Pardon baslik sigmadi.Asagida tekrar yaziyorum.
Sari ve Beyaz isikta cekilen görüntülerin Adobenin Renk Efeklerindeki Etkileri!
Merhaba arkadaslar.
Uzun zamandir bu soruyu sormak istiyordum cünkü bazi arkadaslarin bu konularda farkli yorumlari var.
Simdi iki isik türü olan sari isik yani günes rengi ve beyaz isik yani sabahleyin olan gün isigi rengi var.
Bazilari buna Sayin Kadir Köymende dahil olmak üzere beyaz yani (florasan demisti Kadir bey) cekilen görüntülere yapilan adobe ve ae deki renk efeklerini cok iyi aldigin söylüyorlar.
Bu konuda tecrübeli arkadaslarda acaba ayni düsüncedeler mi?
Saygilarimla
Yav arkadas bir sey ögreneyim diyorum,arkasindan yüz sey daha cikiyor ögrenmem gereken:-)
Beyaz ışık daha iyi renk yer kasetedilen o..Rengin nötürden ne kadar saparsa oynama o kadar zorlaşır. Ama tabii çekeceğin sahneye göre de ışık rengi tercih edilir..
Bildiğim kadarının, anlatabildiğim kadarı.. Eylem Planı.
Ömrünüzde duymadığınız bir sporla ilgili Türkiye'de ve dünyada neler yaşanıyor diye meraktan çatlıyorsanız Laff Ultimate'a beklerim.
Simdi iki isik türü olan sari isik yani günes rengi ve beyaz isik yani sabahleyin olan gün isigi rengi var.
güneş ışığı beyazdır. yani ilk doğarken ve batarken , en düşük kelvin e sahip olduğu zaman bile tungsten değerinin üzerindedir.
1000-2000 K Mum Işığı
2500-3500 K Tungsten ampul
3000-4000 K Güneşin doğuşu/batışı
4000-5000 K Floresan Lamba Flaş
5000-5500 K Flaş
5000-6500 K Açık havada gün ışığı
6500-8000 K Kapalı gökyüzünde gün ışığı
9000-10000 K Bulutlu havada gün ışığı
gündüz çekimlerinde filitresiz tungsten kullanmazlar genelde. (hatta tungsten kullanmazlar değişik bişey yoksa.)
sagolun arkadaslar
Bende simdi hep sari renk isik var.Biri bana demistiki .Sari isikla aydinlattigin yeri sanki ayni beyaz isikla aydinlatmis gibi yapabilirsin.
Söyle oluyormus.
Simdi sahne yi sari isiklarla isiklandirdin.Ama 5400K ya ayarlayip ordan beyaz dengesi dügmesinden ayar alinca etraf sanki beyazla aydinlatilmis gibi oluyormus.
Simdi korkuyorum Öyle yapicam bütün renkler karisacak bu sefer.
Yav arkadas bir sey ögreneyim diyorum,arkasindan yüz sey daha cikiyor ögrenmem gereken:-)
Ama 5400K ya ayarlayip ordan beyaz dengesi dügmesinden ayar alinca etraf sanki beyazla aydinlatilmis gibi oluyormus.
sarı ışıkla ışıklandırıp 5400 k nasıl ayarlıyorsun? ışığın üzerinde öle bir seçenek mi var? eğer kameradaki ayarlarlardan bahsediyorsan,öncelikle ışığa yarım yada ,çeyrek mavi filitre attıktan sonra dene derim ben.
Sanırım After Effects'ten bahsediyor.
Çekim sırasında beyaz ayarı yaparsan beyaz çıkar zaten istediğin renk ile aydınlatsanda.Veya After FX, Premiere'de beyaz ayarını dijital yapacaksın beyaz bir objeye ne renk olması gerektiğini atayacaksın o zaman mesela sarı tonlardaki beyazlar beyaz olur.
*our AC-130 in the air
peki hepatit karedes o dedigin türden beyaz isikla cekmis gibi bir havayi yakalarsam ,onlara efekt yedirmek daha mi kolay olur, cünkü basligimin sorusu buydu.Yoksa ilk cekimde orjinal beyaz isik olsa dahami iyi olur .
Cünkü senin dedigin gibi beyaz ae de yapicam ama sanirim diger dogal renklerde ona göre ister istemeden degisecek
Yav arkadas bir sey ögreneyim diyorum,arkasindan yüz sey daha cikiyor ögrenmem gereken:-)
hepatit kardes son soruma cevap gelmedi
birde adobede renkleri hangi efekle beyaza dönüstürebilirim
Yav arkadas bir sey ögreneyim diyorum,arkasindan yüz sey daha cikiyor ögrenmem gereken:-)
Denemeden birşey söyleyemeyeceğim.Ama teorik olarak beyazları düzenleyip çıktı veya sekansını değiştirip üstüne tekrar çalışman bi nebze daha faydalı olacaktır.
Efekti şuan unuttum sanıyorum ki CS3'de bu özellik vardı.O da evde yok.Çekimlerde her zaman beyaz değeri almaya çalışın derim, hatta alın.Mümkünse gri kart ile alın çok daha güzel dengelenmiş beyazlar olacaktır.
*our AC-130 in the air
hepatit kardes,
mesala görüntüyü cektim,adobede nerden beyaz dengesini saglayip ,görüntünün beyazlasmasini saglayabiliriz.
birde her ikiside ayni isi görürmü
yani ya cekimde öyle beyaz dengesi ayari
yada adobede efek vererek?
Yav arkadas bir sey ögreneyim diyorum,arkasindan yüz sey daha cikiyor ögrenmem gereken:-)
Çekim sırasında beyaz ayarı yaparsan beyaz çıkar zaten istediğin renk ile aydınlatsanda.Veya After FX, Premiere'de beyaz ayarını dijital yapacaksın beyaz bir objeye ne renk olması gerektiğini atayacaksın o zaman mesela sarı tonlardaki beyazlar beyaz olur.
belki eski konuları açıyorum ama.çok güzel konular 🙂 birde yenilerde bişiyde yok ztn
hangi ışıkta, kelvinde, beyaz ayarı yaparsak, bunu hakkaten beyaz olarak almak için yapıyoruz.o zaman biz beyaz alacaksak, günışığımı yoksa floresan ığımı kullanmamızın ne farkı olacak
Şu farkı olacak çekeceğin mekanın naturel aydınlatmasına göre, dış mekandaysan güneşi baz alarak, iç mekandaysan yer değiştiremeceğin ışık kaynaklarını demirbaş alarak, ışık etkisinin ne türlü yansıtmak istediğini de düşünerek ışık seçimin o şekilde olur.Eğer 5600K civarında bir iç mekanda çekim yapıyorsan ışık seçimin de kino daylight lamba veya tungsten daylight filtre olarak düşünmelisin.Kameranın beyaz ayarını da 5600K civarına bir dengede tutturmalısın.
Sinematik etki olarak farklı uçları yönelirsen 5600K civarı bir ortama dışardan gelen gün ışığını da kullanacaksan içeriye kurduğun zıt kelvinli yani tungsten ışıklar renk kontrastı oluşturarak;kameranın beyaz dengesine göre ya içeriyi mavi dışarıyı kırmızı tonlarda yada tam tersi olarak daha dokulu bir ortam yaratır.
Bunun örneklerini en çok 24 dizisinde rastlayabilirsin.Daha çok mavi ve yeşil tonlarda ışıklar görürsünüz.Düşünceme göre tungsten çekilen filmler floularda yeşil ve mavi tonlarını ayrıca da filtrelemeyle dramatik etki yaratmakta.
*our AC-130 in the air