Bunu geçende ben de görmüştüm bir yerlerde. Alsam mı hatta bir denemek için dedim.
Eleman tehlikeli diyor.
Koyayım uyarayım dedim.
Aslında bu mesaj ışık konularından birine eklemlense daha faydalı olur.
Andoer'in corn ledleri tamamen plastik, metal herhangi bir kısım olmadığından tehlikeli olmayacağını düşünüyorum.
Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk
Haklısın.
benim de son zamanlarda sinematografiye dair bütün düşüncelerim ışığın önemine kaymaya başlıyor. gerçekten grenli bir görüntü çok kolay affediliyor. gren, banding kimsenin umurunda değil ama orada gerçek bir ışık yapınca olay tamamen değişiyor. her şeyden önce, misal ekipman alırken önce ışığı ve sesi, sonra diğerlerini düşünmek gerek. bir şey öğrenirken önce ışığı, sonra diğerlerini öğrenmek gerek. fotoğraf bu anlamda çok faydalı bir şey. fotoğraf çekmekle ilgilenmenin sinematografiye çok büyük katkısı olduğuna inanıyorum. hatta ışığı iyi bilmek geri kalan bütün yükünüzü hafifletecek bir şey.
Led meselesini daha iyi anlamak için şu videoya bakabiliriz:
500 dolara yüksek ışık çıkışı verebilen, yüksek CRI değeri olan bir led ışığın gövdesini alabiliyorsun.
Şu an yüksek CRI veren ucuz ledlerden de bu kadar yüksek çıkış almak mümkün olmuyor.
Bir Redhead'le nasıl yarışabilir mesela.
Genelde sinematik ışık için redheadleri kullanmıyoruz bildiğiniz gibi. En azından bizim film çektiğimiz alanlar için düşündüğümüzde redhead bütün sahneyi aydınlatıyor. Fakat başka bir durum daha var ki işi biraz karmaşıklaştırıyor.
Sağa pozlama dediğimiz şeyi yapabilmek için yine yüksek çıkış verebilen ışıklara ihtiyacımız var.
Yani ortamı genel olarak bir aydınlatacağız, ve detay aydınlatmalarda yine düşük çıkış veren ledleri kullanacağız.
Böylelikle dramatik ışık için gerekli olan ışık oranını sağlamaya devam ederken, sağa pozlamayı da gerçekleştirmiş olacağız.
Bu durumda en az bir redhead işe yarayacaktır...
demeyi çok isterdim... 🙂
Çünkü o zaman da karşımıza renk sıcaklığıyla ilgili bir problem çıkıyor.
Ledler 5600K verirken Redhead türevi halogen ışıklar 3200K veriyor.
Bu da olmuyor.
Ne yapacağız? Küçük ledlerimize, ya da softboxlarımıza kanka olabilecek 5600K veren, yüksek çıkışlı halogenlere ihtiyacımız var.
Şu ana kadar anlattıklarımı bazıları anlamamış olabilir yüksek olasılıkla, bence bir ders gerekiyor.
Ama anlatabilecek doğru malzemeyi bulmam lazım.
Led meselesini daha iyi anlamak için şu videoya bakabiliriz:
500 dolara anca yüksek ışık çıkışı verebilen, yüksek CRI değeri olan bir led ışığın gövdesini alabiliyorsun.
Şu an yüksek CRI veren ucuz ledlerden de bu kadar yüksek çıkış almak mümkün olmuyor.
Bir Redhead'le nasıl yarışabilir mesela.
Genelde sinematik ışık için redheadleri kullanmıyoruz bildiğiniz gibi. En azından bizim film çektiğimiz alanlar için düşündüğümüzde redhead bütün sahneyi aydınlatıyor. Fakat başka bir durum daha var ki işi biraz karmaşıklaştırıyor.
Sağa pozlama dediğimiz şeyi yapabilmek için yine yüksek çıkış verebilen ışıklara ihtiyacımız var.
Yani ortamı genel olarak bir aydınlatacağız, ve detay aydınlatmalarda yine düşük çıkış veren ledleri kullanacağız.
Böylelikle dramatik ışık için gerekli olan ışık oranını sağlamaya devam ederken, sağa pozlamayı da gerçekleştirmiş olacağız.
Bu durumda en az bir redhead işe yarayacaktır...
demeyi çok isterdim... 🙂
Çünkü o zaman da karşımıza renk sıcaklığıyla ilgili bir problem çıkıyor.
Ledler 5600K verirken Redhead türevi halogen ışıklar 3200K veriyor.
Bu da olmuyor.
Ne yapacağız? Küçük ledlerimize, ya da softboxlarımıza kanka olabilecek 5600K veren, yüksek çıkışlı halogenlere ihtiyacımız var. Böyle bir şey var mı, yok sanırım. Bu nedenledir ki sektörde HMI denilen devasa şeyler kullanılıyor.
Şu ana kadar anlattıklarımı bazıları anlamamış olabilir yüksek olasılıkla, bence bir ders gerekiyor.
Ama anlatabilecek doğru malzemeyi bulmam lazım. Bu aralar bunun üzerine düşünüyorum.
Kırmızı kafanın önüne daylight filtre ve difüzyon/ softbox'ı çin işi halojenlere tercih ederim.
şöyle de bir video var;
Kırmızı kafanın önüne daylight filtre ve difüzyon/ softbox'ı çin işi halojenlere tercih ederim.
şöyle de bir video var;
Evet, sonuç olarak en mantıklı ve ucuz yol buraya çıkıyor. Ama işte halogendeki sıkıntıları biliyoruz, fazla ısınma vs gibi şeyler.
Dengeyi aramak lazım.
Mevzunun karmaşık olmadığını biliyorum ben de. Çoğu durumda tek led ışıkla bir sürü şey yapılabilir. Ama kendimizi zorlayacak şeyler peşindeyiz. Komplike durumlar yaratıp ideali arıyoruz.
Ama soru şu; işi görebilecek ucuz ve işimize yetebilecek kadar yüksek çıkış veren LED aramak da çözümlerden biri olabilir mi?
Aslında Lupo Superpanel'ler var ama bizleri çok aşan bütçelere, yine Aputure cob300d çok hoş ama 1100 dolar gibi. Yongnuo 600l'nin daylight versiyonunu edinip deneyeceğim Aliexpress'in 11.11'inde güzel bir fiyat yakalarsam.
Aslında Lupo Superpanel'ler var ama bizleri çok aşan bütçelere, yine Aputure cob300d çok hoş ama 1100 dolar gibi. Yongnuo 600l'nin daylight versiyonunu edinip deneyeceğim Aliexpress'in 11.11'inde güzel bir fiyat yakalarsam.
Yongnou YN600 benim de yukarıda sorduğum soruya verdiğim en mantıklı cevap şimdilik.
Ama araştırıyorum bir yandan da.
Daylight balance'ı olan (5500K'lık) halojen olarak yeşil kafalar var ayrıca:
üçü fazla gelecektir, ama 1 tanesi dediğim iş için uygun olabilir.
https://fotografium.com/urun/star-225-watt-5500k-yesil-kafa-surekli-isik-dimerli
YN600L gayet güzel bir ışık. Tavsiye ederim.
ben kuzeyemir
Hemen bir uyarı ekleyelim ama bir yn600 air var ve aşağı yukarı yarı fiyatına. O daha az ışık veriyor. Amazon'da bir kullanıcının bugün 2-3 stop fark ölçtüm dediğini okudum.
YN600L gayet güzel bir ışık. Tavsiye ederim.
Peki fan ne kadar süre sonra devreye giriyor ve ne kadar gürültü yaratıyor? Mikrofona sızacak kadar gürültü oluşturuyor mu?
reznovrun Fan sesini hiç duymuyorum diyebilirim. Ne zaman başladığını da hiç fark etmedim doğrusu. Setteki en sessiz ortamlarda bile kendini fark ettirmedi bana şimdiye kadar.
ben kuzeyemir