Hayır, burada yapabileceğin tek şey ML ile olabildiğince yüksek bitrate ile ve sağa pozlama ile çekim yapıp sonrasında post aşamasında da 10 ya da 12bite transcode edip öyle çalışmak. Yani bu sorunu çekim aşamasında ışıkla, pozlamaylai sonrasında da bit yükseltme ile çözmeye çalışacaksın.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Fulgura 550D'yle harikalar yaratan bir abi paylaşmıştı.
550D başlangıç için iyidir. 🙂
kezzap 550d ile harika çekimler yapan abi kim? ben görmedim de paylaşımı.
Bir blog mesajı yazaıp inceleyeceğim bu arkadaşı.
Ek olarak şu filmi izlemeni öneririm. 600D ile ve benzer şeritleşmeleri düz arka planlarda görebilirsin. Senin durumunda buna benziyorsa yapacak bir şey yok demektir. 8 bitle de güzel konulu filmler çekebilirsin. Bu tür durumlara düşmemeye çalışarak...
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
ML Raw çekilemiyorsa, çeşitli renklerin tonunu siyah beyazda kuvvetlendirme adına picture style'lar var nette. Hatta kendin bile hazırlayabilirsin yani Canon'un yazılımıyla, bu picture style'lar ile çekimi siyah beyaz yapmanda fayda var. Maalesef AVCHD'ye çekim sonrası -hele hele güzelcene ışıklandırma ve pozlandırması yapılmadıysa- renk düzenleme yapmak (Siyah-Beyaz'a çevirmek bile olsa ki aslında bu rengi yok ettiği için daha fazla dikkat çekiyor hatalara bence) çok ama çok zor.
Ben de şu sıralar eski verdiğim bir ödevin tekrar üstünden geçip Color Correction yapıyorum (Ve leş gibi çekmişim o zamanlar. Kabul ediyorum ve izledikçe utanıyorum kendimden resmen) gerçekten çok ama çok sıkıntılı. ProRes 4444 veya Cdng'nin yanında 128x128 gif dosyası gibi geliyor, en ufak dokunmada yırtılıyor neredeyse.
Çekerken görüntüyü iyice izle, sonradan sadece ufak dokunuşlar yapabileceğini unutma. Picture style ve renk ayarlarıyla en son elde etmek istediğin görüntüye en yakın ayarı ver, post'a bırakma asla!
Bir de şöyle bir şey buldum. S/B film emülasyonu falan diyor.
http://www.vision-color.com/deltavision-for-canon-eos/
Pozlamayı sağa yaslamayı ve ml ile bitrate yükseltmeyi yapmaya çalıştım. Postta 8 biti 10 bite yükseltmeyi yapmıyordum. Yapınca biraz daha düzeldi. Kötü görüntüleri de masklarla olabildiğince kurtarmaya çalışıyorum, bakalım. Çekerken direk siyah beyaz çekmek daha iyiymiş sanırım. Canon'un sb modunda da bakarak çektim ama cs çekip dönüştürünce bir yerde bir şeyler bozuluyor. Harekete bağlı olarak ışığın bir anlığına zayıflaması falan hep bozuyormuş. Öğreniyorum.
aa akendy'i biliyorum. hayranım adama. sadece 550d ve tek bir lensle harika filmler çekiyor. hep doğal ışıkta çekiyor diye biliyorum buna rağmen görüntüler kapalı mekanlarda bile çok iyi.
Pozlamayı sağa yaslamayı ve ml ile bitrate yükseltmeyi yapmaya çalıştım. Postta 8 biti 10 bite yükseltmeyi yapmıyordum. Yapınca biraz daha düzeldi. Kötü görüntüleri de masklarla olabildiğince kurtarmaya çalışıyorum, bakalım. Çekerken direk siyah beyaz çekmek daha iyiymiş sanırım. Canon'un sb modunda da bakarak çektim ama cs çekip dönüştürünce bir yerde bir şeyler bozuluyor. Harekete bağlı olarak ışığın bir anlığına zayıflaması falan hep bozuyormuş. Öğreniyorum.
Evet ışık değişince veya kamera oynayınca gradientler değiştiği için daha belli olur. Ben bir tarihte bu tür bir sorunu düzeltmek için 8-->10 bit dönüşümünden sonra gürültü eklemiş ve sonra da hafifi blur ile yoketmiştim. Aralarda olmayan değerleri gürültü dolduruyor. Yani atlamalar kalkıyor ve sonra biraz blur ile şeritler kaynaşıyor. Grain de yapabilir bu işi belki. %2 ya da %3 bir noise at bakalım.
Şu dslrler yüzünden öğrenmediğimiz numara, yapmadığımız cambazlık kalmadı.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
8-bit'ten 10-bit'e convert etmek Premiere'de falan işe yarıyor mudur bilmem ama DaVinci, Baselight veya diğer renk programlarında işlevsel olmaz diye tahmin ediyorum. Zaten kendi içlerinde 16-bit yazılmış oluyor algoritmaları (Hatta bazılarında 32-bit de seçilebiliyor yanlış hatırlamıyorsam) yani ellerindeki görüntü kaç bit olursa olsun sen dokunduğun anda 16-bit'e göre işlenmeye başlıyor ama sonuçta kaynak 8-bit, olmayan bir şeyi uyduruyor, tabi ki bir artısı oluyor ama yani gerçeğinin yerini tutmaz. Zamanında böyle bir program yok mudur diye araştırmıştım yani en azından bir algoritma ile çevre pikseller üzerinden ilişkileri inceleyerek işlem yapıp daha gerçekçi bit yükselmesi yapan ama bulamamıştım.
Adobe ürünleri zaten internal 16-32 bite çıkarıyor işlerken ama daha o aşamaya gelmeden 5DtoRGB ile bir ara işlem yapmak bazı renk değerlerini restore edebiliyor. Buna benzer bazı algoritmalar AviSynth üzerinde de mevcut. Bir de BM'nin ve GoPro'nun yazılımlarında var ama karşılaştırmak lazım. 8-10 dönüşümü gariban işi olduğu için pek uğraşan yok artık. Malum ProRes ve raw erişilebilir oldu, en azından yurtdışında.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Şu dslrler yüzünden öğrenmediğimiz numara, yapmadığımız cambazlık kalmadı.
Evet çekmesi ayrı sıkıntı postu ayrı sıkıntıymış. Şu 550d ile film çekebildikten sonra, kısmet olursa bir gün daha iyi bir kamerayla ilişkim nasıl olacak merak ediyorum. Bundan daha zor olamaz sanırım hiçbiri.
Sorumu bu başlığın altına yazayım artık. Bir şey farkettim, renk veri dilinde artı bilgi anlamına mı geliyor? Yani siyah beyaz videoda aynı videonun renkli haline göre çok daha az veri mi oluyor? Bir sürü export aldım, hangisini ne ayarda yaptım hatırlamıyorum ama sanırım aynı video siyah beyaza dönüşünce bit oranı baya düşüyor.
Bir de terimleri çözemedim henüz. mpeg2 çıktı alırken 25 milyon mb ayarlıyorum. mp4 te ise bit data kbit şeklinde gösteriliyor. buna a 25 bin yazıyordum. birinde 50 bin yazdım. Daha güzel oldu sanki. doğrusu bu mudur?
Şöyle anlatayım: Bizim renkli çekim kaydettiğimiz videoları üstüste binmiş 4 katmandan oluşuyor farzet. El altta Luma denen ve siyah-beyazdan oluşan bir katman vardır. Yani en temel katman budur. Bunun üzerine ise 3 ayrı temel rengi oluşturan birer katman yer alır ve R, G, B ile gösterilirler. Luma üstüne RGB katmanlarını bindirince renkli video olur. Videonu renksiz yapmak ya da SB yapmak demek sadece lumadan ibaret video demektir bir anlamda. Kabaca durum böyle. Durum böyle olunca da RGB katmanları var olmadığı için SB video daha az veri (sadece luma verisi) içerir. Fakat bir de RGB katmanları mevcut SB video olabilr. Burada RGB değerleri vardır ama sen post aşamasında dikkate alınmamalarını istersin ve videon SB olur. İstersen renkliye geri dönebilirsin bu durumda.
Veri miktarının düşmesi ile bitrate düşmesi aynı şey değil. Dosyada ayrıntılar yani aslında görüntü içeriği luma'dadır. Yani görüntü lumadır. Eğer belli bir değerin altında bitrate girersen yazılım luma verisinden de atmaya başlar. O zaman görüntü kaybın yani kalite düşüşü olur.
Mpeg2 denen şey DVD için tasarlanmıştır. MP4 ise BluRay itibarıyla geçerli. Çok gerekmedikçe artık mpeg2 kullanmayın. 5509D görüntüsü zaten doğal olarak 45 mbps civarı olduğu için üstünü yazmak gereksizdir. 50 yazarsan aslına yakın olur, 25 yazarsan verinin yarısı atılır ama görüntü içeriğine göre bu farkedilebilir bir durum yaratır mı yaratmaz mı söylemek zor. Çok ayrıntı içeren görüntüde bitrate düşürürsen kalite kaybı belirgin olur. 25 makul bir rakamdır genelde ama yetmediği durumlar olabilir.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Teşekkür ederim fulgura, çok açıklayıcı oldu. şimdi de şöyle bir soru doğdu kafamda; diyelim ki sadece luma çekiyoruz. o zaman kamera rgb bilgileri yerine daha fazla luma bilgisi alarak daha kaliteli bir kayıt yapabilir mi?
Pek sayılmaz çünkü luma zaten tam alınır yani orada bir kısıtlama olmaz. Sıkıştırma ve atma işlemleri renk katmanlarında yapılır.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Anladım, siyah beyaz olsun temiz olsun da olmuyor. Işık bu derdin devası. Şöyle kendini görüntüye entegre eden parçacıklar falan yapsalar keşke. Sizin önerdiğiniz noise -blur yöntemi gibi, gidip nerede banding var oraya kaynasa falan 🙂