için sorun oluşturanlardan başlayayım birincisi cihaz ağır, ronin m bile kullansanız eğerki çok güçlü değilseniz bir süre sonra belinizde hissedilir bir ağrı olmaya başlayacak ya easyrig gibi bir markanın yeleğini alıp onla taşıyacaksınız ya da sürekli mola vererek çalışacaksınız, ikincisi netlik ya ben takarım geniş açı açarım diyaframı demeyin o iş her zaman öyle olmuyor, ışık ile ilgili veya kadraj kurulumuyla ilgili zaruri durumlarda bunları yapamayabilirsiniz. Eğer ki yok abi ben netlikle oynayacağım derseniz wireless follow focus almanız gerekir ki en uygunu 3000TL civarıydı sanırım Djinin orjinal follow focusu ise 6500 tl idi netlik büyük sorun anlayacağınız, üçüncü olarak ise kalibrasyonu geliyor. Makinayı ronin'e taktınız geldiniz sahneyi tam çekeceksiniz ya dediniz dar kaldı bir genişi takalım hadi bakalım:) lensi çıkar bir daha kalibrasyon ayarla gitti 10-15 dk bence bu kısa filmciler için önemli bir sorun çünkü mekanların çoğuna benim gibi para vermediğinizi öngörüyorum hatır gönül gitmişsiniz hadi bitirin de gidin diyor mekan sahibi sen her sahnenin üzerine böyle 20 dk atınca o iş iyice tatsızlaşıyor ya da bana hep öyle oldu bilemiyorum:)
Şimdi benim bulduğum çözüme gelecek olursak, alüminyum boru sistemli dslrler için şaryo düzeneği var. (proaim diye bir firmanın ama diy olarak da yapılabilir ayrıca türkiyede de filmefekt diye bir firma var hatta kendileriyle görüşseniz kendi tasarımınızı bile yaptırabilirsiniz bence) Böyle bir şaryo sistemin faydası netliği klasik bir follow focus ile kontrol edebilirsiniz, ikinci olarak da eğer aynasız makinanız varsa el gimballarına yönelebilirsiniz. Zhiyun, beholder gibi markaların modelleri işinizi görür. Bu zamana kadar bulabildiğim çözümler bunlar:) Son olarak şunu söyleyeyim bu gibi sistemleri sadece kısa film çekimi için kullanacaksanız, satın almayın kiralayın. Herkese iyi forumlar dilerim.
Bütün DIYlar çöp bence. Adam buna kafa yoruyor. Mühendislik bir çaba ve hesap var. İki tane boruyu tutturup tamam oldu deniyor ama olmuyor. Altın soru şu peki bir adamı ben ekonomik olarak nasıl takip edeceğim ??
Asla katılmıyorum.
Doğru malzemeyi kullandığın sürece DİY ürünlerin -işlev olarak- orijinalinden farkı yok. Yıllardır deneyimlediğim için söylüyorum.
Takip sahnesininde bence en ekonomik olarak:
Monopot varsa eğer alt kısma kameranın ağırlı kadar bir ağırlık bağla. Elle tuttuğun yere de uzunca ve sağlam ambalaj lastiği bağla ve o lastiğin diğer ucunu göğüs hizana gelecek şekilde kendine bağla. Lastik %25-40 kadar esneyecek şekilde ayarla ve geniş açı kullan. Titreme hiç olmaz. Biraz sallanma olur sadece o da izleyene oyuncuyla birlikte yürüyormuş hissi verir.
Monopot yoksa tripotun bacakları uzun kalacak şekilde ve kapalı durumdayken de yapabilirsin ama tripot biraz daha zor olur.
Ek olarak o kadarcık sallanma da iyi bir warp stabilizer ile halledilir.
Ek olarak o kadarcık sallanma da iyi bir warp stabilizer ile halledilir.
Zaten sorun da o benim sallanmam 🙂
Çalışacak öğreneceksin ve en optimum çözümü bulacaksın.
Parasızlık zor. Gerilla filmci olmak zor.
Allah sağlık versin. Gerisini halledersin.
Bütün DIYlar çöp bence. Adam buna kafa yoruyor. Mühendislik bir çaba ve hesap var. İki tane boruyu tutturup tamam oldu deniyor ama olmuyor. Altın soru şu peki bir adamı ben ekonomik olarak nasıl takip edeceğim ??
Asla katılmıyorum.
Doğru malzemeyi kullandığın sürece DİY ürünlerin -işlev olarak- orijinalinden farkı yok. Yıllardır deneyimlediğim için söylüyorum.
Takip sahnesininde bence en ekonomik olarak:
Monopot varsa eğer alt kısma kameranın ağırlı kadar bir ağırlık bağla. Elle tuttuğun yere de uzunca ve sağlam ambalaj lastiği bağla ve o lastiğin diğer ucunu göğüs hizana gelecek şekilde kendine bağla. Lastik %25-40 kadar esneyecek şekilde ayarla ve geniş açı kullan. Titreme hiç olmaz. Biraz sallanma olur sadece o da izleyene oyuncuyla birlikte yürüyormuş hissi verir.
Monopot yoksa tripotun bacakları uzun kalacak şekilde ve kapalı durumdayken de yapabilirsin ama tripot biraz daha zor olur.
Hacı düzeltiyorum; diy jib crane, diy fig rig olayına girdim olmadı istediğim gibi olmadı. Lafıma geleceğim ben beceremiyorum herkes senin gibi yetenekli değil ki abi. Seni takip ediyorum yapıyorsun bense cortingen sıtrayze. Düzeltiyorum diy iyi ben yapamıyorum.
Şu tarzlarda ürünler nasıl olur sizce? Bunlara benzer bir steadicami sanayide yaptırmaya karar verdim. Usta, "Sana 100 TL'ye patlar." dedi. Vazgeçtim.
Ayrıca şu netlik konusunda, örneğin; netliği oyuncuya ayarlayıp, oyuncuyu sürekli sabit mesafeden takip etsek ve oyuncu sürekli çerçevenin aynı yerinde kalsa yine de problem olur mu? Deneyimli abilerimizin deneyimlerini bekliyorum.
Hepsi için geçerli yazdıklarımız.